LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogeschool voor Criminologie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Johan21738612

Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Johan21738612 »

hahahah Hogeschool voor Oplichters, vgl. mij kun je daar ok heeeeel veel geld mee verdienen!

dreamscape

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door dreamscape »

Kantelberg runt daar ook nog Best Web College. Ten tijde van de internethype wilde iedereen wel iets met internet doen. Ik wist al wat van webdesign en vormgeving dus dacht met die opleiding wel iets zinnigs in huis te kunnen halen.

Nou, ook daar dezelfde praktijken als bij Best Alert. Onvoorbereide, ongekwalificeerde amateurs als docenten, slecht lesmateriaal, boeken kwamen veel te laat en als je daar een opmerking over maakte werd je vriendelijk verzocht te vertrekken.

Een mooi pand om cursisten te lokken en als ze eenmaal betaald hebben en binnen zijn, dan zijn het geen klanten meer, maar lastige mensen, waar Kantelberg het geld reeds uit gezogen heeft en die hij zo goedkoop mogelijk weer moet lozen.

arnevandervegt
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:21

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door arnevandervegt »

Ik ben erg kort en bondig, meneer Kantelberg is gewoon een oplichter, die zijn brood probeert te verdienen door onderwijs aan studenten aan te bieden, waar je niet eens een erkende diploma voor krijgt.

Deze man moet gewoon gestopt worden. Hij noemt zichzelf 'beveiligingsdeskundige' maar iemand die op de vraag: "Noem eens plekken in Nederland waar het niet bepaald veilig is' antwoord.
De wallen 'nachts. Dat kan elke onnozele wel zeggen.

Langeveld

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Langeveld »

:( Ik ben pas bij de opleiding instituut geweest voor Sterbodyguard, voor een toelatings gesprek.Ik wil gewoon weten of ik wat aan die diploma,s heb en dat ik er een goede baan mee kan krijgen?Ik merkte wel aan die school dat ze hun duurste opleiding als Sterbodyguard aan mij probeerde aan te praten terwijl ik voor een 750 euro goedkopere opleiding geintereseerd was n.l. als bodyguard.WAT MOET IK DOEN? WAAR MOET IK DAN ZIJN VOOR EEN GOEDE BODYGUARD OPLEIDING???

Sander

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Sander »

Wie kan mij wat vertellen over de opleiding tot Sterbodyguard? Is deze opleiding van deze instelling wel goed?
Heb mij reeds ingeschreven en weet nu niet wat te doen.
Graag reacties

safetyman

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door safetyman »

Ik heb zelf een opleiding gevolgd bij Best Alert.

Er is werk genoeg in beveiliging. Je werkgever heeft alleen het erkende diploma nodig. Je krijgt bij iedere school een basis.
Gedurende loopbaan ga je jezelf toch verder ontwikkelen en doe je ervaring op waarbij je jezelf gaat vormen.

Gewoon doen, er is altijd werk te vinden.

Deze school is niet voor zeurpieten en watjes. Een stukje zelfontwikkeling is vereist voor succes in de beveiliging.

Dus: niet zeuren over Bestalert maar aan de slag !!!

trouwens: er werken een paar leuke meiden daar !!! :oops:

joep99

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door joep99 »

Ik zou in december ook gaan beginnen met de opleiding voor criminologie. Tijdens deze opleiding (of er voor) moet je de diploma's voor Beveiliging, BOA en Rechercheur halen. Hiermee ben ik nu bezig. Tijdens de intake hadden ze niets gezegd over het "niet erkend" zijn. Dus ben ik vorige week maar zelf naar mevrouw Kantelberg gegaan. Zij overtuigde mij dat alles goed zou komen en dat werk vinden geen probleem zou zijn. Ik was er weer ingetrapt en ging vol goede moed verder.
Nu ik dit gezien heb, ga ik er toch maar mee stoppen en proberen mijn geld terug te krijgen.
Jammer, want het leek een leuke opleiding.
Weet misschien iemand of er nog meer van deze opleidingen in Nederland zijn die WEL ERKEND zijn?

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Ik keek vanavond even op de website van bestalert en wat viel mij meteen op bij het stukje museumbeveiliger:

Best Alert, een door het ministerie van OC en W erkend opleidingsinstituut geeft opleidingen.....


Erkend opleidingsinstituut? Ik weet inmiddels wel beter

rene29

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door rene29 »

Ik heb mijn opleiding beveiliger bij Best Alert gevolgd en ik heb examen gedaan bij het SVPB. En dat doet iedereen die een opleiding Beveiliger, waar dan ook!! Dus het maakt niet uit waar je de opleiding Beveiliger volgt, je krijgt een landelijk erkend diploma.

Om iedereen even te informeren... die meneer De Jonge van de 'branchevereniging' BPV die vertelde dat je geen opleiding bij Best Alert moet doen, is de directeur van Interseco en dat is een concurrent van Best Alert!!! Nogal logisch dus dat hij dat zegt... maar hoe geloofwaardig is dat dan uit de mond van een concurrent???!!!

