LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CreditForce

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Robbert
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2003 12:41

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Robbert »

Tip als je ook een brief krijgt van creditforce:
ga er mee naar de politie en doe aangifte van oplichting. Alle ingridienten voor dit misdrijf lijken aanwezig te zijn in deze brief.
Er zijn dan 2 mogelijkheden. Creditforce is een oude bekende bij justitie, of ze gaan het alsnog worden. En dat lijkt me niet geheel overbodig. Misschien is het strikt genomen wel legaal wat ze doen, maar het is toch wel erg op het randje.
Het is gewoon maar een onnozel incassobureautje, dus doe je best en bezorg die jongens zo veel mogelijk negatieve publiciteit.

mark
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2003 13:58

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door mark »

dit zou dus geen list en bedrog zijn??? kom nou toch.
Wish maakt een grote chaos van zijn administratie, schept grote verwarring met zogenaamde overname door Tiscalie, die op hun beurt weer beweren dat ze niet het hele pakket overgenomen hebben, en komen op de proppen met Scarlet (wel eens van gehoord?). En nu 2 jaar later zetten ze er zo'n luguber incassobureautje (Creditforce, de naam alleen al) op, nu de meeste mensen denken de nachtmerrie Wish/Tiscalie afgesloten te hebben en alle nota's misschien weggegooid hebben.
Volgens mij heeft Creditforce gewoon het hele debiteuren bestand van Wish/Tiscalie/Scarlet voor een zacht prijsje opgekocht, en proberen ze nu zoveel mogelijk rendement uit hun investering te halen. Komt vaak voor deze handelswijze in deze toch wel redelijk onfrisse branche.Veel mensen schrikken misschien van zo'n brief en betalen meteen. En Tiscalie probeert buiten schot te blijven door te zeggen dat ze er niets mee te maken hebben.
Laat je dus niet afbluffen door die cowboys die zich Creditforce noemen, het zou me ook niks verbazen als ook Creditforce weer 'overgenomen' wordt door een nog op te richten bureautje. Waarschijnlijk zitten ze daar nu alvast een nieuwe angstaanjagende naam voor te bedenken.

Vraag Creditforce maar om een kopie van de overeenkomst die je afgesloten hebt met scarlet waarvoor ze zogenaamd lopen te innen. Knappe jongens als ze die uit de hoge hoed kunnen toveren.

Johnny Hoogstra
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2003 03:13

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Johnny Hoogstra »

Nog even voor de duidelijkheid.
Credit Force is GEEN inkasso bureau en geeft ook nergens te kennen dat ze een inkasso bureau zijn!
Het staat niet op het briefpapier en ze nemen niet op met; "Credit Force inkasso bureau".
En hoezo, IN SAMENWERKING MET het concert gebouw? of betekend ISM bij bij Paul iets heel anders? Het kan altijd nog sarcastisch bedoeld zijn maar met al die kortzichtigen die dergelijke dingen serieus roepen kan je dat er ook niet meer uithalen.
Mischien dat Paul dat mailtje ook eens kan plaatsen waarvan beweerd wordt dat Tiscali hier niets mee te maken heeft?
En ik maar denken dat Tiscali toch op radar radio een reaktie had gegeven of was dat mischien een vermomde Credit Force medewerker?
Die twee jaar is aan de late kant maar voor dienstverleningen staan toch 5 jaren dus een dergelijke late rekening mag wettelijk wel maar is wel behoorlijk amateuristisch!
Van Robert zou ik wel eens willen weten of hij zelf al aangifte heeft gedaan van oplichting.
Voor iemand die het "een onnozel incasso bureautje" geeft hij wel een onnozele tip als je alleen maar afgaat op wat het lijkt.
Verder lijkt hij zich er ook niet echt in verdiept te hebben anders had hij wel geweten dat Tiscali dit niet over zijn kant had laten gaan als het een alleenstaand en oplichterig bureautje zou zijn die uit naam van Tiscali, en zonder medeweten, nota's gaat innnen.
Mark die mag zich al helemaal wel gaan verdiepen in wat zicht er allemaal afspeeld voor hij allemaal onzinnig gelul op deze forum strooit.
En ja Scarlet die ken je vast wel en kijk anders dan eens op www.scarlet.nl
Informeer eerst maar eens goed voordat je allemaal domme uitspraken gaat doen over een onderwerp waar je zo te lezen de ballen verstand van hebt.

paul
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2003 10:26

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door paul »

speciaal voor Johnny Hoogstra, die denkt dat hij het allemaal zo goed weet en vind dat andere mensen blijkbaar dom zijn, de tekst van het mailtje dat ik van Tiscali heb mogen ontvangen:


Geachte heer / mevrouw,

In navolging op uw e-mailbericht, waarin u aangeeft een eindafrekening te hebben
ontvangen van Wish, willen wij u het volgende mededelen.

