LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Detachering & selectie bureau niet discreet

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Detachering & selectie bureau niet discreet

Ongelezen bericht door wreker »

Kan iemand mij vertellen waar ik een klacht kan indienen tegen een detachering@selectie bureau?

Ik was gedetacheerd bij een financiële instelling en had gehoord dat het contract niet meer verlengt zou worden
Voor een nieuwe detachering opdracht had ik enkele referenties nodig.
Ik heb dus enkele oude collega's en werkgevers benaderd of deze als referentie wilden dienen.

Bij een van deze werkgevers kwam ook een tussenpersoon (detachering&selectiebureau) over de vloer waarmee mij huidige werkgever ook wel zaken mee deed

Hij heeft toen aan mijn huidige werkgever verteld dat ik aan het solliciteren was.
Wat helemaal niet waar was.

Het gevolg is, dat er een vertrouwensbreuk is ontstaan met mijn huidige werkgever en ik ontslag heb genomen.

Mijn vraag is waar kan ik een klacht indienen tegen deze tussenpersoon omdat het ook nog een overheidsinstantie betreft die als referentie diende en waar zeer strenge eisen worden gesteld aan het personeel.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Detachering & selectie bureau niet discreet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zowiezo bij de werk/opdrachtgever waar deze "info" vandaan kwam.

Daarnaast is het vreemd - men gelooft dus iemand op zijn woord, maar jouw verweer word of niet gehoord, of genegeerd?

Mischien ook even bij juridisch loket informeren.

Trouwens, je had nooit ontslag moeten nemen - maar je laten ontslaan, danwel de werkgever alle moeite moeten laten doen - dit voor eventuele schadevergoedingen etc. maar da`s nu te laat.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Detachering & selectie bureau niet discreet

Ongelezen bericht door wreker »

bedankt Guardian72 voor je reactie.

Ga zeker een klacht indienen over deze tussenpersoon bij die opdrachtgever.

Verder heb ik pas ontslag genomen nadat ik een nieuwe baan had gevonden, een beter betaalde bovendien. Maar het had natuurlijk heel anders kunnen uitpakken.

Het had eigenlijk nog meer gevolgen. In mei mocht ik een nieuwe leaseauto bestellen. Ik heb hiervoor de nieuwe Prius gekozen omdat deze maar 14% bijtelling heeft. Omdat het een nieuw model betrof die toen nog niet op de markt was gaf de dealer al aan dat het wel enige tijd kon duren.

Toen ik echter in augustus een beoordelingsgesprek kreeg kwam dat verhaal van die tussenpersoon ter sprake en werd mij verteld dat daarom ook die leaseauto nog niet besteld was.
Ik heb dus doordat die tussenpersoon werd geloofd dus ook nog eens drie maanden langer in een duurdere leaseauto gereden.

Ik heb intussen de tussenpersoon een paar mailtjes gestuurd met de vraag of dit waar is en waarom hij dat heeft gedaan. Maar hij heeft blijkbaar niet de moed een eerlijk antwoord terug te sturen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Detachering & selectie bureau niet discreet

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Verder heb ik pas ontslag genomen nadat ik een nieuwe baan had gevonden, een beter betaalde bovendien
Wat wil je nu claimen ? Je hebt (gelukkig) geen schade geleden.
Ik was gedetacheerd bij een financiële instelling en had gehoord dat het contract niet meer verlengt zou worden
Hij heeft toen aan mijn huidige werkgever verteld dat ik aan het solliciteren was.
Wat helemaal niet waar was.

Het gevolg is, dat er een vertrouwensbreuk is ontstaan met mijn huidige werkgever
Je verhaal is onlogisch. Als je contract niet verlengd wordt is het normaal dat je gaat solliciteren. Hoezo leidt dit dan tot een vertrouwensbreuk ?

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Detachering & selectie bureau niet discreet

Ongelezen bericht door wreker »

Beste seagoing racer2
Citaat:
Verder heb ik pas ontslag genomen nadat ik een nieuwe baan had gevonden, een beter betaalde bovendien


Wat wil je nu claimen ? Je hebt (gelukkig) geen schade geleden.
Wie heeft het over claimen? Ik ga een klacht over deze tussenpersoon indienen en wat deze overheidsinstantie er verder mee gaat doen, ga ik met grote belangstelling volgen.
Citaat:
Ik was gedetacheerd bij een financiële instelling en had gehoord dat het contract niet meer verlengt zou worden


Citaat:
Hij heeft toen aan mijn huidige werkgever verteld dat ik aan het solliciteren was.
Wat helemaal niet waar was.

Het gevolg is, dat er een vertrouwensbreuk is ontstaan met mijn huidige werkgever


Je verhaal is onlogisch. Als je contract niet verlengd wordt is het normaal dat je gaat solliciteren. Hoezo leidt dit dan tot een vertrouwensbreuk ?
Ik was in vaste dienst bij de detachering bedrijf. Via een tussenpersoon gedetacheerd bij een financiële instelling. Dit gaat d.m.v. contracten. Op een gegeven moment wordt zo,n contract niet meer verlengt (bijv is niet meer nodig, of als gevolg van de financiële crisis) . Als zo'n contract dus niet verlengt wordt is het dus helemaal niet normaal dat je gaat soliciteren. Er wordt dan door het detachering bedrijf een andere opdracht gezocht. Ik had voor deze nieuwe opdracht referenties nodig.
Een aantal van deze referenties waren bij een overheidsinstelling waar ik ook een tijdje heb gewerkt. Daar kwam ook deze tussenpersoon. Die heeft dat opgevangen en aan mijn directeur bij het detachering bedrijf verteld.
Deze heeft voor waar aangenomen dat ik daar aan het solliciteren was. Terwijl deze referenties juist voor een nieuwe opdracht voor zijn eigen bedrijf waren.
En inderdaad een vertrouwensbreuk want als je eigen directeur aanneemt wat een louche tussenpersoon overbrieft, voor waar aanneemt en dat niet eens controleert, kun je echt wel spreken van een vertrouwensbreuk.

Nu duidelijk?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Detachering & selectie bureau niet discreet

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Ik was in vaste dienst bij de detachering bedrijf. Via een tussenpersoon gedetacheerd bij een financiële instelling. Dit gaat d.m.v. contracten. Op een gegeven moment wordt zo,n contract niet meer verlengt (bijv is niet meer nodig, of als gevolg van de financiële cris
ok, je hebt alleen in de eerste posting niet vermeld dat je in vaste dienst bij het detacheringsburo was.

Een hele normale constructie is namelijk, dat je alleen voor een bepaald project wordt gedatcheerd, en dat de dienstbetrekking eindigt als het project eindigt.

Je kan de posting ook op die wijze lezen, en met het "contract" jouw arbeidscontract verstaan

Gesloten