O ja, er werken ontzettend leuke meiden daar hoor!!! :lol: :lol:

Spicy

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Spicy »

Ik heb er ooit gesolliciteerd ten tijde van de opzet van Best Web College, ik vond alles er net iets te gelikt uitzien en ging eens op onderzoek uit in mijn vriendenkring.. na alle verhalen over uitzuigpraktijken in de rijschoolbranche door de heer Kantelberg had ik toch niet meer zo'n behoefte om daar te werken. Mijn advies; als je daar een opleiding gaat doen (een heel erg dure opleiding ook nog eens) informeer je dan van te voren goed wat je ermee kan, wat wel/niet erkent is en trek dan je conclusie.

Dave

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Dave »

Wat kan ik doen als mij wel ingeschreven voor de opleiding Sterbodyguard en inmiddels € 4100,-- heb betaald.
Hoe kan ik dit ongedaan maken, want vertrouwen heb ik niet meer.
Graag uw advies hierbij.

joost1975

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door joost1975 »

Je hoeft niks te doen Dave, want de opleidingen van Best Alert zijn wel erkend. De Hogeschool voor Criminologie alleen nog niet. Vraag het nou eerst ff goed na voordat je beslissingen moet nemen..

rinske

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door rinske »

Voor erkende opleidingen van Best Alert kijk op cfi.nl - open bve - brochurus - scroll naar crebo - brochure 4 - instellingen met niet bekostigde opleidingen - best.
Persoonlijk vind ik het zeer slechte journalistiek van radar dat zij zich alleen richten op de opleiding criminologie. Tevens vind ik het vreemd dat de directeur van interseco zo'n uitspraak op t.v. doet, terwijl interseco telefonisch erkend dat best alert een gedegen opleiding geeft als het gaat om sterbodyguard. Zelfs beter dan andere opleidingsinstituten in nederland. Dat je bij best alert geen erkend diploma voor directiechauffeur krijgt ligt alleen aan het monopolie van het cbr. Kantelberg vertikt het om het cbr te betalen voor het ccv-d1 diploma. En dat is zijn goed recht vind ik. Want wie is het cbr om een monopolie positie te handhaven?
Al met al geeft best alert dus wel opleidingen die erkend zijn, alleen valt criminologie daar niet onder. Door deze uitzending komt best alert echter in een zeer negatief licht, wat in mijn ogen niet geheel terecht is.

biglift

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door biglift »

na het zien van die oplichters ala kantelberg wil ik de redactie van tros radar effe influisteren dat kantelberg in het verleden al VEEL meer oplichters praktijken op na hield te weten met auto rijscholen en zo


jammer dat dit niet naar voren kwam ....

mijn moeder is geboren en getogen in best en
die :evil: kantelbergjes :evil: hebben nooit gedeugd zij ze !

Anna van Etten

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Anna van Etten »

Waarom nodigt Radar een concurrent uit (Interseco) om Best Alert af te kraken? Het is een publiek geheim dat de ministeries van Justitie en van Binnenlandse zaken een ander opleidingsinstituut met betere kwaliteit dan Interseco hebben gekozen om hun directie chauffeurs op te leiden. Kijk op www.interseco.nl en kijk naar de foto van de heer de Jonge, Algemeen Directeur van Interseco. Dit instituut draait slechter en ook hun afdeling opleidingen. Aan meneer de Jonge zou ik willen zeggen:'wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf zeker in'. Elk instituut heeft voordelen en nadelen. Bij Best Alert kunnen ze misschien niet alles perfect doen, maar Best Alert heeft wel heel veel erkenningen. Het is misschien mogelijk dat de Best Alert Hogeschool binnenkort ook erkend is voor criminologie. Maakt Radar dan ook een programma?

rinske

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door rinske »

Dat met die autorijschool kwam wel naar voren. Ook dat kantelberg hiervoor veroordeelt is. Maar waarom oude koeien uit de sloot halen? Een opleidings instituut wordt hier door het slijk gehaald vanwege 1 niet erkende opleiding. En als de kandidaten de voorkant van de studiegids goed bekijken kunnen ze precies zien welke opleidingen volgens best alert erkend zijn en ze kunnen dit ook bij OC en W navragen. Heb ik ook gedaan en het klopt. Dus waarom iemand blijven veroordelen als een rechter dat in het verleden al gedaan heeft en die persoon zijn straf heeft gehad?

Draven

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Draven »

Nou ja... veel gezegd en te doen over deze school.

Ik ben zelf net begonnen met de opleiding Criminologie due moet zelf ook een bijdrgae leveren. Twee dingen zijn van belang. 1) Kantelberg is niet te vertrouwen. 2) Radar is dat ook niet. ( ik hoop dat deze bericht nu niet gewist gaat worden... maar ja dat zien we wel.)

Criminologie is indd niet erkend. Dat is aan de meeste studenten nu wel duidelijk gemaakt. De eerst brouchures die de school uit gaf waren ver van duidelijk, en daardoor hebben die studenten de zaak gewonnen. Ze waren gewoon misleid.

