LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
M.Reijnhoudt[m.reijnh

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door M.Reijnhoudt[m.reijnh »

Bijgaande brief heb ik vandaag naar Dell gestuurd, met een cc aan de consumentenbond. Ik weet ook niet wat ik verder kan doen...

Geachte heer/mevrouw,

Op 14 november heb ik twee orders geplaatst voor een computer en brander voor respectievelijk E 881, 79 en E 75,04. Beide bedragen zijn van mijn creditcard afgeschreven, maar ik heb echter alleen de eerste order ontvangen.

Eind november ben ik gaan bellen waar mijn brander bleef. Het zou in orde komen, echter 2 weken later nog geen brander. Ik heb weer een uurtje uitgetrokken om iemand van Dell aan de lijn te krijgen. Uiteindelijk is er door een medewerker van Dell een nieuwe order geplaatst. De oude was door een fout van Dell geannuleerd. Ik kreeg een factuur E 57.19 en een andere brander.

Beide branders zijn echter van mijn creditcard afgeschreven.
De eerste week van januari ben ik er weer een middagje voor gaan zitten om Dell aan de lijn te krijgen. Ik heb de zaak uitgelegd en de dienstdoende medewerker verzekerde me ervan dat het geld op mijn creditcard gestort zou worden. Ik heb nooit geweten dat dat kon (dan wordt de creditcard namelijk een debetcard). Gewoon op mijn rekening storten kon niet vanwege de “veiligheid”.
Ik had er weinig vertrouwen in en terecht want drie weken later was er nog steeds niks gestort.

Op 27 januari jl. ben ik weer gaan bellen. Na alles weer uitgelegd te hebben vroeg de dienstdoende mevrouw me of er een formulier voor me is ingevuld en wie ik drie weken eerder gesproken heb. Bij mij weten was er geen formulier ingevuld en ik ben destijds vergeten om de naam van de medewerker te vragen. Stom, stom, stom, want nu was alles mijn eigen schuld. Het formulier werd ingevuld. Ik zou gewoon een bedrag van E 75,04 op mijn rekening gestort krijgen. Nu vroeg ik wel de naam van de mevrouw.

Drie weken later: maandag 16 februari nog geen geld. Weer een middagje gaan bellen. Het probleem voor de derde keer uitgelegd. Het zou in orde komen. Ik word onderhand steeds kwaaier.

Maandag 23 februari: nog geen geld. Mijn poging om Dell te bereiken mislukt.
Dinsdag 24 februari: idem.
Donderdag 27 februari: Eindelijk Dell weer aan de lijn. Ik leg alles voor de vierde keer uit. Ik word weer in de wacht gezet: weer een andere mevrouw aan de lijn. Ik leg het voor de vijfde keer uit. De verbinding wordt weer verbroken. Sta weer in de wacht, krijg een nieuwe mevrouw en leg het probleem voor de zesde keer uit. Daarbij ook steeds weer opnieuw dat hinderlijke muziekje om de wachttijd te “veraangenamen”.
Het zou weer uitgezocht worden en ik zou bericht krijgen.

Intussen heb ik nog steeds voor 2 branders betaald en weet onderhand niet meer hoe ik mijn geld terug kan krijgen en waar ik met mijn kwaadheid naar toe kan. Eigenlijk vind ik ook dat het bedrag van E 75,04 verhoogd mag worden met ongeveer 7 keer een half uur telefoonkosten. Dan reken ik de keren dat ik Dell niet aan de lijn kon krijgen niet eens mee.

Overigens het gaat om ordernummer "". Mijn klantnummer is "", al ben ik voorgoed “klant af” als ik mijn geld terug heb. Mijn gironummer voor alle duidelijkheid: "".

