LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GroeiVermogen

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Donaldy duky
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2007 19:50

GroeiVermogen

Ongelezen bericht door Donaldy duky »

Ik heb afgelopen week mijn stuitings brief naar Frotis GroeiVermogen op gestuurd.
Ik heb van daag een brief terug op ontvangen ,men vraag mij specfiek mijn bezwaren toe telichten.
Mijn vraag moet ik heirop terug reageren,of dit schrijven melden bij aan fortisgroeivermogenclaim.
Wie heeft ook dit soort brieven ontvangen?.

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: GroeiVermogen

Ongelezen bericht door rugzak »

Een soortgelijke reactie heb ik ook gehad van Reaal Verzekeringen.
Ik denk dat ze het donders goed weten wat er aan de hand is.
Het is alleen maar om de mensen nog verder in verwarring te brengen.
Ik reageer dan ook niet op dit soort brieven.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: GroeiVermogen

Ongelezen bericht door peewee »

Donaldduky,

Fortis/GroeiVermogen zal AANDELENLEASE betreffen en dus GEEN WOEKERPOLIS (= beleggingsverzekering !).

Die twee VERSCHILLENDE producten dus wel uit elkaar houden.

Heb je je aangesloten bij de rechtszaak van Consument & Geldzaken tegen Fortis/GroeiVermogen dan lijkt mij dat je helemaal niet hoeft te reageren op de reactie van GroeiVermogen op je stuitingsbrief. Een stuitingsbrief is om te voorkomen dat een schadeclaim van je verjaart en is niet bedoeld om een soort nietes-welles correspondentie op touw te zetten. Door het simpele verzenden van een stuitingsbrief en de ontvangst door GroeiVermogen heb je verjaring al voorkomen. In debat gaan met GroeiVermogen lijkt mij een zinlose exercitie.

Fortis/GroeiVermogen zal pas door de rechter worden gedwongen om gedupeerden schadeloos te gaan stellen. Uit eigen beweging zal Fortis daar vermoedelijk niet toe over gaan.

Donaldy duky
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2007 19:50

Re: GroeiVermogen

Ongelezen bericht door Donaldy duky »

Geachte Peewee,

Ik heb mij aangesloten bij consument & Geldzaken,en voor dien bij verliespolis,ik ga ook niet reageren op brief van Fortis/Groevermogen ik wacht rechtzaak af...
De stuitingsbrief neemt Fortis als kennisgeving aan ...
Wanneer dient rechtszaak?.[/b][/u][/quote][/url]

joann
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:15

Re: GroeiVermogen

Ongelezen bericht door joann »

waar kan ik mij aansluiten bij die rechtzaak??

is hier een link naar de bewuste pagina

dank je

JB

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: GroeiVermogen

Ongelezen bericht door peewee »

De link naar de speciale website van Consument & Geldzaken over de Fortis/GroeiVermogen-rechtszaak staat hierna
http://www.fortisgroeivermogenclaim.nl

De rechtszaak betreft de aandelenleaseproducten met de volgende namen:

Beursversneller
Vermogensversneller
Koerswinststapelaar
GroeiVermogen-lease
Millenniumversneller
Jubileumclicker.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: GroeiVermogen

Ongelezen bericht door wreker »

Zelf had ik een beursverneller (bersvernietiger) en een vermogensversneller(vermogensverdamper) Beiden "geadviseerd" door een financieel adviseurs (lees oplichter) van de oplichtersbank Fortis.
Ik heb het voor laten komen bij DSI (www,dsi.nl). Voor beide producten heeft deze in doodsstrijd verkerende oplichtersbank(volgens Micha Kat heet het nog anders) de gehele inleg+wettelijke rente+de kosten moeten terug betalen.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dus oplichters van de oplichtersbank Fortis:
Steek in het vervolg die oplichtercontracten daar waar de zon nooit schijnt

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: GroeiVermogen

Ongelezen bericht door wevera »

Beste Wreker
Dit is heel goed nieuws. Ik lees echter op de site www.dsi.nl dat DSI sinds 2007 is opgegaan in het KIFID. De vraag is nu of het KIFID dezelfde policy toepast als DSI,dit kan nog tegenvallen.
Nog even afwachten dus. Maar het lijkt in elk geval toch zinvol om klachten over beleggingsverzekeringen in te dienen bij het Kifid.
In elk geval gefeliciteerd met dit resultaat , Arie Wever

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: GroeiVermogen

Ongelezen bericht door peewee »

Arie,

Het soort uitspraken in aandelenleasezaken waarnaar Wreker verwijst, is er niet zonder slag of stoot gekomen. De eerste uitspraken in aandeneleasezaken rond 2003 van de Klachtencommissie DSI waren erg terughoudend. Pas na 2004 heeft de Klachtencommissie DSI die terughoudendheid laten varen en de betrokken leasebanken die bij DSI waren aansgesloten flink de oren gewassen. Uitspraken waarin de DSI de volledige schade op het bord van de leasebank legde, zijn overigens zeldzaam. In de meeste uitspraken werd de leasebank veroordeeld voor circa 60 tot 75% van de schade.

Of het KIFID in woekerpoliszaken ook tot stevige veroordelingen van beleggingsverzekeraars komt, zal nog moeten worden afgewacht. De houding van KIFID-Ombudsman Wabeke wekt tot nu toe bepaald niet die indruk. Maar afgewacht moet worden of de Klachtencommissie van het KIFID een kritischer insteek kiest dan Wabeke doet. Ook de ontwikkeling de komend tijd van de nu nog schaarse jurisprudentie zal hierbij vermoedelijk een belangrijke rol spelen.

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: GroeiVermogen

Ongelezen bericht door wevera »

Beste Peewee
Bedankt voor deze reactie. Op basis van eigen ervaring is het mij duidelijk dat de Kifid-ombudsman, dhr. Wabeke, tot nu toe weinig wil doen aan aan het financieel compenseren van te hoge kostenberekeningen, in beleggingsverzekeringen, door verzekeraars zelf. Voorstellen, ideeen, tot polisvoorwaarden-verbetering van zijn kant heb ik ook nog niet gezien.
De overheid, belastingbetaler, moet het maar doen. Met dit laatste geeft de ombudsman wel aan dat hij weet dat het niet goed zit.
In dit geval doorzetten dus en nagaan wat de geschillencommissie van het Kifid in deze kwestie nog voorstelt.
Met vriendelijke groet, Arie Wever

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: GroeiVermogen

Ongelezen bericht door peewee »

Arie,

Voorstellen tot polisaanpassing van Wabeke zijn er wel. Die zijn begin dit jaar gepresenteerd, maar (bij mijn weten) door alle betrokken belangenorganisaaties naar de prullenmand verwezen. Als zijnde volstrekt onvoldoende voor een echte oplossing

Gesloten