LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogeschool voor Criminologie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ilona

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door ilona »

heej luiken
ja dat probleem heeft mijn vriend nu ook dat hij met een papiertjuh van bestalert helemaal nergens aan het werkt komt hier in overijsel.
hebben ze een vacature ga je soliciteren en dan als je zegt dat je van bestalert komt hebben ze geen interesse meer. :twisted:
nou ik ben blij dat mijn vriend is gestopt en ma hopen dat hij het geld weer krijgt :(
en dan ma volgend jaar een jaar opleiding via het roc :P
ilona

E.C.

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door E.C. »

Daar ik een opleiding Sterbodyguard momenteel volg bij Best Alert.
Kan ik u mededelen dat de opleiding op zichzelf kwalitatief goed is.
Docenten voor Persoonsbeveiliger/sterbodyguard/Prive Chauffeur zijn mensen met een goede kennis van zaken.
Deze mensen hebben bij het Ministerie van Defensie/Overheid de nodige ervaring opgedaan.
Dat dhr Kantelberg geen goede naam heeft wil nog niet zeggen dat alle opleidingen Kwalitatief Uitermate Teleurstellend zijn.
Ik heb er vertrouwen in dat Best Alert in de toekomst zijn naam zal kunnen zuiveren.
Daarvoor is het wel nodig dat er iemand komt die orde op zaken stelt.
Kantelberg moet op de achtergrond en deze school moet door een ander persoon leiding gegeven krijgen.
Tevens hoop ik dat u tijdens uw uitzending ook aangeeft dat de docenten gewoon goed zijn.

Met vriendelijke groet,

E.J.

Dé Luiken

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Dé Luiken »

Nog even een berichtje op de dag van de uitzending,
6 Oktober j.l. werd (not so) best alert in het nieuws gezet door RADAR
betreffende de criminologie opleiding waarbij duidelijk werd dat een groot aantal studenten via een kort geding hun gelijk kregen en dus hun geld terug.
Wat zie ik tot mijn grote verbazing een week later in de SPITS (je weet wel, dat gratis krantje)? Een advertentie van Best Alert waar je een opleiding criminologie kunt volgen.
Je zou kunnen zeggen dat Kantelberg een dikke plaat voor zijn kop heeft, maar ik ben bang dat hij een zeer gewiekste oplichter is, daar hou ik in ieder geval rekening mee.
Mijn collega studenten en ik hebben nog een paar azen verstopt in onze mouw en de bedoeling is dat we Kantelberg eens en voor altijd kunnen stoppen met zijn bedrog.
Veel meer kan ik niet zeggen maar dat begrijpen jullie wel.
Maak je verder maar geen zorgen, want we zullen niets negatiefs over de opleidingen zeggen. Gewoon omdat deze goed zijn!! Net als de docenten trouwens.

B.

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door B. »

Hoi, heb 2 weken geleden het stuk gezien over de hoge criminologie en nu net weer een stukje van best alert. Ik ben een student van best alert en heb vrijwel al mijn diploma's behaald dus zit er al zo'n 1,5 jaar op school. Ook mijn mede klasgenoten en ik zijn er achter gekomen dat we met deze papieren nergens zijn, zou het nu voor ons ook nog mogelijk zijn om een bedrag terug te eisen of is het omdat we al lang voorbij de betalingsperiode zijn een verloren zaak ?

Groeten B

antoon

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door antoon »

de heer Kantelberg heeft een aantal jaren geleden dezelfde constructie gebruikt voor rijschool opleidingen.
Ook hier stond in de voorwaarden dat je bij opzegging gewoon door moest betalen.
Ik had me toen ook onder valse beloftes in laten schrijven, maar had na een paar weken spijt en wilde opzeggen.
Hierover deed hij ook heel moeilijk en dat kon zomaar niet.
Ik heb toen een advocaat in de hand genomen en na een paar briefwisselingen door mijn advocaat kon het ineens wel, en heb ik daarna nooit meer iets van hun vernomen.
Dus mijn advies voor alle gedupeerden, neem gezamelijk een advocaat in de hand, want hij staat heel zwak met zijn voorwaarden, en valse beloftes.

