LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogeschool voor Criminologie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Captain-America »

Navond Draven,
Geplaatst op 09 Oct 2003 20:54 door Draven

--------------------------------------------------------------------------------
Captain America;

Bedankt voor de info. Het was heel informatief, maar ik blijf bij mijn keuse.
You're more then welcome.

Het is ieders goed recht om dit te doen. Er is niets mis met standvastigheid. Houd echter wel in gedachten dat dit in sommige gevallen het een en ander (onnodig) kan kosten.

Enfin, vanuit hier wens ik veel su6 toe. Ik hoop dat je kunt realiseren wat je in gedachten hebt.

Mazzeltov;

Ralph

anoniem

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door anoniem »

Wannneer er vanuit school zoveel reacties zijn gekomen lijkt het me zeer onwaarschijnlijk aangezien ze niet zoveel verschillende computers hebben staan! Wanneer de opleiding "goed" is en dit is heel onwaarschijnlijk kan je er nog niks mee want er staat Bestalert op de papieren misschien behalve 1 voor Algemeen beveiliger dat die wel gewoon aan allen verwachtingen voldoet.... Jammer maar een gewaarschuwd mens telt voor twee!!

Viper

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Viper »

Hallo,

Luister naar Anoniem..... en dat heb ik ook al een keertje gezegd. Het enige waar geen Best Alert op staat is die van Algemene Beveiligingsmedewerker (ABM) hier staat namelijk SVPB op.
Nogmaals ik heb de opleiding gedaan tot (Ster)bodyguard, maar als je gaat solliciteren en je noemt de naam BestAlert op, beginnen ze al te lachen. Ze willen gewoon niets met je te maken hebben. Ik heb al meerdere malen gesolliciteerd, maar nog steeds niet aan de bak. Ook andere klasgenoten waarmee ik contact heb hebben nogsteeds geen werk in het bodyguard wezen.
Ja ... in de beveiliging kunnen we zo terecht, dat klopt, maar we hebben geleerd om bodyguards te zijn en niet gewoon een beveiliger.

Groeten,
Viper

jaap

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door jaap »

Ik wil even reageren op de opmerkingen die gemaakt worden over Best Alert. Ik ben een tevreden leerling van deze school. Ik vind dat radar slechte journalistiek bedrijft. Het thema is hoge school en ondertussen gaat het over best alert. Er worden geen feiten genoemd. Er wordt een mijnheer de Jong van Interseco naar voren gehaald als de deskundige. Is radar daar geweest ? Weet radar wat de praktijken van Interseco zijn?
Weet Radar hoe de opleding bij best alert is. Wij krijgen les van docenten die jarenlang voor de overheid persoons beveiliging hebben gedaan in zowel leidinggevende als uitvoerende functies.
Ik ken jongens die op deze school zijn opgeleid die een goede baan hebben gevonden. Maar het gezeur dat best alert niet goed zou zijn komt mij mijn keel uit. Bewijs dat nu eens, kom met feiten voor u iets zegt mijnheer de Jong. Bent u wel eens in Best op de school geweest? Het is zo makkelijk iets uit de lucht te grijpen. Dat u mensen opleidt, waar ze meer voor betalen dan bij Best Alert, en dat ze dan thuis moeten wachten of er misschien een klusje voor ze is heb ik ook gehoord, maar is dit dan juist ? Dan zou ik naar uw school moeten en me op de hoogte stellen.
Ik wil iedereen die nog iets over Best Alert wil roepen, vragen of zij eerst de feiten eens willen nagaan voor ze iets zeggen.
Mijnheer Kantelberg heeft na het proces van de Hogeschool studenten keurig SBS6 te woord gestaan.
Dus hij verbergt niets.
Nogmaals mensen kom met feiten en niet met ongegronde vermoedens !
Jaap

Cito

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Cito »

Volgens mij heb je de uitzending niet gezien Jaap..... of is het Jack? Er zijn bewijzen genoeg vermeld op TV.