Met vriendelijke groet,


Marleen Reijnhoudt

fortuinjager

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door fortuinjager »

je had wel even je klantnummer/ordernummer/gironummer even moeten verwijderen hier

Kwel
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2004 20:58

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Kwel »

Ook ik heb enige ervaring met Dell. Een paar jaar geleden hebben we ook Dell computers aan de zaak gekocht. De configuratie was niet zoals besteld maar dit werd na enige moeite hersteld.
Dat is nu verleden tijd het heden is helaas wel anders.

Ik had besloten om een weer een laptop te bestellen bij Dell, deze order is per Internet gegeven op 29 december 2003 en pas in behandeling genomen op 6 januari 2004! Kan gebeuren met de vrije dagen rond nieuwjaar.
De gegeven levertijd was 16 januari 2004. Echter bij orderwatch was dit plots veranderd in een veel latere datum. Hierop heb ik een mailtje gestuurd naar Dell en als antwoord gekregen dat de laptop rond 21 januari af fabriek zou gaan. Op 20 januari kreeg ik een bevestiging dat de laptop 19 januari verstuurd was (wat later volgens de transporteur 23 januari zou zijn) en de aflevering zou plaatsvinden op 27 januari.
Echter er is nog altijd niets geleverd !
De transporteur kan de laptop niet meer vinden en al helemaal niet zeggen wanneer hij afgeleverd wordt !
Volgens Dell zou hij toch bij de transporteur moeten zijn waarop we weer geïnformeerd hebben bij de transporteur maar hetzelfde antwoord kregen. Niemand wist waar de laptop is. Na twee weken werd erkend dat hij kwijt was. De levertijd van een nieuwe zou ergens midden maart zijn en hierop heb ik aangegeven dat het dan niet meer hoeft. Geen probleem na twee dagen zou dit bevestigd worden en binnen twee weken het geld teruggestort worden. DUS NIET! meer dan 2200 euro!!
Dell heeft ooit één keer gebeld voor de bestelling en een keer in het begin over de levertijd.
Hierna hebben ze nooit meer gebeld, teruggebeld, gemaild of gefaxt. Ondanks vele verzoeken per telefoon, fax, brief en e-mail om duidelijkheid te krijgen.
Ik lees op dit forum meer reacties van Dell medewerkers dan ik ooit gezien heb.
Advies: Koop nooit, nooit meer iets bij Dell! :evil: :evil: :evil:

resp00110593

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door resp00110593 »

Ik heb een laptop bij Dell gekocht, en dat ging geweldig!!!
Allereerst een prima service aan de telefoon, goede begeleiding, want dit is mijn eerste computer!!!
Later nog een keer telefonische ondersteuning gehad, en heb helemaal NIET lang hoeven te wachten. Prima geholpen en geadviseerd en de laptop werd super snel geleverd. Sneller zelfs, dan was afgesproken.
Dus GEEN negatieve ervaringen met Dell!!!!!
Ik zou een volgende computer zeker weer bij Dell kopen!!! :D

Punthoofd

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Punthoofd »

Van Dell, krijg ikhet idee dat het een heel groot gebouw is met duizenden werknemers, je bent eerst ueren kwijt om iemand te spreken,als je iemand aan de lijn hebt,dan weten ze het niet en verbinden ze je door naar de volgende, en zo ben je niet een middag kwijt maar meerdere dagen kwijt!
Geld willen zemeteen zien,maar de servies is alleen snel als je een nieuwe PC aanschaft, faxen en maillen om op die manier niet teveel telefoonkosten te hebben,heeft geen zin!
Nooit meer een PC van Dell!
Personeel is zo brutaalaan de telefoon!
Na maanden zeuren en bellen,is eindelijk mijn bestelling voor elkaar!
Dellis een RAMP!

emile
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2004 11:16

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door emile »

Ik heb slechte ervaringen met Dell. Op 4 februari heb ik een notebook met toebehoren gekocht t.w.v. bijna € 2.500,-. Tot nu toe is niet geleverd wat is afgesproken.
Ondanks:
meerdere e-mails,
meerdere ingesproken boodschappen op hun voicemail,
meerdere telefoongesprekken en
een aangetekende brief
Men reageert gewoon niet of wil het probleem bij een ander/(e) afdeling neerleggen.
Mijn vertrouwen in Dell is behoorlijk ingeboet

wendy g

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door wendy g »

