LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice: facturenadministratie een rommeltje

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ringelenstein
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jul 2008 20:52

Alice: facturenadministratie een rommeltje

Ongelezen bericht door ringelenstein »

Overstap van mijn vader van KPN naar Alice ging snel en goed, al waren er telefonieproblemen waar Alice nooit meer op gereageerd heeft (terwijl dat keer op keer beloofd werd). Zelf achterhaald dat het modem een zwakke aansluitfactor heeft, dus het leek verder goed te gaan.

Zag met telebankieren van de week de incasso van de tweede factuur.
Komt er vandaag een aanmaningsbrief met als strekking binnen drie dagen betalen anders krijg je kosten, afsluiting enzovoorts.

Blijkt dat 1e termijn nooit is afgeschreven door Alice, terwijl machtiging direct is gegeven en op 1e papieren factuur gewoon staat dat ze gaan afschrijven! (Saldo was goed, geen blokkades gehad enzovoorts)

Nooit een herinnering gehad, ook niet bij 2e (digitale) factuur die gewoon is afgeschreven. Ze reageerden ook niet op onterechte kosten van 2,50 voor een papieren factuur (nooit aangevraagd!), en nou dit weer.

Kun je net als bij die storingen elke keer 0900-nummer bellen voor 0,10 per minuut. Klein bedrag, maar je hangt een tijd aan de lijn, vorige maand iets van 7 euro alleen al.

Ik weet dat er klachten zijn over Telfort, maar Alice is echt geen haar beter. Wat een administratief gepruts.

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Alice: facturenadministratie een rommeltje

Ongelezen bericht door spambam »

Net gezien de '1e herinnering' met dreigende afsluiting binnen 3 dagen maar de klantenservice gebeld.
Wat blijkt; ze beweren dat door een storing alle incasso's van november niet zijn verwerkt, en daarom de klanten een brief (ik noem een dreigbrief als deze geen herinnering of brief) kregen met het verzoek handmatig over te maken. Ze beweren ten onrechte dat ze maar 1x per maand mogen afschrijven.

Ook gaf ik aan het onbegrijpelijk te vinden dat als deze fout al minimaal 2 dagen (en vorige maand aangezien incasso bij velen niet is uitgevoerd door iets aan hun kant) bekend is, er geen mail is verstuurd of het op je Lounge komt te staan. Of als melding bij het bellen direct wordt genoemd.

Ze hebben niet teruggebeld na de telefoonstoringen (beloofd binnen 10 werkdagen), niet de beloofde correctie uitgevoerd van papiernota-kosten en nu een stijlloze fout opgeblazen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Alice: facturenadministratie een rommeltje

Ongelezen bericht door D1RK »

Prima actie, je kunt tenslotte makkelijk opzeggen per maand en ik weet een betere en goedkopere provider....

Stuur Uw postcode en ik kijk of deze bij U ook kan leveren, geen aanbieding maar vaste lage prijzen voor snel internet.

Als U interesse heeft in betere en goedkopere, het envelopje naast mijn naam....

Gesloten