LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Natuurlijk kunnen zij niet weten hoe lang ik met die voorraad doe maar dat is niet belangrijk.. Ik weet het wel. Anders had ik geen €86,00 uitgegeven maar af en toe een pakje gekocht.
Als het dan zo belangrijk is voor jou, waarom let je dan niet op die data ? Dat doe je toch ook als je een pak melk koopt ?

Hoe dan ook, ik zou een feestje geven, gezellig en je probleem is ook meteen opgelost :lol:

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door miniad »

Inderdaad.. ik had wantrouwig moeten zijn.
Ik wist niets van datum op doosjes want ze zijn per 10 stuks verpakt.
Ik dacht dat het op de kuipjes zou staan.. net zoals bij mijn melk kuipjes.

Bij een zaak dat koffie Grands Crus noemt en kuipjes capsules en waarvan de prijs ook behoorlijk is.. verwachte ik een gelijkwaardige service.
Toen ze het koffie pakket met 250 kuipjes achter de toonbank snel in een zak deden had ik argwanend te zijn. Ook het boekje hadden ze er niet bij terwijl ik er naar gevraagd heb. Ze vertelde dat het ook in de tas zat.

De andere pakketten zoals glazen en standaard lieten ze wel zien.
Dit had ik dus nooit verwacht bij Nespresso in de PC Hooftstraat..
Waarschijnlijk hadden ze het geld hard nodig.

Maar ik ben weer bij af.. (-;
Het is een schepje gemalen koffie in een afgesloten bakje.

En wat het feestje betreft.. we nemen wel een borrel (-;

vrflanders
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2009 23:05

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door vrflanders »

Beste mensen,

Na een krups espresso machine en verscheidene senseo's, die het allemaal begeven hebben, heb ik even overwogen om een dolce gusto te kopen. Bij bestudering van de prijzen per cup begon ik mij toerist te voelen. Ik ben dus overgestapt op de ouderwetse percolator ( de Bialetti E 20,=). Dit apparaatje bij velen in Italie in gebruik, schroef je los, vul je met water en gemalen koffie, op het gas en na een paar minuten heb je heerlijke koffie. De koffie kan je bij Simon Levelt kopen (250 gr E 4,50) en wordt ter plekke gemalen. Ik persoonlijk ben dol op koffie uit Sulawesi. Ook heb ik op de pasar malam Luwak koffie gekocht. Neem van mij aan dat zo gezette koffie van goede kwaliteit is en je geen toeristenprijzen betaalt. Doe hier toch niet aan mee.

Met vriendelijke groet

Artifortus
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2009 13:26

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door Artifortus »

Als koffie liefhebber snap ik veel mensen op dit forum niet helemaal. Ik heb thuis verschillende apparaten waaronder een Nespresso D290. Een prima apparaatje, maar je moet het niet willen vergelijken met een doorsnee koffiezet apparaat. De Nespresso is een apparaat voor mensen die een kwalitatief goede espresso willen zonder een opleiding tot barista te hoeven ondergaan.

Wel typisch Nederlands, hervullen van cupjes en voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten. Ik heb helemaal geen klachten over de service van Nespresso en de prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening meer dan okay en dit wordt door de meeste baristi ondersteund.
Persoonlijk gebruik ik liever mijn Lapavoni Stradivari, maar niet iedereen wil elke espresso handmatig brouwen.

Voor mensen die geen verstand hebben van espresso en er geen geld en tijd aan willen besteden, zou ik zeggen koop een Senseo of een gewoon koffiezetapparaat, daar kan gewoon koffie van de aldi in.
Dit apparaat is dan niets anders dan verspilling van tijd en geld en een bron van ergenis, voor mensen die het lastig vinden om iets via het internet te bestellen.

Mensen die gewoon een goede espresso met een goede crema willen, zonder gedoe en het niet erg vinden om een paar cent meer voor een kop koffie te betalen is dit een zeer geschikt alternatief.

En by the way, ik vindt het compleet begrijpelijk dat Nespresso een speciale club heeft voor hun eigen apparaat. Een goede espresso is afhankelijk van de hoeveelheid water, de temperatuur, de druk en niet in de laatste plaats de koffiebonen.
Ik zou als bedrijf ook de kwaliteit onder controle willen houden en willen voorkomen dat andere bedrijven inferieure producten voor je apparaat gaan leveren, alleen zodat het ietsjes goedkoper kan.

