LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digitale camera bij Active Business Systems BV

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Gast »

Bij telefonische verkoop wordt een gratis digitale camera beloofd. Bij levering is deze niet geleverd. Wel een "gewone" filmcamera. Een vaker gehoord verhaald is dat er vooraf dit soort kado's worden beloofd, maar dat deze beloftes niet worden nagekomen.
Is jullie hier iets van bekend?

devries

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door devries »

jazeker, bij mij wel tenminste. Regelmatig wordt ik op mijn werk gebeld door Active Business Systems of European Business Systems of een andere naam die daarop lijkt. Volgens mij is het steeds hetzelfde bedrijf. Telkens bedanken ze me omdat ik ooit (???) aan een enquete heb meegedaan en dus mogen ze me een cadeau'tje sturen, meestal een pennenset, fotocamera of organizer. Dan komt de aap uit de mouw en willen ze me tonercartridges aansmeren voor laserprinters. Ik bedank steeds vriendelijk voor de cartridges en ze beloven me steeds de geschenkjes te sturen, maar vanaf begin 2001 nog nooit iets ontvangen. het helpt ook niet ze vriendelijk of onvriendelijk te woord te staan, ze (waarschijnlijk een callcenter) bellen toch steeds weer. Mijn advies; zo snel mogelijk afkappen want ze sturen toch nooit iets.

Marc
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:18

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Marc »

Is een extern callcenter inderdaad die in opdracht van een leverancier produkten verkoopt. Ik word ook regelmatig gebeld door callcentra, laatst een die TL-buizen wilde verkopen van "long-life-kwaliteit", 10x zo duur als bij de Technische Unie zo bleek achteraf. Men beloofde een GSM-pen te sturen, uiteraard nooit iets ontvangen.

Gast1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:12

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Gast1 »

Active Business Systems heeft ons een tijdje geleden benaderd en gevraagd of we geïnteresseerd waren in toners. Wij hebben toen gevraagd of ze informatie wilden opsturen. Wat bleek, we kregen 2 toners opgestuurd terwijl wij niets hadden besteld!! We hebben een factuur gekregen van € 570,01. We hebben de toners aangetekend retour gestuurd en ze worden geweigerd. We hebben inmiddels een tweede aanmaning gekregen waarin staat dat als we binnen 7 dagen niet betalen ze de vordering aan een deurwaarder uit handen geven en dit terwijl we niets hebben besteld....

B. Lazerd

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door B. Lazerd »

Onderstaande berichten klinken me zeer bekend in de oren. Ook ons werd een digitale camera beloofd en we kregen een camera van ik schat zo'n 3 euro. Ook wij stuurden alles terug maar alles werd geweigerd. Er is geen doorkomen aan en nu 10 maanden later is het uiteindelijk een zaak geworden tussen ons en een incassobureau. Opmerkelijk is ook dat dit incassobureau in eerste instantie aangaf dat ze niet blij waren met de klant Active Business Systems. Echt ongelooflijk. Kunnen we hier onze krachten op de één of andere manier niet bundelen?? Deze manier van zaken doen is immers schandalig.

Bowiex

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Bowiex »

Ik heb ook een probleem met dit berdrijf en heb inmiddels brieven van Interim Justitia ontvangen waar met een rechtszaak wordt gedreigd. Volgens Artikel 7 van de Colportagewet is de colporteur bij wet verplicht om bij aanvang van de handelingen aan de degene die hij tot sluiten van een overeenkomst tracht te bewegen, duidelijk mee te delen dat zulks zijn oogmerk is.

Kortom dit zijn grote oplichters!!!!

Wat is de juiste stap om te nemen? Ik denk er sterk aan om dit voor de rechter te laten komen en dan zullen we wel eens zien wie hier in zijn recht staat!

Gast

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Gast »

Ook mij hebben je gebeld met het zelfde verhaal als hier al genoemd is. Ik had een organiser gewonnen omdat ik mee heb gedaan aan een enquete?????
Een paar dagen later een bestellingsbevestiging ontvangen van 359 euro. Ik zou 2 toners besteld hebben??? Mooi niet en aan een enquete heb ik ook niet mee gedaan.

