LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogeschool voor Criminologie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Beste omgea kijk dan even op prikbord van beveiliging. Eentje die daar vertelt hoe moeilijk het is om stageplek te krijgen via best alert!!!! Jij heb dus wel geluk. Zoek de pagina op en bij zoeken tik je best alert in, en dan zie je het zelf.

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

tja wat een negatieve berichten allemaal.
ik wil ff bijspringen voor omega, ik had een 2 mnd geleden ook een positief bericht geplaatst over best alert.JA HET IS EEN DURE OPLEIDING,
maar ik ben begin noveber begonnen en heb eind januari bij het SVPB EEN EXAMEN GEDAAN DE LES STOF GEGEVEN OP BEST ALERT was te veel geweest blijkt nu.
ook heb ik via sollicitaties eindelijk en stage plek gevonden na de 4e keer. de eerste wezen mij af omdat ik......................
JUIST! GEEN RIJBEWIJS HEB!!!!!!!!
als jullie kijken naar de persoon die zich voordoet als voorzitter van het vpb dan moeten jullie eens kijken of jullie hem kunnen terug vinden op de site www.vpb.nl de man in kwestie blijkt een bedrijf te hebben genaamd interseco en hij is alleen terug te vinden op de leden lijst

met vriendelijke groet een beveiliger

persoonsbeveiliger
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2005 17:24

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door persoonsbeveiliger »

nadat ik me opleinding tot persoonbeveiliger heb afgerond en me diploma heb behaalt kreeg ik bij elke bedrijf te horen sorry maar wij nemen geen mensen van best alert aan omdat de opleiding niet deugt nou daar ga je dan met je 3500 euro te hebben betaalt
ik ben toen na rotterdam gegaan en heb daar me opleiding behaalt en had binnen 5 dagen een baan het licht er dus echt wel aan waar je je opleiding volgt
mensen pas op doe eerst maar eens na vraag bij bedrijven en kijk dan wat je doet
[/b]

rva
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:03

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door rva »

Help..........

ik heb me aangemeld voor een intake-gesprek bij best-alert voor sterbodyguard. dus er is nog niets verloren, maar na het lezen van al deze berichten betreft dhr kantelberg zie ik mijn opleding waar ik heel veel zin in had in vlammen op gaan !!!! het is nu 2006 is er onderhand al meer bekend betreft erkenningen van diploma's e.d. ??? waar kan ik het beste een soort gelijke opleiding volgen ?

wie helpt ???
m.v.g.

wilky1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2006 21:57

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door wilky1 »

Voor alle( toekomstige) teleurgestelde forumleden
Ik heb goede ervaring met RJ Opleidingen in Enschede.
Er zitten daar vele mensen in opleiding die tijdig de situatie, hebben ingeschat
Super opleiding Beveiliger 2 en persoonsbeveiliger en coordinator
www.rjsecurity.nl
een aanrader, recht door zee en to the point mentaliteit

smurf130
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2006 21:26

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door smurf130 »

ik ben op 7 februari 2006 begonnen aan beveiliger 2
nou is mij niet best bevallen waarom niet?
docenten die niet bij zij met de kennis van de nieuwe wetten
en dingen totaal verkeerd uitleggen
ook dingen vertellen die niet waar zijn, en dan van een andere
leraar wel het goede antwoord krijgen
ook werker er daar docenten die geen orde en les kunnen geven
omdat ze zelf niet weten waar ze over hebben.
en nu staat er ook op de site van SVPB en VPB dat het bester is om
geen cursus te volgen bij Best Alert omdat de diploma's geen waarde hebben en dat je ook als je een stage plaats zoekt dan niet te vermelden dat je les heb bij Best Alert want je wordt vierkannt uit gelachen!!
heb dat zelf ook ervaren!
ben nu druk op zoek naar de stage plaats in rotterdam en omstreken maar plaats hebben ho maar!!
ik ga ook proberen mij geld terug te halen en die Kantelberg een proces aan zijn broek te geven
Kantelberg is veroordeeld tot het terug betalen van 6000! eurie aan 3 studenten maar betalen ho maar!
Kantelberg is in hoger beroep gegaan afwachten dus!!
wie heeft er voor mij wat tips om deze oplichter aan te pakken