m.v.g.
antoon kerkhof

veen

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door veen »

uitzending van radar 27-10 2003,die zogenaamde persoonsbeveiligers.
Dit waren de mannen die op hun beurt hun zegje mochten doen.
Op dat moment zaten wij ook in de les en hoorde dit met afgunst aan.
Dit waren de heren die er net 4 tot 8 weken zaten en totaal nog niets meegemaakt hebben.
Wij zitten er nu 10 tot 11 maanden en het word steeds beter en harder.
Onze groep mocht ook ons zegje doen voor de camera,maar wat steld dit tot mijn verbazing (nee) ik had het al verwacht geen uitzending van ons.
Is RADAR wel helemaal eerlijk hierin om de school zo door het slijk te halen.
Waarom laten jullie geen positieve beelden zien als die er wel zijn.
PS Gaarne reactie van RADAR.
MVG veen

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook op deze school gezeten, dit was welliswaar in 2001 en voor de toeristische opleiding. Dit was dus ook geen succes.We kregen een stapel kopieen, want de boeken waren zogenaamd te laat, we hebben dus nooit geen boeken gezien.Verder slechte lessen, geen uitleg, slechte docenten. We hebben zelfs met de hele klas handtekeningen verzameld, om kantelberg ervan te overtuigen dat we het met de hele situatie niet eens waren, maar als we daar niet mee op zouden houden, hoefden we allemaal niet meer terug te komen in de lessen.Ik heb zelfs nog geprobeerd mijn geld terug te krijgen of zoiets, door een stukje te schrijven in een erkend reisblad, die het overigens met mij eens waren, maar het antwoord van kantelberg daarop was dat ik een brief van zijn advocaat kreeg. Aangezien ik geen geld had voor een dure advocaat, heb ik verder geen actie meer ondernomen.

arietje

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door arietje »

Mij interresseert zijn verleden wel. Kantelberg is een ex rijschoolhouder die er in het verleden al dubieuze praktijken op na hield. Niet alleen ging hij toen al bedenkelijk om met zijn eigen personeel en de contracten die hij daar mee afsloot. Daarnaast deinst hij er ook niet voor terug om "over lijken " te gaan. Zo presteerde hij het om vanaf plat dak, over aktievoerders in kraakpand , waarvan hij eigenaar was, met hulp van familielid en kennis met flink (Mishandeling) strafblad, een volle emmer van het uiterst giftige formaline heen te gooien.
1 persoon heeft toen nog op intensive care gelegen, en andere heeft blijvend letsel er aan over gehouden. En zo iemand moet anderen leren hoe binnen de regels van de wet je met beveiliging moet omgaan.
Laat me niet lachen. Ben benieuwd Hoeveel mensen Kantelberg nu weer regelt, om hier positieve berichten tegenover in dit forum te zetten.
Prettige dag allemaal, Arie.

maitestar

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door maitestar »

Zelf heb ik in 1988 welliswaar de opleiding kaderschool voor rijinstructeurs via kantelberg gedaan, nou het was toen al een zootje ruim 12000 gulden weg, de helft van de tijd was er geen leraar, verkeerde leerlingen voor de examens, kantelberg zelf die in de lessen zat te slapen ipv les te geven en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus mensen als het nog kan annuleren die handel het is namelijk geen donder waard :x :x :x :x

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

om nog even terug te komen op mijn bericht over de toeristische opleiding.............als ik op een reisburo ging solliciteren en ik vertelde waar ik op school had gezeten, was het of onbekend voor ze, of ze zeiden heel eerlijk dat ze me dan niet nodig hadden , omdat het een hele slechte school was!!!!!!!!!!!!

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Vraagje. Is dit dezelfde Kantelberg van de oplichterspraktijken met de opleiding tot auto-rij-instructeur van een aantal jaren geleden?

cj

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door cj »

beste mensen,

Kunnen jullie van radar je onderwerpen niet wat beter nakijken? want dit gaat helemaal nergens over. Als jullie na het programma verder hebben gekeken naar de wervings show van bnn. dan kon je zien dat cursisten van best alert de beveiliging heeft gedaan voor het nederlands filmfestival al voor de 3 de keer!!!!! Dat zijn de doorzetters en niet een paar van die losers die net drie lessen hebben gevolgd en nu zitten te klagen! Stelletje losers

jn

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door jn »

cj = cantelberg jack ?
Wie is hier nou de loser?

