LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De stille trom van Fortis Groeivermogen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wreker »

Wat een feestdag weer vandaag

Vandaag Fortis weer -5,40%
Echter de afgelopen 52 weken -67,28%



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

De doodsstrijd van een oplichtersbank

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

'Chinese tegenvaller voor Fortis'
Uitgegeven: 7 augustus 2008 08:00
Laatst gewijzigd: 7 augustus 2008 08:04

AMSTERDAM - Chinese toezichthouders hebben de goedkeuring voor een samenwerkingsverband tussen Fortis en Ping An uitgesteld. Hierdoor kan Fortis 2,15 miljard euro van de Chinese verzekeraar nog niet ontvangen. Dat meldde Het Financieele Dagblad donderdag. Fortis was niet direct bereikbaar voor commentaar.

Volgens eerdere afspraken zou Ping An voor 2,15 miljard euro een belang krijgen in Fortis Investments, het vermogensbeheerbedrijf van Fortis. Het is onduidelijk waarom de Chinezen de goedkeuring hebben uitgesteld.




Eerder werd verwacht dat Fortis deze in het tweede kwartaal zou krijgen. Nu gaat de Belgisch-Nederlandse bankverzekeraar uit van het derde of vierde kwartaal.

Hard nodig

Fortis heeft hard geld nodig om het geslonken bufferkapitaal weer op orde te krijgen. In de komende maanden moet een tekort van 3 miljard euro worden gedekt.

Daartoe is een plan gelanceerd dat 5 miljard euro moet opleveren. Zonder de ruim 2 miljard euro van Ping An loopt het tekort op naar ruim 5 miljard euro.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wreker »

En weer is het een feest dag. :lol:

zie:
http://www.ad.nl/economie/2538697/Forti ... _stof.html

En weer verloor de in doodsstrijd verkerende oplichterbank -5,08%

Mijn dag kan weer niet stuk.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En...wat lezen wij hier?
http://www.klokkenluideronline.nl/artik ... eiten.html

Gekker moet het toch niet worden bij deze oplichtersbank!!! :shock: :shock:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Janny »

Welke winst levert ons deze rampspoed op?

Als het bij die grote maatschappijen regent, drupt het ook bij ons.
En een lekkend dak kan behoorlijk wat schade aanrichten.

De gedachte dat doordat deze maatschappijen in de malaise komen dat dat goed voor ons zou zijn is ver bezijden de werkelijkheid.

Als daar de boel fout gaat zullen ook wij daar de narigheid van ondervinden. ALS er grote bedrijven financiele problemen hebben zal de kleine man dat ook gaan merken. Dus dit soort leedvermaak is volkomen lachwekkend en het onheil over zich zelf afroepend.

Of ik achter het beleid van die zaken sta?
Nee.

Maar dat wil niet zeggen dat vernietigen mij voordeel opleverd!!

Dat wij gedupeerd zijn door de Legio-Lease / Dexia affaire wil niet zeggen dat alle financiele zaken DUS fout zijn,dat is heel kortzichtig geredeneerd.

Ik voel heel goed de pijn, maar mijn pijn wordt daardoor niet minder, eerder nog grote, want op de lijn van narigheid sta ook ik weer onderaan, degene die uiteindelijk het bokkie is.
En weer verloor de in doodsstrijd verkerende oplichterbank -5,08%

Mijn dag kan weer niet stuk.
Laten we toch proberen te kijken naar een oplossing waar ook wij aan kunnen werken. Niet om de grote zakken voller te maken, maar om te voorkomen dat wij blut worden. Want anders gaat mijn dag juist stuk.
Janny

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Janny »

Ik bedenk vaak dat juist door deze gebeurtenissen ik veel meer ben gaan nadenken over hoe financien inelkaar steken.

Dat nadenken levert winst op, want ik maak niet opnieuw de zelfde fouten, ik ben alerter geworden. Kijk eens wat er allemaal in werking gesteld is doordat de kleine man het niet meet accepteerde!!!!

Heel veel zaken zijn door de dexia kwestie op de rails gezet.
Allemaal winst, nee niet direckt in de portomonee, maar wel indireckt.
Hoeveel regels zijn juist door de dexia/affaire niet gegeven, juist om te voorkomen dat het niet weer gebeurt.

Vanzelfsprekend dat eerst de augiusstal uitgemest moet worden, en dat is een hele klus, die nog lang zal na-ebben. Maar er wordt gewerkt, en uitgemest dus allemaal winst. Winst die de kleine man in werking heeft gezet.

