LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ikbenik

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb een doctorale titel in de chemie en ben verre van technisch
Waarom bemoei je dan met het technische verhaal?

Ik geef zelf aan waarom dat VOIP niet te vergelijken is met vaste telefonie.

And by the way, mobiele telefonie (GSM) valt onder ISDN.

Het is maar dat je het weet.

Dr.O
Berichten: 74
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:32

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door Dr.O »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Dr.O op 23 mar 2007 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Verder zwets je maar raak
Echt niet!

Ik zeg gewoon de waarheid.

Dat jij daar niet tegen kan, kan ik niets aan doen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door queenfan »

Vreemd Dr O heeft bijna alles gewist, zeker gegoogled :lol:

ikbenik

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Vreemd Dr O heeft bijna alles gewist, zeker gegoogled
:lol:
Dadelijk vraagt hij nog of ik quotes van hem wil aanpassen.


Het spijt me hoor, maar mij betichten van iets terwijl ik puur de man van de praktijk ben, is behoorlijk vreemd.

Dr.O
Berichten: 74
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:32

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door Dr.O »

Beste ikbenik,

Is het mogelijk jouw quotes aan te passen :wink:

ikbenik

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Beste ikbenik,

Is het mogelijk jouw quotes aan te passen :wink:
Nope :lol:

Dr.O
Berichten: 74
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:32

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door Dr.O »

Beste ikbenik,




Is het onderstaande u bekend :wink:





Meest gestelde vragen

Is er een verschil in kwaliteit tussen de telefoniedienst van bbned en van KPN?
De technische specificaties van de bbned zijn zodanig dat u geen enkel kwaliteitsverschil zult ervaren ten opzichte van de KPN telefoniedienst. Ook functies als 112, *21, *61 en *67 worden door de dienst van bbned ondersteund.
top

Ondersteunt bbned zowel ISDN als PSTN?
Ja voor consumenten is zowel ISDN2 als PSTN (analoge netlijn) mogelijk. Daarnaast is het voor bedrijven mogelijk om meervoudige ISDN2 lijnen, ISDN15, ISDN20 en ISDN30 af te nemen.
top

Kan ik mijn telefoonabonnement van KPN opzeggen?
Ja. Als u een ADSL verbinding van bbned heeft, kunt u aanvullend de dienst Bellen over DSL bestellen. Dit doet u via uw internetprovider. Met de dienst bellen over DSL beschikt u over een volwaardige telefoonaansluiting.
top

Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?
Ja, u kunt uw huidige telefoonnummer blijven gebruiken door het te laten porteren naar bbned. De internet provider waar u de telefoniedienst aanvraagt kan dit kosteloos voor u regelen. Vanaf begin maart 2004 is het mogelijk om uw huidige nummer te migreren. Tot de tijd dat migratie mogelijk is, maakt u gebruik van een nummer van bbned.
top

Kan ik de dienst uitproberen voordat ik overstap?
U kunt naast uw huidige KPN abonnement de dienst van bbned eenvoudig uitproberen. U behoudt dan gewoon uw KPN abonnement en vraagt daarnaast Bellen over DSL aan bij uw internetprovider. Vervolgens gaat u bellen met de nieuwe dienst en als u tevreden bent, kunt u uw KPN abonnement opzeggen en uw bestaande telefoonnummer laten migreren (porteren) naar bbned.
top

Kan ik mijn huidige telefoonapparatuur behouden?
U kunt gebruik maken van dezelfde telefoonapparatuur (toestellen, huiscentrale) die u nu gebruikt. Wel heeft u een modem nodig dat geschikt is voor zowel internet als telefonie. U kunt dit modem bestellen via uw internet provider.
top

Wat is de prijs van een abonnement?
De prijs voor een abonnement wordt bepaald door de ISP. De kosten voor het abonnement en de gesprekskosten zullen in de regel aanzienlijk lager liggen dan bij KPN. bbned zal in de komende tijd diverse aanbiedingen verzamelen waardoor u als eindgebruiker maximale keuzevrijheid krijgt.
top

Kan ik een telefonieabonnement zonder ADSL Internet aansluiting afnemen?
Nee. Bellen over DSL kan alleen in combinatie met een bbned internetaansluiting. Het is dus niet mogelijk om alleen een telefoonabonnement af te sluiten.
top


Bij wie kan ik een de dienst bestellen?
bbned ontwikkelt diensten die via Service Providers wordt aangeboden. Indien u geïnteresseerd bent in onze diensten kunt u op de website onder de rubriek partners een lijst vinden met al onze partners. Indien u specifiek in aanbieders van Bellen over DSL geïnteresseerd bent dan kunt u kiezen voor aanbieders van Bellen over DSL in de consumentenmarkt of in de zakelijke markt. De lijst met aanbieders zal in de komende tijd nog worden uitgebreid.
top
Via welke Pre Select partij wordt het telefoonverkeer met bestemming buiten het bbned netwerk afgehandeld?
Uw Internet Service provider selecteert de Pre Select partij die uw telefonie afhandelt. Op dit moment zijn reeds divers Pre Select bedrijven aan het netwerk verbonden. bbned stimuleert Pre Select partijen om diensten aan te bieden aan gebruikers van het bbned netwerk om daarmee de keuze vrijheid voor de beller verder te vergroten.
top

