LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door woest »

Geplaatst op 30 Jun 2005 23:51 door woest

Zelfs als die wet er door komt, lijkt het me niet mogelijk om deze met terugwerkende kracht van toepassing te laten zijn. Zou dit wel zo zijn, dan is er alle reden voor om de connectie overheid-bankwezen-rechtspraak maar eens openlijk nader onder de loep te nemen en aan de orde te stellen. Een wetje in het leven roepen om schade bij de grote machten te voorkomen/verminderen, loopt dan wel erg in het oog. Dat wordt ook niet gepikt.
Kan dit juridisch; een wet in het leven roepen, die alsnog in werking treedt voor gevallen uit het verleden? Ik kan dat niet geloven!
Welke jurist(en) onder ons kan(kunnen) dit precies uitzoeken?

Groet,
Woest

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Piet »

De leugen regeert, leaseverlies/eegalease/consumentenbond/VEB schrijft:
LET OP! Door het terugsturen van de stemkaart bent u niet gebonden aan de Regeling. U maakt ons slechts uw mening kenbaar.
Leugens!
Van dit manipuleren wordt vervolgens misbruik gemaakt om de schikking aan iedereen op te dringen, geen keuze dus!
Pas over een jaar zou je bezwaar kunnen maken hiertegen en (verder) gaan procederen.
Of we moeten nu hiertegen gaan protesteren!
Eenmalige extra uitkering
Iedereen die een geldige stem uitbrengt, ontvangt - als de Regeling definitief doorgaat - een eenmalige extra uitkering. Deze uitkering is gelijk aan de bijdrage die de aangeslotenen aan Stichting Leaseverlies en/of Stichting Eegalease hebben betaald. Wanneer u geregistreerd staat bij Stichting Leaseverlies én Stichting Eegalease, dan ontvangt u EUR. 90,-. Bent u slechts bij één van beide stichtingen geregistreerd dan ontvangt u EUR. 45,-.
Gewoon omkoperij, veel mensen hebben hierdoor ja gestemd en alle gedupeerden dreigen nu hiervan de dupe te worden.
Of we moeten nu hiertegen gaan protesteren!
Het is van het grootste belang dat u ons laat weten wat uw mening is over de nu overeengekomen Regeling.
en vervolgens wordt die mening misbruikt om de schikking door de strot van alle gedupeerden te duwen.
Dat noemt zich belangenbehartiger!

We moeten nu hiertegen gaan protesteren!
Vraag 4
Is uw stem voor of tegen het akkoord bindend?

Antwoord
Nee, de stemming gaat alleen over de vraag of u in hoofdlijnen achter het akkoord staat. En of u daarmee vindt dat de collectieve rechtszaken tegen Dexia - die de stichting Leaseverlies, de stichting Eegalease en de Consumentenbond hebben aangespannen - kunnen worden gestopt. Als de meerderheid ‘voor’ stemt, kunt u daarna zelf uw definitieve keuze maken.
De keuze is al vóór ons gemaakt, wij mogen alleen maar slikken.
U bent helemaal vrij om op de regeling in te gaan. U bent dus niets verplicht.
En wat zeggen deze verraders nu: wij willen de regeling bindend laten verklaren voor iedereen!
Stelletje huichelaars!


Deze zogenaamde belangenbehartigers hebben hun masker afgedaan en nu eindelijk laten zien wat hun werkelijke bedoelingen zijn.
Het is nooit echt de intentie geweest om ons te helpen.
Zij hebben ons aan het lijntje gehouden om te voorkomen dat er veel rechtszaken zouden komen.
Het is nu ook duidelijk waarom alleeen deze stichtingen aan de onderhandelingstafel zaten.
Het was van te voren al beklonken, andere (eigen, bank, politieke)belangen waren belangrijker als die van die domme gedupeerden.
wij zijn slechts een speelbal in hun handen.
Zij bepalen wel wat wij gaan doen en zij maken wel uit wat wel of niet voor ons van belang is.

