LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
aw

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door aw »

2x PC en 1x laptop besteld en ontvangen, zelfs eerder dan aangegeven. Nooit problemen, alles werkt.

Fonzie

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Fonzie »

Ik heb nu mjjn vierde Dell en moet zeggen fijne pc`s.

Mijn derde pc van Dell duurde wel bijna 4 weken voordat deze aankwam, maar werd wel door Dell via de mail en telefoon op de hoogte gehouden en wat de oorzaak er van was. (goede service)

Maar in principe moet je met alles geluk hebben.

Alleen ik vind wel over die printers van Dell je kan de inktcatridge niet in de gewone winkels kopen deze moet je weer bestellen via internet, hoe lang duurt dat dan?

H.vd.Heuvel

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door H.vd.Heuvel »

Wij bestellen al jaren bij Dell. En hebben nog nooit problemen gehad met de levering of met de fakturen. We zijn tot nu toen dik tevreden

abdoe096

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door abdoe096 »

Ik heb in juli 2003 een dell computer besteld en kreeg na twee maanden een telefoontje met de vraag of ik banden had met een terroristische organisatie. Deze vraag werd aan mij gesteld omdat ik een buitenlandse achernaam heb en volgens dell zou het mogelijk kunnen zijn dat ik de p.c. voor bepaalde doeleinden zou kunnen gebruiken. Uiteindelijk hebben ze toch de p.c gelevedr maar dit ging niet van harte.

lies

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door lies »

In september 2002 een DELL computer besteld en betaald met kredietkaart.
Computer geleverd maar naar een maand een aanmaning om te betalen.Onzin , want ze leveren pas als er betaald is.
In brief het een en ander uitgelegd en daarna nooit meer iets gehoord
Met de computer ben ik zeer tevreden en zal niet arzelen om weer bij hun te kopen.

ger-b

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door ger-b »

ik had in jan 2003 een pc gekocht met voledige garantie na 2 maarden explodeerde een cd in de cd writer
ik dacht dat ik voledige garantie had
u raad het al nee dus
na tig email en eindeloze discusie's aan de telefoon :?
heb ik zelf maar een nieuwe gekocht
bij dell kunnen ze door de telefoon zien wat er met mijn pc is gebeurd
knap he :twisted:

phiru

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door phiru »

Iedereen heeft natuurlijk verschillende ervaringen met allerlei merken. Ik heb een keer wat aangevraagd en dat is keurig afgewikkeld.
Echter de lokkertjes van Dell zijn de dingen die mij irriteren. Vooral bij zakelijk gebruik.
De basisconfiguratie (aangeboden voor zeg een 700 tot 800 euro) is echt karig.
Als je dan op de site gaat kijken en alle (benodigde) opties aanvinkt, dan heb je een configuratie die net zoveel, zo niet meer kost dan enig ander A-Merk verkrijgbaar via Internet!!!!!
Zodoende dan ook IBM gekocht. Probleemloos, prima service en ondersteuning. Machine uitgepakt, geinstalleerd en aangesloten. Gaan als een banaan. Dat hoor ik toch anders over Dell.

J.Jansen

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door J.Jansen »

Het is een van de meest bewonderde bedrijven van dit moment: de computerfabrikant Dell............ Maar het succes kent een prijs: werknemers en toeleveranciers staan onder aanhoudende prestatiedruk.

Een mooi stuk over Dell en de keerzijde van het succes.
Lees TARGETS en kwartalen.
Elke afdeling binnen Dell heeft dus targets met de daar aan verbonden doelstellingen. Voorbeelden te over op dit forumboard.

Maar vooral SELL, SELL en nog eens SELL de rest is voor later.......
Het lijkt: problemen zijn om te negeren, als je deze problemen maar genoeg negeert lost het probleem zich vanzelf wel op! Of niet, zoals gelukkig Tros Radar eea nu bespreekbaar gaat maken, uiteindelijk zal het wel weer acceptabel worden maar dit is zowieso van korte duur.... accent ligt op verkopen. Zie de uitlatingen van Michael Dell en die vult zijn zakken wel!

DellAway

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door DellAway »

Ik ben zeer boos op Dell. Ik heb een laptop besteld, het bedrag is van mijn cc geincasseerd, maar op de orderbevestiging stond een onderdeel welke ik niet besteld heb. Dell hierover emails en faxen gestuurd vanaf het moment dat de orderbevestiging binnen was. Eerst geen reactie. Ik heb toen maar de telefoon gepakt en Dell gebeld. Na een half uur in de wacht te hebben gezeten, eindelijk een medewerker, maar deze gaf aan dat hij er niets aan kon doen en mij zal doorverbinden met de technische afdeling. Dat deed hij razendsnel, maar door het lange wachten was deze ondertussen gesloten, alsof de medewerker dat niet wist!! En dat alleen om door te geven dat een fout in de orderbevestiging staat, welke door Dell zelf is gemaakt. Enkele dagen erna nog steeds geen enkele zinnige reactie gehad en op het verzoek mij te bellen is geen enkel gehoor gegeven. Ik werd verzocht maar een juist onderdeel te bestellen bij de afdeling Part Sales. Ik wil de laptop niet meer, gezien de zeer belabberde service en ik geen tijd heb om problemen ettelijke malen duidelijk te maken en Dell daar op geen enkele wijze adequaat op reageert. Tot nu toe geen reactie en ook geen geld terug gehad. Wat nu Radar?

