LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogeschool voor Criminologie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
paulcooijmans

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door paulcooijmans »

Ik volg aan die instelling een andere niet-beveiligingsopleiding (web design), en hieronder volgt mijn ervaring in deze (eerder onder een apart onderwerp op dit forum geplaatst, maar hier is het meer op zijn plaats denk ik):

In 2002 heb ik aan het Best Web College (in het zelfde gebouw als Best Alert) de opleiding Computer Programmeur gevolgd, en momenteel volg ik er de opleiding Web Designer. Die laatste opleiding werd mij gratis aangeboden nadat ik ondanks veel solliciteren geen werk gevonden had als programmeur; dit viel onder de baangarantie.

Ik ben redelijk tevreden over de opleiding en de docenten en heb er veel van geleerd. Ik hoop dan ook dat de recente negatieve publiciteit niet nadelig zal zijn voor het verdere verloop van mijn opleiding en carrière.

Paul Cooijmans

Actie!

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Actie! »

Het hele probleem is op tv geweest, op het internet staat het, er werd op school over gepraat, dan lijkt het me toch sterk dat alleen mensen van de opleiding beveiliging er het fijne van weten. Ik bedoel ik ben er toch ook achter gekomen....!!!!!!!
Volgens mij snap je het niet helemaal....
Jij reageert geirriteerd omdat niemand je vraag beantwoord, terwijl je zelf ook onderzoek kan doen naar het feit of jouw opleiding wel of niet erkend is. De mensen hier weten dit dus blijkbaar niet, anders zou er echt wel gerageerd worden! Het lijkt me verder duidelijk dat als je de uitzendingen van radar hebt gezien (die je ook kunt downloaden), maar vooral de reacties op dit forum hebt gelezen, je bij de naam Jack Kantelberg het ergste moet vrezen!
Dus als jouw opleiding erkend is, is het nog wel de vraag of bedrijven met je in zee willen gaan als ze horen dat je de opleiding bij Best Alert hebt gedaan! Ik weet dus ook niet of dit voor toekomstige secretaresse van Best Alert geld, dit zul je toch echt even zelf moeten gaan uitzoeken, maar ik ben bang dat het voor jouw ook een teleurstellend verhaal zal worden,.... i.ig. sucses!

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Ik volg aan die instelling een andere niet-beveiligingsopleiding (web design), en hieronder volgt mijn ervaring in deze (eerder onder een apart onderwerp op dit forum geplaatst, maar hier is het meer op zijn plaats denk ik):

In 2002 heb ik aan het Best Web College (in het zelfde gebouw als Best Alert) de opleiding Computer Programmeur gevolgd, en momenteel volg ik er de opleiding Web Designer. Die laatste opleiding werd mij gratis aangeboden nadat ik ondanks veel solliciteren geen werk gevonden had als programmeur; dit viel onder de baangarantie.

Ik ben redelijk tevreden over de opleiding en de docenten en heb er veel van geleerd. Ik hoop dan ook dat de recente negatieve publiciteit niet nadelig zal zijn voor het verdere verloop van mijn opleiding en carrière.

Paul Cooijmans
Ja, en heb je de reacties op je topic gelezen?
Heb je een titanium plaat voor je hoofd ofzo????
Wakker worden!!!

De volgende reactie uit dat topic zegt genoeg lijkt me:
Ik heb een aantal jaren geleden de opleiding Web Designer gevold bij Kantelbergs Best Web College. Een door het Amerikaanse WOW (World Organization of Webmasters) en IWA (International Webmaster's Association) erkende opleiding. Zegt Kantelberg!
Ik kan je zeggen dat ze bij het WOW en IWA nog nooit van Best Web from Holland hebben gehoord, laat staan dat ze ooit een erkenning hebben verleend.
Sterker nog. Als je $49 overmaakt aan het IWA dan krijg je het z.g. erkende diploma thuisgestuurd. “IWA qualified webmaster” diploma voor maar $49 zonder dat je daar iets voor moet doen!!! Zelf mijn buurvrouw van 92 kan nu het webmaster diploma halen.

