LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogeschool voor Criminologie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chucky

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Chucky »

Meneer de Jong is een LOSER!!! :!: :!:

erich

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door erich »

Net Radar gekeken. Merkwaardig dat er niet gesproken wordt over bijvoorbeeld Saxxion Hogescholen die 50 miljoen Euro aan de staat moet terugbetalen wegens bedrog en valsheid in geschrifte. Er zijn zelfs hogescholen die nog meer gefraudeerd hebben en die al heel lang bestaan. Ook een nieuwe criminologie hogeschool kan fauten maken maar heeft niet gefraudeerd.
Overigens is de heer de Jonge inderdaad een looser van Interseco.nl

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Captain-America »

Met dank aan J. Wijnen, van de desbetreffende URL:

http://www.owinsp.nl/producten/rapporte ... /best.html

Rapport Best Alert (Best)

Inleiding
In dit rapport doet de Inspectie van het Onderwijs verslag van de doorlichting die bij Best Alert op 18 en 22 mei 2001 is uitgevoerd. De doorlichting heeft betrekking gehad op een opleiding. Bij het IIT gaat het om de vraag in welke mate Best Alert zorg draagt voor de kwaliteit van het onderwijs. Om deze centrale vraag te kunnen beantwoorden heeft de inspectie het beleid van de instelling en de uitvoering daarvan beoordeeld aan de hand van de vier centrale thema's.

De onderstaande tekst is een samenvatting van het rapport van de doorlichting. Een volledige versie van het rapport is beschikbaar in PDF-formaat (103kb).

Toegankelijkheid
Bij het thema toegankelijkheid blijkt dat Best Alert voldoende informatiemateriaal beschikbaar stelt, waaruit een goed beeld over de opleiding en het beroep kan worden verkregen. In de algemene brochure wordt ten onrechte gesteld dat Best Alert als instituut door het Ministerie van OCenW erkend is. De erkenning heeft enkel betrekking op de opleidingen waarvoor Best Alert in het CREBO is ingeschreven.

Primair proces
Het primair proces is, met uitzondering van de beroepspraktijkvorming, van voldoende kwaliteit. Er is een doelmatig programma, goed afgestemd op de eindtermen en met een evenwichtige studielast. De opleiding wordt uitgevoerd in goed geoutilleerde lokalen in een representatief gebouw. De studiebegeleiding is sterk. De kleinschaligheid van de instelling leidt tot korte lijnen en snelle oplossingen. De beroepspraktijkvorming is nog onvoldoende. Deze vindt (vooralsnog) alleen plaats in de praktijksimulatie van Best Job. De kwaliteit van de BPV in de praktijksimulatie is goed, de omvang moet in overeenstemming gebracht worden met wat wettelijk vereist is.

Kwalificering
Best Alert draagt in voldoende mate zorg voor kwalificering. Men beschikt over gegevens over extern rendement. De exameninstelling SVPB voorziet Best Alert (nog) niet over de resultaten van de extern gelegitimeerde deelkwalificaties waardoor gegevens over het interne rendement ontbreken. De examinering is in orde. Voor de intern te legitimeren deelkwalificatie (MCV) zijn procedures voorhanden die ook worden opgevolgd. Wel is blijvende aandacht hiervoor noodzakelijk.

Zelfregulering
De zelfregulering voldoet. Er is een kwaliteitszorgsysteem met concrete en meetbare doelstellingen. Resultaten van metingen zijn beschikbaar. Resultaatvergelijkingen op basis waarvan nieuwe verbeteracties worden geformuleerd vinden nog beperkt plaats.

Wettelijke documenten
De OER, OO en PO voldoen niet aan de wettelijke bepalingen.


Beantwoording centrale vraag
De doorlichting wijst uit dat Best Alert in voldoende mate zorg draagt voor de kwaliteit van het onderwijs.