Of ik dan niet met de gedupeerden meevoel, ja ik ben zelf gedupeerd, maar wil niet ten onder gaan. Het heeft me uiteindelijk geestelijk winst gegeven.
Voor allen die het nooit kunnen vergeten en er nooit overheenkomen is het afschuwelijk zuur, en daar wil ik voor vechten. maar schelden helpt hen niet. De winst voor hen is ook de betere regelgeving. Maar!! je moet het wel willen zien.
Janny

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door peewee »

Janny,

Mee eens. Het verliezen van koerswaarde van het aandeel Fortis zal een schadevergoeding voor de circsa 100.000 Fortis/GroeiVermogen-aandelenleasegedupeerden vermoedelijk geen centimeter dichterbij brengen. De lopende rechtszaak tegen Fortis/GroeiVermogen zal gewoon gewonnen moeten worden op het punt van de zorgplichtschending. Het enige dat daarvoor nodig is, is dat de Hoge Raad vasthoudt aan de vanaf de jaren negentig gegeven invulling van de zorgplicht. In vaste jurisprudentie van de Hoge Raad, nog eens herhaald in maart 2007 heeft de Hoge Raad aangegeven dat deze zorgplicht NAAR ZIJN AARD de strekking heeft de klant van banken te beschermen tegen gebrek aan inzicht, gebrek aan ervaring en lichtvaardigheid. Deze invulling door de Hoge Raad verschilt FUNDAMENTEEL van de invulling die de Gerechtshoven van Amsterdam en Arnhem aan deze zorgplicht zijn gaan geven (vermoedelijk met het oogmerk om een tsunami van rechtszaken te voorkomen !)

Wanneer het komende jaar blijkt ( er lopen TWEE Casatieprocedures bij de Hoge Raad) dat de Hoge Raad ineens gaat schuiven met deze TOT NU TOE gegeven invulling van de zorgplicht, dan zijn de rapen gaar. Dan leven we echt in een juridische bananenrepubliek.
Laatst gewijzigd door peewee op 21 aug 2008 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Joris Demmink bezocht samen met de huidige minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin en diens voorganger Piet-Hein Donner een beruchte SM-club te Breda waarover deze site reeds eerder berichtte in een artikel over Ed Nijpels. Dat biedt Demmink de nodige leverage om aan een strafrechterlijke vervolging te ontkomen.
Het moet idd niet gekker worden. En deze heren bestu(ur(d)en ons land. Mooi voorbeeld.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Meer info over Demmink is te vinden bij

www.zapruder.nl/forums/viewthread/8721/

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wreker »

En jawel, weer is het een feestdag voor mij.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vandaag alweer -3,40% voor de in doodsstrijd verkerende
oplichterbank met zij in opspraak zijnde voorzittertje.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Janny
Dat wij gedupeerd zijn door de Legio-Lease / Dexia affaire wil niet zeggen dat alle financiele zaken DUS fout zijn,dat is heel kortzichtig geredeneerd.
Daar heb je gelijk in Janny, niet iedere financial is fout. Dat heb je mij ook niet horen beweren.

Maar wel dat de Fortis bank een gorre oplichterbank is, dit heb ik zelf meerdere keren meegemaakt.

Het is niet alleen een oplichtersbank, het is ook nog eens een laffe oplichtersbank bank
Een gorre oplichtersbank die op de laatste dag dat het kan, het hoger beroep intrekt.
Een oplichterbank die daarna nog de gorre moed heeft om aan mij begrip te vragen dat het terug te betalen geld wat langer op zich kan laten wachten. Vreemd he dat ik hier niet mee accoord ging?
Begrip voor een bank, die zijn jarenlange trouwe klanten oplicht??????
Nee, over de gorre laffe oplichtersbank met zijn cold calling, als financieel adviseurs verkleedde, oplichters kan ik een heel boek schrijven.

peewee
Wanneer het komende jaar blijkt ( er lopen TWEE Casatieprocedures bij de Hoge Raad) dat de Hoge Raad ineens gaat schuiven met deze TOT NU TOE gegeven invulling van de zorgplicht, dan zijn de rapen gaar. Dan leven we echt in een juridische bananenrepubliek.

Volgens mij leven wij inderdaad in een juridische bananenrepubliek.
Alleen al het gegeven dat een aantal slachtoffers van de Fortis Groeivermogen oplichtingsproducten wel al hun geld+rente+kosten al jaren terug hebben, en zoals je zelf schijft circa 100.000 andere nog niet, zegt mij op zich genoeg in deze.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wreker »

Het feesten kan niet op

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

De laatste stuiptrekkingen van de in doodstrijd verkerende laffe
oplichtersbank met zijn in opspraak zijnde voorzittertje

-8,39% de feestvlag staat al klaar


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wreker »

En alweer een "fantastisch" resultaat van de laffe hufterige in doodstrijd verkerende oplichters bank.