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte redactie,

Onlangs een Dell Dimension 4600 PC gekocht.
Op tijd geleverd, vriendelijke adviseur aan de telefoon, keurige afhandeling, betaalbaar gesteld via creditcard, PERFECTE PC !!
Zo kan het dus ook!

Vriendelijke groet,

J.C.Scheffer

heja

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door heja »

Bij Dell via PC prive computer gekocht. Aflevering duurde iets langer, maar verliep prima. Na geconstateerd te hebben dat er iets niet in orde was met cd-rom speler prima te woord gestaan door helpdesk. samen geprobeerd probleem te analiseren) Uiteindelijk binnen een week nieuwe pc afgeleverd.

Dikkie Dik

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Dikkie Dik »

Ik heb in 2003 ook een computer gekocht via internet bij Dell, hierna wat probleempjes gehad o.a. een defecte printer deze was met een week vervangen voor een nieuwe!!! zonder gemor!!

Dell is goed bereikbaar en een PERFECTE SERVICE !! :D :D :D

bicho

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door bicho »

Via het PC-prive project binnen ons bedrijf hebben ook wij een computer
gekocht bij Dell. Alle E-mails die ik heb verstuurd met vragen,klachten zijn tot op de dag van vandaag nog steeds niet beantwoord.Het enige wat ze je sturen is reklame.
Vele van mijn collega's hebben dezelfde ervaring met Dell.(december 2003 zijn er ongeveer 90 computers afgeleverd met de nodige problemen)

Lodewijk

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Lodewijk »

Ik heb vier jaar geleden bij Dell computers via een PC prive project een computer gekocht, daar heb ik een aantal storingen op gehad maar die zijn allemaal verholpen. Ik was toen zeer te vreden.

Nu vier jaar later heb ik mede door de goede service toen weer bij hun een systeem gekocht, nu blijkt dat het van begin tot eind een drama is.
1. Zij waren mijn overschrijving kwijt dus konden zij mij niks leveren. Het is normaal dan je een bewijsje overlegt, volgens Dell was het mijn eigen schuld maar toen ik vroeg om een copy van hun afschrift konden zij mij die niet geven.
2. Bij de levering deed eerst mijn DVD het niet, deze bleek niet aangesloten te zijn.
3. Ik heb tergelijketijd een videobewerkingskaart in laten bouwen, dit werkt nu nog steeds niet. Ik ben nog bezig met een E-mail strijd dit voor elkaar te krijgen en tot nu toe zonder succes. ( vanaf november ).
4. Ik moet meer betalen dan afgesproken en nu heb ik een deurwaarder aan mijn broek, wat mij betreft lossen we dit bij de rechter op.

Gr,

Jammer dat hun service zo gedaald is.

resp0012300

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door resp0012300 »

Een jaar geleden deelgenoemn aan een PC prive project. Via de werkgever was er een contract afgesloten met Dell. De keuzemogelijkhden, de bestelling en uitlevering gebeurde op uiterst professionele wijze. Naar de stand van toen kan ik alleen maar zeggen een :P echte aanrader :D

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben ruim 2 jaar een dell dimension 4300, online besteld, nooit klachten gehad. Perfekte machine

Peter248

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Peter248 »

Op 26 januari 's middags even met Dell gebeld betreffende eventuele aanbiedingen op een Dell Inspiron 8600 laptop (overigens gelijk persoonlijk met een uiterst vriendelijke en behulpzame dame). 's Avonds om 22.00 uur besteld via internet. De dag erna was volgens info op hun site de laptop om 17.00 al de fabriek uit. De donderdag erna wilde men hem om 13.30 uur bezorgen, er was helaas niemand thuis. Na even bellen werd gemeld dat de laptop de dag erna om ongeveer dezelfde tijd de laptop opnieuw aangeboden zou worden. Op de bewuste vrijdag om 13.45 uur was ik in het bezit van een uiterst mooie laptop. (Dus van bestelling naar levering 3,5 dag. Had zelfs 2,5 dag kunnen zijn. Voor een overigens NIET standaard uitvoering van de laptop.)