IQ van een pinda of gewoon naïef?

vera

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door vera »

Heel veel leerlingen en studenten krijgen na het afstuderen niet direct een baan. Dit is niet de schuld van de (hoge)scholen. Ook niet als het een jaar of langer duurt als men een baan krijgt. M.a.w. dat er op dit moment zoveel werklozen zijn onder afgestudeerden is niet terug te voeren naar deze opleidingsinstituten. De economie zit wereldwijd in een dip en dat ligt niet aan de ROC's de hogescholen of de universiteiten. Ik heb het nog even nagekeken. Bij Best Alert, de ROC's, sommige hogescholen (zoals voor criminologie) kan men duaal studeren naast een baan, zoals bij BBL Beroeps Begeleidende Leerweg of via LWWL (learning and working, working and learning). Hierbij leert men op de werkplek en op de school leert men werken. Ik kan u verzekeren dat dit een effectieve methode is die door steeds meer cursisten en studenten wordt gebruikt om hun carriere een goede start te geven. Zo studerend en zo werkend begint men met een baan en groeit men mogelijk door naar een betere baan. Ik heb begrepen dat deze succesvolle studiemethodes Duaal, BBL, LWWL bij de Hogeschool en bij Best Alert zowel fulltime als parttime mogelijk is, evenals bij alle ROC.s en sommige andere hogescholen. Ik hoop met deze mededeling een positieve bijdrage te geven voor dit forum. Tevens wens ik u succes met uw studie en met uw carriere.

Vera

Mr.Bert.W.Maris

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Mr.Bert.W.Maris »

Geachte deelnemers aan het FORUM.

Mij is bekend dat een collegezaal bij de Hogeschool vol staat met computers,die door stidenten kunnen worden gebruikt.
Studenten uiten daarop hun mening.
Wat is daar mis mee ?

Ik ben in ieder geval gewend met open vizier te strijden en mijn mening te geven en dat kan van de meeste deelnemers aan het Forum
niet gezegd worden.
Je hoeft je voor de waarheio toch niet te verbergen.

Wij kennen toch het grondrecht van vrijheid van meningsuiting !

IK blijf erbij dat er bij RADAR sprake is van doelbewuste persoonsbeschadiging.Daar moet een einde aan komen, zeker als dit gebeurt bij een publieke omroep en wel met belastinggelden.
Waarom grijpt het Commissariaat voor de Media niet in ?

Het is illegaal om met behulp van een verborgen camera aan een intake-gesprek mee te doen.
Over misleiding gesproken.

Ja ik ben met veel plezier docent bij de Hogeschool. Mag dat ?

Ik blijf volledig achter Jack Kantelberg en zijn school staan.
Mag dat ?

Ik kan alleen maar tegen de studenten zeggen:
Zet door, toon karakter en zorg dat je goed scoort.
Alles zal dan kom.
Een goede inzet, een goed docententeam zal alleen maar leiden tot een
positief resultaat.

En daar gaan wij voor !


Veel succes.

Mr.Bert.W. Maris

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Mr.Bert.W. Maris »

Nog even een correctie op mijn eerder bericht:

Aan het slot van miin bericht staat:
Alles zal dan kom.

Je begrijpt wel dat er moet staan:

Alles zal dan rechtkom.

Een goed uitgangspunt voor het slot van het Forum !

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

of bedoelt u 'alles zal dan goedkomen'?

michael

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door michael »

Geacht Forum,

De werkloosheid groeit. Studenten ondervinden dit. Helaas. Begin alleen een studie die gecombineerd is met een baan. Je weet dan zeker dat je dit werk graag doet of niet. Bij twijfel zoek je een andere studie waarbij je kunt leren en werken met een salaris en werken voor je toekomst. Bij de goede scholen kan dit. Zoek een school, hogeschool of universiteit waar dit kan. Bijvoorbeeld als je een studie op de hogere hotel school wilt doen ga dan in een restaurant werken terwijl je leert. Begin onderaan. Alle koks met sterren zijn begonnen met water koken.Als je voor architect studeert, ga dan bij een constructiebedrijf of op een architecten bureau werken. Er zijn mogelijkheden genoeg. Pak die aan.

Begin uw studie met werken. Zo ben ik ook begonnen.

stophimnow

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door stophimnow »

KANTELBERG EN KRITIEK.