EX-leerling

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door EX-leerling »

Ik heb de uitzending gezien en wil toch even reageren. Ik ben een ex-leerling van de kaderschool voor rijinstructeurs van dhr. Kantelberg.
Ik had gelukkig een maasje in zijn algemene voorwaarden gevonden, wat mij 6000 gulden heeft opgeleverd. Er stond namelijk dat het tweede deel betaald moest worden NA het aanvragen van het eerste examen. Dit heb ik nooit gedaan, dus kon ik eronder uit. Dit heeft mij toch nog ontzettend veel moeite en telefoontjes gekost en de familie Kantelberg héél veel papier voor de aanmaningen. :D
Maar goed, wij konden in Zwolle de opleiding volgen, maar na 3 zaterdagen kwam de leraar niet meer opdagen. Dus weer naar huis iedereen en bellen.
Kreeg de leraar de schuld, maar later hoorden we van hem dat hij niet meer betaald kreeg :?
Toen konden we naar Utrecht, maar ook daar na een aantal weken hetzelfde verhaal. In dat geval was er geen huur betaald voor het pand :?
Toen "mochten" we naar Best, om daar de opleiding af te maken. Lekker om elke zaterdag 600 kilometer te rijden (300 heen 300 terug) om naar zo'n oplichter te gaan. Ik, en nog een paar anderen, wilden juist deze opleiding volgen omdat deze redelijk in de buurt gehouden werd..... :roll:
We hebben pas in Best de studieboeken gekregen. Tot dan toe moesten we het met kopietjes doen.
Het is voor mij al een jaar of 10 geleden, maar gisteren zag ik ineens dat hoofd van Kantelberg en gingen mijn haren weer overeind staan.

Ik wil nog even reageren op de voorgaande reacties.
Aan de steil van schrijven kan je duidelijk zien, dat de positieve reacties (bijna) allemaal van dezelfde persoon afkomstig zijn. Daar hoef je geen criminologie voor te studeren. En dat tcp/ip gebeuren kan je op alle manieren uitleggen zoals je wilt, maar het blijft vreemd dat er maar van 1 lokatie af wordt gereageerd. Waar zijn alle tevreden ex studenten, die nu lekker aan het werk zijn en die helemaal verbolgen zijn over de uitzending?? Ik lees het niet. :wink:

Verder vind ik dat er voor een HBO opleiding ontzettend veel spelfouten gemaakt worden.
Zeker voor iemand die zich Mr. (Bert.W.Maris) noemt, vind ik dat op zijn minst vreemd en hem verdenk ik er dan ook van dat hij deze titel heeft gekregen na een opleiding te hebben gevolgd bij de heer Kantelberg met baangarantie..... :lol:

kattekopje

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door kattekopje »

Wie een klein beedje op de hoogte is, weet dat de echte opleiding criminologie wordt gegeven door de Haase Hogeschool, en dat het een HBO opleiding is!

J1
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 okt 2003 10:58

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door J1 »

Ik doe de opleiding beveiliger 2 bij Best Alert.....en denk er nu heel sterk over om er mee te stoppen.

Ik ben de opleiding gaan doen omdat ik op het moment zonder werk zit en deze opleiding mij binnen korte tijd aan een leuke baan zou kunnen helpen, op het toelatingsgesprek werd dit bevestigd en werd mij een rooskleurige toekomst voorspeld.
Ik kon de week daarop direct beginnen en heb dat gedaan.

De eerste lesdagen op de school had ik al een beetje het vermoeden dat er iets niet klopte, de lessen waren onprofessioneel en er was veel onduidelijkheid.Toen ik van familie hoorde van de uitzending van 6 oktober keek ik de studiegids nog eens na en kwam tot de conclusie dat alles erg misleidend is en de tekst niet geschreven is om mensen gedegen informatie te geven over de opleiding, maar om zoveel mogelijk mensen binnen te halen.

Ik besloot gewoon door te gaan met mijn opleiding omdat deze immers wel erkend was en ik het volledige bedrag reeds betaald had.
Na de uitzending van gisteren werd mij echter duidelijk dat veel beveiligingsbedrijven, ook als het gaat om beveiligingsmedewerkers, niet met studenten van Best Alert in zee willen gaan wat betreft een stageplaats of werk.

Het verbaast mij hoe in en in triest een mens kan zijn, om zelfs hier op dit message-bord onder allerlei vershillende namen de boel voor de gek probeert te houden. Dat is toch zo klaar als een klontje (..wat denk je nou Jack Kantelberg...dat iemand daar nog intrapt?).

