LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miniad »

Een jaar geleden was er een actie..
Normaal heb je €170 te betalen voor de modem maar nu was hij Gratis.
Dus mijn voordeel was €170..
Volgens Uw verhaal heb ik dus geen korting gekregen.

Tot nu toe mocht ik van andere profider met dit soort akties de modem houden want het was mijn eigendom.
Het is nog sterker...
Als ik overstap naar een andere profider (binnen de KPN lijn) dan krijg ik bij hun geen modem omdat ik de andere (huidige) meeneem..

Ik heb er geen flauw idee van hoe je komt bij een illegale Experiabox.. laatstaan dat een monteur.. (over 15 dagen) dat nu al heeft meegenomen.. :roll:

Maar gezien jouw ervaring en kennis kan je misschien uitleggen.. waarom in aktietijd de modem geen €150 kost (koopprijs) maar dan volledig Gratis wordt geleverd..?
Als ik wel die €150 heb te betalen.. waarvoor betaal ik dan??
Is dat voor het lenen?


AD

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

U schrijft zelf: "Ooeps.. deze had ik toch kado gekregen bij de actie".

Kijk eens bij www.kpn.com en na wat zoeken zult u onttdekken dat het modem in gratis bruikleen wordt gegeven. Waarom u dan voor het modem wel betaald hebt is mij onbekend. Bij mijn weten is er nooit een aktie geweest dat er € 150,00 betaald moest worden voor het modem.

Met vriendelijke groet,
Willem
Laatst gewijzigd door willemo op 01 feb 2007 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Van de site www.kpn.com betreefende InterPlusBellen:
- Gratis installatiepakket,
- Inclusief draadloos modem (KPN Experia Box)
- Geen entreekosten

Ik kan er niets anders van maken.

Met vriendelijke groet,
Willem

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar gezien jouw ervaring en kennis kan je misschien uitleggen.. waarom in aktietijd de modem geen €150 kost (koopprijs) maar dan volledig Gratis wordt geleverd..?
Als ik wel die €150 heb te betalen.. waarvoor betaal ik dan??
Is dat voor het lenen?
Als de de modem krijgt dan moet je €150,- aan KPN betalen.
Als je Hetnet hebt, dan krijg je van hun dit bedrag terug.

Dus voor jouw heeft het niets gekost, maar de modem is wel betaald.

Door jouw!

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Ik heb bij KPN niets voor de Experiabox betaald.
Dus echt gratis bruikleen en ook geen waarborgsom o.i.d.

Met vriendelijke groet,
Willem

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miniad »

Het heeft natuurlijk geen zin om te kijken naar de akties van nu als het om akties van een jaar geleden gaat.

Maar ter vergelijk kan je dat ook bij andere doen.. zoals b.v XS4ALL.
Daar is nu een aktie.. Draadloze Modem gratis en zelfs ook nog een internet telefoon..
Wat heeft dit voor zin als het toch niet je eigendom wordt... en als de gebruiker buiten de aktie dat wel heeft te betalen.. hoe zit dat dan??
Volgens mij koop je het dan.. maar bij een aktie krijg je het gratis en is dus eigendom van de gebruiker..

Ik blijf wel benieuwd hoe andere hiermee om gaan..

Dus.. in de actie is de Modem gratis en buiten de aktie kost het €170.
Van wie is dan die modem?? Koop je hem nou of niet?

Ik ben even gaan kijken bij KPN en daar staat het volgende..

Profiteer nu
Gratis Chicago 700S draadloze telefoon ter waarde van € 119,-
Nieuw: Installatie Service ter waarde van € 49,95
Gratis installatiepakket, inclusief draadloos modem (KPN Experia Box)
Geen entreekosten

Krijg je die telefoon nu wel of niet?
Krijg je nu de instalatiepakket incl. modem nu wel of niet?

poetsertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2007 10:38

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door poetsertje »

Ik heb ook internetplusbellen. De eerste tijd heb ik helemaal geen problemen gehad het ging allemaal goed. Maar nu de laatste dagen is het een en al ellende.
Als ik bel met de vaste telefoon dan lijkt het wel een mobiel die slecht bereik heeft aan mijn oor heb
Dus je snapt wel dat ik al bijna verplicht ben om mobiel te gaan bellen. En dan nog niet te spreken over de emailserver van kpn. Ik kan nog niet emails binnen krijgen. Als je dan al een email stuurt dan duurt het een week voordat je antwoord krijgt. Maar het is in ieder geval antwoord maar probeer maar eens te bellen. Dan word de telefoonlijn gewoon verbroken omdat het druk is of omdat ze te weinig personeel achter de telefoon hebben zitten. Het 0800 nummer heb ik ook al geprobeerd . Is ook geen succes. Ik baal hier nu ontzettend van want je moet wel de volle pond abonnements kosten betalen.

