LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extreme storing Digitenne (Rotterdam)

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
rvdkaaij
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2008 18:53

Extreme storing Digitenne (Rotterdam)

Ongelezen bericht door rvdkaaij »

Ik zie op dit forum al diverse posts over de kwaliteit van digitenne en haar klantenservice. Toch kan ik nog niet echt iets terugvinden over het type storing dat wij ondervinden met digitenne, daarom toch maar even een aparte post. Ik hoop dat reacties en ervaringen van anderen wellicht een en ander verheldert.

Wij wonen in het centrum van Rotterdam en hebben Digitenne mét een buiten antenne. Desondanks hebben verschillende zenders ongelovelijke storing. Deze storing bestaat eruit dat het beeld alleen maar blokjes vertoont, danwel horizontale strepen. Soms valt het signaal volledig weg. Dit gebeurt vaak bij dezelfde zenders, zoals Nickelodeon, Veronica en andere commercielen. De publieke omroepen komen over het algemeen goed binnen. Het herstarten of opnieuw zenders zoeken via de decoder helpt weinig.

We hebben al een monteur langs gehad die ons vertelde dat er gewoon teveel gebouwen tussen de zendmast en de ontvanger instaat. Niet zo gek, in hartje Rotterdam met alle hoogbouw! Een zwak excuus naar mij idee. Volgens de monteur was er niet echt een oplossing voor, behalve opzeggen en gewoon weer 'aan de kabel gaan'. De klantenservice van KPN geeft verder ook niet echt een oplossing.

Iemand suggesties? Helpt het wellicht om andere kabels te gebruiken of een ander type scart-kabel? Kan het interferentie zijn van andere apparaten en zo ja, wat kunnen we hieraan doen? Weet iemand uberhaupt waar de zendmasten in Rotterdam staan (ik weet alleen dat er één in de waalhaven staat, lekker ver uit het centrum dus).

Bedankt!

snakebite
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2008 12:55

Re: Extreme storing Digitenne (Rotterdam)

Ongelezen bericht door snakebite »

wat is het merk type tuner dat u gebruikt?

pieter_1
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2008 12:17

Re: Extreme storing Digitenne (Rotterdam)

Ongelezen bericht door pieter_1 »

wat heeft het type turner er nu me te maken. als het ontvangst slecht is in jouw buurt, zelf met een buiten antenne valt er weinig te verbeteren. vooral brommers of vrachtwagens geven storing. en is toch het beste advies weer naar de kabel te gaan. ik heb zelf ook digitenne gehad van KPN, naar een jaar heb ik toch maar weer voor kabel gekozen. geen buiten antenne geprobeerd. wil niks aan mijn gevel hangen en ook geen lange kabels door me huis heen leggen.en al zeker geen andere turner kopen om is te kijken of ie het dan beter doet. KPN is wat goed koper maar de kwaliteit haalt het niet bij de kabel waar je iets meer voor betaald.

snakebite
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2008 12:55

Re: Extreme storing Digitenne (Rotterdam)

Ongelezen bericht door snakebite »

ik had ook het probleem met de samsung tuners met de nieuwe van topfield geen enkel probleem/storingen
het probleem van de samsung is ''odb'' het komt er op neer dat deze tuner van meerdere masten een signaal ontvangt wat zorgt voor storingen. vandaar dus de vraag!

cheapcaller
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2005 14:27

Re: Extreme storing Digitenne (Rotterdam)

Ongelezen bericht door cheapcaller »

Je kan ook een schotel ophangen. Werkt altijd en veel beter beeld dan digitenne.

Smitsmannetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56

Re: Extreme storing Digitenne (Rotterdam)

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

Neem UPC digitale TV Perfect beeld!

Gesloten