Ik had via PC prive een nieuwe pc besteld bij dell.nl
echter pas na 2 weken kreeg ik een rekening met bevestiging van order.
Dus netjes betaald en toen was er ineens van alles mis...
uiteindelijk is dezelfde pc na tig telefoontjes en 3 keer opnieuw invoeren in de computer bij dell besteld.
en inderdaad hij werd netjes verstuurd...
echter ik ontving bij de eeste levering alleen een desktop printen en toestenbord.
het tft scherm en bijbehorende box was nog niet geleversd..
Na een telefoontje kon men mij medelen dat er een probleem was met tft schermen er was een tekort.
metn wist niet hoelang het ging duren.
Ik vond echter dat ik inmiddels wel recht had op een computer die compleet was ik wachhte pas ruim 2 maanden op iest wat 10 dagen zou duren!
Ik heb een mailtje verzonden naar de costomer service. hier kreeg ik geen antwoord op. echter wel 2 dagen later was de monitor verzonden!

dus mijne is compleet, maar ook voor mij is het motto niet meer easy as dell!!

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Ik heb er even over gedacht een Dell te kopen, maar het godzijdank niet gedaan.
Wat mij wel opviel is dat je bij online bestellen voor honderden euro's het schip in kan gaan als je zomaar een type uitkiest.
Als je uitgaat van verschillende basismodellen en deze vervolgens configureert naar wens, dan krijg je voor exact dezelfde configuratie en garantievoorwaarden enorme prijsverschillen die oplopen tot honderden euro's.

Jacqueline Smit

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Jacqueline Smit »

Via het PC privé-project is er een Dell computer aangeschaft.
Alles correct geleverd. Goed en wel uit de garantieperiode ontplofte op een avond mijn monitor met een hevige knal en kwam er rook uit mijn monitor.

In de garantieperiode is mijn harddisk vervangen!

Na diverse telefoontjes waarbij de wachttijd bij het call center soms meer dan 20 minuten opliep en na onbeschoft te woord staan, heb ik na 2 aangetekende brieven gericht aan de directie die niet antwoordde nog getracht via de Consumentenbond contact te krijgen met Dell. De Consumentenbond verwees mij naar de DAS rechtsbijstand die mij helaas niet verder kon helpen omdat de prijs van aanschaf van een nieuwe monitor te laag was om mij van rechtswege bij te staan.

Op een nietsvermoeden telefoontje van mijn man bij de verkoopafdeling van Dell op zijn vraag hoelang de levensduur van een monitor was, werd geantwoord 3 tot 5 jaar.

Ik stel mijn hele correspondentie ter beschikking van RADAR.

Zakelijk werk ik overdag met een Dell computer.

Het wordt tijd dat Dell gedwongen wordt te antwoorden op telefoontjes, faxen, e-mails en aangetekende brieven van klanten.

emile
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2004 11:16

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door emile »

Beste forumleden/Radar,

In mijn eerdere posting heb ik mijn ontevredenheid met Dell gemeld. Dell heeft niet geleverd wat afgesproken is. Ik wil nu mij geld terug!
De betaling heeft per creditcard (mastercard) plaatsgevonden. Ik heb inmiddels contact met de creditcardmaatschappij opgenomen om de betaling terug te draaien. Zij hebben mij een formulier gestuurd.
Ik kan bewijzen dat de ontvangen goederen niet voldoen aan wat afgesproken is.

Wat zijn mijn kansen op een terugboeking?
Hoe zit het met de retourkosten?
Als een bedrijf vaker niet levert wat afgesproken is en wel incasseert, wat is het beleid van de creditcardmaatschappij?