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik bel met de vaste telefoon dan lijkt het wel een mobiel die slecht bereik heeft aan mijn oor heb


Dat heeft te maken dat de pakketjes moeilijk aankomen bij de gesprekspartner.

Voor alle duidelijkheid:

Bij IPB heb je géén rechtstreekse verbinding, wat bij analoge telefoon wel het geval is!

Welkom in de wereld van VOIP!

Zelf bel ik veel met VOIPBUSTER en ik kom de problemen waar jij het over hebt ook soms tegen.
Maar het hoort gewoon bij VOIP en dat is normaal.

Dus niets vreemds aan.

poetsertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2007 10:38

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door poetsertje »

Dit is wel vreemd want ik er van te voren nooit geen last van gehad. Ik heb nu een 3 kwart jaar internetplusbellen. Het is van de laatste week dat ik daar last van heb. Dus ik vind dit niet normaal.

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

De problemen waar je mee te maken hebt is dat de servers voor VOIP bij KPN de vraag niet meer aankunnen.
En dan komen de pakketjes in de wacht te staan.

Dit klinkt misschien vreemd, maar VOIP is een hele andere techniek dan analoog bellen.
Bij analoog bellen (ISDN inbegrepen) heb je een rechtstreekse verbinding, bij VOIP is dat niet het geval.

Ed vd L Almere
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:16

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Ed vd L Almere »

Het zou best kunnen dat ikbenik de oorzaak van de slechte telefoonverbinding van IPB beschrijft. Ik hoop dat KPN snel een paar rekjes met servertjes bijbesteld, zodat ook mijn probleem wordt opgelost.
Ik heb vanaf 10 juni 2006 t/m 31 december 2006 perfecte IPB-verbinding gehad (zowel bellen als internet).
Op 1 januari 2007 viel mijn telefoonverbinding soms weg. Dit was ook te zien aan het betreffende lampje op mijn Experiabox. Experiabox op tilt door spanningsdipje of -piekje dacht ik. Alle tips op KPN-site doorgelopen en als laatste optie Experiabox gereset (aan/uitknop). Euvel hierdoor niet verholpen. Daarna "harde reset" Experiabox uitgevoerd (knopje dat met pennetje o.i.d. ingedrukt dient te worden). Hoera, na opstarten branden de lampjes Experiabox weer normaal. Internet werkt ook nog steeds als vanouds, maar...... de telefoon is vanaf dat moment hopeloos. Ik kan degene aan de andere kant van de lijn nagenoeg normaal horen. Maar mijn gesprekspartner hoort mij met een vertraging van ongeveer 1 a 2 seconden. Bovendien met een hevig bibberende stem (de datapakketjes neem ik aan).

Na 4 mails (antwoord pas na zo'n 5 tot 6 dagen) heb ik nog geen idee wanneer ik geholpen ga worden. Mij wordt om geduld gevraagd, mijn probleem is uitgezet bij de technici die het moeten oplossen.

Telefonisch contact via 0800-0505, dan wel 0800-0407 is een ramp. Door de week wordt de verbinding overdag bijna direct verbroken wegens "overweldigende belangstelling voor IPB". 's Avonds duurt het al snel 30 minuten voordat er iemand aan de lijn komt. Ook zij kunnen na 1 maand geen indicatie geven wanneer ik geholpen ga worden. Als ze me dan doorverbinden kom ik bij verkeerde persoon uit (iemand van de analoge telefonie), die me weer terug doorverbind, waarna de verbinding na enige tijd wordt verbroken omdat ik al 45 minuten aan de lijn hang.

