LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Ik ben ook blij dat de wachtperiode voorbij is en er nu beslissingen gaan komen, zowel van de rechtbanken als van Dexia. Misschien komt nu eindelijk het einde van deze misère in zicht.

Bonbons
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jul 2007 18:59

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Bonbons »

8) :lol:
Laatst gewijzigd door Bonbons op 02 aug 2007 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

RinusVH003

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door RinusVH003 »

Welk belang zou bonbons erbij hebben om te weten wat PAL met donaties (= schenkingen) gaat doen? Ikzelf denk dat die ten goede van alle gedupeerde deelnemers van PAL zullen worden gebruikt.

Bonbons
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jul 2007 18:59

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Bonbons »

8) :lol:
Laatst gewijzigd door Bonbons op 02 aug 2007 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Nou, reken maar dat er morgenochtend een mooi promotieverhaaltje over het succes van de Duisenberg regeling op de Dexia site staat... de site is momenteel in onderhoud.

Bonbons
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jul 2007 18:59

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Bonbons »

8) :lol:
Laatst gewijzigd door Bonbons op 02 aug 2007 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

RinusVH003

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door RinusVH003 »

Ik denk dat je mij verwart met een ander, bonbons. Evengoed vind ik het misselijk van je om iemand's naam zomaar in een openbaar forum te zetten. Houd je liever bij de topic.

Bonbons
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jul 2007 18:59

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Bonbons »

8) :cry:
Laatst gewijzigd door Bonbons op 02 aug 2007 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Martinvdm

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Je bent erg irritant Bonbons...
Probeer je niet als een kind te gedragen (als dat mogelijk is)

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Laat Bonbons en Flipje maar.
Door de jaren heen hebben we vaker van dat soort lieden zien komen en ook weer zien gaan.
Ze kunnen inhoudelijk nergens over mee praten en proberen daarom aandacht te krijgen door irritant te zijn.
Als ze volwassen worden gaat het vanzelf over.
OD.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Janny »

Ik vind het heel sneu voor de mensen die geen televisie, krant of internet hebben dat zij er nu achter moeten komen dat zij hun rechten hebben verspeeld maar je moet ook ergens een
We hebben in de loop der jaren allemaal de benodigde post van Dexia gehad, dus daar kan het van Dexia zijde niet aan liggen dat bovenstaande mensen er niet op geattendeerd zijn wat er gaande is.
Echter: één categorie, zal de post niet ontvangen:
Dak en Thuislozen.
Maar zou er voor Dexia hier nog veel te halen zijn? Na een aantal jaren zal Dexia van deze mensen de schade hebben afgeschreven, Zoals de bewuste kikker waar geen veren van te plukken zijn.
Dit is niet sarcastisch bedoelt, maar eerlijk.
en inderdaad, is het voor iedereen nodig dat ergens een streep getrokken wordt.
Janny

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ik had vandaag wel een nieuwsberichtje van Dexia verwacht over het aantal mensen dat de Duisenberg regeling heeft "geaccepteerd", maar ik kan hierover nog niets vinden! Zou Dexia het aantal opt-outers stil houden omdat het er veel meer zijn dan Knuppel & Co. hadden verwacht? Ik neem aan dat de aandelenhouders van Dexia hierover ook wel het een en ander willen weten.

Wel hebben zowel Dexia als Leaseproces vanochtend pijlsnel de informatie op hun sites bijgewerkt. Op de site van Dexia staat op dit moment overigens het volgende:
Duisenberg-Regeling na opt-out verklaring

Hoewel de Duisenberg-Regeling in veel gevallen een gehele of gedeeltelijke vergoeding van de restschuld biedt, heeft een aantal cliënten ervoor gekozen niet aan de regeling gebonden te willen zijn. Deze cliënten hebben in de periode vanaf 31 januari 2007 tot 1 augustus 2007 een zogenoemde opt-out verklaring naar notaris mr. J.R.E. Kielstra gestuurd.

Dexia zal de cliënten op wie de verbindendverklaring van toepassing is en die tijdig een opt-out verklaring hebben afgelegd, aanspreken tot volledige nakoming van hun overeenkomsten. Dat betekent dat Dexia de korting op de restschuld niet zal toepassen die in de Duisenberg-Regeling is voorzien. Anderzijds behouden die cliënten de mogelijkheid om klachten jegens Dexia aan de rechter voor te leggen.

Met het insturen van een opt-out verklaring heeft u aangegeven dat u niet gebonden wilt zijn aan de Duisenberg-Regeling. Indien u ondanks het afleggen van een opt-out verklaring toch nog uw geschillen met Dexia wilt schikken, kunt u daarvoor altijd contact met ons opnemen. U kunt dit schriftelijk aan Dexia kenbaar maken door een brief te sturen aan Dexia Bank Nederland N.V., Postbus 808, 1000 AV Amsterdam.
Wat zou dat betekenen? Dat je een betalingsregeling met hun kunt treffen? Tsss ...