Van mijn klas heeft iedereen het diploma Webdesigner/webmaster gehaald (lees; cadeau gekregen) en nog NIEMAND heeft een baan als Webdesigner/webmaster. Ook de klas na ons heeft nog niemand een baan als Web Designer/webmaster.

Volg de opleiding Web Designer/webmaster met baangarantie vertelde ze ons op de informatie dag. Veel mooie woorden. Maar van die baan komt niets van terecht. Ze geven niet thuis als je ze erop aanpreekt. Lever geen kritiek want dan……

Ook van de opleiding komt niets terecht; slechte ongekwalificeerde leraren, soms zelfs geen leraar, geen lesboeken, niet de juiste computer programma’s op de PC’s enz. enz. Op een dag komt er een nieuwe leraar webdesign. Het is een kereltje van bijna 16 jaar. Motivatie van Best Web; hij is zo handig met de computer en hij maakt van die leuke websites. En dan de juffrouw die les komt geven in een bepaald computer programma, maar zelf nog NOOIT met dit programma gewerkt heeft. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Er als je hierop kritiek hebt dan gooit Kantelberg je hoogstpersoonlijk de deur uit. Waar gebeurt!!

Na het Best Web College fiasco ben ik begonnen aan de zaterdag opleiding van het Grafisch lyceum. De multimedia opleiding bij het Grafisch lyceum duurt drie jaar, en ik ben er tevreden over. Als ik de vergelijking maak dan kan ik zeggen dat ik in Best nauwelijks iets zinnigs heb geleerd. Ze willen alleen jouw geld. Geloof me; een opleiding bij Kantelberg is weggegooid geld, en het vak Webdesigner/webmaster leer je zeker niet bij het Best Web College.

Advies aan Paul Cooijmans. Stop nu met de opleiding ook al krijg je die gratis. Het is verloren tijd. De kans dan je een baan vindt met dit diploma is nihil. Stap over naar het Grafisch lyceum.

Groeten

Dawitte

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Dawitte »

er komen al veel mailtjes binnen op de mailbox van ;

[email protected]

Wat mij opvalt is dat er nu ook veel mailtjes binnen komen over andere cursussen waar het allemaal slecht geregeld is , en dat ook hier de mensen het geld willen terug eisen.

Mooi!! hoe meer mailtjes hoe beter!! dat we Fam Cantelberg kunnen stoppen met die rommel die hij verkoopt!!!

Jack , ik weet dat je dit leest!!!! , das balen he , terwijl je in de uitzending zei "omdat nu één cursus wat minder is " terwijl nu blijkt dat er van bijna geen enkel cursus wat klopt!!!!

En nogmaals volgens de Radar reportage ;

ALLE POSITIEVE BERICHTEN OP DIT FORUM KOMEN VAN DE COMPUTERS VAN BEST ALERT!!!!!!!!

En wat is nu de waarde van zo'n Rapport waarin staat dat het bij Best Alert alles goed geregeld zou zijn!!!!!!
Wist je toevallig wanneer die goede man kwam en was je personeel toevallig een keertje op tijd!! KISS MY A**

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Ik moet een paar dingen even vragen:

Waarom worden studenten van Best Alert nergens aangenomen?

Ze moeten toch, net als alle ander beveiligers, hun diplomas van de SVPB halen? En dus aan de zelfde eisen voldoen als alle andere beveiligers, of niet? Als de school echt zo slecht was dan zouden die studenten toch nooit hun diplomas kunnen halen?

Kan iemand mij een goed en duidelijk antword hier op geven? Ik ben erg nieuwsgierig...

gauke

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door gauke »

je hebt helemaal gelijk dat de erkende diploma's door het svpb worden afgenomen.
het is alleen het probleem dat het draait om de hoofdpersoon in kwestie.
niemand (een enkele uitzondering daar gelaten) heeft daarom ook zin om hoe dan ook iets te maken te willen hebben met deze school.
deze school heeft in de beveiligingsbranche al dusdanige schade opgelopen dat deze niet meer te herstellen is.
de beveiligingsbranche is als een gesloten ketting, waarin iedereen elkaar kent en dus ook iedereen op de hoogte is van de praktijken van de kantelbergjes. als jij een beveiligingsbedrijf had, en je wist van de praktijken wat af, wie zou jij dan aannemen? iemand van best alert, of iemand die zijn diploma's elders heeft gehaald!

letsirk
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2003 15:50

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door letsirk »

Hallo allemaal,

Ik wil ook ff mijn verhaal kwijt over de grote onzin die verteld wordt op het Best Business College.