Jawel weer -10,93%, het gaat met deze oplichterbank de zelfde weg als met die gorre Fortis Groeivermogen oplichtersproducten.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

john velsen
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2008 20:21

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door john velsen »

En hoe dan met de slachtoffers die nog hoop hebben op een goede afloop, domme wreker :shock:

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door peewee »

Met een faillissement van FORTIS is niemand gebaat. En dus ook niet de Fortis/Groeivermogen klanten die nog een schadevergoeding met betrekking tot hun leaseproducten te goed hebben.
Misschien dat een overname door een andere bank van de Fortis boedel, de schade-afwikkeling wel in een stroomversnelling kan brengen. Zo''n overnemende bank zal mogelijk met een schone lei willen beginnen en de ''lijken uit de kast'' eerst willen opruimen. Maar dit blijft speculatie.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo John,

Je schrijft:
En hoe dan met de slachtoffers die nog hoop hebben op een goede afloop
Alleen door een rechtszaak aan te spannen tegen Fortis door Groeivermogen en Defam gedupeerden is er mogelijkheid om een (groot) gedeelte van de inleg terug te krijgen.

Niets doen en hopen op een goede afloop levert niets op.
Fortis zal echt niet bij de gedupeerden thuis komen om de geleden schade terug te betalen.
Daarnaast levert nietsdoen ook nog eens verjaring op van het recht om te procederen.
Is er al meer als 5 jaar verlopen sinds de laatste briefwisseling van jou met Fortis na beeindiging contract , dan is er sprake van verjaring en kun je niets meer doen.

Dus alleen hopen op een goede afloop levert alleen maar verlies op.
Gedupeerden zullen echt moeten gaan procederen om nog iets van hun verloren geld terug te zien.

Groeten,
Piet

john velsen
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2008 20:21

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door john velsen »

Als het zo door gaat , kon deze bank weleens haar faillissement tegemoet zien.

En dan Piet :?:

Groet

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wreker »

En weer -10,01% voor deze laffe oplichtersbank met zijn liegende en in opspraak zijnde president-commissaris.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Als het zo door gaat , kon deze bank weleens haar faillissement tegemoet zien.
Met een faillissement van FORTIS is niemand gebaat.
Inderdaad als het zo doorgaat gaat deze oplichtersbank failliet.
En met een Faillissement van FORTIS is heel Nederland gebaat.

Deze bank heeft eerst op grote schaal zijn klanten met "prachtige""risicoloze" producten opgelicht.( en waarvan de oplichters nog op vrije voeten lopen)
EN
Nu hebben ze zichzelf opgelicht door de complexe producten van andere financiële instellingen te kopen, waarvan ze zelf de risico's niet precies kenden.

Nee, naar mijn mening heeft deze oplichtersbank geen bestaansrecht meer en is een gevaar voor onze samenleving.


Gelukkig heb ik geen financiële zaken meer bij deze oplichters. Nadat ik mijn zaak gewonnen had heb ik hier alles weggehaald (hypotheek, verzekeringen, spaar en betaalrekeningen van mijn vrouw, mij en mijn kinderen enz enz)

john velsen
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2008 20:21

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door john velsen »

Je snapt de essentie niet maar gefeliciteerd en geluk !

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wreker »

john, jij ook veel geluk en succes.

Ik snap jouw essentie wel degelijk. Jij bent bang dat de mensen die zijn opgelicht, hun geld niet meer terug zullen krijgen, als deze in doodstijd verkerende oplichtersbank het vaantje strijkt.

Maar ik ben bang, dat als deze criminele organisatie nog langer door blijft "woekeren" , er in de toekomst nog veel meer slachtoffers zullen vallen.


Zonder strijd geen overwinning!!!!

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wreker »

Vandaag weer een feestdag voor mij

-20,92%

En alweer een "prachtig" "fantastische" "hoge rente"resultaat van de laffe hufterige,
stuiptrekkende in doodstrijd verkerende oplichters bank.
Deze bank is een afspiegeling van haar eigen financiële oplichterproducten.

Nog even en dit kankergezwel van de financiële wereld gaat hemelen.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door peewee »

En weer 20,92% af van de koers ?

Dat is dan kassa voor de bezitter van put opties Fortis.

Gesloten