Wij zijn weer opgelicht, misleid en belazerd maar dit keer door onze eigen "belangenbehartigers"

Accepteer je het nog steeds dat je zo misbruikt wordt?
Accepteer je het nog steeds dat je zo je recht niet kan en mag halen?
Wanneer zeg jij: dit is de druppel die de emmer doet overlopen.
Ben jij het makke schaap die zich laat slachten?

Samen kunnen we hier wat aan doen, maar wel samen !

Groeten,
Piet
Stichting Platform Aandelen Lease

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door trudy »

Mensen die JA gestemd hebben en hopen hun restschuld (die al betaald is) terug te krijgen, of 2/3, die zullen er echt niet anders over denken, bindend of niet bindend.

Pas wanneer ze in oktober hun geld niet terugkrijgen, om wat voor reden ook, eerst dan krijgen ze spijt, maar ja, dat weet je immers nu nog niet?

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door pluutje »

En wat zeggen deze verraders nu: wij willen de regeling bindend laten verklaren voor iedereen!
Stelletje huichelaars!
Piet,

Duidelijke taal!
Wat kunnen we hier gezamelijk tegen doen?

Iemand een idee. :?:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 02 Jul 2005 09:27 door trudy
-------------------------------------------------------------------------------
Mensen die JA gestemd hebben en hopen hun restschuld (die al betaald is) terug te krijgen, of 2/3, die zullen er echt niet anders over denken, bindend of niet bindend.

Pas wanneer ze in oktober hun geld niet terugkrijgen, om wat voor reden ook, eerst dan krijgen ze spijt, maar ja, dat weet je immers nu nog niet
Trudy,

Dexia en ook SLV acht ik tot alles in staat! Dat is inmiddels al een aantal malen duidelijk geworden!
Ongelooflijk.

Gelukkig heb ik nee gestemd en dat geeft mij een goed gevoel.

Het stelletje smeer...... :x

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door woest »

Heb ook 'nee' gestemd, natuurlijk, Trudy, maar het is allemaal één grote farce geweest, dat hele stemmen. De ondoorzichtigheid door de vele voetangels en klemmen in het hele schikkingsverhaal, hebben mensen, toch al machteloos, nog onzekerder gemaakt. Ook de angst voor wat die Dexia nu allemaal gaat bekokstoven, heeft mensen beïnvloed. Advocaat Van Kwadewille heeft zich nooit laten bereiken door de aangeslotenen van de stichting. Geen woord antwoord op, overigens keurige, brieven. Niks. Het is werkelijk schandalig en misselijkmakend.
:evil: :evil:

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Captain-America »

@ All,

Misschien is het een idee, zo niet noodzakelijk, van ieder van ons om Dexia cs te gaan benaderen met een schikkingsvoorstel. Een die u zelf heeft, laten, samengesteld (samenstellen).

Prijs mij overigens gelukkig dat ik de nee stem ingescand heb, kan gelijk door naar de lopende rechtbankprocedure alsmede Dexia cs in februari van dit jaar een schikkingsvoorstel heb gedaan, wat ze, uiteraard, hebben afgewezen onder verwijzing naar de (toen nog) op handen zijnde schikking.

Een ander punt, is dat er nu eens niet nagedacht maar gehandeld moet gaan worden inzake echte daadwerkelijke samenwerking tussen de nu nog overgebleven belangenbehartigers van ons gedupeerden.
Ben geheel en al bereid om hierin, desgewenst, een actieve rol te spelen. Dit ook omdat de meesten mij kennen en ik ten alle tijde als onafhankelijke persoon mij (ten dienste) heb opgesteld. Mocht hier interesse voor zijn, dan stel ik voor dat diegene die het betreft of die zich hiertoe aangesproken (willen) voelen, mij dit per e-mail laten weten.

Su6 en sterkte allemaal, de strijd gaat door, maar wij ook

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door pluutje »

Een ander punt, is dat er nu eens niet nagedacht maar gehandeld moet gaan worden inzake echte daadwerkelijke samenwerking tussen de nu nog overgebleven belangenbehartigers van ons gedupeerden.
Ben geheel en al bereid om hierin, desgewenst, een actieve rol te spelen. Dit ook omdat de meesten mij kennen en ik ten alle tijde als onafhankelijke persoon mij (ten dienste) heb opgesteld.
Lijkt mij een uitstekend idee!
Ik hoop dat de nu nog overgebleven belangenbehartigers van ons gedupeerden er ook zo over [willen] denken!

