LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herhaaldelijk onterechte kosten in rekening brengen door UPC

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
robje24b
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:30

Herhaaldelijk onterechte kosten in rekening brengen door UPC

Ongelezen bericht door robje24b »

Medio december 2009 heb ik mijn UPC produkten omgezet naar een 'droomdeal' pakket. Er werd mij bij het afsluiten van het nieuwe contract gevraagd of ik gebruik wilde maken van een extra mediabox, waarop ik duidelijk 'NEE' antwoordde. Werd mij toch een nieuwe mediabox toegestuurd welke mijn vrouw (die niet wist van de wijziging in het contract) heeft aangenomen. Ik heb direct met UPC gebeld, het zou gaan om een mogelijke vergissing en als ik de mediabox direct zou terugsturen zouden de kosten voor het gebruik niet in rekening worden gebracht.

19 december 2009 heb ik de mediabox dan ook teruggezonden. Tot mijn verbazing werden de kosten van het gebruik van de mediabox over de maanden december en januari wel gefactureerd. Ik nogmaals bellen, excuses werden aangeboden. Het bedrag zou gecrediteerd worden en over de maand februari zouden de kosten niet meer in rekening worden gebracht.

Omdat ik in mijn factuurdetails de mediabox bleef zien via UPC-online heb ik nogmaals gebeld. Er werd aangegeven dat een medewerker onjuiste informatie had verstrekt, ik moest nu een verzendbewijs toesturen en totdat ik dat gedaan had zouden de kosten worden doorberekend. Slechts achteraf zou gecrediteerd kunnen worden. Op 31 januari deze brief verzonden en tot op heden niets van UPC vernomen. Nu zie ik dat ook voor de maand februari deze kosten opnieuw in rekening worden gebracht.

Ik vind dit echt te bizar voor woorden, mij een produkt leveren waar ik niet om heb gevraagd, deze kosten maanden lang in rekening brengen, mij laten bewijzen dat ik het produkt terug heb gestuurd en vervolgens geen actie hierop ondernemen.

Om nog maar te zwijgen van het beloofde film-1 abonnement voor een jaar. Ik heb hier en aan alle andere telefoontjes al tientallen euro's besteed, maar heb nog steeds geen toegang tot film 1. Tot op heden lukt het ze namelijk niet om het op te lossen. Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik was trouwens gewend dat UPC bij het afsluiten van een nieuw contract het gesprek op band opnam. Bij mijn gesprek in december 2009 werd dit niet gedaan. Ik ga me haast afvragen of dit bewust niet meer wordt gedaan zodat je geen poot meer hebt om op te staan in de discussie welke produkten je hebt afgenomen.

clouseau
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 nov 2005 00:13

Re: Herhaaldelijk onterechte kosten in rekening brengen door UPC

Ongelezen bericht door clouseau »

Ik heb mijn Contract al jaren omgezet naar een Eigen Schotel. En een internet verbinding van KPN bespaar elke week. :D :D

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Herhaaldelijk onterechte kosten in rekening brengen door UPC

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt zelf een opname maken van een gesprek als je jezelf afmeld.
http://www.tapecall.nl/

fred44nl
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2008 13:44

Re: Herhaaldelijk onterechte kosten in rekening brengen door UPC

Ongelezen bericht door fred44nl »

wij zitten in hetzelfde schuitje.
begin december 2009 ten onrechte het nieuwe 3-in-1 abonnement gekregen.
dat kan alleen als je het pakket uitbreid en dat was niet het geval.
gratis extra mediabox aangeboden en gekregen.
was dus helemaal niet gratis.
begin januari teruggestuurd.
maand later een brief gestuurd met de verzendbewijzen.
en er wordt nog steeds een bedrag voor het gebruik van de extra mediabox afgeschreven.
stelletje boeven.

robje24b
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:30

Re: Herhaaldelijk onterechte kosten in rekening brengen door UPC

Ongelezen bericht door robje24b »