Natuurlijk is er al eerder kritiek geweest op de handelswijze van Kantelberg. Kantelberg is slim genoeg om te zorgen dat hij nooit echt te betrappen is. Kantelberg biedt een dure cursus aan en je beslist toch zelf of je deze cursus koopt? Dat veel cursisten privé een rottige tijd doormaken (bijvoorbeeld als gevolg van werkloosheid of het vastlopen in hun huidige vakgebied) en daardoor misschien wat gemakkelijker voor Kantelberg en zijn charisma bezwijken doet er voor Kantelberg niet toe. Geld verdienen is toch immers niet verboden?!

Ook een tactiek is om degene die kritiek levert op een detail aan te pakken. De grote lijn wordt volledig verloren en je wordt van alles en nog wat beschuldigt. Zwaar verontwaardigd reageert hij op het kleine detail en begint je uit te dagen. Voor Kantelberg heiligt het doel alle middelen, allle registers worden opengetrokken!!!

KANTELBERG EN ZIJN PERSONEEL.

Kantelberg gelooft rotsvast in kleine advertenties. Zijn cursisten (of zijn het slachtoffers?) worden via deze kleintjes geworven. Maar dat niet alleen.....
Ook zijn personeel wordt via een kleine advertentie geworven. Het inpakken van de cursisten gebeurt door vlotte jonge meiden, die zich via een kleine advertentie voor een functie van assistente hebben aangemeld. De meeste houden het 1 week tot 3 maanden vol. VELE HAKEN GEDESILLUSIONEERD EN OVERSPANNEN AF!!

KANTELBERG EN ZIJN LEVERANCIERS

In het begin bouwt Kantelberg een goede relatie met een leverancier op. Afspraken worden stipt nagekomen en hij wekt de indruk een betrouwbare en stevige zakenpartner te zijn. Als vervolgens diverse leveringen aan Kantelberg zijn gedaan blijven de betalingen uit. Als de leverancier begint met aanmanen owrdt de boot afgehouden. Na een poos komt er dan een reactie: Kantelberg zoekt en vindt een detail dat fout is uitgevoerd door de leverancier. De volledige betlaling blijft uit en hij beledigt de leverancier tot op het bot (roepend en tierend). Als deze niet afhaakt en een procedure tegen Kantlberg begint wordt er uiteindelijk een regelinlg getroffen. Er zal in maandelijkse termijnen betaald gaan worden. Dit gebeurt 1 keer en vervolgens stopt Kantelberg met betalen. Hij haalt het bloed onder de nagels vandaan bij de leverancier en Kantelberg hoopt dat deze afziet van vervolgacties en het er maar bij laat zitten.

Conclusie:
DEZE MAN MOET EEN HALT TOEGEROEPEN WORDEN.
RADAR: HAAL DEZE SCHANDVLEK UIT ONZE BUSINESS.
ANDERE GEDUPEERDEN: SCHRIJF UW VERHAAL OP DIT FORUM EN HELP OM TE VOORKOMEN DAT ER NOG MEER SLACHTOFFERS DOOR DEZE MAN GEMAAKT WORDEN!!!!

STOPHIMNOW

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door STOPHIMNOW »

Er wordt kritiek geleverd op het optreden van Arjo de Jong ik Tros Radar. Na overleg met diverse personen uit de branche zal ik hierna proberen de handelswijze van Kantelberg uit de doeken te doen.
Er wordt gevraagd om feiten. Nou, hier komen ze! Hopelijk kunnen andere onze ervaringen delen en hun verhaal kwijt, onder het motto:
STOP HIM NOW

KANTELBERG EN ZIJN CURSISTEN.

Kantelberg plaatst een spervuur van kleine advertenties in kranten. De advertenties worden vreemd genoeg in de rubriek personeel gevraagd geplaatst. Terwijl het om cursussen gaat. Maar ja, de kranten willen een grote adverteerder wel een gunst bewijzen. Er wordt in de advertenties geschermd fmet fraaie jobtitels. Als je op de advertentie reageert, spreekt men over een enorm aantal vacetures, waar je toegang tot krijgt als je maar eerst een opleiding hebt gevolgd.