Een grote vuist maken![ :idea: ]

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemorgen Pluutje,

Dank voor je steunbetuiging.

Hopelijk volgen er nog meer van dergelijke reacties.

Vooralsnog blijft het angstvallig stil, maar het is nog vroeg en weekend.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Captain,

Er zullen in dit weekend zeker nog meer reacties volgen!
Voor wat mij betreft alvast veel succes.

Ik heb altijd bewondering voor mensen die de handen uit de mouwen willen steken [ook voor anderen] en dat mag ook op tijd gezegd en gewaardeerd worden!
Het is allemaal geen 'haarknippen' en het moet toch maar gedaan worden.

:wink:

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Dubio »

Het is onmenselijk wat ons, gedupeerden, wordt aangedaan.
Piet,

Ben jij met het mes op de keel gedwongen een leasecontract te ondertekenen?!

Neen?

Matig dan aub je toon.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door henkgeluk »

ook ik kreeg vandaag net als velen die brief van de stichting.

samen met piet koremans en velen wisten wij al dat er een gemeen spel werdt gespeeld!

dat het zo gemeen is ,kan ik en velen met mij niet bevatten.

tussen haakjes ,ik kan zo wie zo geen gebruik maken van de duisenberg regeling.

in de beginne was de door de stichtingen aangespannen zaak tegen dexia cs bij voorbaat verloren! schonewille cs ging voor misleiding!! dus toen al werden wij misleidt. iedere advocaat wist toen al dat het een verloren zaak was(op voorhand dus met voorbedachte rade) destijds kon deze zaak niet algemeenbindend worden verklaard (woorden dirk bruneel!!)
dat is toch raar,nu dus 1 1/2 jaar later is er zelfs een wet! door de senaat goed gekeurd (dus let op hoge raad is dan buiten schot!!)

dus enerzijds kon er geen algemeenbindende verklaring voor de rechtzaak destijds worden uitgesproken ,en omdat dexia op alle fronten aan de verliezende hand is, nu 1 1/2 jaar later is er zelfs al een wet(per 1 augustus)

conclusie> wij moeten als de drommel zoals ik al heb gemaild naar anderen, zorgen dat wij onze krachten bundelen(ja ook pay-back en wie weet nog meer) ook moeten wij laten onderzoeken hoe het nu zit met de wel of niet aandelen koop! ik heb er € 100,- voor over.

als we deze zaak boven water krijgen ligt dexia mank!
ik en velen met mij (,hoe langer ik er over nadenk hoe kwader ik wordt!)kan niet begrijpen dat er ineens een nieuwe wet is door dexia gecommandeerd!

ongelooflijk dat men dat niet doorziet(de media met name!)
dit komt de onpartijdigheid van ons rechtssysteem nooit meer te boven!

DIT IS EEN ZWARTE BLADZIJDE VAN DE DEMOCRATIE !!

waarvan akte


vrgr


henk geluk

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door pluutje »

Henk,

Een korte reactie 'Geld is macht'!

En daar is veel mee verklaard!

Mvgr.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik zag net Paul en Bono Ze speelden St Pepper, en ik barste spontaan in tranen uit, Hoe zou dat nou komen?

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door trudy »

up

a survivor
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 jan 2004 13:55

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door a survivor »

OPROEP AAN ALLE MEDEWERKERS VAN DEXIA:

Wie weet wat er werkelijk is gebeurd en is bereid om als klokkenluider naar voren te stappen en Dexia met de rug tegen de muur te laten staan?

Neem een voobeeld aan het personeel van Nationale Nederlanden, die hebben ook de directie gedwongen hun fout te erkennen!

Je kan beter het respect hebben van honderdduizenden gedupeerden dan van Dexia...je bent daar toch maar een nummer!!

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Elias »

Het lijkt me sterk, dat, nu door zeer veel gedupeerden al allerlei keuzes (procederen e.d.) zijn gemaakt, een nog niet van kracht zijnde wet achteraf toch zal worden toegepast.

