LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogeschool voor Criminologie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
djelena
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2006 19:38

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door djelena »

:?: momenteel zit ik op best business college opleiding srh. Ik ben zeer ontevreden en heb veel klachten niet ik alleen maar ook mijn mede cursisten. Nadat ik via deze site ook de beelden zag van best alert zit op de delfde school, rijzen er bij mij allerlei vragen en vraagtekens op. Aangezien ik met de aanvaringen die ik heb met de opleiding ontevreden ben en ik al aardig wat centen hieraan heb besteed ben ik er ook achter gekomen dat dit geen erkende opleiding is het schijnt zelfs niveau 2 te zijn en we hebben er niets aan. Nu is mijn vraag wat ik en misschien ook mijn mede studenten hieraan kunnen doen is er een telefoon nummer of adres van iets of iemand die hiermee ons kan helpen.........

Ik baal en voel me opgelicht. De informatie die ze ons geven is echt niets in vergelijking met de werkelijkheid en aangezien er nu weer the stewardess academy begint die nog meer moeten betalen dan ons, moet hier toch wel degelijk wat aan gedaan worden............ :twisted: :twisted: :twisted:

renc52
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2007 14:15

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door renc52 »

ik lees nu alleen maar negative verhalen over de best alert opleidingen nu gaat mijn vriendin een opleiding volgen voor telefoonniste aan de the stewardess academy deze zitten in het zelfde gebouw en zal ook wel van het zelfde instituut zijn.
nu gaan wij toch heel erg twijfelen over deze opleiding
en vragen ons af of deze opleiding wel erkend is en of dit alleen zo is voor de opleidingen als beveiliger/chauffeur of voor alle opleidingen van dit instituut.

sako
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2006 14:42

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door sako »

Ik zou er niet aan beginnen en een school zoeken die WEL een goede reputatie heeft. Houd er rekening mee dat je kans hebt dat bedrijven je niet eens willen wanneer je verteld dat je bij Best alert een opleiding gevolgd hebt.

Succes

limb
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2007 13:40

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door limb »

In 2005 ben ik begonnen aan de opleiding beveiliger 2 bij Best Alert. Al snel kwam ik erachter dat ze valse beloftes maakte over herexamens die je niet zou hoeven te betalen. Vanaf 2006 ineens wel. Mailtjes en brieven die ze , zogenaamd, niet hadden ontvangen. Examens die je dubbel moest doen. Bij Best Alert en svpb. En natuurlijk ook dubbel betalen. Moeilijk aan een stage plek komen. En ze zeggen dat ze stage en job garantie geven . Nou dat is echt ***koek. Ik ben blij dat ik na 9 maanden m'n papiertje in handen kreeg. Ga binnekort beginnen aan een nieuwe job in de receptie/beveiliging. Heb er dus wel baat bij gehad om de opleiding te doen, maar nooit meer bij Best Alert.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Anastasia »

Via een bedrijf kun je gratis studeren, en bij diploma werkgarantie!

Meestal krijg je tevens minium loon tijdens opleiding, heb je ervaren collega's die kunnen helpen,dus waarom betalen als je betaald kunt krijgen tijdens opleiding?

Als je dus soliciteerde, en bij het bedrijf de opleiding volgde is stage al aanwezich, en geen enkel serieus bedrijf wil deze naam nog horen!

jaleesajoia
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2008 11:26

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door jaleesajoia »

Ik zit sinds 17september 2008 op de Best Stewardess Academy en ik vertrouw het voor geen meter.

ten 1e: iedereen die deze opleiding doet lijkt een ander bedrag te betalen
; als hier naar word gevraagd wordt er een vaag antwoord gegeven als: dit komt omdat sommige in termijnen betalen. maar het zijn hele WISSELENDE bedragen, verschillend van 3000 euro tot 6000 euro

ten 2e: Wij krijgen geen echt les materiaal. alles wat wij krijgen zijn kopieen uit lesboeken.

ten 3e: Er wordt aan verschillende studenten verteld dat de opleiding SRH een erkende opleiding is. wat het dus duidelijk niet is.

ten 4e: Er word hier gezegd dat alleen de opleiding voor criminologie niet erkend is, maar er zijn dus meerdere opleidingen aan het best college die niet kloppen.

ten 5e: De lessen die wij krijgen slaan nergens op, het enige wat de docenten doen is voorlezen uit de KOPIEEN en lijken zelf nergens verstand van te hebben

Als die Kantelberg zo een goede man is, en niet meer in de criminaliteit zit, dan vind ik dat hij geen opleidingen moet aanbieden die niet erkend zijn en toch beweren dat die WEL erkend zijn. Op die manier belazer je de mensen gewoon.

ik vind gewoon dat er na zoveel ellende met die man (/familie) een einde gemaakt moet worden aan heel die school.

sorry, maar dit moest ik echt even kwijt.