TABEL Bijlage-A: Overzicht wettelijke documenten

Opleiding
OER
OO
PO
WSF/WTS

Algemeen
Beveiligingsmedewerker Nee Nee Nee nvt

• = zwak
•• = meer zwak dan sterk
••• = meer sterk dan zwak
•••• = sterk

TABEL Bijlage-B: Overzicht scores op Opleidingsniveau

Sector/Unit Beveiliging
Opleiding Algemeen Beveiligingsmedewerker
Doelmatigheid programma, inc. onderwijs- en examenregelingen •••
Leerplaatsen en leermiddelen •••
Onderwijsleerprocessen •••
Beroepspraktijkvorming, praktijkovereenkomsten ••
Studievoortgangsbegeleiding ••••
Voorwaarden examens •••
Systematische evaluatie en verbetering van de kwaliteit van het onderwijs •••

dirk jan

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door dirk jan »

Hoe kan het dat de Best Alert bij ministerie heel sterk is en dat Radar dit niet aan de kijkers laat zien?

marieke A.

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door marieke A. »

het enige wat radar kan is mensen afkraken!! maar zelf zijn ze niet eens objectief.. en ik maar denken dat alleen roddelbladen niet eerlijk zijn... pfffff..

nico

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door nico »

degene die hebbe meegedaan aan de opleidingen marshall zijn jullie ook daad werkelijk aan de slag gegaan als marshalls
want ikheb gehoord dat de marechaussee vind dat de opleiding niet wettelijk ondersteund is

wimjan

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door wimjan »

Ik heb de voorlichter van OCen W gebeld en gevraagd naar Best Alert en de kwaliteit. Best Alert is sterk in kwaliteit en is een goede school.
Of Radar heeft dit ministerie niet gebeld of wel gebeld in in de uitzending niet gemeld. Ik weet het.

Geoffrey

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Kantelberg is een oplichter. Heb in het verleden helaas wel eens voor hem gewerkt tot het moment dat meneer het ineens niet meer nodig vond om mij te betalen. En dat flikte hij bij meer mensen die voor hem werkten. Gelukkig werd ik getipt door zijn boekhoudster. Ik heb met genoegen naar deze uitzending gekeken. Alles wat bijdraagt aan de ondergang van deze man juich ik van harte toe.

flinn

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door flinn »

Ik heb het ministerie van onderwijs gebeld: 079 3232323. Best Alert is goed en de diploma's en certificaten zijn wel erkend en staan in het crebo. Radar mag niet meer jokken.

A. Knaben

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door A. Knaben »

Radar heeft u met opzet de heer de Jonge van Interseco een verhaal over de concurrent laten vertellen waaraan hij steeds meer klandizie verliest? Bij het SVPB is geen meneer de Jonge bekend en geen enkele opleiding van Interseco staat in het Crebo en dus zijn de diploma's van Interseco niet erkend door het ministerie van onderwijs. Dit is niet objectief van Radar.

farid semati

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door farid semati »

ik heb een tijd geleden een opleiding gevolgd bij Kantelberg
ik heb directiechauffeur, abm, persoonsbeveiliging,mcv gedaan.
mij was verteld door Mw Kantelberg dat alle opleidingen erkent
waren en ze boden mij een baangarantie aan.(NIET DUS)
Maak niet uit waar ik solliciteer zodra ze weten dat ik alles bij best alert
heb gehaald hebben ze meteen geen interesse meer
Bij sommige websites van chauffeursbedrijven staat meteen dat ze
niemand accepteren van best alert.
ik ben nog nooit zo opgelicht dus mensen blijf weg uit best alert
het heeft mij bijna 10000,- gulden gekost.
Best alert is zo slecht dat zelfs toen 2 leraren persoonsbeveiliging
zijn opgestapt.Ik hoop dat radar hem goed te pakken krijgt en
Radar ik zou graaag wat advies willen hebben hoe ik ook wat geld terug kan krijgen

groetjes farid

mohammed

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door mohammed »

Veel opleidingen van best alert zijn erkend.Een erkend diploma is niet alles. Je moet ook doorzetten. Sematie zat in mijn groep en is gezakt.

