LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jack Em

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Jack Em »

:D Ik doe al 6 jaar zaken met Dell en heb twee keer ondersteuning in de vorm van reparatie/garantie aan huis (next business day). Altijd perfecr afgehandeld.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik maak regelmatig een vergelijking met onze systemen die we aanbieden en die van Dell.
Handig, om er even wat reklame voor je eigen toko tussendoor te gooien. Maar ik heb ook even vergeleken met jullie systemen, en voor vergelijkbare configuraties ben je zo'n 20 tot 35 procent duurder. Tel uit je winst.

Paul1

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Paul1 »

In de reacties over de service van Dell op deze site wordt vrij geregeld gesteld dat consumenten kennelijk geen verstand hebben van wat zij kopen. Dat is een belachelijk statement. Welke consument heeft gedetailleerd verstand van autotechniek als hij/zij een auto koopt? Welke consument weet precies wat hij/zij koopt bij de supermarkt? Het probleem bij computertechniek (trouwens ook bij andere techniek zoals audio en video) is dat de garantievoorwaarden vaak een vrij gedetailleerde kennis vooronderstellen, wil je althans aanspraak kunnen maken op consumentenbescherming. Daar zouden consumentenorganisaties eens iets aan moeten proberen te doen. Want zeg nou zelf: wie heeft de tijd om zich in al dit soort zaken te verdiepen? Als consument moet je gewoon in redelijke gewone-mensen-taal kunnen aangeven wat je wilt, in diezelfde taal antwoord kunnen krijgen én vervolgens goede afspraken kunnen maken over wat je geleverd krijgt en waarop je vervolgens aanspraak kunt maken als het mis gaat. Tegenwoordig ben je bij technische zaken eigenlijk altijd overgeleverd aan de zogenaamde technici die het allemaal goed of beter weten.

La Bastille evenementen

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door La Bastille evenementen »

Beste,

Ik vind dat er ondertussen zoveel klachten over Dell opstaan dat Radar daar wel eens een uitzending over mag maken.!!!

Wij hebben onder tussen na 13 weken EINDELIJK ons geld terug gestort gekregen.

..................wat een stelletje oplichters zeg!!!

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 24 Sep 2004 16:07 door La Bastille evenementen


--------------------------------------------------------------------------------

Beste,

Ik vind dat er ondertussen zoveel klachten over Dell opstaan dat Radar daar wel eens een uitzending over mag maken.!!!

Wij hebben onder tussen na 13 weken EINDELIJK ons geld terug gestort gekregen.

..................wat een stelletje oplichters zeg!!!
zou Dell misschien een broertje zijn van Packard Bell?
het lijkt er wel op.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn de meeste klachten (over DELL) aanwezig over complete desktops/laptops of vaak over losse onderdelen?
Wees eens eerlijk..

Peter1977

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Peter1977 »

De meeste klachten over Dell zijn volgens mij over Dell zelf en minder over de kwaliteit van de producten. Elke leverancier levert wel eens kapotte/onjuiste producten, dat is op zich niets bijzonder. De manier waarop Dell met klanten en (logistieke) kostentoerekening omgaat en problemen oplost is echter het schaamteloze dieptepunt die er in een koper-verkoper relatie kan bestaan.

Dell heeft echt het schijt aan haar klanten als ze al betaald hebben.

pardalis
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2004 09:51

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door pardalis »

ik voel me al een stuk ongemakkelijker bij het lezen van zoveel klachten

maar ik heb al 2 keer een dell gehad en nog nooit (ff afkloppen) problemen gehad.

bij mijn eerste pc 8 jaar gelee bij een herinstal van windows alle hulp gehad en geen w8 tijden..

half jaar gelee mijn laptop bij hun gekocht. ik kocht hem online want dan tijdelijk geen verzend kosten als je voor middernacht besteld. totaal bedrag 750 excl btw = 892,50

ik vertel het tegen me ouders want die zaten ook aan een laptop te denken... maar ze waren al te laat.. werd ik gebeld smiddags door memoeder dat dezelfde alleen vanaag voor 750 euro incl btw te koop was.. 24 uurs actie.. ik balen.... na me werk meteen bellen... en annuleren... geannuleerd en meteen een nieuwe besteld online met de verkoper aan de lijn als service.. khad geen w8tijden enz... kreeg mooi een bevestinging van annulering en nieuwe bestelling... moest het bedrag overmaken... dat maakt het toch altijd wat minder plezierig... maar ok... geld overgemaakt... en binnen 3 weken was ie binnen...

top ding.. nooit geen problemen met dell gehad gelukkig... en hopen dat dat zo blijft..

