LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK Kwikfit: reparaties niet vermeld op keuringsformulier?!

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

APK Kwikfit: reparaties niet vermeld op keuringsformulier?!

Ongelezen bericht door spambam »

APK bij Kwikfit laten doen (19 euro aanbieding). Moest echter een reparatie gedaan worden van 200 euro omdat anders afgekeurd zou worden. Ook zouden remmen en banden niet goed zijn, maar dat was een aandachtspunt en niet blokkerend voor APK. Dus die laatste twee maar laten zitten tot een volgende reguliere beurt.

Krijg ik nota van ruim 220 euro, maar op het keuringsrapport staat alleen de notititie dat een band bijna weinig profiel heeft. Maar niets over remmen, en goedgekeurd. Maar niet 'goedgekeurd na reparatie'.

Krijg daar toch een naar gevoel bij. WAAROM beginnen over remmen en een blokkerende vervanging van een duur onderdeel, maar niets vermelden op het keuringsformulier? Zodat bij controle er ook niets van onterechte signalering zou blijken? Herkennen mensen dit?

Aldus RDW-site:
Sinds 1 maart 2000 moet de keurmeester op het keuringsrapport niet alleen de reparatie- en afkeurpunten aangeven, maar ook adviespunten. Dit zijn geconstateerde gebreken die nog niet tot afkeuring van uw voertuig leiden maar die u wel binnen afzienbare tijd moet vervangen of repareren.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: APK Kwikfit: reparaties niet vermeld op keuringsformulier?!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

De adviespunten bestaan uit een aantal onderdelen van de auto, zolas de koets en bv banden. Niet alles kan zomaar op het rapport geschreven worden.

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: APK Kwikfit: reparaties niet vermeld op keuringsformulier?!

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Beste Spambam,

Wanneer de auto tijdens de APK-keuring wordt afgekeurd op de remblokken en er zijn twee adviespunten, dan worden alledrie de punten vermeld op het keuringsrapport.
Vaak wordt er dan telefonisch contact opgenomen met de klant om deze afkeurpunten én adviespunten door te nemen.
Als de klant aan Kwik-Fit opdracht geeft tot reparatie van het afkeurpunt, in dit geval dus het vervangen van de remblokken, wordt er een nieuw keuringsformulier opgemaakt. De auto wordt vervolgens goedgekeurd, de remblokken zijn namelijk vervangen, en alleen de adviespunten staan vermeld op het formulier. De auto verlaat het Kwik-Fit filiaal immers zonder afkeurpunten, maar met twee adviespunten. Dit nieuwe formulier krijgt de klant mee.

Ik hoop dat hiermee het misverstand is opgelost en dat het nare gevoel is verdwenen.

Met vriendelijke groet,

Marleen
Kwik-Fit Webcare Team

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: APK Kwikfit: reparaties niet vermeld op keuringsformulier?!

Ongelezen bericht door D1RK »

Zonder duidelijke uitleg zou ik €20,- betalen en nooit meer terug komen.

Verder geloof ik niet in dit soort uitleg en wil altijd duidelijk weten wat er dan fout zou zijn, en U mag eventueel elders dit laten herstellen.

Vele versleten banden met tekort profiel meten ze op de slijtage indicator en dan zit je met 4 mm zomaar op 2 mm en dat mag dus op dat kleine plekje wel!

Deze truck voor meer verkoop weet ik wel en kreeg de afgekeurde auto plotseling met gratis nieuwe formulier zonder kosten goedgekeurd mee!

Dus deze Kwikfit vestiging zal mij en vele vrienden van mijn nooit meer zien!

azzy
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 23:02

Re: APK Kwikfit: reparaties niet vermeld op keuringsformulier?!

Ongelezen bericht door azzy »

Begin februari een afspraak gemaakt bij Kwik-fit in Alkmaar na meningsverschil met de dealer. Toen op dit forum gekeken over de tevredenheid: de schrik sloeg me om het hart. Toch de APK door laten gaan (was de laatste dag). Zou geen probleem moeten zijn, altijd deaker onderhouden.
En de keuring was probleemloos, zoals te verwachten. Goedgekeurd, met complimenten van Kwik-fit.

Na al dat negatieve : er zijn ook postieve ervaringen ! :D
En bij mijn Kia-dealer was dat een stuk minder, :(

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: APK Kwikfit: reparaties niet vermeld op keuringsformulier?!

Ongelezen bericht door Spy21 »

Na zoveel ervaringen van andere mensen, toch naar Kwit Fit gaan, betekent dat je het accepteerd en dat je niet moet klagen..
Sorry maar heb zoveel negatieve topics over Kwik Fit gelezen..

Ben er zelf 1 keer geweest en nooit meer. Ze zijn ook zeer onvriendelijk...

Gesloten