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

who de **** ben jij nou weer mohammed???

mohammed

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door mohammed »

Pardon, ik ben ook een cursist van Best alert college. Wil je de opleiding met succes afronden dan moet je er zelf ook iets voor doen. Om te beginnen moet je het beveiligingsdiploma hebben behaald anders kom je de beveiliging niet eens in.

antonio

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door antonio »

Aangezien Dhr Kantelberg in Best ook het Best web college runt is mijn vraag of deze opleiding tot web-designer wel een erkent diploma uitgeeft??.

Viper

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Viper »

Hallo allemaal,

Ik heb deze opleiding ook gedaan (tot Sterbodyguard). Het enige erkende diploma wat je krijgt bij deze opleiding is die van de SVPB. En dat is de opleiding tot Algemeen Beveiligingsmedewerker (ABM), tevens krijg je je VAK-diploma (ook van de SVPB) en Kader-diploma (ook van de SVPB). Voor de verder rest krijg je een diploma V.I.P chauffeuren, certificaat Maatschappelijk Culturele Vorming, Certificaat Teambuilding, Certificaat Engels, Certificaat Fysieke Training.
Nu is mijn vraag welk van deze diploma's/ certificaten zijn dan wel geldig bij de overheid?
Overal waar je een solicitatiebrief heen stuurt en je zet er al in dat je deze opleiding bij Best Alert hebt gevolgd, krijg je al, ongeveer, meteen te horen dat je het kunt vergeten. En dat komt vooral door die Kantelberg. Deze verzint het ene naar het andere.
Ze hebben ons ook in het begin gezegd iets over een baan garantie.... nou vergeet het dus maar hè!!!!!!!!!!!!!!
Je kunt zelf overal brieven heen schrijven en zelf alles regelen. Zodra ze je geld hebben is het over..... dan ben je voor hun maar een nummertje en dat is het.
De lessen daar in tegen zijn zeer goed. De leraren weten waar ze over praten, omdat ze zelf ook in het vak hebben gezeten (of nog steeds zitten). Dus daar is helemaal niets over te zeggen.
De organisatie van de school is bar slecht.... wij als leerlingen moesten overal achteraan. Het betalen van examengeld, het regelen van papieren en ga zo maar door.

Ik vraag mij af of ik mijn geld niet terug kan krijgen van ze, omdat ze niet beloven wat ze zeggen (misleiding!!!!!!), want bedenk goed het kost je heel veel geld.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn informatie hebben.

Groeten,
Viper

Chris

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Chris »

Hoe kan dat een programma als Radar zich zo onzorgvuldig voorbereid. Of is het alleen van belang een smeuig ondewerp te hebben.

Waarom doen jullie geen gedegen ondezoek naar de erkeningen ipv een concurrent zijn ongenoegen en fustraties te laten uiten.

Ik krijg niet het gevoel dat jullie je programma hiermee een dienst bewijzen.

Ik zal volgende keer wel 3 x denken voor ik jullie raad opvolg, want is die wel gebaseerd op de feiten.

Draven

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Draven »

Captain America;

Nou ik heb even op je aanwijzigingen door gezocht, en kan verder niks vinden van criminologie. Wat ze wel aan bieden is Integrale Veiligheid. Dit, wat ik er tot nu toe van heb begrepen, ziet er wel goed uit. Maar is GEEN criminologie, meer een heel uitgebreid opleiding in beveiliging met extra aandacht op cybercrime en risicoanalyse. Helemaal niks mis mee, maar is niet hetzelfde en dus ook niet wat ik zoek. Bij de HvU is het trouwens ook niet in deeltijd te volgen. Wat voor mij wel een heel belangrijk factor was.

Dat zijn wel personlijke overweginegen. Maar op de universiteit kan je het ook vlgen indd: als bij vak of voor een Matsers Degree in je vierde jaar. Ik zal eerlijk zeggend at ik nog niet alle universiteiten heb ronde gezocht (als je een weet waar het als voledig vak te volgen is graag even melden) maar uit mijn eerdere ervaringen op de universiteit weet ik (alweer personlijke overweginegen/evaringen) dat het voor mij helmaal niks is. Lekker veel theorie waar je later weinig mee kan.