Roopesh
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2006 13:50

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Roopesh »

:roll:
Laatst gewijzigd door Roopesh op 25 okt 2006 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

sako
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2006 14:42

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door sako »

Hmm, ik ben gisteren op gesprek geweest en had er wel een goed gevoel bij in eerste instantie. Het was er ontzettend druk dus blijkbaar weten niet veel mensen van dit geval af.

Ik heb me dus aangemeld voor de algemene opleiding beveiliger a 1439 euro. Maar ik ga daar vanaf zien. Dit zit me niet lekker.

Ik heb zin in een leuke baan en wil naturlijk wel kans maken op een baan. Niet straks veel geld lichter en geen baankansen.

Maar beveiligingsbedrijven nemen eerder iemand aan die via een LOI of NTI een cursus volgt dan via BestAlert? :?

Roopesh
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2006 13:50

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Roopesh »

7fhf
Laatst gewijzigd door Roopesh op 25 okt 2006 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

sako
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2006 14:42

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door sako »

Ik heb wel getekent. Maar in de algemene voorwaarde (die ik voor eerst wel eens een keertje heb doorgelezen) stond met redelijk grote letters: Annulering kan binnen 3 werkdagen na aanmelding.

Vanmorgen meteen geannuleerd en aangetekent met handtekening van ontvangst verzonden naar Best alert. Dus dat moet goed zijn.
Lijkt mij sterk dat ze nu nog geld afboeken. De rekening is geblokkeerd in elk geval voor het geval dat.



ik ga nu 99% zeker via Minerva de opleiding volgen. Stuk goedkoper (wel schriftelijk het theorie gedeelte, maar dat maakt mij niet veel uit). deze moet wel betrouwbaar zijn.

Daar heb ik een iets beter gevoel over.

Ik snap niet dat zij met deze praktijken nog door kunnen gaan. Er liep zoveel man rond die chauffeurs opledingen volgden en bodyguard. Wat heb ik een medelijden met die mensen. Die gooien letterlijk veeeel geld over de balk. Tja ik werd gelukkig op tijd gewaarschuwd.

1 woord, ONGELOOFELIJK.

sako
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2006 14:42

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door sako »

Vandaag bevestiging gekregen dat het geannuleerd is zonder kosten.
Aangezien ze het eerder van mijn rekening hadden afgeschreven dan ik het kon blokkeren laat ik het terugboeken morgen. Ik neem aan dat ze met terugboeken alle tijd hebben en ik nog wel even op dat geld kan wachten anders.

ghost1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2006 22:34

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door ghost1987 »

ik wilde daar eigenlijk een opleiding tot sea marshall volgen.
iemand suggesties waar ik dat verder nog kan doen .
aangezien ik hier op de 20 pagina's voor het merendeel alleen maar negatieve dingen heb gelezen, vraag ik jullie maar even om raad mischien dat iemand mij verder kan helpen.
liefst in regio eindhoven.

sako
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2006 14:42

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door sako »

Is er wel behoefte aan sea marshalls in Nederland? Ze geven wel een berg opleidingen, maar is er wel werk voor moet je je ook afvragen.

Ik zou niet weten welk bedrijf/school nog meer sea/air marshall geeft in NL. Zoevr ik het kon uitvinden is alleen Best alert die het geeft. Maar dan kan ik je ook wel een papiertje geven waar op staat : geslaagd voor uw opleiding Sea marshall. Daar heb je net zoveel aan. :wink:

Roopesh
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2006 13:50

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Roopesh »

:D
Laatst gewijzigd door Roopesh op 25 okt 2006 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Henk.haringveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2006 16:51

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Henk.haringveld »