Zijn er nog andere kosten dan een modem en abonnement?
Naast een modem en een abonnement heeft u alleen de variabele kosten die gepaard gaan met Bellen naar bestemmingen buiten het bbned netwerk. Binnen het bbned netwerk belt u gratis.
top



Houd mij op de hoogte

Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van de nieuwe telefoondienst van bbned en geïnformeerd worden over providers die de dienst gaan aanbieden, laat dan hier uw gegevens achter. U ontvangt dan bericht over nieuwe en/of interessante telefonie aanbiedingen van onze providers en over de belangrijke ontwikkelingen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Dr O, werk jij niet toevallig bij BBNED???????

Ziet er naar uit dat het een verkooppraatje is en geen technische praatje.

Je kan hetzelfde ook realiseren bij Tiscali.

ikbenik

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is een verkooppraatje!

Een goed technisch onderbouwd betoog is het van verre.

DSL is een techniek waarbij data over de telefonielijn verstuurd kan worden.

En niet zoals Dr. Spam zegt dat telefonie over de datalijnen gezet kan worden.

In het verleden werd over de telefoonkabels alleen spraak verstuurd.
Internet was mogelijk, maar niet snel.

Al meer dan 10 jaar geleden was het de bedoeling om iedere huishouden een glasvezelkabel te leggen waarover spraak, data en tv verstuurd zou worden.
Echter bleek dat de koperen telefoonkabels de maximale bandbreedte lang na niet gebruikt werd, en door een truckje kon data ook via de telefoonkabel gestuurd worden.

Door de DSL technieken kan nu data (zij het aangepast) en spraak via 1 kabel verstuurd worden.

In de telefooncentrale worden de spraak en datasignalen op de dezelfde lijn gezet en naar de eindgebruiker verstuurd.

Echter heb je nog 2 totaal verschillende netwerken:
- Het data netwerk (internet, VOIP, e-mail, enz.)
- Het telefonienetwerk.

Wat nu gebeurd is dat de telefonie compleet via VOIP gaat en via het datanetwerk. Bij IPB en bij BBNED wordt de telefonie in de vorm van VOIP over het datanetwerk verstuurd.

Bij de kabel aanbieders (o.a. UPC en Casema) is hun telefonie al compleet VOIP.
Bellen over DSL bestellen. Dit doet u via uw internetprovider. Met de dienst bellen over DSL beschikt u over een volwaardige telefoonaansluiting.
Is gewoon VOIP.
Is er een verschil in kwaliteit tussen de telefoniedienst van bbned en van KPN?
De technische specificaties van de bbned zijn zodanig dat u geen enkel kwaliteitsverschil zult ervaren ten opzichte van de KPN telefoniedienst.
Er is wel degelijk een kwaliteitsverschil tussen vaste telefonie en VOIP.
Echter wat BBNED zegt is dat je géén verschil zult ervaren!
Is totaal anders dan dat er géén verschil IS!

Door wat men ervaart zal wel bijna geen verschil zijn, maar de meetgegevens kunnen iets heel anders weergeven.
Ook functies als 112, *21, *61 en *67 worden door de dienst van bbned ondersteund.
Bij iedere VOIP gesprek met de mogelijkheid van naar een vaste telefoonaansluiting te bellen hebben deze mogelijkheden.

ikbenik

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kan ik een telefonieabonnement zonder ADSL Internet aansluiting afnemen?
Nee. Bellen over DSL kan alleen in combinatie met een bbned internetaansluiting. Het is dus niet mogelijk om alleen een telefoonabonnement af te sluiten.

Klopt ook weer niet.

Bij een SDSL kun je gewoon via VOIPBUSTER en SKYPE bellen.

Bij SDSL oftewel Synchrone DSL is de upload en download snelheden aan elkaar gelijk.

BIJ ADSL oftewel A-synchrone DSL is de upload snelheid veel lager dan de download snelheid.

En DSL is een techniek waarbij hoge datasnelheden mogelijk zijn via de telefoonkabel.

En Voice over DSL is gewoon Voice over Internet Protocol.

Alco
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:29

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door Alco »

Bent u met uzelf aan het chatten :D

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door pvd »

Veel consumenten vinden dat VOIP de dezelfde kwaliteit moet hebben als van de oude vaste telefoonverbinding.
Je weet zelf heel goed hoe dat komt ikbenik! Volgens jouw "waarheid" komt dat door de consumentenorganisaties. Volgens mijn waarheid komt dit echter door de aanbieders van VOIP (ik val helaas in herhaling, want ikbenik is zo hardleers als maar kan), zoals bijv. @home of het net. Zij zeggen op hun websites dat hun telefoniediensten net zo goed zijn als "vroeger" (de vaste analoge lin dus).