Nico;

De Sky Marshal opleiding is indd stop gezet. De taak van sky marshal wordt nu ook overgenomen door de maracheuse en zal de opleiding dus niet meer gegeven worden. Er is trouwens toch geen werk meer in te vinden. De opleiding van Sea Marshal wordt nog wel gegeven en bij mijn weten kan je er nog wel werk in vinden. Of dat in de toekomst gaat veranderen kan ik niks over zeggen maar het kan nog wel.


D

lekkerding

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door lekkerding »

nou mijn vriend heeft slechte ervaring met die vervelend organistie. Mag niet meer in de les komen en waarom kunnen ze hem niet zeggen.
Hij moet nu een paar weken over doen omdat ie gezakt is en waarom is vraag teken.
En daarbij komt hij had kennismaking gesprek gehad en daar is nooit verteld over stagelopen. en nu moet ie naast zijn eigen baan nog eens stagelopen en hoelang en hoeveel uren zijn ze erg vaag over. En ze moeten achter alles zelf aan veel zeuren en vragen dan komen ze achter dingen waar aan begin van kennismakking niets over gezegt.
en dadelijk kan ie papiertje in brullepak gooien want is toch niets waard en het grapje kost bijna 5000 exl. examenkosten en de reiskosten.
:evil: :evil: :evil: :twisted:

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Captain-America »

Navond Draven,
Geplaatst op 07 Oct 2003 21:13 door Draven
Captain America;

Nou ik heb even op je aanwijzigingen door gezocht, en kan verder niks vinden van criminologie. Wat ze wel aan bieden is Integrale Veiligheid. Dit, wat ik er tot nu toe van heb begrepen, ziet er wel goed uit. Maar is GEEN criminologie, meer een heel uitgebreid opleiding in beveiliging met extra aandacht op cybercrime en risicoanalyse. Helemaal niks mis mee, maar is niet hetzelfde en dus ook niet wat ik zoek. Bij de HvU is het trouwens ook niet in deeltijd te volgen. Wat voor mij wel een heel belangrijk factor was.


Dat laatste bevreemd mij, ik ben er vrij zeker van dat je aan de HvU in deeltijd IV kan volgen. Daarnaast zijn er op zeker vakken criminologie, de vraag is echter of je alleen die vakken kunt volgen. Da's een kwestie van informeren.

Inzake criminologie studeren, zie de hieronder geplaatste URL:

http://www.euronet.nl/users/security/ho ... page4.html

Houd de ontwikkelingen op www.inholland.nl in de gaten en zoek maar eens op "Criminologie & Security".

Daarnaast wil ik je verwijzen naar de advertenties in zowel het vakblad Beveiliging als Security Management.

Kom je daar niet uit dan moet je maar ff mailen.
Dat zijn wel personlijke overweginegen. Maar op de universiteit kan je het ook vlgen indd: als bij vak of voor een Matsers Degree in je vierde jaar. Ik zal eerlijk zeggend at ik nog niet alle universiteiten heb ronde gezocht (als je een weet waar het als voledig vak te volgen is graag even melden) maar uit mijn eerdere ervaringen op de universiteit weet ik (alweer personlijke overweginegen/evaringen) dat het voor mij helmaal niks is. Lekker veel theorie waar je later weinig mee kan.
Studeren aan een universiteit is inderdaad vaak wat theoretischer edoch er zijn uitzonderingen.

De volledige vakken zijn sowieso te volgen aan de EUR (Rotterdam), VU (Amsterdam) en UL (Leiden). Daarnaast beiden zowel UU (Utrecht), RUG (Groningen), UTwente (Enschede) alsook UM (Maastricht) criminologie, al dan niet in blokken, aan.

Su6 verders.

Mazzeltov;

Ralph

Gesloten