LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dezenaamnietingebruik?

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Dezenaamnietingebruik? »

In 1998 een laptop gekocht via Dell, welke nog uitstekend werkt en ook netjes werd afgeleverd.
In 2003 een desktop besteld. Ook deze keer werd alles keurig netjes geregeld en werd er compleet afgeleverd.

Veel mensen kopen on-line om goedkoper uit te zijn, maar verwachten dezelfde service als in een winkel. Helaas voor hun gaat dat niet zo en willen ze zekerheid van een winkel moeten ze daar maar naar toe gaan.

braam

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door braam »

Begin dit jaar ook de nodige problemen gehad met Dell. Hierover een officiele klacht ingediend. Nooit meer iets gehoord. Diverse faxen verzonden, gebeld etc. Niemand weet ergens iets van. Diverse (hele) dagen thuis moeten blijven omdat Dell iemand langs zou sturen om iets op te halen/brengen nog steeds niet gelukt.
Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft een goed werkend klachtensysteem Dell niet!
Wel ontvang je een enquete over je tevredenheid, te gek voor woorden!
Telefonische service, het woord service kennen ze niet. :x

R.J.M. Hesselmann

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door R.J.M. Hesselmann »

Ik bestelde op 17-2-2004 op basis van de advertentie in de Telegraaf een printer (24 uurs actie). De site bood niet de juiste mogelijkheden dus ik vroeg assistentie van de afdeling verkoop.
Deze zij mij in een tekstvakje aan te geven dat het om de 24 uurs aanbieding ging, en zo ook gehandeld.
Al gelijk ging het mis. De printer stond voor 189 Euro incl.BTW in de advertentie en direct al krijg ik een automatische bevestiging voor 252,28 Euro incl.
De volgende dag vind ik in mijn E-mail een officiele bevestiging van Dell bij name van de heer Bert Middeldorp, eveneens voor deze hoge prijs.
Aan het eind van de middag gebeld met Dell, de verkoopafdeling. Deze medewerker vond gelijk al dat ik verkeerd besteld had! Een heftige discussie volgde waarbij deze medewerker mij de keus liet, of betalen of canselen!! Ik gaf aan dat dit geen optie was en vroeg uiteindelijk om een meerdere. Deze was naar zijn zeggen niet voorhanden en ook de baas van deze meerdere niet. Waarna ik ongevraagd in een menu geplaatst werd voor informatie over de stand van mijn order.
Direct weer terug gebeld en de heer Mike Vos. Deze zou het wel regelen. Enkele dagen later een mail gekregen dat het geregeld zou zijn. Dus niet, weer twee dagen later krijg ik per post een bevestiging dat ik 252,28 Euro moet betalen.
Vandaag belde deze man mij op en vertelde dat het komt omdat er een USB kabeltje bij geleverd was. Kost dat kabeltje 63,28 Euro dan, vroeg ik? Het antwoord was ja.
Als ik de lage prijs wilde betalen dan moet ik het kabeltje terug sturen.
Sporen ze daar wel helemaal begin ik me af te vragen.
Immiddels weet ik niet meer wat ik moet doen.[/url]

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Ron 2 »

[/quote]Vandaag belde deze man mij op en vertelde dat het komt omdat er een USB kabeltje bij geleverd was. Kost dat kabeltje 63,28 Euro dan, vroeg ik? Het antwoord was ja.[quote]

In de computerwinkel 3,50 euro

willemk
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2004 11:21

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door willemk »

Ik wil nog even reageren op de reactie dat klachten zwaar overtrokken zouden zijn, en dat het in 95% van de gevallen goed gaat. Dat zal ook best zo zijn. Ik wil wel even kwijt dat ik speciaal een heel dure laptop bij dell gekocht heb, om reden dat ze 3 jaar garantiemogelijkheid bieden en wel Next Business Day on site, tegen de nodige bijbetaling, wat voor mij opzich geen probleem was, als het dan ook maar nagekomen wordt. Een 2e reden was de zeer goede kwaliteit van het scherm(15inch 1600x1200pixels) wat voor mij vrij belangrijk was en wat ik elders nog niet tegen was gekomen. Ik heb het ding bijna dagelijks nodig, en mag gezien de garantievoorwaarden ook best verwachten dat ze dat nakomen en het gewoon zonder gezeur oplossen, en dat dat dan eens 2 dagen zou kunnen duren om bepaalde redenen, ok in goed overleg is veel mogelijk, maar er is GEEN overleg, je wordt gewoon voor het blok gesteld. En dan blijkt als je dan een grote bek opentrekt en iedereen belt die je daar maar kunt vinden dat er dan uiteindelijk wel een normale oplosing mogelijkis, dan blijkt ook dat er tussen de verkoopafd en de reparatieafd. nogal verschillende ideeen leven met betrekking tot de invulling van de garantievoorwaarden, en daar heb ik dus vreselijk de balen van.