Mvg,

:)

RegiusR1
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2009 15:19

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door RegiusR1 »

Hallo allen,

Ik ben er erg van geschrokken wat ik hier allemaal lees. Ik ben zelf eens op onderzoek uitgegaan. Ik heb verschillende grote bedrijven gebelt, maar deze laten weten tot mijn verbazing dat er niets mis is met de diploma (beveiliger).
Ook heb ik uit gezocht of je het contract kan ontbinden. Dit kan helaas niet zo maar. Dit is een lange procedure. Je mag beginnen bij een formulier "ingebrekestelling". Hier kan je bezwaar maken op de toegegeven materialen. Ik lees heel veel les niet goed, lesstof slecht, leraren weten van niets. Deze kan je kenbaar maken via dit formulier en dan nog verder.
Ik moet ook echt toegeven dat het er allemaal mooi gelikt uit ziet, maar het resultaat laat ten wensen over. Ik ben er nog niet overuit of het groffe oplichting is of dat het een onprofesioneel opleiding is.
Tot zo ver.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door D1RK »

Voldoet Uw opleiding aan de belofte van de reclame?

Daarmee kunt U aangeven dat dit geen MBO opleiding is dus ONTBIND de overeenkomst en betaal niets meer.

Kantelberg is zo bekend dat gezien het aantal klachten van zijn bedrijven de kans op wist voor deze persoon wel erg klein word.

Dit soort forums uitgeprint bijvoegen is vaak voldoende.

RegiusR1
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2009 15:19

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door RegiusR1 »

Hallo,

Ten eerste bedankt voor het meedenken.

Maar het forum uit printen is niet echt hard bewijs.

De vraag is het een MBO opleiding, ja daar ben ik nog niet achter.

Maar zijn deze certificaten wel iets waard?

Maar weet je wat ik zo raar vind. Is dat als het een echte vette oplichting is, waarom ze dan al jaren bestaan?

RegiusR1
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2009 15:19

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door RegiusR1 »

Hallo,

Zijn er mensen die met succes het contract van Best Alert hebben ontbonden?

chriskuhh
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2010 19:53

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door chriskuhh »

Beveiliger 2 is een MBO-2 opleiding.
Heb vrijstelling voor verschillende vakken door mijn MBO-4 Diploma.

Ik volg nu de cursus Beveliger 2, goede eerste indruk.
Stage moet je zelf natuurlijk iets voor doen, het komt niet aangewaaid :roll: !

Als dit goed gaat, wil ik doorgaan voor Prive Chauffeur/Persoonsbeveiliger.
Het gaat in principe om het diploma toch ?

En de rest moet je echt alleen doen, netwerken voor stage en langere tijd, en zorgen dat je de beste bent, want die hebben echt de voorkeur bij vooraanstaande bedrijven !

Laat weten hoe e.e.a. verloopt, niet goed, dan ga ik er echt aan de deur, ga ik zelf voor incasso spelen !

Groeten Chris ! :D

RegiusR1
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2009 15:19

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door RegiusR1 »

Hallo,

Ik zou persoonsbeveiliger niet doen. De functie persoonsbeveiliger is een functie waar je naar toe moet werken met ervaring. Je kan dit niet zomaar worden omdat je een papiertje hebt waar het opstaat dat je het bent.
Maar let op deze mensen weten precies hoe ze langs de mazen van de wet moeten lopen. Dit zijn ras echte oplichters. Nu is de opleiding beveiliger misschien niets mis mee, maar hij is wel duurder dan bij andere aanbieders. Maar good luck doe wat je denkt dat je moet doen of eigenlijk niet.

tinus25
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2010 14:11

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door tinus25 »

uhm dit zijn niet echt leuke berichten over de school. Ik ben een paar weken geleden begonnen met opleiding als prive-chauffeur. Ik kan als het goed is half oktober examen doen. We moeten leren via een website en we krijgen op school een hoop oefen toetsjes. Ook gaan we vaak rijden met een dikke Audi A4 2.4, als praktijk. Ik hoop dat het allemaal goed komt want heb ook de uitzending gezien van die gedupeerden over de stewardess opleiding. Ik zou ook persoonsbeveiliging erachter aandoen maar dit weet ik nu niet meer. Ik wacht het eerst af, en als het al blijkt dat het niks waard is dan moet ik maar even met Kantelberg aan tafel.

anonieme leerling van Best Alert

Gesloten