Overigens diverse consultants die bij ons bedrijf ingehuurd worden gebruiken laptops. Diegenen die ik gesproken heb waren allemaal zeer tevreden over Dell. (Over HP was dat wat minder...)

Kijk eventueel ook een op de duitse site van het computertijdscrift c't. In nummer 25 van 2003 hebben ze een enquete/onderzoek gedaan naar laptops. Klanttevredenheid, garantie, service, reparatiekosten etc. Een behoorlijk leerzaam artikel.

Ik heb mijn keuze voor de Inspiron 8600 gemaakt vanwege de lovende kritieken en testrapporten op dit model en vanwege de mogelijkheid tot 3 jaar Next Business Day on site garantie + Complete Care dekking. (Was overigens op 26 januari een aanbieding.)
Overigens als ik de laptop nu zou bestellen, een maand later, zou ik 200 euro duurder uit zijn.

Op dit moment ben ik dus uiterst tevreden over Dell. Na de voorgaande reacties in dit forum ben ik wel natuurlijk wel iets bezorgder over de toekomst van mijn laptop.

Groeten,
Peter

Tjitse

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Tjitse »

3 Jaar geleden deelgenomen aan een PC-prive-project en wij hebben daar alleen maar lof over.
Als we de helpdesk al een nodig hebben gehad, dan was de service uitstekend.
Afgelopen september hebben wij opnieuw een Dell-computer aangeschaft maar nu on-line besteld. En ook nu wederom tot onze volle tevredenheid. Toen wij wilden weten of wij bij de bestelling niets over het hoofd hadden gezien, heeft de service-medewerkster samen met ons onze bestelling gecontroleerd en alles is gegaan tot volle tevredenheid.
Ook het thuisbezorgen via UPS verliep op de dag af.
Dus waarschijnlijk wordt onze volgende PC ook weer een Dell.

Minder tevreden zijn wij over de service van HP-apparatuur, maar dat is een ander onderwerp.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Via Koninklijke Ten Cate P.C. privé project op de eerste dag van de speciale site van Dell voor personeel een computer geboekt.Na twee weken het verzoek van personeelszaken om nogmaals te bestellen want Dell was de gegevens kwijt. Op 13 november 2003 weer geboekt. Direct een zgn. IRP nummer ontvangen maar geen klantnummer of ordernummer. Bellen???? een drama, lang in de wacht staan en als er al iemand aan de lijn komt zijn deze zo verschrikkelijk klant onvriendelijk dat je er treurig van gaat worden. Mailen?..... een standaard reactie kun je krijgen maar geen echte reactie op de gestelde vragen. Eindelijk na lang en veel bellen ( door mijn chef o.a. ) heb ik dan op 13 december een ordernummer en klantnummer gekregen. De feestmaand gaat voorbij zonder dat ik ook maar iets van mijn computer of Dell hoor. O ja, een keer kreeg ik een reactie van een van de managers ( maar dat is iedereen daar geloof ik.. ) en dat was een prachtig stuk proza van wel een heel velletje maar waar ook weer geen enkele reactie op mijn vragen stond. Dit was de heer René Stein.

Later kreeg ik van hem een mailtje waarin hij toegaf dat er wel heel veel mis was gegaan en dat de voorlichting e.d. bij Dell wel voor verbetering vatbaar was.

Afijn, op 7, 8 en 9 januari komt dan in delen de computer binnen...........bijna compleet. Wat ontbreekt is mijn platte beeldscherm Gelijk gebeld en ongelooflijk genoeg een vriendelijke heer met kennis van zaken aan de lijn. ( Marcello..?? ) Hij neemt het goede scherm wederom in bestelling op 9 januari en, u gelooft het niet, op 26 februari na veel mailtjes e.d. krijg ik dan eindelijk bericht dat het scherm verzonden is. De normale afleverings tijd is 2 tot 5 werkdagen dus ik hoop dat ik het scherm de komende week binnen krijg. Als dat zo is dan is mijn totale wachttijd opgelopen tot 19 weken. Niet slecht voor een bedrijf dat kort voor de kerstdagen nog reclame maakt en daarbij beloofd om de computer voor de feestdagen te bezorgen.

In mijn geval is dat dus gelukt.....alleen zitten we nu dus in 2004 en niet meer in 2003.

Met vriendelijke groeten,

Ruud van Aalst, een klant van Dell die dus echt niet blij is met hun "service".

G.de Jong

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door G.de Jong »

Jammer van al die negatieve reclame rond dit bedrijf; ben zelf al weer jaren erg intensief gebruiker van Dell machines. Al er al ooit iets mis is is een telefoontje of mailtje genoeg om een en ander afdoende te regelen. Wellicht zijn al die klagers meer tevreden over de rest van de computerwinkels ?????? Veel hogere prijzen en weinig service is al jaren lang schering en inslag.

Gesloten