Dick
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2004 15:34

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Dick »

Hierbij mijn belevenissen en brief aan Dell, het spreekt voor zich!!


Geachte heer, mevrouw,

Op 16 december 2003 heb ik gebruik gemaakt van uw aanbieding van de Axim X5
i.c.m. de Tom Tom navigator.

Aangezien ik de Tom Tom nog steeds niet in huis heb en via uw klantenservice
te horen heb gekregen dat de order is gecanceld, doe ik nu een beroep op u.

De klantenservice zegt elke keer dat ze de order opnieuw aanvragen, maar er
gebeurt in mijn ogen helemaal niets.

Op dit moment ben ik het na 4 maal een nieuw ordernummer te hebben gekregen
en absoluut GEEN terugkoppeling van de kant van Dell behoorlijk zat.

We zijn inmiddels dik twee maanden een heleboel excuses van Dell en diverse
telefoongesprekken verder, waar ik ook nog bij op moet merken dat men bij
Dell twijfelde of wij wel betaald hadden.


Ik eis daarom van u dat u maandag 1 maart mij per e-mail of telefonisch de
vastgestelde leverdatum geeft van mijn bestelling, gebeurt dit niet, dan
kunt u de bestelling annuleren en per omgaande de reeds betaalde 562,16 euro
terugstorten. Ik heb een heel vervelend gevoel overgehouden aan ons avontuur bij Dell.

De manier waarop wij keer op keer met allerlei loze beloftes worden
afgescheept doet voor ons de deur dicht!


Vertrouwende op uw antwoord verblijf ik,


(odernummers en gegevens bekend bij Dell en www.kieskeurig.nl)

leenw01

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door leenw01 »

Jarenlang ben ik in het bezit van een Dell computer. Naast het feit dat deze computer kwalitatief gewoon uitstekend is, heb ik, als ik naar Dell bel nog nooit op problemen gestuit. Ik heb zelfs een naam gekregen van iemand bij Dell, en als ik naar deze naam refereer wordt ik altijd prima, direkt en snel geholpen.

Ik vindt het een kwalijke zaak dat de goede naam Dell zo wordt aangetast.

Natuurlijk kan ik mij wel voorstellen dat er mensen zijn die wél problemen ondervinden. Dit is bij alle merken en alle andere bedrijven zo. Zie b.v. problemen tav Batavus zadelpennen. Door verkeerd gebruik van mensen wordt ook deze goede naam Batavus en masse te grabbel gegooid.

GastA

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door GastA »

Maandag 2 februari heb ik telefonisch een order geplaatst bij
Dell voor een prijs, inbegrepen afleverkosten en BTW, van € 2477,58. Tijdens
de gesprekken voorafgaand aan de bestelling werd mij een Free Digital Camera
aangeboden. Ik heb tijdens die onderhandelingen met de verkoopster
nadrukkelijk gevraagd de camera in te wisselen voor een gratis levering,
maar dat kon niet.

Inmiddels is mij gebleken dat vanaf dinsdag 3 februari de door mij bestelde
configuratie goedkoper is geworden en dat nu wel een gratis levering als
actie wordt aangeboden. Mijn configuratie kost een dag later slechts € 2352,63,
inbegrepen aflevering en BTW, maar zonder camera. Kortom, een verschil van
ongeveer € 125.

Dell had mij behoren te vertellen dat deze prijswijziging mogelijk was en
dat gratis levering, minder dan 24 uur later, wel kon. De aangeboden
actiecamera mag terug.

Ik heb 6 februari een brief gestuurd. Tot op heden geen reactie.

Tanja Kroezen

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Tanja Kroezen »

Wij hebben vorig jaar oktober een PDA (een handheld PC) + een Tom Tom navigatie systeem besteld bij Dell. De PDA hadden wij binnen 2 weken binnen maar de de autohouder + oplader ontbraken.
Wij hebben maandelijks aan de telefoon gehangen, e-mails gestuurd die niet beantwoord werden, beloofde telefoontjes met antwoord bleven uit. Wij kregen verschillende redenen te horen waarom de zending uitbleef. Afgelopen week (16-2-2004) dus bijna 5 maanden later hebben wij het ontbrekende onderdeel eindelijk ontvangen, maar de garantie gaat wel in op de datum van de eerste ontvangstdatum. Weg volledig garantie dus! [/b]

Tanja Kroezen

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Tanja Kroezen »

Wij hebben vorig jaar oktober een PDA (een handheld PC) + een Tom Tom navigatie systeem besteld bij Dell. De PDA hadden wij binnen 2 weken binnen maar de de autohouder + oplader ontbraken.
Wij hebben maandelijks aan de telefoon gehangen, e-mails gestuurd die niet beantwoord werden, beloofde telefoontjes met antwoord bleven uit. Wij kregen verschillende redenen te horen waarom de zending uitbleef. Afgelopen week (16-2-2004) dus bijna 5 maanden later hebben wij het ontbrekende onderdeel eindelijk ontvangen, maar de garantie gaat wel in op de datum van de eerste ontvangstdatum. Weg volledig garantie dus! [/b]

raul

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door raul »