Ciao

jamigaad
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2009 17:38

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door jamigaad »

Artifortus, zelf ben ik ook koffieliefhebber. Of ik mijzelf tot de baristi kan rekenen durf ik niet met alle zekerheid te zeggen.
Ik heb jaren zelf gebrouwen maar ben daarmee gestopt. Het kostte mij te veel tijd en de resultaten waren niet voldoende en kwamen niet eens in de buurt van de nespresso kwaliteit.

Ik gebruikte een handmatig gemiddeld geprijsd espresso-apparaat en ik kocht gemalen espresso van goede kwaliteit. Nu hoor ik u al denken, gemalen? Maal het zelf!
Maar net als zovelen vergeet u iets belangrijks:
Persoonlijk gebruik ik liever mijn Lapavoni Stradivari, maar niet iedereen wil elke espresso handmatig brouwen.
Artifortus, ik wil zeker handmatig brouwen, graag zelfs. Maar vergeet niet dat een bonenmaler en een apparaat duur zijn! Kijk eens naar uw eigen apparaat, ik ben als student lang niet van plan zo'n bedrag aan een espresso-apparaat uit te geven. U doet alsof dit de normaalste zaak van de wereld is, maar zo vanzelfsprekend is het niet voor iedereen.

Over de prijs hoor je mij trouwens bij nespresso ook niet klagen, hoogstens over de decadentie.

bas_engel
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2009 18:17

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door bas_engel »

Voor alle uitvinders... :idea: :idea: http://www.Nexpod.com


greetz koffieleut

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo,

Ik kwam hier perongeluk langs..
Ik heb ook een Nespresso machine en behalve de service beviel de koffie wel.
Sinds kort ruikt de koffie minder en is de smaak minder.. (wat zurig). (Decafinato intenso en Arpeggio)
Ik dacht dat er iets met mij aan de hand was en dat mijn smaak wegviel.. Dus even naar de dokter maar gelukkig niets aan de hand (-;

Nu hoor ik van andere bezoekers dat de koffie niet meer is zoals het was..
Ik vraag mij af andere deze ervaringen ook hebben..

Als het niet goed is stap ik over naar een machine waar ik overal de koffie naar eigen keuze kan kopen.

Persoonlijk vind ik Nespresso een arrogant bedrijf dat veel te duur is.
Service vind ik meer dan slecht.

Ik heb dit bericht ook bij Nespresso willen plaatsen maar had mijn klantnummer niet bij de hand. Dan is het dus ook niet mogelijk.. Het is een beslote gemeenschap..
En dat voor een gewoon lekker koppie kofie (-;

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien moet het apparaat gewoon ontkalkt of eventueel schoongemaakt worden?

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door miniad »

Daar dachten wij ook aan.. maar is verleden week totaal schoongemaakt.
Sinds de nieuwe voorraad koffie (gisteren) hebben we dat.
Net weer gedronken met mensen die altijd graag een kopje koffie bij mij komen drinken.
Unaniem... koffie is anders.. wat zuurder en niet lekker meer.

Gewoonlijk zou ik een andere pak koffie halen maar in dit geval ben ik afhankelijk van de cupjes.

remcojan
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2009 22:47

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door remcojan »

HarmD schreef:Voor diegene die beeld materiaal willen:

http://youtube.com/watch?v=84uwCVYWaF8

Eerlijk gezegd vind ik een Nespresso een veredelde Senseo waar je veel voor de naam betaald ipv de kwaliteit. Net zo bij Illy.

Nespresso is duur als je het goed gaat bekijken. Een pistonmachine is voor velen te veel werk. Het is maar net wat je eisen en wensen zijn mbt je koffie/espresso.

Wat betreft de horeca. Het is om te huilen zo slecht is het gesteld met de koffie in de horeca.
Als je toch wilt gaan rommelen met losse koffie die je in een bakje moet proppen, waarom dan niet een gewoon espresso apparaat? Het hele voordeel van een Nespresso ben je dan kwijt.