Is de rol van Dell als internetverkoper snel uitgespeeld als creditcardmaatschappijen de overeenkomst met Dell naleven?

dorenda

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door dorenda »

2 februari laptop besteld, 4 februari betaald via overboeking. En u raadt het al... Nog helemaal NIETS. Zelfs geen orderbevestiging. Al tig keer gebeld, en iedere keer hetzelfde liedje "binnen 2 dagen ontvangt u een bevestigingsmailtje". En iedere keer iemand anders aan de lijn. Zou graag mijn geld terugvragen maar of dat ooit lukt bij onze vrienden van Dell... ik betwijfel het!
NB: ruimte voor e-mailadres is te klein RADAR...!

icypee
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2004 09:01

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door icypee »

Bijgaande brief is naar Dell gestuurd, waarop geen reactie! Pas na tussenkomst van een advocaat werd de koop ongedaan gemaakt en kreeg ik - naar toch nog veel getouwtrek! - mijn geld terug. Hoezo klantenservice?!



Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de uiterst merkwaardige gang van zaken rond bovengenoemde order, vraag ik hierbij uw aandacht voor het volgende.

Op 2 juli jl., bestelde ik een Axim X5 400Mhz Performance bij Dell Computer; de bestelling werd bevestigd door middel van e-mailbericht met referentienummer IR IR1739-2580780 en wederom op 4 juli met ordernummer 613187610. Op 9 juli jl. volgde een e-mailbericht van Dell dat de Axim op korte termijn zou worden afgeleverd, hetgeen geschiedde op 11 juli jl..

Daar het apparaat problemen vertoonde bij het in- en uitschakelen, nam ik contact op met uw afdeling Technical Support op 14 juli jl. en legde het probleem uit aan de heer Bart de Boer. Na een grondige analyse van het probleem, kwam De Boer tot de conclusie dat het apparaat vervangen moest worden door een nieuw exemplaar; hij verzekerde mij dat na zo’n korte periode van gebruik het vervangende model uiteraard een geheel nieuwe apparaat zou zijn en geen gereviseerd model. Verder werd mij toegezegd dat ik het apparaat op 15 juli jl. mocht verwachten, tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Op 15 juli nam ik wederom telefonisch contact op met De Boer, na een hele dag tevergeefs op aflevering te hebben gewacht; hij deed echter zeer laconiek over het feit dat men verzuimd had het apparaat conform afspraak af te leveren – ik kon het volgens hem de volgende dag tegemoet zien. Ook vertelde hij mij niet in de gelegenheid te zijn contact op te nemen met het koeriersbedrijf (naar later bleek TNT) teneinde vast te stellen of de bestelling nog onderweg zou kunnen zijn (inmiddels was het na 17.00 uur).

Op 16 juli jl. nam ik contact op met Dell Customer Care en werd doorverbonden met de afdeling Dispatch, waar ik door ene Victor te woord werd gestaan. Hij wist mij te vertellen dat, volgens TNT, het apparaat reeds bij mij zou zijn aangeboden en dat er voor ontvangst zou zijn getekend door een buurman met een voor mij onbekende naam. Tijdens dit gesprek, belde TNT “wonderbaarlijk” aan met het apparaat, een fenomeen door Victor niet te verklaren (!). Dit bleek echter niet een nieuw apparaat te zijn en bovendien was het voorzien van een Frans besturings-systeem. Opnieuw nam ik contact op met Dell en sprak ditmaal met Florian van der Moolen, die mij verzekerde dat een vervangend apparaat (hij weigerde te garanderen dat dit een nieuwe zou zijn) op 17 juli jl. bij mij geleverd zou worden, wederom door TNT. Daar ik op die dag naar het buitenland zou vertrekken, maakten wij een afspraak de levering te doen plaatsvinden op 21 juli jl..