Je wordt gepushd om naar een kennismakingsgesprek op zaterdag te komen. Je wordt op de school in Best onthaald. Het imposante gebouw komt goed over. Je wordt welkom geheten door een vriendleijke assistente die je overhaalt om je voor een groot aantal cursussen in te schrijven. Na de inschrijving wordt het cursusgeld supersnel van je rekening afgeschreven en ben je het zoveelste slachtoffer. De cursussen leiden veelal op tot door de school erkende en soms door de overheid erkende diploma's.

Je oorspronkelijke doel was het vinden van een baan.f Na inschrijving bij Kantelberg - en nadat het geld van je rekening is afgeschreven - blijken de vacatures gewoon niet te bestaan. Althans zeker niet bij of via Kantelberg.

Wat is er nu mis aan deze handelswijze?
Je zoekt een baan of wilt eens iets anders. Je wordt gelokt met een vaceture, vervolgens krijg je flinterdunne cursussen aangesmeerd en na afloop van de cursus sta je nog steeds met lege handen.
VEEL JONGE ENTHOESIASTE LIEDEN KRIJGEN ZO EEN ONTLUISTERDE KENNISMAKING MET DE ARBEIDSMARKT. DE KLAP DREUNT LANG NA!!

Alerte Bert

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Alerte Bert »

Mensen mensen, luister nou toch eens, of beter lees toch eens dit :
De mensen die Jack Kantelberg kennen vanuit het verleden weten dat hij een oplichter eerste klas is, wat anderen op dit forum mogen zeggen. Mag er gefilmd worden met een verborgen camera, zoals eerder aangegeven door een of andere prof, leraar ?? Wat een onzin, als er niets te verbergen valt, wat is dan toch het probleem ?? Onder het motto, wiens brood men eet, diens woord men spreekt ! Denk daar maar eens over na !

onnozel
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 okt 2003 22:41

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door onnozel »

Ik vind deze hele discussie dus onnozel wat bodyguard . Een goed stel hersens en een beetje kunnen vechten, dat is wat je daar voor nodig hebt.

Onnozel.

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Dan kun je pas een pak geld verdienen nu moet je een zak met geld meenemen.

NAT!!!

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door NAT!!! »

Kantelheuvel en Marc, het lijkt me verstandig om je maar eens wat te gaan verdiepen in de techniek achter het internet (en tcp/ip in het bijzonder), want 'zelfde ip adres' wil beslist NIET altijd zeggen 'zelfde computer'! Het is in elk geval duidelijk dat je nog nooit van Network Address Translation (NAT) hebt gehoord! (Op deze pagina wordt eenvoudig de basis uitgelegd.)

Met behulp van deze techniek kun je een enkele internetverbinding delen met meerdere computers. Voor de buitenwereld LIJKT het dan alsof al het dataverkeer van 1 enkele computer af komt, terwijl in werkelijkheid meerdere computers data met het internet uitwisselen via deze NAT router.

Vroeger was het inderdaad vaak zo dat elke computer op het internet een eigen public ip adres had, maar tegenwoordig heeft een bedrijf vaak 1 (of een klein aantal) internetverbinding(en) met public ip('s) waarvan de bandbreedte verdeeld wordt over het aangesloten netwerk van bedrijfscomputers. Deze computers hebben dan allemaal een 'private' ip adres. (= speciaal voor dit doeleind gereserveerd adres (eigenlijk range van adressen) dat normaal gesproken niet direct benaderbaar is vanaf het internet). Het gebruik van deze techniek is niet alleen erg handig maar tegenwoordig zelfs haast bittere noodzaak, omdat ip adressen een schaars goed geworden zijn!

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

8)Hallo daar allemaal.
Kan werkelijk niemand mij vertellen waar in Nederland, wel een goede bodyguard school is?Zodat er mensen een alternatief hebben om niet alleen bij Jack de geldripper op cursus te gaan.Mond op mond reclame, is in de beveiliging de beste manier om te weten waar je moet zijn voor een baan of voor een opleiding in de beveiliging.Alsjeblieft kan iemand mij helpen???Welke opleidingen tot bodyguard zijn er nog meer in Nederland?????
Bedankt alvast voor je medewerking :wink:

Jacky

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Jacky »

Hallo daar.Ik geef toe ik was het met al die valse namen.Maar dat doet er niet meer toe want ik lig nu heerlijk te kantelen onder de Hawaise zon.Als mijn geld hier op is of ze komen hier achter wie ik werkelijk ben dan zie je mij weer terug in Nederland, met een nieuwe school tot'hoe wordt ik stergladjanus'.Dus tot ziens.
Was getekend Jack.