KPN heeft duidelijk teveel hooi op zijn vork genomen met het introduceren van allerlei nieuwe diensten, zonder voldoende technische backup. Jammer, want nog steeds worden nieuwe klanten voor IPB gelokt (nu weer met gratis DECT telefoon). Het dringt bij het KPN-management kennelijk niet door dat ze zich juist met kwaliteit zouden kunnen onderscheiden van stuntelende concurrenten. D.w.z. een nieuw produkt gedoseerd in de markt brengen met voldoende technisch backup om (bij een nieuw produkt altijd te verwachten) problemen snel op te kunnen lossen. Echt veel alternatieven zijn er niet. De meeste andere providers kunnen het ook niet aan als er een probleem ontstaat. Volgens mij kan de provider die als eerste een acceptabel produkt en dito ondersteuning op de markt zet goud geld verdienen. Ik vrees echter dat dit voorlopig niet doordringt bij KPN.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

(knopje dat met pennetje o.i.d. ingedrukt dient te worden)
Dat is wel beetje link als je dat doet, het is mogelijk dat je dan ALLE instellingen wist, en dat de fabrieksinstellingen geactiveerd worden, je kan de instellingen dan herstellen door in de adresbalk van je internetbrowser volgend adres in te tikken 192.168.2.1 inlognaam "admin" zonder de" daarna kan je de instellingen wijzigen.

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miniad »

Ik heb met grote regelmaat dat pennetje gebruikt (Op verzoek van KPN). De instellingen werden dan automatisch opgehaald .. dus werkt op afstand..
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er bij de KPN storing is en ja.. jammer dan.. :?

Wat VOIP betreft, inderdaad is dat een groot verschil met de analoge lijn.. zeker kwa geluid. Ik heb vanaf het begin storingen gehad en dat met grote regelmaat.. het heeft nooit goed gewerkt bij mij.

Ik zit nu 2 weken zonder telefoon en 2 weken geleden heb ik op advies van de hulpdesk weer de analoge lijn aangevraagd..
Dit lijkt mij de beste oplossing en verlopig begin ik er niet meer aan..
Ook over KPN ben ik niet meer anthusiast .. slechte service.. zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt en ook nog niet via anderen vernomen.

Ik heb gisteren gehoord dat pas 15 februari een monteur langs komt vanwegen het omschakelen.. Dus dan ben ik VIER weken zonder telefoon :!:

Voor mij hoeft er geen monteur te komen want sluit de draden zoals vanouds weer rechtstreeks aan .. simpel. (2 stekkertjes..thats All)
Maar voor goede argumenten is KPN gesloten.
De monteur komt toch langs om de Experiabox op te halen..???
Die zat in de aanbieding bij aanschaf.. dus wat komen ze ook weer halen??

Vreemde gang van zaken ..
.. ik adviseer de huidige analoog gebruikers, geniet zolang het nog kan.. :wink:

dutchangie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:43

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door dutchangie »

Ik ben de ellende nu niet meer als zat dus heb gebeld om te kijken of ik alles niet terug kon zetten zoals het was. Na 2 maanden niets anders dan ellende heb ik het gehad met hopen dat het goed komt.

Ik heb gebeld en er werd me verteld dat ze een nieuwe modem opsturen dat kan 3 weken duren en dat ik dan hooguit een halve dag geen telefoon kan hebben omdat alles terug gezet moet worden. Dan maar gewoon weer bellen via de analoge telefoon want hier word ik ook helemaal gek van.

Nu ben ik alleen aan het duimen dat het idd een halve dat is en dat ze niet alles afsluiten en ik helemaal niks meer heb. Je weet het maar nooit met planet en kpn.

dutchangie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:43

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door dutchangie »

De experia box mag ik houden is me mij vanmiddag verteld. Krijg de modem met splitter opgestuurt en doe het zelf maar hihi moet lukken. Moet alleen een router aan schaffen voor de andere pc van internet te voorzien maar ja alles is beter. Als wat ik nu heb.

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miniad »

(dutchangie)

Lijkt mij een verstandig besluit.
Mooi dat het terugschakelen maar een halve dag duurt.
Ik wordt ook teruggeschakeld maar er gaat genoeg fout.
Er is mij door KPN geadviseerd eerst te wachten op de analoge lijn en dan weer opnieuw een profider te zoeken dus dat wordt weken geen internet.. :?
Wanneer de analogelijn komt kunnen ze niet zeggen, maar zal nog enkele weken duren..

Nu ben ik bijna DRIE WEKEN zonder telefoon..
Wat fout kon is ook fout gegaan..