Op 21 juli jl. nam ik contact op met Victor van uw afdeling Dispatch teneinde te controleren of de aflevering daadwerkelijk zou plaatsvinden. Volgens hem was het onmogelijk te traceren waar het apparaat zich op dat moment bevond; aan de hand van het call nummer, door Dell aan mij verzonden, bleek het toch mogelijk te zijn om zelf te achterhalen (op de website van TNT) dat het apparaat in levering was, waarna ik persoonlijk contact zocht met TNT. Tot mijn niet geringe verbazing kreeg ik daar te horen (uit mondde van de heer Dennis Meurs van TNT’s afdeling Special Services) dat de levering niet op die dag zou plaatsvinden, maar pas op 22 juli jl.. Zijn verklaring hiervoor luidde dat Dell standaard een afleveringsdatum afspreekt met klanten welke niet door TNT gehanteerd kan worden, daar de te leveren zaken pas een dag later bij TNT binnenkomen. Dell zou hiervan op de hoogte zijn, maar “vergeet” dat steeds. Hij zegde mij toe persoonlijk te onderzoeken wat de stand van zaken was, waarna hij mij later die ochtend terugbelde met de mededeling dat het pakket “onderschept” was en mij op diezelfde dag (21 juli) toch nog kon worden aangeboden. Een paar uur later werd mij een Axim aangeboden, welke een gereviseerd model bleek te zijn, voorzien van het besturingssysteem Pocket PC 2002; deze werd retour genomen door TNT (waardoor het Franse model in mijn bezit bleef en nog steeds is).

Terug naar Dell, waar ik deze keer met Stefan Bartelings sprak, die na overleg met zijn manager mij verzekerde dat Dell deze ernstig uit de hand gelopen probleem nu uiteindelijk zou gaan oplossen door voor mij een geheel nieuwe bestelling te plaatsen; hij stuurde mij later een bevestiging per e-mail toe met call nummer 10020163598.

Ik trachtte enkele dagen later via de website van Dell de status van mijn bestelling na te trekken, maar er werd aangegeven dat het call nummer onbekend was. Op 25 juli jl. belde ik met Dell Customer Care, die er ook niet in slaagde de bestelling te traceren. Ik werd toen doorverbonden met Freek Jonkert van Technical Support en kreeg van hem te horen dat de bestelling “niet goed” was gegaan; hij ging op onderzoek uit en belde mij terug met de mededeling dat zijn manager hem opdracht had gegeven wederom een nieuwe bestelling aan te maken. Op mijn verzoek mij een bericht te sturen met het call nummer (zodat ik de bestelling zelf zou kunnen “volgen”) reageerde hij afwijzend: dat zou niet mogelijk zijn (?!).

Ik heb nu – na bijna drie weken, plus drie werkdagen die ik vrij moest nemen – de door mij bestelde (en reeds betaalde) Axim nog steeds niet in mijn bezit. Bovendien heb ik gedurende ruim drie uren met Dell gebeld. Dat ik na een dergelijke debacel nog vertrouwen in en geduld met Dell heb weten te handhaven, is mij zelfs een verrassing. Ik ben uitermate ontevreden over de manier waarop deze zaak is verlopen, niet in het minst over de wijze waarop uw medewerkers van Technical Support hebben gehandeld.

Ik verzoek u hierbij er zorg voor te dragen dat het door mij bestelde apparaat op zo kort mogelijke termijn wordt geleverd en behoud mij het recht voor de gehele bestelling (inclusief bij- en nabestelde randapparatuur) te annuleren indien zulks niet geschied binnen vijf werkdagen na dagtekening van deze brief.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, en op een postief bericht uwerzijds, verblijf ik,

hoogachtend,



etc.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte mevrouw Hertsenberg

Is u het ook opgevallen dat Dell in de advertenties zeer opvallend vermeldt dat voor Dell-computers Windows XP Professioneel aan te bevelen is? Om vervolgens alle computers te voorzien van de Home-edition. Om daarna de Professional-edition voor een forse prijs aan te bieden. Dat zou je kort-amerikaans kunnen noemen.