Ing. Cor de Groot

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Ing. Cor de Groot »

Geachte deelnemers aan het FORUM

Ik wil even reageren op de uitspraken van Mr. Maris. Om misverstanden te voorkomen, ja ik ben een van de zeventien studenten die het Kort Geding tegen De hogeschool voor de Criminologie heeft aangespannen.

Ik wil verder geen uitspraken doen over de opleiding maar wel over de mooie woorden van Mr. Maris. Ik kwam onderstaande zinsneden tegen in een van zijn commentaren”

“Ik ben in ieder geval gewend met open vizier te strijden en mijn mening te geven en dat kan van de meeste deelnemers aan het Forum
niet gezegd worden. Je hoeft je voor de waarheid toch niet te verbergen.
Wij kennen toch het grondrecht van vrijheid van meningsuiting!
Ik blijf erbij dat er bij RADAR sprake is van doelbewuste persoonsbeschadiging”

Zeer nobele woorden maar 2 dagen eerder viel hij de woordvoerder (en wij staan met alle 17 studenten achter hetgeen door de woordvoerder verteld is) op een zeer lage manier persoonlijk aan. Dit terwijl er naar mijn idee gebruik werd gemaakt van dezelfde vrijheid van meningsuiting. Mr. Maris vond het blijkbaar zeer belangrijk het volgende via het forum mede te delen:

“Overigens de student/woordvoerder heeft zijn schoolexamen niet gehaald, scoorde niet hoger dan 3 ( cijfers van 1 tot 10) terwijl hij bij voortduring "schitterde"door afwezigheid.
Toen hij een herkansing kreeg middels een hertentamen is hij niet op komen dagen.”

Wat betreft de cijfers, hier weet ik verder niets van. Ik weet wel dat er voor de afwezigheid hele goede redenen waren maar ga hier verder niet op in (maar zijn ook bekend bij de schoolleiding en dus ook bij Mr. Maris). Het hertentamen vond plaats nadat wij een brief hadden ontvangen dat onze aanwezigheid op school niet meer gewenst was. Verder zie ik ook de relevantie van zijn “mededelingen” mbt de woordvoerder niet in. Ik vraag mij zelfs af of hij hiermee niet een scheidslijn mbt de privacy wetgeving overtreedt. Maar daar weet Mr. Maris vast meer over dan ik.

Ik wil tot slot alleen maar tegen Mr. Maris zeggen, volgende keer eerst even naar ons zelf kijken (vrijheid van meningsuiting, doelbewuste persoonsbeschadiging) voordat we met het vingertje naar iemand anders gaan wijzen!

Oke, dit is wat ik kwijt wilde.

Met vriendelijke groet,

Ing. Cor de Groot

Daan1

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Daan1 »

Ik heb een vraagje.... we hebben het nu steeds over BEST ALERT maar MR KANTELBERG heeft ook in een en het zelfde gebouw verschillende opleidingen lopen voor de zogezegde TOERISME.
Ik doe nu de opleiding SRH (stewardess reisleider,hostess)....ik werd ook naar binnen gelokt met een mooi introductiegesprek. Het klonk allemaal rooskleurig "de stap voor een mooie carriere" enz. Er zou een jobcoach aanwezig zijn in het gebouw en die zou er alles aan doen om de perfecte baan voor jou te vinden!
De eerste dag dat ik op school kwam heb ik niemand meer over die jobcoach gehoord.
De lessen worden ZEER onprofesioneel gegeven.
Plus dat we een les als invulling met golfen hadden....de curcus duurde maar 14 dagen in totaal...wie bedenkt het dan om een uitje er tussen te plannen?
Je betaald een hoop lesgeld en reisgeld voor niks....want je hebt na een dag geen bal geleerd.
Ik raad het dus sterk af om deze curcus te gaan volgen!
Zitten er meerdere mensen op dit forum die hier meer over weten hoor ik het graag!

Vr. Groet
Daan

[/b]

Gesloten