Wat Radr nu doet is niet veel beter. De meeste opleidingen van Best Alert (waaronder de bodyguard opleiding) zijn wel door de OC&W erkend. Aleen criminologie nog niet, en dat kan ook pas als er reeds mensen afgestudeerd zijn. Over 3 of 4 jaar dus.

Dat Kantelberg een eikel is met een dubieus (om het maar lief uit te drukken) zakelijk verleden, heeft weinig met de opleiding zelf te maken. De docenten die ik heb ontmoet zijn wel goed. Kantelberg die is aleen hoofd van de administratie. En dat is echt een zooitje. Maar Ik heb hier voor op twee universiteiten gezeten, en het was daar niet veel beter. Ik maak daar dus ook niet zo druk om. (hoewel ik me d'r af en toe wel aan irriteer...)

Wat betreft de reputatie van Best Alert: die is indd heel slecht. Maar dat komt vooral (weer) door Dhr. Kantelberg. Zijn personlijke reputatie heeft jammer genoeg een heel negatieve invloed geahd op de reputatie van de opleidingen. Dit maakt het niet makkelijk voor ons, en dat is jammer. Maar het is ook de enige Hogeschool in NL die deze opleiding verzorgt, dus wat dat betreft is er weinig keuze. We zullen ons als studenten gewoon moeten bewijzen dat wij een betere reputatie verdienen dan Kantelberg. Als we daarvoor de kans krijgen denk ik dat het wel zal lukken.

De oplieding zelf maak ik me geen zorgen over. Zoals ik zei, de leraaren zijn goed. Je krijgt bij criminologie ook nog eens 5 of 6 diplomas die wel erkend zijn naast je diploma voor criminologie zelf. er valt dus wel iets mee te doen en dat vind ik het belangrijkste. Wat accreditatie beteft; ik laat dat maar aan de OC&W over. Personlijk denk ik dat het wel goed gaat komen.

D

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Captain-America »

Het is spijtig om te lezen dat er zoveel kinnesinne is met betrekking tot de reportage over de Hogeschool voor Criminologie, welke het zij in dit schrijve nadrukkelijk vermeld "niet erkend is & vooralsnog blijft", en direct hieraan gekoppeld/verbonden Best Alert.

De heer De Jong is niet gevraagd vanwege zijn relatie met zijn werk i.e. zijn eigen organisatie maar vanwege zijn positie in de Vereniging Particuliere Beveiligingsorganisaties, hierna verder vermeld als VPB.
Daarnaast bekleed de heer De Jong ook in het werkveld diverse maatschappelijke functies. Resumerend de heer De Jong is meer dan door de wol geverft en het is vanuit deze hoedannigheid dat hij zijn deskundige mening ventileerde.

Overigens kan ik zelf, op basis van mijn eigen gremia, respectievelijk 17 jaar ervaring, maar 1 zinnig iets opmerken en dat is dat alles van deze club zeer discutabel is. Commercieel inplaats van kwalitatief en beroepsmatig.

Voor diegenen die hieraan twijfelen zou ik zeggen, zoek het Internet maar eens na, informeer bij de instanties en organisaties die hier direct mee te maken hebben.

I rest my case.

Mazzeltov;

Ralph

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Captain-America »

Draven,

Kort inhoudelijk.

Een aantal docenten, waarvan ik er veel persoonlijk ken, zijn inderdaad ter zake kundig. Vermoed overigens dat die niet lang meer onderdeel zullen willen blijven uitmaken, maar da's een andere kwestie.

Het vreemde is dat lagere opleidingen, de zogenaamde beroepsopleidingen die wel erkend zijn, ingebracht worden in een ander, gepretenteerd hoger, HBO, opleidingsniveau. Dit kan niet. Het hoe en waarom kun je navragen bij bijvoorbeeld het ministerie van OC&W alsmede de IFB, diplomawaardering e.d.

Betreffende criminologie, zoek het Internet maar eens goed af. Andere, wel erkende en geaccrediteerde, hogescholen bieden deze vakken ook.
Zoals daar zijn: Hogeschool Inholland, contractonderwijs: Vakgroep Criminologie & Veiligheid; Hogeschool van Utrecht, et cetera.
Daarnaast kun je aan zeer gerennomeerde universiteiten de wetenschappelijke opleiding criminologie volgen:
http://www.criminologie.nl

Ook kun je bij de Nederlandse Vereniging voor Criminologie (NVK) je licht opdoen: http://www.criminologie.nl

Su6 met de keuzes en je studie.

Mazzeltov;

Ralph

J.Wijnen

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door J.Wijnen »

Ik heb bij Google gezocht op doorlichting best alert. Daarmee kwam ik op www.owinsp.nl/producten/rapporten_bve/Brabant/best.html van het ministerie van onderwijs, cultuur en wetenschappen. Waarom heeft Radar niet iemand van de inspectie van het onderwijs uitgenodigd? Waarom wel een vage meneer de Jonge die ook nog als verliezend concurrent Interseco is ontmaskerd? Zo lijkt het erop dat Radar wel wil beschadigen, maar niet objectief wil informeren. Gemiste kans.

Gesloten