Is RADAR op de hoogte van de praktijken van deze 'onderneming'? Wat kan ik zelf doen als ik wil voorkomen dat ik in de molen van de deurwaarders ed. terecht kom?

Ik moet die toners nog ontvangen....zo rond 13 oktober. Ik ga dat pakketje trouwens zeker niet accepteren voor ontvangst.

BM

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door BM »

Al jaren wordt het bedrijf waarvoor ik werk lastig gevallen door Active Business Systems.

Ooit is een collega van me ingegaan op de verkoop-truc en hij liet zich 2 toner cartridges aansmeren. Het zouden niet-gereclyclede toners zijn tegen een alleszins redelijke prijs. Achteraf bleek het toch om gereclycled spul te gaan (van een inferieure kwaliteit).

Ik vermoed overigens dat er wel een faktuur is betaald, want aanvaringen met incassobureau's hebben we niet gehad.

Een toegezegd presentje heeft m'n collega trouwens nooit gehad (althans, dat zegt ie :-)

We wensten niet langer lastig te worden gevallen door dit bedrijf, maar dit bleek moeilijk!

Aanvankelijk moesten we nog lachen om de monologen waaring camera's, databanken, horloges etc. etc. ons (vaak in gebrekkig Nederlands) werden toegezegd.

Later ging het irriteren. Aangezien we nooit meewerken aan enquetes, begint ieder gesprek met een leugen: "U heeft meegewerkt aan een enquete en mijn chef wil u daarom een ..... toezenden". In andere gesprekken schetsten we na 30 seconden hoe de rest van het gesprek zou gaan verlopen. Ten einde raad deden we een beroep op de arbeidsethiek van de medewerkers.

Zonder resultaat. Men lacht schaapachtig en men vindt het blijkbaar leuk dat we de praktijken van het bedrijf kennen!

We kappen gesprekken nu na 10 seconden af!

We zijn alleen deze week al 6 x door dit bedrijf gebeld.

Qball

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Qball »

Ook wij zijn laatst benaderd door dit "bedrijf" Geen camera gekregen uiteraard. Gelukkig ook geen toners of rekeningen....

Mr Been

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Mr Been »

Op 14 juli 2004 werd ik gebeld door Maarten vd Berg van Active systems Business. Ik had aan een enquete meegedaan en zodoende kreeg ik binnen 14 dagen een DATA BANK toegestuurd. (Hierop zou zitten een kalender, alarm, rekenmachine e.d.). Stel dat hij kapot is dan is het nummer KR859, zodat ik zou kunnen reageren met dit nummer. Tevens was er een adrescontrole. Tussendoor werd een keer een verkeerde lach gegeven. Nooit iets ontvangen, nooit meer iets gehoord.
Geruststellend hier te kunnen lezen hoe het anderen op een gelijksoortige manier is vergaan dan weet je tenminste zeker dat er oplichters in het geding zijn. Tegelijkertijd teleurstellend te vernemen dat ze velen oplichten met te hoge facturen enzo. En nog veel erger te vernemen dat een programma als radar nodig is in Nederland om zoiets uiteindelijk misschien juridisch te kunnen gaan aanpakken.
Wat kan men in Nederland lang ongestraft dergelijke praktijken erop na houden. Ik lees bij anderen dat dit zelfs al jaren duurt. NIET TE GELOVEN!!!!

RADAR veel succes met jullie programma. Politiek nederland jullie hebben nog bergen werk te verzetten.

Photek

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Photek »

Hee dat is toevallig, dat nummer KR859 kreeg ik ook voor als er iets mis was met de databank..

Ik had ook 1 toner besteld voor € 159 ,- en zou een databank krijgen.
ik heb de Bestelling geannuleerd na het ontvangen van order bevestiging van een bedrag van 227,- ipv de € 159,- Dit is dus ook voor mij de laatste keer dat ik in ga op zo'n voorstel. :evil:

MrFreeze

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door MrFreeze »

Een collega van mij is er helaas ook op in gegaan en heeft vanmorgen 2 toners besteld. Ik wil deze bestelling direct annuleren, echter, ik heb geen adres, telnr, niks.