Met vriendelijke groet,

Frederik Steenhuisen

LvM

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door LvM »

Ik heb grote problemen met Dell en wel hierom :cry: :
31-12-03: Via internet een Dell Axim X5 (PDA) met GPSkit besteld middels credit card betaling.
05-01-04: Orderbevestiging ontvangen per email.
05-01-04 t/m 16-01-04: Order status online geeft voortdurend aan dat mijn bestelling in productie is met een verwachte leverdatum van 15-01-04.
16-01-04: email verstuurd met vraag om enige duidelijkheid in verwachte afleverdatum, daar ik vrij moet nemen voor de bezorging ervan. Autoreply dat er na 4 tot 6 werkdagen gereageerd zal worden.
19-01-04: Dell Axim X5 en GPS kit worden thuis bezorgd...
28-02-04: Wederom wordt er een tweede niet bestelde (!) Dell Axim X5 thuis bezorgd! Direct gaan bellen met Interpay mbt de credit card. Blijkt dat Dell 2x het totale orderbedrag heeft afgeboekt van mijn credit card. Dit heeft verstrekkende gevolgen voor mijn vaste lasten... deze kan ik niet voldoen! Direct gaan bellen met Dell om alles recht te zetten. Zou direct gebeuren. Bleek per ongeluk tweemaal een order op mijn naam in het systeem te staan en de GPSkit was nog onderweg. De GPSkit zou tegengehouden worden! Bedrag teveel afgeboekt door Dell Euro 632,37.
02-02-04: Wederom email verstuurd met vraag waarom niet is gereageerd op de eerste email en wanneer het geld teruggestort zal worden. Autoreply dat er na 4 tot 6 werkdagen gereageerd zal worden.
05-02-04: Wederom gebeld met Dell, daar rekeningen gestorneerd waren en het geld nog niet teruggestort was. Tevens had ik twee Dell Axim X5's in mijn bezit... en dat was niet de bedoeling.
06-02-04: Dell belt dat zij de Axim X5 op willen halen. Ik wil eerst mijn geld op mijn rekening zien.
09-02-04: Wederom gebeld met Dell over uitblijven van terugstorten geld. Werd aan de telefoon uitgezocht. Opdracht tot terugstorten lag nog bij Finance Control!!!!!!!! Zou direct worden uitgevoerd. En bedankt!
10-02-04: Wederom gebeld met Dell want het geld was er nog steeds niet.
11-02-04: Geld was eindelijk teruggestort... de tweede Dell nog steeds in mijn bezit en dat was het, dacht ik...
12-02-04: Wordt de tweede GPSkit thuis bezorgd.
12-02-04: Gebeld met Dell, ter compensatie boden ze een Webcam of een Memorystick aan... beiden NIET bruikbaar icm mijn PDA. Wel afspraak dat alles op maandag 16-02-04 opgehaald wordt.
13-02-04: Aangetekende brief richting Dell met aansprakelijkheidsstelling Dell ivm geleden schade: brieven, bellen, wettelijke rente: Geen reactie.
15-02-04: Er wordt niets opgehaald door Dell...
25-02-04: Dell belt om PDA op te halen... juitgelegd dat ik er niet voor thuis blijf en verwezen naar de uitgebleven reactie nav mijn aangetekende brief. Zouden ze uitzoeken en terugbellen.

Niets meer gehoord...

Wie wil er nog een Dell Axim X5 met GPSkit... :twisted:

@rno

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door @rno »