En dat a.d.h.v. een "peiling" die ook daaraan vooraf is gegaan terwijl zeer velen, ook ik, er totaal niet bij hebben stil gestaan dat dit consequenties zou (kunnen) hebben voor de nieuwe WCAM. Als donderslag bij heldere hemel.
De "onderhandelaars" hebben hierover vooraf totaal geen voorlichting gegeven. Het is nu achteraf gezien, in geval van het meerderheid-ja-scenario, zondermeer onderwerp van de geheime agenda van Duivelsberg geweest......

Kortom, een MASSA-stunt om Dexia weer een paar jaar uitstel van executie te geven, paniek te zaaien en de rechterlijke macht hoe dan ook te beinvloeden.

Goed beschouwd krijgen we dankzij SLV/SEL/CB/VEB en de supporters Zalm/Donner/DNB hiervoor 45 c.q. 90 Euro terug. Dit "verdient" Dexia op deze smerige manier dubbel en dwars terug.........

Deze WCAM mag van mij de DW gaan heten:
De DekselWet: Niet meer en niet minder bedoeld om de beerputten van werkelijke oorzaken, verantwoordelijkheden, blunders, corruptie etc. af te dekken.

Sorry Piet K., ook dit moet ik toch even kwijt:
Met onze dringende (kamer-)vragen richting leden van de 2e Kamer werd vanuit die zijde zeer lauw gereageerd op de flut-antwoorden van de minister en werd geen enkel verband gelegd met c.q. toespeling gemaakt met deze op handen zijnde WCAM. Wat een schijnheiligheid, ook van de personen die jij aanhaalt als "De drie Musketiers".
Ik stel vast dat zelfs zij inmiddels inderdaad meer thuishoren in een toneelspel/film en ook zij verdienen een schop onder hun achterste.

Ik vraag me af of iemand daar zich nog echt druk maakt om democratie en openheid van zaken in NL, laat staan deze smerige lease-affaire. En breek de nog kritiek leverende programma's maar af.
Wel wekenlang blijven zeuren over " of het scheppingsverhaal en/of evolutieleer nu wel/niet in de biologieles thuishoort "....

Verder lijkt het me zeer wenselijk dat er, als het kan, 1 topic komt aangaande het WCAM-onderwerp. ( wellicht een STICKY ?)


Groet,
Elias.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Willems »

Pluutje,

Het is waar wat je daar zegt! Maar ongelooflijk lijkt het mij niet!.Op dit forum, zijn er velen, die doen alsof zij een advocaat hebben, maar in feite wachten zij af dat anderen het initiatief nemen, zodat zij geen risiko hoeven te lopen! Op deze wijze staan wij er zwak voor en inmiddels heeft Dexia gewoon vrijspel.
Momenteel hoor je alle mogelijk reacties m.b.t. het verplicht opleggen van de schikking. Maar hoor je één ernstig reactie van een advocaat wat de echte mogelijkheden zijn?
In feite zijn wij als gedupeerden uitgepraat, de steekspelletjes die thans volgen, hebben wij absoluut geen greep op. Alleen advocaten kunnen hier de weg wijzen, voor de rest is het maar entertainment en onnuttig bezig zijn, lijkt het mij.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door bjorrie »

Goed beschouwd krijgen we dankzij SLV/SEL/CB/VEB en de supporters Zalm/Donner/DNB hiervoor 45 c.q. 90 Euro terug. Dit "verdient" Dexia op deze smerige manier dubbel en dwars terug.........



En de 3 jaar rente die deze stichting van ons heeft gehad waar blijft deze dan?

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: Zij hebben hun ziel vekocht aan de duivel

Ongelezen bericht door Hamster »

wij moeten als de drommel zoals ik al heb gemaild naar anderen, zorgen dat wij onze krachten bundelen(ja ook pay-back en wie weet nog meer)
Dat had al veel eerder moeten gebeuren in plaats van elkaar in de haren zitten en over en weer verwijten te maken. :!:
Nu is het te laat het doek gaat vallen voor alle gedupeerden :cry:

Gesloten