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Zou Dexia het aantal opt-outers stil houden omdat het er veel meer zijn dan Knuppel & Co. hadden verwacht?
Vergis je niet, zij weten donders goed wat te doen. Even is er nog lucht, maar ik denk dat de eerste golf van dreigbrieven al zaterdag op de mat ligt. Dit is slechts een oorverdovende stilte. Voor die storm, dus.
B+

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ik heb liever dat Dexia mij direct maar dagvaart, des te eerder kan de rechterlijke procedure beginnen. Dan kunnen die lui van Leaseproces eindelijk ook eens wat voor mij gaan doen.

Nee, Belegger+, ik vergis mij zeker niet. Ik zit met smart te wachten op de dagvaarding.

Martinvdm

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Martinvdm »

k denk dat de eerste golf van dreigbrieven al zaterdag op de mat ligt.
Hopelijk met de dagvaarding erbij....kunnen we gaan beginnen... :D

Bonbons
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jul 2007 18:59

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Bonbons »

8) :wink:
Laatst gewijzigd door Bonbons op 02 aug 2007 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Navarre »

Dat vele gedupeerden geen computer hebben en niet weten wat hun boven het hoofd hangt, schijnen sommigen niet te beseffen of niet te interesseren.
Hebben deze gedupeerden dan geen brievenbus???
Iedereen is via de enigzins verouderde postbestelling op de hoogte gesteld van de mogelijkheden waaruit men kon kiezen, dus wie zijn dan die mensen die er niks vanaf wisten?
PAL blijft iedereen steunen tot de laatste rechtszaak, tot de laatste schikking en tot de laatste uitspraak.... en daarna.
Ook geestelijke ondersteuning, motivatie, begeleiding en een luisterend oor is belangrijk.
Erg nobel, maar waaruit bestaat die steun dan, behalve dan dat "luisterende oor" die men ook wel bij familie of vrienden kan vinden?
Ik hoop niet dat dit een poging is om PAL koste wat kost in leven te houden om invulling aan het eigen leven te geven, want mijn inziens is de rol van de "belangenbehartiger" zo langzamerhand wel uitgespeeld.

Men heeft in de loop der jaren best wel wat goede dingen gedaan ofschoon de werkwijze op mij niet altijd bekwaam overkwam.

Maar wat moet men nu nog?
Mensen steunen bij hun rechtzaak? Daar zijn juristen/advocaten voor.

Motivatie? Die heeft men al getoond door van de opt-out gebruik te maken.

Begeleiding? Ook daar zorgen de juristen/advocaten wel voor.

En dat luisterend oor.....tja indien al nodig dan is het misschien toch beter dat de gedupeerden dat zoeken in de eerder genoemde kring van familie/vrienden. Zij kennen de situatie van de gedupeerde toch altijd beter dan de mensen van PAL.

Martinvdm

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Jij bent een held Martin en dat allemaal voor 2000 euri Laughing
Read my lips leaseproces verdient niets aan je. Kassa voor Dexia
En jij bent toch een loser... :wink:
Of Dexia 'kassa' van mij zal hebben, is nog maar afwachten.

Ik hou je wel op de hoogte, waarde vriend.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Indien u ondanks het afleggen van een opt-out verklaring toch nog uw geschillen met Dexia wilt schikken, kunt u daarvoor altijd contact met ons opnemen. U kunt dit schriftelijk aan Dexia kenbaar maken N.V., Postbus 808, 1000 AV Amsterdam.
Allemaal heel voor de hand liggend.
Voor 1 augustis dreigen dat de schikking daarna afgelopen zou zijn om zoveel mogelijk Duisenbergers te krijgen.
En nu het eenmaal zover is heeft Dexia alles liever dan doorprocederen en houdt ze de deur gewoon open voor een schikking.

Dexia ziet aankomen dat zij bij de gemiddelde opt-outer behoorlijk in haar buidel zal moeten gaan tasten omdat de rechtbank terecht van de totale schade uitgaat, inclusief inleg.
door een brief te sturen aan Dexia Bank Nederland
Leuk geprobeerd Dexia, maar daar trappen wij niet in.

OD.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: INZENDTERMIJN OPT-OUT GESLOTEN

Ongelezen bericht door Janny »

Hebben deze gedupeerden dan geen brievenbus???
Iedereen is via de enigzins verouderde postbestelling op de hoogte gesteld van de mogelijkheden waaruit men kon kiezen, dus wie zijn dan die mensen die er niks vanaf wisten

Geplaatst op: 01 Aug 2007 08:39 janny
We hebben in de loop der jaren allemaal de benodigde post van Dexia gehad, dus daar kan het van Dexia zijde niet aan liggen dat bovenstaande mensen er niet op geattendeerd zijn wat er gaande is.
Echter: één categorie, zal de post niet ontvangen:
Dak en Thuislozen.
Maar zou er voor Dexia hier nog veel te halen zijn? Na een aantal jaren zal Dexia van deze mensen de schade hebben afgeschreven, Zoals de bewuste kikker waar geen veren van te plukken zijn.
Dit is niet sarcastisch bedoelt, maar eerlijk.

janny

Gesloten