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb het ook "gewaagd" en een desktop bij hen besteld. Alles loopt vlotjes en de pc is verzonden. :p keurige behandeling van de bestelling!

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 29 Oct 2004 08:25 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het ook "gewaagd" en een desktop bij hen besteld. Alles loopt vlotjes en de pc is verzonden. :p keurige behandeling van de bestelling!
Huh ??? Je hebt de pc nog niet eens ontvangen en je bent nu al positief over Dell ??? :?: ... wat voor een soort reactie is dit ???

eFfeM

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door eFfeM »

De communicatie van Dell is niet zo geweldig (om het maar vriendelijk te zeggen).

Ik was op zoek naar een nieuwe PC.

Eerst een mailtje gestuurd of ik ook als particulier een kleinzakelijk systeem kon kopen en of het ook mogelijk was zonder windows te kopen (op de web site wordt b.v. bij de 170n details gewag gemaakt van de 170ln met linux erop).
Hierop nooit een reactie gehad.

Toch maar besteld (op vrijdag). (met windows ondanks dat ik als zijnde werkzaam in het onderwijs via surf veel goedkoper een upgrade kon krijgen voor mijn oude windows licentie)

Op maandag betaald. Donderdag nog nix gehoord. Gebeld. Bleek dat mijn order om onduidelijke redenen dinsdag gecanceld was. Order laten reactiveren omdat opnieuw bestellen erg lastig was ivm de betaling (hoewel het systeem wat goedkoper was doordat er een gunstiger weekactie was).
Dit alles kostte een half uur aan de telefoon met drie verschillende personen.

De order is daarna goed te volgen via het track&trace systeem.
Dell levert via UPS die ook een track en trace systeem hebben waarbij je de pakketten goed kunt volgen. Nadeel van UPS is dat je geen flauw idee hebt hoe laat ze komen (en dat kunnen/willen ze je ook niet vertellen). En als je niet thuis bent komen ze de volgende dag weer (en niet b.v. 's avonds zoals TPG doet). Je kunt bij UPS ook niet afhalen als je toevallig in de buurt van het distributiecentrum komt.

Levering en ingebruikstelling was prima. Nog geen xp sp2 geinstalleerd, maar verder waren alle drivers behoorlijk up-to-date.

Ter info nog wat algemene pro's en con's

Pro:
- eenvoudige installatie
- van binnen goed afgewerkt (dopjes om niet gebruikte stekkers en zo).
- goede (lees: stille) ventilatoren (en dat heb ik wel eens anders meegemaakt)
- basissystemen vaak redelijk gunstig geprijsd. (met name als je een low end systeem zoekt)
- soms leuke weekacties (ik had zelf geen verzendkosten, 100 euro korting en een dubbel zo grote HD)

Con:
- hoge verzendkosten (75 euro ex)
- geen afhaalmogelijkheid
- dell specifiek mobo zonder tweak mogelijkheden
- peripherals en upgrades zijn erg duur
- idioot prijsbeleid. B.v. als je als consument een PC koopt zit er bijna altijd standaard een monitor bij. Neem je die niet dan krijg je bv 60 euro korting (in mijn geval voor een 17"). Als je hetzelfde systeem configureert als klein-zakelijk systeem zit die monitor er niet bij en betaal je er pakweg 150 euro voor (en zonder ben je dus ook 100 euro goedkoper uit als bij het consumentenshop).
- onduidelijk wat voor onderdelen er precies gebruikt worden (b.v. merk HD, type DVD writer)

Conclusie:
Handig als je nauwelijks verstand hebt van PCs vanwege de gemakkelijke installatie (een aanrader dus voor noob kennissen).
Niets voor tweakers
En let op de prijzen.

[edit]
Ik wilde een extra DVD drive inbouwen.
Dell gebruikt van die leuke strips daarvoor, waardoor het heel gemakkelijk is om een drive te installeren of te verwijderen.

