LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
tasteful
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008 10:49

hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Ongelezen bericht door tasteful »

voor school moet ik een onderzoek doen of ik zelf een woekerpolis heb. ik weet niet waar en hoe ik moet beginnen. kan iemand me erbij helpen? dank u

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Ongelezen bericht door Janny »

Nou, dan onderzoek je eerst dit forum eens, genoeg informatie, en voor een scriptie moet je toch echt zelf aaan de gang.
Verder toets op google: woekerpolis in, en er komt een schat aan informatie. Genoeg voor een onderzoek zou ik zeggen.
Veel sucses
je wilt voor jouw scripte toch niet plagiaat plegen of een ander het werk te laten doen?

tasteful
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008 10:49

Re: hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Ongelezen bericht door tasteful »

Ik wil geen plagiaat plegen. maar ik wil graag weten wat je voor zó een onderzoek moet doen en welke vragen je jezelf moet stellen. informatie heb ik genoeg.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ook daarover staat genoeg op dit forum. Dus eerst even inlezen in de materie, zodat je jezelf daarna zinnige vragen kunt stellen.

tasteful
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008 10:49

Re: hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Ongelezen bericht door tasteful »

kan je me verwijzen naar een forum? want er zijn er zoveel. ik weet niet waar ik moet beginnen.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Ik denk dat je het beste kan beginnen met het lezen van de norm die de Ombudsman verzekeringen, de heer Wabeke heeft gesteld. Als je zijn norm (3,5% kosten over het belegd vermogen) neemt dan heb je in ieder geval een definitie van wat een woekerpolis (in de ogen van Wabeke) is.

Vervolgens onderzoek je hoe een beleggingsverzekering in elkaar zit: waarvoor voor de inleg die je doet gebruikt. Maak daarbij een splitsing tussen verzekeringspremies en voor kosten. De kosten kan je uitsplitsen over verschillende soorten.

Als je een concrete levensverzekering hebt, dan is door de verzekeraar dit jaar een overzicht verstrekt waarin alle kosten en premies zijn vermeld. Met die informatie kan je dan aan de gang.

Hiermee ben je alvast een stuk opweg geholpen. De rest mag je zelf verzinnen...

jaaaaninck
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:45

Re: hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Ongelezen bericht door jaaaaninck »

Ik ken niet veel mensen die op school zitten en een woekerpolis hebben...

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Ongelezen bericht door Gerborgh »

late leerling... :wink:

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Ongelezen bericht door Elias »

of eeuwige student, tenzij hij al snel een baantje krijgt bij AFM..... :o

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Ongelezen bericht door peewee »

't zal een zg. ''spaar''polis zijn die zijn Oma voor hem afsloot om zijn studie van te betalen.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: hoe onderzoek je zelf een woekerpolis?

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Om bij de AFM te werken hoef je je school toch niet te hebben afgemaakt? Als er daar mensen zaten die dat wel hadden gedaan, dan zouden ze weten hoe ze hun werk moesten doen... :?

Gesloten