Dag beste mensen,
Ik heb ook mijn opleiding genoten bij Best Alert en heb nu wel allesafgerond met Best Alert. Hier ben ik wel heel blij mee. Mijn ervaring met deze school was niet al te best, eerste reactie van leer bedrijf was toen ik zei dat ik daar mn opleiding deed was "ow man ow man ow man, waar ben je in hemelsnaam aan begonnen" en toen ik eindelijk een stage adres had gevonden toen heeft het weken geduurt voor ze het overeenkomst hebben overhandigt (deze heb ik eigenhandig opgehaaldm, anders had het nog langer geduurt) hun reactie was dat ze geen aanvraag hadden gehad terwijl er gebeld en gemaild was en hier ook een bevestiging van was bij mijn stage bedrijf.
Dus bij deze denk goed na voor je bengind!
groet Henk

JohnathanDoe

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

Hallo allemaal.Zoals ik jullie recensies allemaal lees over de opleidingen van Best Alert ben ik best verontwaardigd over alle verhalen van jullie.Ikzelf ben een paar jaar geleden ook op gesprek geweest bij Best Alert.Ik ook heb alle test (cum laude) gehaald en naar hun zeggen was ik één van de hoogst geëndigden in de testen ooit (whatever that means he!) en omdat ik 7 jaar heb gediend bij de paracommando's in France (LégionÈtrangére) en al over de hele wereld heb gezeten en actie genoeg heb gezien waren ze super enthousiast dat ik bij hun wilden gaan studeren.Nou ben blij dat ik dat nooit heb gedaan.Casse(-moi) pas les couilles

Professioneel zijn ze niet,dat de docenten slecht les geven etc. geloof ik niet, ze zullen heus wel weten waar ze het over hebben enzo maar of ze ook echt ervaring hebben in het Close Protection is aan mij een vraag!. OOK heb ik gehoord dat de bodyguards die werkzaam zijn in NL GEEN wapens mogen dragen wat ik persoonlijk belachelijk vind (mocht er iets gebeuren,moet je de aanvaller dan met je vinger wijzen dat het niet mag of met een baksteen doodgooien hahha). Ik heb destijds ook navraag gedaan bij verschillende beveiligingsbedrijven wat ze van Best Alert vinden en zelfs bij Justitie/ de overheid navraag gedaan of de diploma's ECHT waren en geldig internationaal.Want mensen die de opleiding daadwerkelijk toch willen gaan halen daar willen natuurlijk wel op internationaal gebied gaan werken, toch?!!
Internationaal erkend BULL **** dus.Zelf het antwoord geven hierop konden ze niet eens.Wat een lacher zeg.

Gelukkig zijn er heel wat bedrijven in het buitenland die ex paracommando's/mariniers etc. graag willen aannemen en voor beveiliging naar Afghanistan, Iraqi, zuid america willen sturen en die ook de gedegen opleidingen geven en die ook heel hoog aangeschreven staan internationaal.Dus aan iedereen die graag de status van VIP Bodyguard willen verkrijgen, ga eerst eens nadenken wat voor carriere je zelf zou willen. Wil je ook echt naar risico gebieden heen gezonden worden om belangrijke mensen te beschermen? Of wil je liever de beau monde van NL beschermen?

Ook al jullie meningen/ervaringen met Best Alert spreekt al voor zichzelf..Mochten jullie ex gedienden zijn van Special Forces dan zou ik één van de bedrijven zoeken die ik bedoel.Verdiensten per jaar ruim 150.000 euro. Wie de beste opleidingen geven qua sky marshall/sea marshall ? NOB verzorgd ook vip bodyguard opleiding en ziet er al beter uit dan die van Best Alert (hoewel lesstof wel beetje zelde zal zijn!). Nadeel NOB is dat ze geen baan garantie kunnen geven, dus zal je zelf op zoek moeten naar een werkgever,maar ze zeggen dit er ook letterlijk bij dus geen instinkerds!

Als je een hele goede opleiding wilt hebben ga dan naar Antwerpen toe, Diamond Security. Werk je voor de rijke diamantairs binnen/buitenland en mag je gewapend werken.(wat normaal is lijkt mij). Heb hele goede recensies van hun.