Helaas zaten er bij mijn systeem geen goede extra strips om er een drive bij te zetten.
Daarom had ik via een form een berichtje achtergelaten of die opgestuurd konden worden.
Nu (2 dagen later) nog geen respons. Volgens de website staat er voor mijn systeem geen service call open. Geen email. Nix.

Dan maar naar de telefoon gegrepen:
Op de website van Dell staat:
"Nu ook op zaterdag telefonisch bereikbaar (van 10.00 tot 16.00)"
Mooi niet. Gewoon een bandje.

Kortop, geen support, oftewel service: 4
Ik geef dit nog niet op. Mocht ik nog verder komen dan komt er nog een keer een update.

[edit2]
Het wordt grappig.
Zaterdag nogmaals via het web formulier en via email om de strips gevraagd. Wel een ontvangstbevestiging, maar verder nix.
Vandaag (di) gebeld. 30 (!) min aan de telefoon gehangen voor twee strips van een paar dubbeltjes. Lekker efficient bezig die jongens van Dell. Als ik wist waar ik ze wel kon halen was ik allang ergens anders geweest.
Anyway: ze zouden het uitzoeken. Ben benieuwd wanneer/wat ik daarvan ga horen.

[edit3]
vrijdag: nix gehoord van dell. Weer 30 min aan de telefoon gehangen. Uiteindelijk kwam het hoge woord eruit. "Nee meneer, wij kunnen u die strips niet los leveren. Die worden alleen maar samen met een drive geleverd." Ofwel: inbouwen van eigen componenten kunt u wel schudden.
Indruk algemeen aangepast van 6 naar 4 (en had service graag op -17 of zo gezet).

Difficult as Dell.

voor mij dus nooit geen Dell meer.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Lieve Hazina,

Een bedrijf als Dell geeft geen garantie op de producten. Je krijgt van hun een PC ; je gelooft hen dat er in de PC zit wat jijk bestelt hebt. Ik kijk er weleens in en dan zit er alleen maar een moederbordje en shar5ed on board video, wat weer ten kosten gaat van het intern geheugen enzovoort. Ik kan weleens even kijken of ik dat onderdeel kan vinden. Wanneer je even de type printer naar me mailt zal ik wel even kijken. Ik hoop dat je geen PC van Dell gekocht hebt. Want dan wil je niet meemaken. Zoveel klachten mee gehoord, maar goed ik zit ook in de ICT.

Stuur het dan even naar [email protected] of bel me even wanneer ik mijn telefoonnummer even via een reply op jouw mailtje doorgeef.

Groet,

Neptunus.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste mensen,

Hebben jullie er weleens over nagedacht wanneer je een pc in onderdelen koopt en hem laat bouwen voor 30,= en windows installatie enzovoort dat je dan maar een derde van de proijs voor een soort zelfde betaalt als een complete PC in de winkel?? Tevens kan je dan je eigen onderdelen uitzoeken en verder kan je ook nog kijken in de Underground en dan ben je nog veel goedkoper uit. Hier heb ik nieuwe oc's liggen vanaf 200,= ex BTW en tot wat je maar besteden wilt en je krijgt een offerte en die word dan gemaakt en afgeleverd. Met monitor en muis zou dat neerkomen op 350,=. Dus dat is niets. Kijk waar de winst bij mij zit, ja, ik heb ook connecties en die is niet voor de concurrent. We hebben eerst een gesprek met elkaar, zodat ik een beetje kan bekijken wat je wilt voor een pc en waar je het voor nodig hebt. Heb je het voor dure applicaties nodig voor werk en je bent tekenaar of striptekenaar tot aan een gtamer die weer een ander soort pc nodig heeft of gewoon ene officecomputer welke gewoon een veredeld soort typemachine is. Dan kijk ik of die persoon over een half jaar een grotere pc nodig heeft, dan geef ik die gelijk maar anders ben je weer veel duurder uit. Want een hardware upgrading kost meer geld.

Dan heb je dus 350,= inclusief monitor + computer
Er komt dan wel 30,= essemblage en 40,= installatiekosten bij. Dan stuur ik die opc naar uw huis en maak met u gelijk een afspraak voor de na installatie en die zit gewoon bij die 40,= in. De Garantie is bij de fabrikant.

Heel simpel.

Veel succes en ik zei dit als voorbeeld.