Dus moet je nu eindelijk eens ophouden hier de consumentenorganisaties de schuld te geven! In plaats daarvan kun je beter de aanbieders van VOIP goed voorlichten zodat zij hun klanten eindelijk eens goed gaan voorlichten. Dan heb je meer kans om van het "gezeur" hier op het forum af te komen.

pvd

ikbenik

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Volgens mijn waarheid komt dit echter door de aanbieders van VOIP (ik val helaas in herhaling, want ikbenik is zo hardleers als maar kan), zoals bijv. @home of het net. Zij zeggen op hun websites dat hun telefoniediensten net zo goed zijn als "vroeger" (de vaste analoge lin dus).

Klopt.

Dus moet je nu eindelijk eens ophouden hier de consumentenorganisaties de schuld te geven! In plaats daarvan kun je beter de aanbieders van VOIP goed voorlichten zodat zij hun klanten eindelijk eens goed gaan voorlichten.
Zolang dat de consumentenorganisaties tegen beter weten in de consumenten wijzen dat de aanbieders zich aan de beloftes moeten houden, blijf ik dit zeggen!

Wat die organisaties nu moeten zeggen is simpel:

Dat de consument met VOIP niet hetzelfde mogen verwachten als van de analoge vaste telefoon.


Kijk, met wat je zegt heb je gelijk. Dat de aanbieders de consumenten goed moeten voorlichten.
Echter gaan nu de consumentenorganisaties de consumenten totaal verkeerd voorlichten tegen beter weten in.

Als je alleen al naar de consumentenbond luisterd, weet je genoeg.
In plaats van voor de belangen van de consumenten op te komen, gaan ze net zulke spookverhalen vertellen. Die organisaties hebben ook hun verantwoordelijkheden.

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door RADonker »

Het maakt niet uit hoe je belt. Als ze je een product aanbieden moet het werken klaar. Als je iets aanbied wat maanden niet werkt moet je het niet aanbieden. Voor de consument maakt het niet uit hoe ze bellen als het maar werkt en betaalbaar is.

ikbenik

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als je iets aanbied wat maanden niet werkt moet je het niet aanbieden. Voor de consument maakt het niet uit hoe ze bellen als het maar werkt en betaalbaar is.
Het probleem hierbij is ook dat de consument een veel te hoge verwachting heeft.

Daarbij is men ook tegenwoordig veel te impulsief.

Kijk, een "nieuwe" techniek komt op de markt.
En de mensen zeggen gelijk dat ze de dezelfde kwaliteit eisen als de analoge vaste telefoonlijn.
Men is doof voor mensen die zeggen dat ze daarbij in een droomwereld leven.

Een mooi voorbeeld is ook het plasmascherm.
Dadelijk komt er een nieuwe scherm op de markt. En ik voorzie daarbij al een hoop gedonder.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ikbenik, hou nou toch eens op.
Het maakt niet uit hoe het werkt maar dat het werkt.
Het maakt niet uit in welk formaat een foto wordt opgeslagen maar een digitale camera moet gewoon werken, zo is het ook met IPB en Voip.
Alleen in het begin had ik problemen met Voip, nu bijna nooit.
De ene aanbieder is is gewoon beter dan de andere.
De klachten over IPB lijken af te nemen.
Het product moet gewoon werken anders moet je het niet aanbieden.

ikbenik

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ikbenik, hou nou toch eens op.


Ik hou niet op.

Zolang dat de consumenten dat ze van de VOIP de dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid eisen blijf ik doorgaan!

En dat jij dat niet wilt horen is jouw probleem, niet die van mij.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door queenfan »

Het maakt niet uit hoe het werkt maar dat het werkt.
Het maakt niet uit in welk formaat een foto wordt opgeslagen maar een digitale camera moet gewoon werken, zo is het ook met IPB en Voip.
Alleen in het begin had ik problemen met Voip, nu bijna nooit.
De ene aanbieder is is gewoon beter dan de andere.
De klachten over IPB lijken af te nemen.
Het product moet gewoon werken anders moet je het niet aanbieden.
Ben het helemaal met ikbenik eens, zolang de consument denk hetzelfde kwaliteit te krijgen als bij het vaste aansluiting hou je dit gezeur.

Zolang je belt via het internet is gewoon even bellen niet vanzelf sprekend immers het internet is een groot onbetrouwbaar netwerk.

Ik zeg dit nu al weken maar niemand luistert maar klagen des te meer.

ikbenik

Re: Uitleg verschil vaste telefoon - VOIP (+IPB)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het maakt niet uit in welk formaat een foto wordt opgeslagen maar een digitale camera moet gewoon werken, zo is het ook met IPB en Voip.

Jij zeurt en z e i k t !!!!!

Je hebt het helemaal mis!

Het maakt niet uit in welk formaat een foto wordt opgeslagen maar een digitale camera moet gewoon werken

Jij eist maar, maar je hebt totaal géén benul van wat je zegt!

Als je verstand van zaken hebt, dan heb je recht van spreken, anders niet!

Als jij een foto maakt met de goedkoopste digitale camera, mag jij er niet hetzelfde verwachten als van de duurste spiegelreflex-camera.

En dat doe jij wel!

Dus stop ermee!!! :evil: :evil:

Ik word echt schijtziek van die mensen die steeds het onmogelijke blijven eisen en doof zijn voor diegene die wel weten waar ze het over hebben!

Gesloten