Ik doe of deed de opleiding Hotel en Hospatility Management.
Deze opleiding staat in de studiegids waarop met GROTE dikgedrukte letters opstaat dat ALLE opleidingen erkend zijn. DIT IS DUS GROTE ONZIN!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:


Deze opleiding is bedoeld om in een hotel te kunnen beginnen. Ik dacht daarbij dat je gewoon laag zou beginnen, omdat ik zelf al wel zo slim ben om er niet vanuit te gaan dat een opleiding van 3 maanden je DE topbaan zou geven. De leraren en dan vooral BESIER :evil: :evil: :evil: en ook mevrouw KANTELBERG :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: vertelde echter dat de beginbaan met deze opleiding toch echt die van assistent manager kan worden. Dit is uiteraard grote onzin, want dat lukt niet eens met een opleing MTRO die wel 4 jaar duurt. Ook wordt er bij het intake gesprek duidelijk gezegd dat er mogelijkheden zijn om stage te lopen. Nou van de 5 weken die ik nu op die school heb doorgebracht is er nog steeds geen stageplek naar voren gekomen. :evil: :evil: :evil:

Ik hoop op reacties van andere leerlingen die ook vinden dat ze zijn opgelicht en die ook actie tegen deze "school" willen ondernemen.
Mijn e-mail adres is bekend dus graag zo snel mogelijk reactie.

ilona

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door ilona »

beste gast het probleem is dat je NIET aan een stage en anderes niet aan een werkplek kunt komen als je van bestalert komt!! :twisted: :roll: dat zegt toch genoeg??
ilona

baangarantie?

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door baangarantie? »

ik vind dit persoonlijk geen argument: "ik kan niet aan werk komen, dus de opleiding die ik genoten heb is SLECHT!" ik bedoel... het schijnt dat de werkeloosheid van vandaag de dag nog nooit zo hoog is geweest, dus waar praten we over?! kijk, dat ze bij Best Alert een stageplaats/baan garanderen is fout! heel fout... maar goed, je bent zelf ook niet een van de snuggerste als je de woorden serieus neemt! dan zou IEDEREEN dat toch doen? zo van: jongens, ik ben werkeloos, maar goed, ik kan ALTIJD nog in Best een opleiding volgen -- dan komt het zeker goed! waarschijnlijk nog een TOP-functie ook!

de dingen die in die studiegids beschreven worden, zijn gewoon uit de lucht gegrepen... no doubt about it! maar ik weet ook dat er WEL goede docenten rond wandelen in Best, en dat de studenten echt wel een hoop leren! ik ben het eens met de opmerking van een eerdere gast: de familie Kantelberg moet meer op de achtergrond functioneren, hun naam is niet meer te zuiveren ben ik bang... maar de oplieidngen op zich zijn niet waardeloos!

succes met het terug krijgen van jullie geld mensen!

ACTIE!

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door ACTIE! »

ik vind dit persoonlijk geen argument: "ik kan niet aan werk komen, dus de opleiding die ik genoten heb is SLECHT!" ik bedoel... het schijnt dat de werkeloosheid van vandaag de dag nog nooit zo hoog is geweest, dus waar praten we over?! kijk, dat ze bij Best Alert een stageplaats/baan garanderen is fout! heel fout...
Er is op dit moment nog steeds relatief veel werk als je je beveiliger 2 diploma op zak hebt. Maar probeer dat maar eens af te ronden in Best.
Theorie ok, maar dan moet je je praktijk nog doen bij een stagebedrijf,....en aangezien het overgrote gedeelte van de branche niks met Best Alert te maken wil hebben zal dit veel mensen niet lukken,.... dus geen diploma,... dus geen werk.
Heb je het geluk wel een stageplek te vinden, blijft het nog steeds een feit dat je opleidng via Best Alert gevolgd hebt. Dat dit bij sollictaties grote problemen op gaat leveren is denk ik al vaak genoeg gezegd!