Zelf lijkt het me ook heel leuk om als sea marshall/sky marshall te kunnen werken. Opleiding zoeken is niet makkelijk hierin, wel eentje waar je na slagen iets mee kunt natuurlijk.
Ach over die Best Alert moet je maar zo denken. Die bedriegers komen hunzelf nog wel eens tegen!Ben voor uw zelf blij dat je er niet mee in zee bent gegaan. Wat is een bodyguard. Je kan alles nog wel theoretisch geleerd krijgen,maar 'on the job' dan leer je het meeste. We praten nog wel eens terug als je door verschillende auto's vast gereden bent en van alle kanten beschoten wordt. Als je actie wilt ga dan naar de Efteling ofzo..
Succes allemaal!

Reacties zijn altijd welkom!

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door elwintje »

trouwens rene29 safetyman en joost1975 zijn de zelfde personen jack kantelberg probeert mensen via deze website te lokken naar de school best alert.
ze hebben allemaal het zelfde ip nummer.
mensen trap er niet in de familie kantelberg heeft nooit gedeugd.
mvg

JohnathanDoe

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

Als dat echt zo is is die persoon wel zielig he.Hoe komt u aan die informatie als ik vragen mag? Hoe ziet u dat?
Nou kan die lekker genieten van onze reacties, toch?

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door elwintje »

HOI
DAT WEET IK ALS VOLGD:
KIK MAAR NAAR DE HERHALING VAN DE UITZENDING OVER BEST ALERT, DAN ZIE EN HOOR JE WAT IK NET VERTELDE.
OOK ZEGT HIJ TELKENS :NOU ER WERKEN LEUKE MEIDEN HOOR EN DAN EEN GEZICHTJE WAT ROOD WORDT.
SORRY VOOR DE HOOFDLETTERS PROBLEMEN MET LAPTOP

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Ninja »

Hallo,

Ik vind het erg jammer om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die een opleiding willen volgen bij Best Alert. Ik begrijp heel goed dat dit aantrekkelijk LIJKT, aangezien ik er zelf een tijd terug ook ingetrapt ben, maar dat is het dus absoluut niet! Hierbij wil ik dan ook mensen adviseren om zich niet in te schrijven bij Best Alert, omdat dit alleen maar ellende met zich meebrengt. Helaas zijn er heel veel mensen naast mij die er wel ingetrapt zijn en er veel problemen mee hebben gehad. Ikzelf zou criminologie gaan volgen en in de documenten die ik had gekregen stonden allerlei mooie verhalen die achteraf niet waar bleken te zijn. Ze zijn ook niet geaccrediteerd en ook al zeiden ze dat dit aangevraagd was en alleen maar een 'korte procedure' zou zijn, bleek dit (bij navraag bij ministerie van OC&W) ook niet waar te zijn. Helaas heb ik van te voren niet genoeg onderzoek gedaan zodat ik wel dom genoeg was om er in te trappen en zie het ook als een soort plicht om andere mensen hiervan te weerhouden. Ik heb er uiteindelijk een rechtzaak van gemaakt om het door mij betaalde geld terug te krijgen, samen met een studiegenoot. De familie Kantelberg is echt een stel oplichters. Eerst al met een rijschool en toen met de school voor criminologie en helaas dus nog steeds. T verbaast mij dat ze hier maar zomaar mee verder kunnen gaan en dat hier niet ingegrepen wordt door bepaalde instanties gezien er al zoveel klachten zijn geweest en dit ook al eens in Radar is behandeld en er dus ook diverse rechtzaken zijn geweest. Blijkbaar mag het :(
Ik hoop dat mensen er iig niet meer intrappen, zodat de Fam. Kantelberg geen kans meer krijgt om mensen op te lichten!

Aangezien dit toch weer een aardig actief topic is en er dus blijkbaar nog genoeg mensen zijn die eventueel interesse hebben in een opleiding bij Best Alert hoop ik dat Radar hier nogmaals aandacht aan wil besteden.

Gesloten