Reeds eerder een bericht geplaatst. The Soap continues .....
Op de aangetekende brief heb ik geen reaktie ontvangen, dus Rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Krijg ik op 19 februari een creditnota die ik voor 9 februari moet betalen (!!!!????). Opnieuw met Dell gebeld, maar snapten er zelf ook niks van: niemand kon mij vertellen waar de nota en het bedrag betrekking op hadden. Wederom is mij de toezegging gedaan dat het geld binnen 2 weken op mijn rekening staat, maar ik heb hier weinig vertrouwen in. Ik heb onze afspraak opnieuw per fax bevestigd, maar of dit zin heeft? Inmiddels kan de koop ontbonden worden volgens de eigen Algemene Voorwaarden van Dell (art. 14 en 16), maar ik geloof dat Dell zijn eigen algemene voorwaarden niet kent. Ik heb Dell nu een termijn gegeven tot 9 maart om het geld over te maken, anders gaat mijn advocaat stappen ondernemen. Ik ben nu intussen 3 maanden mijn centen kwijt en de Fa. List & Bedrog heeft geen enkele moeite gedaan om excuses te maken. Ik hoop van harte dat ze vanavond eens goed aangepakt worden, maar ze zullen zich er waarschijnlijk wel met een of ander :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: smoesje vanaf maken. We wachten af ....
Wordt vervolgd?????

JJL

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door JJL »

Mijn bestelling en die van een familielid verliepen goed. De bestellingen kwamen enkele dagen eerder dan voorspeld. De bestellingen waren compleet en de betalingen verliepen netjes. Het zijn goede producten voor een redelijke prijs en de wijze van bestellen is zeer klantvriendelijk. Ter vergelijking het alternatief: het niveau van het verkopende personeel in PC winkels is schrikbarend laag. Ik voel mij daar nooit een klant. Het personeel geeft mij daar het gevoel dat ik een buurjongen ben die blij mag zijn dat hij wat spulletjes meekrijgt.

Hans Albers

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Hans Albers »

Ik heb afgelopen vrijdag een Dell PC besteld. Wij werken zakelijk ook veel met Dell, en zijn daarover redelijk tevreden.
Ik heb nog dezelfde nacht, zonder erom te vragen, een keurige orderbevestiging gekregen, die je m.i. best als pro-forma faktuur zou kunnen zien voor je PC-Prive project. Ik ben ervan overtuigd dat er ook een "Echte" faktuur gaat komen, zodra de PC geleverd is/wordt. Ik snap dan ook niet de reakties die gaan over het vragen om een proforma faktuur. Maak een kopietje van je orderbevestiging als je niet op de echte faktuur kunt wachten....

Ik heb ook met een verkoper gesproken alvorens te bestellen, die mij, ondanks dat ik nogal door"zeurde" over een bepaalde technische specificatie, uiterst vriendelijk en hulpgevend bleef. Ik heb er tot nu toe alle vertrouwen in. Dell is een groot bedrijf waar vast wel eens wat mis gaat, maar hou er rekening mee hoeveel ze leveren wat wél goed gaat. Daar hoor je natuurlijk -bijna- niemand over.

Succes Hans

willemk
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2004 11:21

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door willemk »

Ik had onlangs problemen met mijn inspiron 8200 notebook. Ik heb hier een "next business onsite" servicecontract bijgekocht, om er zeker van te kunnen zijn dat ik altijd , met hoogstens 1 dag onderbreking ,door zou kunnen werken........
Uiteindelijk werd van mij verwacht dat ik hem eerst onder telefonische begeleiding uit elkaar zou schroeven om een diagnose te stellen, waarna een onderdeel opgestuurd werd(voeding) toen dat niet werkte, werd mij verteld dat hij opgehaald zou gaan worden. Na uren telefoneren en ordinaire scheldpartijen over en weer, kwam uiteindelijk na 3 dagen een monteur "onsite" die het moederbord verving waarna de computer weer deed wat hij moest doen.
Volgens de customercare man geldt de next bus.day onsite garantie, alleen als ze aan de telefoon precies weten welk onderdeel kapot is. De monteur mag dan alleen dat onderdeel meenemen en vervangen, staat in de kleine lettertjes zei hij nog. Bij de verkoop en in de advertenties vind ik hierover niets terug. Dit geld trouwens niet alleen voor Dell, maar m.i. is de hele computer branche zo ongelooflijk ziek.... Overal loop je vast op zich HELPdesk noemende callcenters die zich beter FIREWALL kunnen noemen. Op dit moment heb ik een probleem met een nieuwe Apple G5( nov 2003) van ca 6000 euro's ook met extra garanties. Deze staat nu bijna 2 maanden stil, en word ik van het kastje naar de muur gestuurd, terwijl er steeds niks opgelost wordt, en niemand is verantwoordelijk .......En zo kan ik nog wel even doorgaan over andere computerproducten....