De andere diploma's die je bij Best Alert kunt behalen zijn naar mijn weten allemaal schooldiploma's van Best Alert en niet erkend. Hier heb je dus geen fluit en aan vind je dus ook nooit of te nimmer werk mee!
Dit weet de school, maar ze vertellen op het 'toelatings'gesprek het tegenovergestelde en proberen je zo snel mogelijk te laten tekenen en bovenal betalen!

Iedereen die zich een beetje verdiept in de zaak moet tot de conclusie komen dat de hele manier van werken van die school niet deugd, sterker nog, het is je reinste oplichting!
Ze geven niet om jou of je toekomst, maar om je geld!

ACTIE!

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door ACTIE! »

ik vind dit persoonlijk geen argument: "ik kan niet aan werk komen, dus de opleiding die ik genoten heb is SLECHT!" ik bedoel... het schijnt dat de werkeloosheid van vandaag de dag nog nooit zo hoog is geweest, dus waar praten we over?! kijk, dat ze bij Best Alert een stageplaats/baan garanderen is fout! heel fout...
Er is op dit moment nog steeds relatief veel werk als je je beveiliger 2 diploma op zak hebt. Maar probeer dat maar eens af te ronden in Best.
Theorie ok, maar dan moet je je praktijk nog doen bij een stagebedrijf,....en aangezien het overgrote gedeelte van de branche niks met Best Alert te maken wil hebben zal dit veel mensen niet lukken,.... dus geen diploma,... dus geen werk.
Heb je het geluk wel een stageplek te vinden, blijft het nog steeds een feit dat je opleidng via Best Alert gevolgd hebt. Dat dit bij sollictaties grote problemen op gaat leveren is denk ik al vaak genoeg gezegd!

De andere diploma's die je bij Best Alert kunt behalen zijn naar mijn weten allemaal schooldiploma's van Best Alert en niet erkend. Hier heb je dus geen fluit en aan vind je dus ook nooit of te nimmer werk mee!
Dit weet de school, maar ze vertellen op het 'toelatings'gesprek het tegenovergestelde en proberen je zo snel mogelijk te laten tekenen en bovenal betalen!

Iedereen die zich een beetje verdiept in de zaak moet tot de conclusie komen dat de hele manier van werken van die school niet deugd, sterker nog, het is je reinste oplichting!
Ze geven niet om jou of je toekomst, maar om je geld!

klûnen

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door klûnen »

Beste mensen,

In januari 2002 ben ik begonnen met de opleiding voor ster-bodyguard. We kregen eerst de module Directie-chauffeur. Toen ik in de klas zat en om mij heen keek kreeg ik al mijn grote twijfels over het toelatingsbeleid. Het ging er waarschijnlijk alleen maar om om zoveel mogelijk mensen (dus geld) binnen te halen. Van geflipte zakenman tot randdebiel zaten er bij je in de klas. Gelukkig zaten er ook nog "normale" mensen bij. Al snel werd mij duidelijk dat deze module bijna alleen theorie was over herhaling van de verkeersregels. (kun je bij je rijschool ook doen). In praktijkles moest je laten zien of je nog kon autorijden, dit was voor sommigen al een groot probleem. Na het behalen van deze "module" probeerde ik te soliciteren als Directiechauffeur. Overal werd ik afgewezen, bij navraag bleek dat dit kwam doordat ik de papieren van Best Alert bij mijn CV had zitten. Bij een bedrijf kon ik gelijk beginnen maar dan moest ik de papiren van BA verscheuren en eerst een rijopleiding bij INTERSECO gaan volgen. Hier was tenminste eerst al een toelatingsexamen voordat ze je toe lieten (en dus ook nog niet betalen). In september 2002 mijn INTERSECO dus ERKEND diploma gehaald en gelijk aan het werk. Heb wel mijn hele opleiding bij BA afgemaakt, ook wel goede dingen geleerd. Zelfs de instrukteurs vertellen je dat je bij het benaderen van bedrijven niet de naam Best Allert moet gebruiken maar eventueel de naam van de instructeur maar beter kunt opgeven als referentie. Deze zijn vaak wel bekend in dit kleine wereldje.
In de klas zaten vaak jongens met een droom over hun toekomst als bodyguard, nou vergeet dat maar. Het wereldje als directiechauffeur is al klein (landelijk 4000 personen) laat staan dat van bodyguard. Meestal zijn dit oud politiemensen of militaren. Belangrijk is dat je zelf een groot en goed netwerk opzet. Ook al heb je INTERSECO je moet het wel zelf doen om aan werk te komen.
Alleen vind ik het erg sneu voor de meestal wel goede instructeurs dat ze bij BA werken, maar ja voor (ons) geld is helaas iedereen te koop. Heb ook nog wel een beetje medelijden met Mevr. Kantelberg, knappe aardige vrouw, jammer dat ze met die Jack K. omgaat.
Ondertussen heb ik nu mij eigen chauffeursdiensten bedrijf en rij nu met de top van Nederland rond. PRACHTIG WERK!!!