Ik wordt overgeschakeld naar analoog
Dan blijkt dat niet te zijn doorgegeven
Dan weer wel en alles komt goed
Dan de melding van niets te weten.. staat niet in de computer
Dan een totaal ander telefoonnummer
Dan moeten er weer monteurs langs komen voor overschakelen naar analoog.. (1 stekkertje doe ik zelf wel !)
Dan moet de monteur langs komen om de experiabox op te halen..

Ik ben ook alvast maar aan het orienteren naar de Kabel bij ons in de buurt CAIWAY. Lijkt me voor mij een goed alternatief i.p.b. de KPN.

Die modem heb je kado gekregen bij aanschaf van je abbo maar normaal heb je eerst het contract van een jaar uit te zitten dus ze hebben wat terug willen doen.. :wink:
Welk modem (experiabox) heb je? (Siemens of Thomson?)

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

Mijn experia box (Thomson) zou omgeruikd worden voor een gewoon ADSL modem, maar dat ging niet door omdat de monteur dat niet bij zich had en achteraf doet de KPN er ook niets aan. Vreemd, zo'n cadeautje...
Maar het abo is wel voortijdig beëindigd en daar ben ik heel blij mee. Tenminste, als ze dat vanaf nu goed gaan uitvoeren, want ik hab nu al vanaf 23-01 geen internet en m'n nieuwe provider krijgt nog steeds afwijzingen voor het nieuwe abo. Ik heb al verschillende data gehoord dat de lijn 'schoon' zou zijn en ik dus een andere provider zou kunnen nemen, maar dat lukt nog steeds maar niet. Zou dan toch die ene medewerker die van de week zei dat het signaal er per 24-10 (einde oorspronkelijke jaarcontract) af zou gaan gelijk? Zou die man zich hebben versproken en als enige de waarheid hebben verteld? Ik hoop het toch niet...
Ga na IPB toch voor de zekerheid inderdaad ook maar naar de kabel, in plaats van bij ADSL blijven, want dan blijf je afhankelijk van wanneer de KPN je daarbij WIL aansluiten, en dat kan nog wel even duren!

alex79
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2007 17:18

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door alex79 »

ik heb mijn internet plus bellen nu ongeveer een half jaar en heel eerlijk eigelijk geen problemen[/b]

poetsertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2007 10:38

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door poetsertje »

Mijn problemen zijn nu ook weer over gelukkig. Voordat ik de problemen had ginghet hier ook goed.

GuidoR
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2007 10:07

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door GuidoR »

Ben al jaren een KPN/planet klant. Driekwart jaar geleden overgestapt naar IPB. Werkte voortreffelijk. Door een aardige pakketkorting (bellen, ADSL en TV van KPN) scheelde het ook nog geld (anders dan eerdere berichten ben ik van mening dat een geleverde dienst simpelweg moet kloppen voordat je deze groot aanbied). Zelfs in december (een periode waarin er zo te zien veel klachten ontstonden) werkte het naar mijn maatstaven acceptabel.

En toen waagde ik het te verhuizen...

het verhaal...

op 17 november kondigde ik aan op 30 dec. op mijn nieuwe adres te willen bellen. Werdt geregeld aldus KPN/Planet

Op 30 december kon ik nog gewoon bellen op mijn oude adres.

Op 7 januari besloot ik te bellen om te vragen hoe dit kon (ik zou nl op 15 januari overgaan en wilde graag bellen ivm de zwangerschap van mijn vrouw. Je wilt graag weten wanneer het feest begint zeg maar...)
De Helpdesk van KPN reageerde door te zeggen dat ze zagen dat ik het op 17 nov door ad gegeven maar... dat het niet doorgegeven was. Daar mocht ik het mee doen. Vervolgens raadde de helpdesk mij aan dan maar een nieuwe vaste aansluiting te nemen die ik ZELF zou moeten betalen!!! Het zou 3 weken duren en dan zou het in orde zijn.

Het is nu ****** 9 februari ik ben woest op KPN planet en de rest van het verhaal zal ik een ieder besparen.(wacht u even... dan verbreekt de verbinding, ik weet het ook niet hoor... Tsja dat kan nog wel een maand duren, vergoeding, hoezo?...) HEt komt erop nere dat ik nog steeds niet aangesloten ben op mijn nieuwe adres en verstoken ben van zowel e-mail als telefonie.

IK BEN KWAAD!

zie ook:
Link: http://www.webwereld.nl/comments/44970/ ... eding.html

Gesloten