Heeft iemand een telefoonnummer van dit bedrijf?

Ahuhaa

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Ahuhaa »

in de krant stond er eem advertentie van dit bedrijf!!

Het tel. nummer wat wat erbij stond is 010-2827878
Wijnbrugstraat 22
3011 XX
Rotterdam

beuckema

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door beuckema »

in alle hectiek van vandaag werd ik voor de zoveelste keer gebeld door een werkneemster van active business systems. na de telefoniste voor de grap 25 keer heen en weer te hebben geschakeld tussen mij en mijn collega deed ze uiteindelijk haar verhaal: toners die wel drie maal langer meegingen - een gegeven wat wij desgewenst op zwart op wit konden krijgen. ik had geen tijd om haar hele 'pitch' aan te horen en haar verteld niet onder de indruk te zijn van haar verhaal

tot mijn grote verbazing ontving ik wél een orderbevestiging voor twee toners à € 199,50 waarna ik contact gezocht heb. Daar is de order geannuleerd door een werknemer die mijns insziens onbegrip hadden voor hun eigen handelswijzen. Bijzondere gang van zaken. ik wacht af maar zweer dat ze van mij geen dubbeltje zullen krijgen.

Sipko Feikens

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Sipko Feikens »

Ook ik ben vandaag nog (2/11) benaderd door active business systems.
Ik zou aan een enquete meegedaan hebben en was daarom geselecteerd om een organizer te ontvangen onder kenmerk KR 859.
Daarna ging het gesprek plotseling over wat voor printers ik had en dat men daar hele voordelige catridges voor had.
Ik zei de mevrouw dat ik de komende twee jaar nog genoeg toner had en bedankte dan ook voor de aanbieding.
Als ik de berichten zo lees kan ik wel naar mijn organizer fluiten.
Dit soort praktijken moeten gewoon niet kunnen.

Nathaly

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Nathaly »

Ik kan weet alle antwoorden op jullie vragen, want ik heb voor Active Business Systems gewerkt. Ik heb hun advertentie voor de vacature als telemarketeer in de spits gelezen en had meteen gereageerd. Toen ik daar aankwam was ik ook heel enthousiast, maar toen ik erachter kwam hoe de vork in de steel zat ben ik door ontevredenheid van hun manier van werken binnen een maand weggegaan. :( Er zijn twee bedrijven die hevig met elkaar concurreren nl. Active Business systems en een andere European Business Systems. Het kantoor van Active (een verdieping) ligt in Rotterdam. De mensen die het concept bedacht hebben komen uit Zweden en wordt in heel Europa uitgeoefend. De bedrijsleiders die daar rondliepen waren ook Zweeds. Mijn dag begon om half 9. We kregen dan een hele stapel met bedrijsnamen met adres en telefoonnummers. Uit nieuwsgierigheid heb ik ooit uit gevraagt hoe ze aan al die gegevens komen van zo ontzettend veel bedrijven. K.v.K was het antwoord. Maar goed, dan moet je dus al die bedrijven op gaan bellen. Je moet ze opbellen met de smoes dat de nieuwste folder of brochure van computer benodigheden uit is gekomen en dat je graag de naam van de manager of bedrijsleider wilt hebben zodat je het naar degene op kan sturen. Die naam moet je hebben, want in de middag moet je de bedrijven weer terugbellen. Soms heb je zo ontzettend veel namen dat het een paar dagen kan duren voordat je ze terugbelt. Ook is het heel vaak gebeurt dat namen per ongeluk op dezelfde tijd gerecycled werden en dat mijn collega's dezelfde namen op hun blaadje hadden staan. Een bedrijf werd dus meerdere malen per dag met dezelfde verkooptruc opgebelt...
De reden dat je de naam moest hebben was dat de degene die de telefoon opnam niet verder zou vragen waarom je de manager moest spreken. Als je zou vragen wie de manager was kwam dat heel onprofessioneel over en zou de telefoniste moeilijk kunnen gaan doen. Wist je het wel (dankzij de foldertruc) dan werd je meteen doorgeschakeld. En dan begon het echte werk. We hadden een A4 voor ons neus liggen die we helemaal af gingen. Het begon eerst van omdat U meegedaan heeft aan een enquete krijgt U als blijk van dank een Parker pennenset. Die enquete heeft nooit plaats gevonden, het is gewoon deel van de verkooptruc. De mensen waren meestal dolgelukkig en dan moet je subtiel overgaan naar het verkopen van toners. Die werden verkocht in pakketjes van twee. Wij hadden een dik dossier voor ons , voor als het bedrijf geinterreseerd was dat we gelijk op konden zoeken welke toner bij zijn pc paste voordat hij zich bedacht. En dan snel overgaan tot het verkopen. De toners werden verkocht in pakketjes van twee. Vaak wilde mensen alleen maar een toner om te proberen. Maar dat mocht eigenlijk niet, dus moesten we het aan de manager vragen. In werkelijkheid waren we hier al op voorbereid en deden we alsof we het gingen vragen zodat de klant zich speciaal voelde. En eeder overging tot het kopen. Ook heb ik een keer iemand aan de telefoon gehad met heel veel verschillende pcs. Hij wilde de prijslijst toegestuurd krijgen, maar dat mocht absoluut niet. Wilt het bedrijf de toners niet dan bedanken we na alles geprobeert te hebben en zeggen dat hij/zij de pennenset zo spoedig mogelijk toegestuurd zal krijgen. Dit is dus niet zo. Geen toners geen pennenset. Maar dat betekent niet dat de bedrijven uit het bestand worden gehaald die worden gewoon weer opnieuw gebruikt. En zo gaat het maar door en door.. :evil:


Ester

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Ester »

Ik las vanochtend in de krant een advertentie waarin ze medewerkers zochten. Ik ging dus even op zoek naar de site van dit bedrijf en zo kwam ik op deze pagina. Na alles hier gelezen te hebben ga ik dus maar niet solliciteren.
In de advertentie stond trouwens dat medewerkers bonussen krijgen wanneer ze boven hun target scoren e.d. Dat verklaart de agressieve benadering van de medewerkers dus... :twisted:
Succes voor allen die lastiggevallen worden door dit bedrijf!

photek

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door photek »

Ik ben dus vandaag ook weer gebeld door deze achterlijke lui, ik weer nu precies uit mijn hoofd hun begin zinnetje, het probleem is namelijk dat ik 't systeembeheer doe voor meedere BV's op één adres ondér naam van één holding. Maar dus wel meerdere kvk's. Iedere keer meneer wij willen u bedanken voor het me doen aan een enquete etc. etc. u krijgt een databank van ons toegestuurd...

Dus ik zeggen ja zeker met kenmerk KR 859! Ja, hoe weet u dat meneer ? Nou ja dan zeg ik maar weer dat ze de 15e is ofzo die me hierover op beld. Maar is hier nu niets tegen te doen ? Want ik geloof er namelijk echt geen **** van dat de toners 3 keer langer mee gaan. Ik heb eerder ook al eens een Toner gekocht die langer me zou gaan, ook 4 keer dan normaal. Deze begaf het al na een paar maanden rare strepen etc. etc. Nordic Alfa was deze door geleverd. Nu dacht ik och stoor ook maar op die Toner ben eigenlijk wel benieuwd. Nou dus echt precies dezelfde recycle ****. terwijl mij echt toegezegd is dit niet het geval is!!! Ik bel ze op dit moment op om hier een verklaring over te geven..

Gast58373

Re: digitale camera bij Active Business Systems BV

Ongelezen bericht door Gast58373 »

Na al het lezen van jullie reacties en meningen, is het enige wat ik kan zeggen, is dat ik er zelf gewerkt heb, en dat je echt belazerd wordt waar je bij staat... Er wordt inderdaad iets aangesmeert, bijvoorbeeld een databank, en die wordt nooit toegestuurd. Ik kwam hier later zelf ook pas achter. Dus dames en heren, maak een vuist en vecht tegen deze oplichters!!!

Gesloten