De Klûner

femke

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door femke »

Ik heb me al ingeschreven voor de hogeschool voor criminologie en betaald. In tegenstelling tot wat er beweerd wordt, is mij nooit verteld dat de opleiding niet erkend was. De accrediteringsfase waar over wordt gepraat, geldt op dit moment voor elke hogeschool en universiteit en zegt dus niks. Bovendien blijkt er nog niets te zijn aangevraagd. In de studiegids staat onder de voorwaarden : wanneer de hogeschool haar recht op diplomering/certificering verliest heeft de student recht op maximaal 15% van de opleidingskosten. Dit suggereert dus dat de opleiding erkend is, want je kunt het recht op diplomering niet verliezen wanneer het diploma al niet geldig is. Bovendien staat de hele studiegids vol met bachelor en mastertitels. Volgens Kantelberg en zijn vrouw is het tijdens het gesprek naar voren gekomen, maar dit is absoluut niet waar. Ook zou het op het inschrijfformulier hebben gestaan, maar die heb ik nog en daar staat dus niks op.

Ik zou graag in contact willen komen met mensen die in december of volgend jaar met criminologie gaan beginnen en al hebben betaald.
Mijn e-mailadres is: [email protected]

ilona

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door ilona »

femke dat ga jij maar lekker die opleiding volgen mijn vriend is net gestopt omdat je geen WERKPLEK kunt krijgen via bestalert tis maar dat je dat weet!! ze willen mensen van het roc dat is verteld!! :twisted: :roll: suc6!!
groetjes ilona

Gast

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Gast »

Ilona, misschien heb je mijn stukje niet begrepen, maar ik ben dus niet van plan die opleiding te gaan volgen. Ik heb al wel betaald.
Gaat hij zijn geld nog terug eisen, of is hij 1 van de 17 die die rechtzaak heeft gewonnen ?
Welke info heeft hij van te voren gekregen ?
Ik ga in ieder geval naar de eerste lesdag. eens kijken wie ik tegen kom
en wat de rest van plan is.

in ieder geval bedankt voor je reactie.

ilona

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door ilona »

beste gast
ik hoop ook voor jou dat jij je geld terug kan krijgen daar is mijn vriend nu ook druk mee bezig suc6!!
groetjesss ilona

Actie!

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Actie! »

Ilona, op wat voor manier probeert jouw vriend z'n geld terug te krijgen?

ilona

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door ilona »

nu op het monent heeft hij een brieg gesgrven heeft hij nog niks gehoord (ben ook bang dat we daar niks van horen) :cry: maar hij heeft ook juridich advies via hier van radar gevraagt daar word hij nog over terug gebeld die zeggen wat je het beste kunt doen en als dat ook niet lukt dan ma via de rechter he :evil: :!:
goetjes ilona

Actie!

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door Actie! »

Die brief gaat waarschijnlijk gelijk door de 'schredder' bij Kantelberg.
Laat het ff weten op dit forum als je resultaat hebt (positief of negatief)!

Sucses!

ilona

Re: Hogeschool voor Criminologie

Ongelezen bericht door ilona »

ja zeker weten laat ik het resultaat weten!! :roll:
maar als hij niet op deze reageerd dan maar aangetekend he :evil:
groetjessss

Gesloten