LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo laat het overdag afweten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Ziggo laat het overdag afweten

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Voor de derde keer dit jaar, ontving ik op zaterdagochtend van Ziggo een bericht dat de service de gehele volgende week overdag onderbroken kan worden.

Met andere woorden: de eerste 9 weken van 2010 was Ziggo drie weken overdag bezig met werkzaamheden, waardoor de service onderbroken kon worden. Dus niet gamen (want daarbij kan je dat echt niet hebben), of bellen overdag.

Ik vind het ronduit schandalig, dat Ziggo overdag een derde van de tijd onbetrouwbaar is wegens werkzaamheden, en, vooral, dat ze dat zo kort van tevoren aankondigen.

Hieronder het bericht dat ik zaterdag ontving (eenzelfde bericht ontving ik ook op 2 januari en 6 februari):

=================================================

Werkzaamheden Ziggo netwerk

Geachte abonnee,

Ziggo werkt voortdurend aan het verbeteren van zijn diensten. Zo ook bij u in de buurt. Daarmee garanderen we u een hoge kwaliteit televisie, telefonie en internet.
U kunt ons verwachten op maandag 1 t/m vrijdag 5 maart van 7.00 - 16.00 uur. Omdat de werkzaamheden buitenshuis plaatsvinden, hoeft u hiervoor niet thuis te blijven. Houd er wel rekening mee dat uw televisie -, radio -, telefonie - en/of internetsignaal tijdens deze werkzaamheden tijdelijk onderbroken kunnen worden. Uiteraard doen wij er alles aan om de overlast zo veel mogelijk te beperken.

Kunt u na deze werkzaamheden niet bellen en/of internetten? Probeer dan eerst het volgende:
1. Haal de stroom twee minuten van uw modem af en zet hem daarna weer aan. Wacht vervolgens tot alle lampjes branden. Start uw computer opnieuw.

2. Heeft u een router? Haal ook deze tegelijkertijd met uw modem twee minuten van de stroom. Sluit eerst uw modem aan en wacht tot alle lampjes branden. Sluit daarna pas weer uw router aan en start uw computer opnieuw.

3. Digitale Televisie van Ziggo? Haal dan twee minuten de digitale ontvanger van het stroom en sluit deze daarna weer aan.

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: Ziggo laat het overdag afweten

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Ja, onderhoud moet nu eenmaal gebeuren. Als ze dat niet zouden doen en de kwaliteit wordt slechter, ga je daar weer over klagen.
Onderhoud moet inderdaad gebeuren, maar er zijn wel grenzen aan. Drie weken onderhoud in een periode van 9 weken vind ik echt onredelijk. Zeker als het zo kort van tevoren wordt aangekondigd

jojo32
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2009 21:55

Re: Ziggo laat het overdag afweten

Ongelezen bericht door jojo32 »

Inderdaad, hoelang heeft u de afgelopen 2 maanden daadwerkelijk door werkzaamheden zonder gezeten. Uit ervaring weet ik dat er door de vorst in januari weinig gewerkt kon worden door aannemers, en Ziggo heeft in Februari enkel urgente werkzaamheden uitgevoerd aan het kabelnetwerk ivm de olympische spelen. Die zijn nu voorbij, de vorst is weg, dus ja, nu gaat Ziggo opnieuw verder met het onderhoud aan het netwerk zodat het netwerk van goede kwaliteit blijft.

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: Ziggo laat het overdag afweten

Ongelezen bericht door Piet1953 »

vogels, jojo32, jullie houden je duidelijk niet bezig met online interaktieve zaken zoals games. Anders zou je weten hoe verstorend en destruktief een onverwachte onderbreking kan zijn, ook al is hij maar kort (in een belangrijk telefoongesprek is het trouwens ook niet echt fijn). E-bay doen jullie waarschijnlijk ook niet aan, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er zijn tal van toepassingen waarbij een korte onderbreking grote gevolgen kan hebben.

Ik heb niet gescoord hoe lang ziggo uitviel en zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen, dus ik kan jullie vraag niet beantwoorden, maar alleen al het feit dat ze steeds een hele week claimen voor mogelijke onderbrekingen voor werkzaamheden is al erg genoeg.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo laat het overdag afweten

Ongelezen bericht door berndv »

ik ben zelf een actief gamer, meer ´s avonds dan overdag ivm werk. En ik weet heel goed dat het heel storend is als je ergens weer uitgegooid wordt. Maar,

Als het onderhoud niet gedaan wordt en er daardoor een storing in het netwerk komt waardoor ik dagen niet op internet kan vind ik het vervelender.

Ze kondigen het aan, dus ik zou zeggen, minder handelen op ebay, en misschien een paar offline games doen als je er niet uitgegooid wilt worden.

Of een korte onderbreking bij een game grote gevolgen kan hebben behalve frustratie voor de gamer weet ik niet. Het is vervelend, maar 5 minuten later als de verbinding weer werkt log ik weer in. Wees blij dat ze het aankondigen en dat je er rekening mee kan houden.

Gesloten