Erg goed dat dit in de publiciteit is gekomen, ....hopelijk spaart dat een hoop nieuwe slachtoffers en zal het snel voorbij zijn met Best Alert. Toch ongelooflijk dat het nog zo lang geduurd heeft voor het in de publiciteit is gekomen.

Iederen veel sucses met de aanklachten tegen Jack Kantelberg....deze man heeft geen hart en is duidelijk een oplichter. Ik hoop dat hij alles tot op de laatste cent teug zal moeten betalen en daar 'zelfs' z'n Porsche voor zal moeten inruilen voor een oude Fiat panda!

Gr. J
____________________________________________________________________

KAN IEMAND MIJ ADVIES GEVEN?
Moet ik de opleiding beveiliger 2 afmaken bij Best Alert en toch proberen aan een stageplaats te komen en vervolgens aan werk?
Of moet ik direct stoppen met de opleiding, proberen mijn geld terug te krijgen en de opleiding ergens anders gaan volgen?

Dawitte

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Dawitte »

Ik heb 2 jaar geleden een opleiding gevolgd aldaar , dit was in de tijd dat de ( praktijk ) leraren opstapten omdat deze de cursus waardeloos vonden en die volgens onze groep uit schaamte maar wegbleven.

Nog even dit

* Opleiding PriveChauffeur - waardeloos!! , je moest in je eigen auto rondrijden omdat ze niet genoeg auto's hadden , zonder benzine vergoeding!! , en als je "geslaagd" was kreeg je een waardeloos a4'tje waar je totaal niets aan had.

* EHBO - Diploma , blijkt naderhand een "waardeloos"papiertje te zijn omdat dit alleen de kernvaardigheden zijn , Als je dus surveillant wordt ( wat de meeste doen om ervaring op te doen ) kun je dus als eerste je echte EHBO diploma gaan halen want "Kernvaardigheden " is niet voldoende om aan de slag te gaan!!!!!

* Ster-Bodyguard - Kreeg je les ,( nadat je een 30min had staan wachten totdat er een leslokaal vrij was ) begon zo'n leraar eerst zijn ervaringen te vertellen , sterke verhalen dus!! , nadat je dit uren had moeten aanhoren , kreeg je eindelijk Praktijk les , helaas , er waren weer is geen portofoons aanwezig!!!!

Toen zijn beste leraar opstapte , ik weet zo gauw zijn naam niet meer , klein breed mannetje (DIT WAS DUS DE MAN WAAR BEST ALERT OP DRAAIDE ) ben ik ook maar opgestapt.....

Je moet nagaan , als je je eigen daar inschrijft wordt je gescreend op strafbare feiten!! , terwijl de school door iemand gerund wordt die zelf veroordeeld is voor duistere zaken!!!


Bij het beveiligingsbedrijf waar ik nu werk , dara wordt in ieder geval niemand meer heengestuurd naar Best!!!! ( gelukkig maar )


p.s. Ik hoor net op de tv een herhaling van Radar dat alle positieve berichten in dit forum afkomstig zijn van de computers van Best Alert ,

FAM Kantelberg , schaam je !!!!!!!!!!!!!!!! Oplichter!!!

angry

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door angry »

Ik zelf wil ook een opleiding gaan volgen als beveiliger
maar waar moet ik nu opletten is er een keurmerk ofzo?
Ik heb het internetr al afgezocht maar tervergeefs.
Misschien kan iemand mij een antwoord geven alvast
bedankt .

Dawitte

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Dawitte »

Nou jullie kunnen van geluk spreken , er komt binnenkort een baan vrij als Bodyguard , Jawel , Dhr Kantelberg heeft er binnenkort zelf eentje nodig denk ik !!

--------------------

Maar zonder gekheid , jullie klagen allemaal maar helaas geen actie ,
Laten we dan een dag afspreken dat iedereen die ontevreden is geweest over de cursus , of zijn eigen opgelicht voelt , een keertje aanwezig is op een Zaterdag bij Best Alert voor de deur !! en hem met zijn allen aanklagen zodat hij wel moet stoppen met zijn praktijken..
Ik ben er dan in ieder geval!!!!!

----------------------

En dan natuurlijk ook een dag afspreken dat alle mensen die er tevreden over zijn aanwezig zijn!!! ( mag niet alles over een kamp scheren , al denk ik dat het deze dag dan niet zo druk zal zijn).

De ploeg van Radar erbij en dan moet het goed komen.

DUS LAAT WAT WETEN !!

Gesloten