Vriendelijke groet,

Corona Computers
Jan Prins
[email protected]

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste Hazina,

Ja daar ben ik weer. Mensen die geen verstand hebben van PC's komen altijd uit op Del'; HP; Trust; Laser en andere complete pc's. Nu weet ik dat Dell het goedkoopste is, maar je wilt de goedkoopste computer en je verwacht de hoogste kwaliteit. Omdat de klant gewoon niet ingelicht word.

ik zou gewoon eens bij MyCom of bij ons contact opnemen of met beiden. Misschien helpt dat. Dan kan je meteen ene PC nemen die over een jaar ook afdoende is voor 1/3 van de winkelprijs waar de pc in complete zin in staan.

Ik hoop dat je een keer een mailtje stuurt.

Met vriendelijke groeten,

Corona Computers,

Jan Prins
[email protected]

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Geachte heer Schout,

Dit is oplichting!! Je krijgt niet wat er in de advertentie staat, maar alles is gehalveerd. U bent helaas opgelicht en zo hebben ze toch die winsten afgetroggeld. Hebben ze geen 80 Gb HDD's meer hebben zetten ze een 40 in en als de dimms op zijn dan kan het zijn dat ze per ongeluk een 256 Mb Dimm gepakt hebben en geen 512 Mb. Er kan een beginneling daar bezig zijn geweest, maar dan moet je hun gewoon bellen en zeggen dat je niet dat hebt gekregen als wat er in de advertentie stond. Ander moet u naar de rechter, vrees ik.

Ik hoop dart u de voor de volgende keer geleerd hebt zelf eerst in onderdelen te deneken en dan zo een PC samen te stellen. Heeft u daar geen last meer van.

Succes bij de volgende keer,

Jan Prins
Corona Computers
[email protected]

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste Gast,

Ja, dat is ook vreemd. Ik heb een Neptunus Computer. Ja, die naam kent u niet maar dat zijn door mijzelf vervaardigd ePC's die lopen as een raket en die gaan als een speer. Anders komen ze bij mij de deur niet uit voor de verkoop.

Ja en ik het is ook vreemd dat hij voordat hij de pc gekregen hebt dat je dan al blij bent. Hij heeft nu een blij gevoel van de aankoop, maar kijk maar eens wat er in die computer zit wanneer hij op een moment in huis komt wat voor bagger het is.

Succes met de miskoop van je leven.

Groet,

Neptunus
[email protected]

Wollenberg

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Wollenberg »

Teletext besteld voor de prijs van € 106 Bij aflevering en installatie door
Dell bleek dat er geen Teletext in de tuner zat. Wel werd dit aangegeven op de afstandsbediening met de knop TELETEXT ook op het PC scherm werd dit getoond alleen werkte het niet. Ondanks de afgesloten:1 Year Next Business Day Exchange (NBD) en 1YCAR (Collect and Return) weigert Dell het apparaat terugtenemen. Dell is absoluut perfect in het sturen van zijn klanten vanhet kastje naar de muur

Peter1977

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Neptunus...

Je begint nu wel heel gevaarlijk dicht te komen bij SPAM hoor...

Dat hier mensen klagen over geronomeerde bedrijven als Dell is één ding... dat kleine zelfstandigen dit aangrijpen om hun eigen toko te verhemelen is wat anders...

Iedereen die overweegt om met Jan Prins / Neptunus in zee te gaan moet eerst eens op het internet naspeuren hoe bekend hij is... helemaal niets is er van hem bekend namelijk... en dan 'adverteert' hij ook nog een g-mail e-mail account die (net als hotmail) totaal zonder enige traceerbaarheid aangemaakt is...

Als je echt bent Jan, dan zorg je voor een e-mail account bij de provider waar je je abonnement/internet connectie geregeld hebt... dan kom je net iets geloofwaardiger over... Dit ruikt heel erg naar Cash & Go...

Even hier checken kan ook geen kwaad : http://internetoplichting.nl

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

installatie en die zit gewoon bij die 40,= in. De Garantie is bij de fabrikant.

Heel simpel.

Veel succes en ik zei dit als voorbeeld.