Op 9 feb. heb ik via het internet een PC besteld. Volgens de site van Dell zou deze PC op 18 feb. verzonden zijn via UPS. Je wordt op de Dell site doorgelinkt naar UPS. Daar was mijn PC echter niet bekend. Navraag op maandag 23 feb. bij Dell leerde mij dat de PC niet door UPS vervoerd zou worden maar door Walsh Western, een koerier uit Tilburg. Helaas was dit niet aangekondigt door Dell zodat er op het moment van levering (23.02) niemand aanwezig was om de PC in ontvangst te nemen. Vervolgens heb ik een nieuwe afspraak gemaakt voor donderdag 26.02. Ondanks meerdere telefoontjes naar zowel Dell als Walsh Western heeft de levering niet plaatsgevonden. Op vrijdag 27.02. opnieuw gebeld met Dell en een hernieuwde afspraak gemaakt voor levering van de PC op maandag 1 maart. Tot mijn grote ergenis heb ik vandaag weer voor "jan joker" zitten wachten, diverse telefoontjes nar Dell als Walsh Western ten spijt. Al met al ben ik zeer teleurgesteld in Dell en de wijze waarop men met dit soort klachten omgaat.

Lidwien

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Lidwien »

Ikzelf heb niet de nare ervaringen met Dell.

Ik heb een pc besteld via internet, mbv een contactpersoon van Dell. Ik kon die meneer makkelijk telefonisch bereiken.

De pc had ik binnen een a twee weken thuis. Alles compleet.

Nu is er een klein mankementje aan de monitor. Ik heb wederom via internet contact gezocht. En ook dit wordt redelijk snel beantwoord en afgehandeld. het si nu alleen nog wachten op een afspraak met de monteur. Dit is dan ook pas van anderhalve week geleden. Dus ik heb (nog ) niets te klagen

Lidwien

johein

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door johein »

Ik heb via pc projekt een laptop van dell gekocht voor 2800 euro
Ben meer als een jaar bezig geweest om dat ding aan de praat te krijgen, nu na ander half jaar en veel tel ( haast geen kontact te krijgen met ser, desc.) is hij op gehaald en u raad het al foutje met de harde schijf kan ik op het net. Je kan alleen maar via internet iets bestellen .
Mijn geheugen was wat traag dus op advies van dell medewerker , 128 geheugen besteld, nou raad u het al , wel betaald maar niet geleverd.
Ik raad iedereen aan koop geen dell.
Gr

tender30

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door tender30 »

ik heb op 15 december 2003 een Dell computer besteld, en die had ik 24 december al helemaal compleet in huis. Hij werkt uitstekend. ik heb dus helemaal geen klachten over Dell.....

Egwin

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Egwin »

Het is echt ongelooflijk! DELL verkoopt PC's voor veel te veel geld, vraagt een belachelijke verzendvergoeding en krijgt het desondanks voor elkaar om mensen over de streep te trekken om een DELL pc te kopen...

Heeeeeel apart....

gijsbert

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door gijsbert »

ik wil graag nog opmerken dat ook het verhaal van de tussenhandel uitschakelen dit ook een fabeltje is.
er zijn in NL ongeveer DELL 120 resellers!!

Er zijn vast nog meer leugens over Dell?

gkpvermeulen

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door gkpvermeulen »

Geachte lezer,
Wij hebben bij ons in Roosendaal in de school waar ik lesgeef Dell computers en die zijn waardeloos. Het duurt uren voor die krengen contact maken met het netwerk. Ik ben blij met Vobis en Acer. Dat zijn de goede merken waar ik thuis mee werk.

G. Vermeulen

zantje

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door zantje »

In januari een laptop gekocht bij Dell...netjes binnen 2 weken afgeleverd. Vooraf met contactpersoon afgesproken dat hij een proforma rekening op zou sturen en ook dat is gebeurd. laptop werkt naar behoren en heb (nog) geen problemen. Weet dus ook niet hoe
de afhandeling is bij een probleem.

ry*

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door ry* »

Ik heb geen enkel problem met Dell, ik heb er al een paar keer een computer gekocht. Binnen 2 weken afgeleverd.
Een keer was de A-drive stuk. Binnen twee dagen kwam iemand langs om hem te vervangen. :D
Geen problemen meer mee gehad.
Ik herken me niet in deze problemen (en ik werk ook niet voor Dell ofzo)

Ry*

Delletje

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Delletje »

Volgens Forbes bezit Michael Dell momenteel slechts 13 miljard Dollar!!!! :cry:
http://www.forbes.com/finance/lists/54/ ... ype=Person

Bestel via dell.com een pc en help deze arme jood de winter door

Gesloten