Ik ben er inmiddels erg moe van. Bij mijn facturen van maart en april zijn de kosten weer in rekening gebracht. Bij mijn laatste telefoongesprek met UPC werd gezegd dat de maximale verwerktijd na het terugsturen van een verzendbewijs 8 weken is. De kosten van april hadden ze dus zowieso niet meer in rekening mogen brengen. Ik vraag me af hoe ik dit nog kan oplossen en wie me hiermee kan helpen. Ik betaal nu per maand bijna 20 euro teveel.

fred44nl
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2008 13:44

Re: Herhaaldelijk onterechte kosten in rekening brengen door UPC

Ongelezen bericht door fred44nl »

volgens mij is de enige oplossing, om over te stappen naar een andere provider.
de laatste rekening storneer je dan.
laat dan de deurwaarder maar komen :)

maar ja, dat kan pas in december :(

valentino46
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2010 11:42

Re: Herhaaldelijk onterechte kosten in rekening brengen door UPC

Ongelezen bericht door valentino46 »

Ook ik heb grote problemen met UPC. In december 2009 dacht ik en mooie 'droomdeal' af te sluiten maar het is een ware nachtmerrie. Mijn eerste factuur bedroeg maar liefst 328 euries! Ik dacht dat ik een hartverzakking kreeg! Meteen bellen natuurlijk. Ik had tenslotte al tig keren gebeld met UPC omdat ik geen mediabox en router had ontvangen, toen ik ze (uiteindelijk zelf) had opgehaald bij een UPCwinkel bleek dat de code van de mediabox niet geactiveerd was. Uiteindelijk na veel telefoontjes een monteur aan huis gehad die het fixte. Op mijn eerste factuur waren allerlei kosten in rekening gebracht wat ze niet in rekening hoorde te brengen: 2x borg modem, een router (heb ik ontvangen, niet besteld en weer retour gezonden), activatiekosten bla bla bla. Er was totaal 212 euro teveel in rekening gebracht. Ik aan de telefoon natuurlijk en er werd mij geadviseerd om eerst die 328 euro te betalen en dan zou de rest gerestitueerd worden! Zijn ze nou helemaal gek geworden?
Je gaat toch geen ruim 300 euro betalen en dan maar afwachten of je het terugkrijgt? Dus alleen mijn verbruikskosten betaald. Verschillende keren met een 'Supervisor' gesproken en zij gaven mij allemaal gelijk en ze zouden het allemaal oplossen. Niks, nada, nope dus. Twee weken geleden werd ik ineens afgesloten van telefonie, internet en digitale televisie omdat er nog een openstaand bedrag was. Nou ik ontplofte :evil: Na wéér een telefoontje van 45 minuten en gesproken te hebben met een supervisor was ik na 2 uur weer aangesloten. Nu heb ik de factuur van april binnen en nou hebben ze 20 euro herinneringskosten in rekening gebracht?!?!? Het schijnt zo moeilijk te zijn om binnen 8 weken de restituties te verwerken.
Gisteren toch maar weer een telefoontje eraan gewaagd om door te geven dat ik die 20 euro herinneringskosten echt niet ga betalen omdat zij hun administratie niet op orde hebben!! Via het callcenter weer doorverbonden met een supervisor en dit was echt een bal!!! Waar ik van de vorige supervisors (3) in gelijk werd gesteld, kreeg ik van hem het advies om eerst de volledige rekening te betalen en dan zou het helemaal goedkomen. Ik heb maar opgehangen want hij wilde mij echt niet helpen terwijl hij dat wel kán.
Ik ben nu in dubio wat ik moet ondernemen want het is toch van de gekke dat je onderhand iedere 14 dagen met UPC in de klinch ligt?
Misschien dat ik vandaag ofzo nog een poging waag in de hoop een betere supervisor te pakken te krijgen............... :?

Gesloten