H. Coopmans

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door H. Coopmans »

Mijn echtgenote schafte in1998 via een PC-privé-project van de Stichting Reclassering Nederland een laptop aan van Dell. Al na enige tijd bleek dat de batterij nimmer volledig oplaadde, maar daar besteedden we toen niet al teveel aandacht aan, er was mee te werken, zij het niet al te lang. Na circa 3 jaar was de batterij niet meer op te laden. Ik bestelde een nieuwe batterij bij Dell. Dat ging telefonisch en ik moest per fax de bestelling accorderen. Ik kreeg een bestelling waarop stond "Power Pack" vergezeld van een hoop getallen. Kosten iets van 125 Euro. Wordt er enkele dagen later een lichtnet-adaptor afgeleverd. Na heel veel discussie heb ik het na circa 6 maanden zover weten te regelen dat het niet mijn fout is dat ik aan het woor powerpack niet kan zien of er e nu een batterij dan wel een net-adaptor afgeleverd wordt. Vervolgens werd er een batterij, kosten bijna 2oo Euro, opgestuurd, maar die laadde ook niet op. Na heel veel maitljes en faxen, uiteindelijk telefonisch contact gekregen met ene mevrouw Horming, de informatie coördinatrice. Die regelde dat wij via de technische ondersteuning enkele bestandjes aangelverd kregen waarmee de batterij opgeladen zou kunnen worden. Echter dat lukt dus ook niet. Daarna heb ik meerder keren mijn telefoonnummer ingesproken op de voice-mail van mevrouw Horming, maar wordt niet meer teruggebeld.

De simpele vraag: Waar kan ik mijn laptop aanbieden ter reparatie wordt niet beantwoord.

Daarnaast zit ik nu met een batterij opgescheept waar ik absoluut niets aan heb.

Inmiddels zijn we dus al bijna 3 jaar aan het muiten met Dell, en resultaat nul komma nul. In een advertentie van Dell stond dat zij ook "uw netwerk draaeiend houden", waarop ik mij afgevraagd heb hoe dat kan als ze nog niet eens een laptop draaiende kunnen houden.

Ik hoop dat er nu eens eindelijk een oplossing geboden wordt
J.J.M. Coopmans
Klein Zand 6
5324 EJ AMMERZODEN

Daan_24

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Daan_24 »

Ik denk dat dit zwaar overtrokken is. Alle negatieve berichten worden hier nu gepost terwijl minimaal 95% van de bestellingen zonder problemen wordt geleverd en ook de service is in minimaal 95% van de gevallen geen probleem. Het zijn echter de paar mensen die schreeuwen voor een complete doelgroep (dit kan door eigen schuld, schuld van bv een externe vervoerder of schuld door dell zijn). Vaak beginnen zij al als een doldwaze tekeer te gaan zodra zij iemand aan de lijn krijgen en kijken vervolgens zeer verbaars op wanneer de betreffende medewerker niet geneigd is een hoop moeite voor de klant te doen nadat hij een compleet scheldwoordenboek naar zijn of haar hoofd heeft gekregen.

Vervolgens ruikt een bedrijf als HCC geld en gooit alles in de publiciteit terwijl er nog amar moet worden gekeken of de voorwaarden van Dell daadwerkelijk niet door de beugel kunnen. Op zo'n manier wordt een bedrijf dat door meerdere vakbladen is bekroond om de goede producten en de goede service in een slecht daglicht gesteld.

Gesloten