Vriendelijke groet,

Corona Computers
Een voorbeeld van wat, louche zaakjes? Hoe bedoel je, 'garantie is bij de fabrikant'? Je levert tot aan de deur, en als er iets niet werkt ga je voor je moederboard naar AMD, voor je harddisc naar Quantum, voor je videokaart naar Asus, voor je beeldscherm naar Philips, voor je geheugen naar Kingston, voor je drives naar Nec, voor je geluidskaart, je usb, je voeding, je tv-kaart, je netwerkkaart, je controller, je modem.... Kortom, niet naar jou in ieder geval?
Wat was je KvK-nummer ook al weer, die domme mensen bij de KvK toch: zijn helemaal vergeten "Corona Computers" in hun bestand op te nemen! Er wordt hier veel over bereikbaarheid van Dell geklaagd, maar dat probleem geldt bij jou inderdaad niet: mensen hoeven je toch niet meer te bereiken want je zegt bij voorbaat al dat je toch niets meer gaat doen?
Nee hoor, een bruikbare tip voor iedereen die zelf niet al te veel verstand van computers heeft: leg je lot in handen van deze uiterst betrouwbare en welwillende koos koets, en ga niet in zee met zo'n Dell die, hoewel op id-tag geregistreerd en tot 15 jaar achterhaalbaar, zomaar wat onderdelen in zijn pc's propt...

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste Peter1977,

Ik heb jouw berichtje gelezen en ik moet zeggen dat het GEEN spam is. Helaas. Ik ben netwerkbeheerder en mijn hobby (en meestal bij hobbies is het zo dat je dat ZONDER winstoogmerkt dat doet) is het bouwen en vervaardigen van PC's die naar de mens past.

Verder heb ik alleen maar een e-mail adres gegeven, wanneer mensen gewoon vragen mochten hebben, dat ze die dan mij even kunnen mailen. Verder bemiddel ik ook in een foutieve aankoop naar de desbetreffende computerbedrijf toe.

Mensen kopen vaak op een hele impulsieve, op onwetendheid en tevens op naivie wijze een PC. Dat beeld wil ik grootschalig veranderen en dan kom je op dit soort Forums terecht. Dus mensen maak die fout maar één keer en dat is een complete PC te kopen waar drie keer over de kop aan winst gemaakt over word en dat we niet weten wat er nou werkelijk in die kast is ingebouwd. Er is een andere mogelijkheid en dat kan zo gerealiseerd te worden. Weet dat bijvoorbeeld een MyCom alleen onderdelen verkoopt en dat je daar eens kan praten en dat je dan kan kiezen wat voor computer je wilt en dat je ook garantie kan krijgen per onderdeel die je in de PC stopt? Kijk, daar hebben we wat aan. Wanneer je het nog goedkoper wilt, dan kan je altijd naar de zwarte markt of wat dan ook en je haalt de onderdelen daar; vind je het ook niet daar kan je altijd even kijken of er wat is in de Underground. Doch wanneer je het in de Underground koopt; moet je ook met alleen fabrieksgarantie mee eens zijn, mar zo heb je wel een P4 3.2 met alle goede onderdelen erin voor 350,=. Dus dat scheelt toch. Ik doe dat ook. En met heel veel plezier. Geen problemen met deze computer.

Wat ik wil aangeven is, dat er andere oplossingen zijn, zonder dat je een heel systeem koopt bij een Dell of Vobis of HP; of Packard Hell (Je leest het goed, red.) die steeds hun eigen maten hebben voor onderdlen zodat je altijd verplicht blijft bij hen de producten te kopen voor een veel hogere prijs natuurlijk. Want dan gaan ze geld zuigen.

Nu in Nederland is de service en de garantie niet zomaar te verkrijgen. Daar word al vaak heel moeilijk over gedaan. Dan kan het zijn dat het beter is, dat je dan een computer laat bouwen. Je kan bijuvoorbeeld, maar er zijn ook andere computershops die dat doen, die van computeronderdelen verkopen en daar een PC van maken die opp jouw leven afgestemd is. En dan zit je op mijn level. Ik heb nog nooit een totaal systeem gekocht in een één of andere winkel. Ik kon me nog zo goed inleven toen mijn vader een PC kocht. Toen nog Fl. 3700,=. Dat is € 1750,=. Dat was een redelijke PC, maar ik kocht dezel;fde wtee jaar geleden voor € 350,=. Exact dezelfde onderdelen. Die gebruik ik nu heden ten dage als een PC om te kunnen branden.

Dat is wat ik erop wilde zeggen. Dus het kàn beter èn goedkoper.

Met vriendelijke groet,

Neptunus.

Gesloten