HarmD
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2007 10:47

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door HarmD »

Zeker weten dat je dan beter een espresso machine kan nemen. Maar misschien zit het in de Nederlander die zuinigheid van het hervullen. Op dat moment telt niet de kwaliteit maar de prijs per kopje. Ook een Nespresso apparaat kost 3x niks tegenwoordig. 39,- incl. cashback. Daaruit kan je zien hoe de marketing van Nespresso werkt.

janjan2009
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2009 16:54

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door janjan2009 »

http://www.youtube.com/watch?v=dZFpwsjTARA&NR=1

een optie voor vervangende cups. zou goedkoper moeten zijn

kyraatje04
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2010 20:58

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door kyraatje04 »

Beste carrots en allemaal,

je hebt dus inmiddels metalen cupjes die je kan hergebruiken, en in de vaatwasmachine kan stoppen. Ik kan jullie nog niet melden of het goed werkt want ik heb ze net zelf besteld, maar wie weet!

http://coffeesupplies.biedmeer.nl/Webwi ... s-%29.html

of google CoffeeDuck fits nespresso

CoffeeSupplies
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2010 19:29

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door CoffeeSupplies »

Het bericht wat hier boven staat is niet correct. Vandaar nog even een reactie hierop.

Onze cupjes zijn niet van metaal gemaakt maar van een materiaal wat bestand is tegen 100graden celcius en 19 bar druk wat een espresso apparaat kan genereren.

Met vriendelijke groet,

CoffeeSupplies.nl
Hans

kyraatje04
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2010 20:58

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door kyraatje04 »

hallo allemaal,

heb die cupjes inmiddels binnen en ook al gebruikt,
ze zijn inderdaad niet van metaal, maar van plastic.
Ik heb ze een paar keer uitgeprobeerd, maar ze blijven
bij mij steeds steken. prima kopje koffie, maar ik moet ze
er dan met een tangetje uit trekken en heb dat nu
verder opgegeven, want ben dan ook wel bang dat ik
mijn apparaat beschadig, als iemand andere of gelijke
ervaringen heeft hoor ik dat graag en misschien ook tips?

Indra

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Heb hervulbare plastic cups van Coffee Duck. Die werken op zich wel alleen 1 capsule is na 3 keer gebruik al gescheurd. Heb de importeur al een mailtje gestuurd maar nog geen reactie gekregen.

scheh02
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 aug 2009 23:03
Locatie: Deventer

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door scheh02 »

Consumentenbond heeft het ding getest. Het blijft een geklier met het schoonmaken ervan en gaat snel kapot. Uitgerekend (incl. fitlertje en koffie)ben je duurder uit en bovendien; troep en rotzooi. Bestaande originele cups zijn veel makkelijker en ik heb zelden zulke lekkere koffie gehad. Na vakantie in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk was ik blij weer thuis uit mijn eigen Nespresso-kistje een heerlijke Nespresso te kiezen.
Over smaak valt niet te twisten maar over de prijs wel.
Heb nu sinds een jaar de Nespresso(Krups)Citiz & Milk(met melkopschuimer) en ik wil hem nooit meer kwijt. Wat heb ik een geld verspilt aan de Senseo zeg. Slappe troep.
Voor diegenen die het nog niet wisten;
Je kan de cups ook gewoon kopen bij de Bijenkorf. Mag je ze ook eerst proeven!

terminator 27
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2010 21:10

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door terminator 27 »

moet je www.nexpod.nl probeeren hervulbaare kups werkt goed :D :D

lyncx
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2010 06:18

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door lyncx »

hallo allemaal,

ik heb gisteren mijn nespresso coffeeducks binnengekregen. Het lukt me echter niet om er goede koffie mee te zetten. ik vul ze iedere keer af tot aan de rand (zoals in de gebruiksaanwijzing staat aangegeven) met illy bonen die ik zelf heb gemalen tot poedervorm. De koffie is naar mijn mening erg waterig en loopt ook niet lekker door.

iemand die me kan helpen?

bedankt!

scheh02
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 aug 2009 23:03
Locatie: Deventer

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door scheh02 »

gewoon weer overstappen naar het origineel, net als printers.
Navullen is leuk, maar rotkwaliteit afdrukken en na 1 jaar printer kapot.

Voordeel cups is bovendien altijd keuze uit verschillende soorten, da's toch lekker?

Gesloten