Tiscali B.V. heeft alleen de kostenloze Internet Accounts van Wish overgenomen.
De Click & Dial pakketten zijn altijd door Scarlet in rekening gebracht uit naam
van Wish. Er staat wel op de eindrekening dat alles t.n.v. Tiscali gestort kan
worden, maar dit is een fout van Scarlet.

Wij verwijzen u om deze redenen ook door naar Scarlet op 020-7101354. Voor
financiële vragen per e-mail zijn zij te bereiken op [email protected].

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,


Tiscali b.v.

Customer Services
http://www.tiscali.nl

Zonnebaan 17, Utrecht
Postbus 8071
3503 RB Utrecht
Telefoon : Tis-Compleet +31-(0)347-358.777
Tis-Gratis +31-(0)900-9596 (EUR 0,50 p/m.)
Tis-Breedband + 31 (0)347-358.921
Fax : +31-(0)347-358.910
(pm039)
http://www.tiscali.nl/home/contact/routes.asp

remco
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2003 10:35

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door remco »

Voor alle duidelijkheid, CreditForce is wel degelijk een incassobureau. Maar lees dit wel goed, ik zeg niet dat het een degelijk incassobureau is. Ze staan bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder verschillende namen, en dat zegt op zich ook al genoeg.

CreditForce Holding B.V. 11047685 0000
Boulevard 1, 3707BK Zeist Hoofdvestiging

CreditForce Professionals B.V. 11047686 0000
Boulevard 1, 3707BK Zeist Hoofdvestiging

CreditForce B.V. 30180954 0000
Boulevard 1, 3707BK Zeist Hoofdvestiging

Stichting Derdengelden Creditforce 30176566
Boulevard 1, 3707BK Zeist Rechtspersoon


Voor diegene die nog niet begrepen had dat dit een luguber vierderangs incassobureautje was, hoop ik dat nu eindelijk de ogen open gaan.
Kijk, je kunt wel mooie namen verzinnen en zeggen dat je aan creditmanagement doet, maar het komt er gewoon op neer dat je geld ind voor derden. In de volksmond heet dat gewoon incasso.

Robbert
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2003 12:41

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Robbert »

Beste Johnny Hoogstra je kunt toch beter maar wat voorzichtiger zijn met je uitspraken op dit forum.
Om antwoord op je vraag te geven: ja ik heb inderdaad aangifte gedaan van oplichting. Misschien vind
jij dat onnozel, ik zelf en de politie-ambtenaar die de aangifte in ontvangst nam vonden dit echter niet.
Ook ik had immers vorig jaar een eindafrekening van Wish ontvangen en betaald. Dus misschien kan je
het voorstellen dat ik nogal sceptisch sta tegenover de eind-eind-afrekening van CreditForce, die er
bovendien zeer amateuristisch uit ziet, daar ben je het toch wel over eens? En ik begrijp ook niet
waarom je met zoveel stelligheid durft te beweren dat CreditForce geen inkassoburau is, terwijl ze wel
als zodanig staan ingeschreven bij de KvK, het geen de polite kon bevestigen.
Het wordt tijd dat je zelf eens goed gaat beseffen dat je in dit forum de grootste kip zonder kop bent.

cajofa

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door cajofa »

Ook ik heb een brief gehad van credit force i.v.m. scarlet die NET_NET had overgenomen.Lig al 3 jaar overhoop met scarlet i.v.m. de rekeningen die volgens mij niet klopen ze zouden het uitzoeken.
Dit duurt dus al 3 jaar en nu een brief van credit force of ik maar even wil betalen!!!!!!!!!!!!!!!
Dus niet ik heb met ze gebeld ze waren wel erg aardig maar zijn GEEN inkassobureau ze zieden zelf dat ze de debiteuren afdeling zijn van scarlet????????????????
Weer een raadsel.
Maar goed ze gaan het weer uitzoeken en is teruggespeeld naar scarlet.
Zal wel weer 3 jaar gaan duren mij best ik ben best geduldig.

jandoedel

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door jandoedel »

het is mij opgevallen dat de meeste schrijverts analfabeten zijn die niet eens een brief zonder taalfouten kunnen schrijven. is het toevallig dat al due imbecielen een brief krijgen?

cajofa

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door cajofa »

Ik dacht dat dit een serieus forum was dus zouden diegene die hier niks te zoeken hebben zich willen onthouden van comentaar.
Dit is al erg genoeg.

coronita

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door coronita »

Ik heb ook inderdaad een brief van Credit Force gekregen in verband met rekeningen van Scarlet Telecom. Het ging om rekeningen van bijna anderhalf jaar geleden. Ik krijg dan niet eerst een normale brief maar gelijk een aanmaning. Scarlet telecom eiste toen destijds dat je automatisch via de bank zou betalen, anders kon je geen klant worden.
De rekeningen zijn allemaal netjes betaald. Scarlet Telecom maakte er destijds toen zelf een zooitje van omdat ze overgenomen waren.
Ik heb toen destijds ook naar allemaal programma's mijn klacht over Scarlet Telecom geschreven zoals naar Radar, Ombudsman enz. wat voor rot bdrijf het is. En nu durven ze na anderhalf jaar met zo'n brief te komen. Waar halen ze het lef vandaan. Scarlet telecom is ook een flutbedrijf. Ik dacht dat ik er ook vanaf was en dan gebeurt dit. :twisted:

Gast

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Gast »

Onetel.net is overgenomen door Scarlet of is het andersom ??

Pousa

Marc
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:18

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Marc »

Nadat ik de website van CreditForce bekeken heb vallen mij 2 dingen op:
- het ziet er erg professioneel uit...maar
- teksten en afbeeldingen zijn gejat van websites van diverse andere incassobureaus!

Ik krijg sterk de indruk dat dit weer zo'n typisch bedrijf is wat zich in eerste instantie groots, serieus en professioneel wil voordoen en daarmee veel kan incasseren en over een paar maanden er met de illegaal verkregen poen vandoor is.

Soort D-tel-achtig bedrijf (ook bekend uit de Tros Radar uitzending), dat zag er in eerste instantie ook bonafide uit, maar bleek achter zo malafide te zijn als het maar zijn kon!

Rene

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Rene »

verwar CreditForce uit Zeist niet met het bonafide bedrijf Creditforce in Australie waar ze de naam van gejat hebben

Marc
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:18

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Marc »

als ze in Australië slim zijn slepen ze Creditforce NL voor de rechter, deze merknaam is namelijk door de firma uit Australië wereldwijd geregistreerd als Trademark!

Teddy

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Teddy »

Ook de bekende brieven van CF gehad. Wat mij opviel in de opsomming van al dan niet betaalde rekeningen, was dat zij ook zichzelf tekort doen. Mijn schuld aan Wish was groter dan ik nu betalen moet. Ik heb nl. nog wel alle rekeningen en bedragen. Juist omdat ik gemerkt heb dat er in Telecom-land nogal wat avonturiers en gangsters opereren.
Toen ik CF belde en zei dat ik wel wilde betalen, werd er erg verbaasd gereageerd. Maar toen ik zei dat ik dat in een aantal termijnen wilde doen, was dat meteen goed. Volledigheidshalve heb ik die telefonische afspraak meteen bevestigd. Die is geldig nu er verder niet door CF is gereageerd. Marrrr
Ik vraag mij af of CF wellicht een volle dochter van Tiscali is, want ze hebben er in hun brieven erg veel moeite mee om hun taken en verantwoordelijkheden en die van Scarlet/Wish/Tiscali uit elkaar te houden en ze nemen beslissingen die normaal door hun opdrachtgever genomen horen te worden... enneh.... Is Tiscali soms een Siciliaanse naam? Bij Onetel gaat het nu ook al vreemd, nu ze door Scarlet zijn overgenomen! Dat wordt de klant niet eens gemeld. :twisted:

robbedoes

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door robbedoes »

Ze zullen inderdaad wel verbaasd reageren bij Creditforce als je zegt dat je zult betalen. Want de meeste zijn zo verstandig om niet te betalen aan deze gangsters. Ik heb al heel wat reakties op diverse forums bekeken over dit onderwerp, en ik ben tot de conclusie gekomen dat zo goed als niemand een kloppende eindafrekening gekregen heeft. Ze sturen maar wat wat, en als de nietsvermoedenede klant nog betaald ook, dan is dat mooi meegenomen voor die gasten.
Verder is het een grote puinhoop natuurlijk die ze blijkbaar zelf doelbewust creeren. Ze raken alleen zelf af en toe het spoor bijster, getuige Scarlet die geld probeert te innen maar daarbij per ongeluk het rekeningnummer van Tiscalie vermeld. Creditforce die uit 4 verschillende bedrijven bestaat, allemaal op het zelfde adres, zal wel gezellig druk zijn daar. En zo kunnen we nog wel een tijdje door gaan, een grote fake-troep.

Mariska

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Mariska »

:D Hebben jullie echt niets beters te doen, ga aan het werk, en betaald je rekeningen!! Of het nou Intrum Justitia is, Graydon of wie dan ook, allemaal krijgen ze kritiek maar ondertussen nemen de aantallen wanbetalers toe.
Werk ze

Jan44

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Jan44 »

Mariska wat ben je heet vandaag :P

Shock

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Shock »

Lachen zeg, met die mariska :shock:

Mariska

Re: CreditForce

Ongelezen bericht door Mariska »

Ik vind het zelf ook wel leuk.

Gesloten