LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planet Internet (KPN)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door willemo »

miniad,

Je maakt je wel erg druk en dat is niet goed voor je hart.
Een storing kan nu eenmaal gebeuren en als iedereen dan meteen met de storingsdienst of het call-centre gaat bellen raken daar de lijnen overbelast en kunnen mensen met een serieus probleem niet worden geholpen.
KPN heeft trouwens een bericht op haar site gezet dat er problemen waren. Deze problemen hebben enkele uren geduurt maar ja niet elk defect kan onmiddellijk na moment constateren verholpen zijn, dit heeft wat tijd nodig.

Inmiddels zijn de problemen schijnbaar al weer opgelost want ik kan weer E-mails verzenden en ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Willem

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo Willem,

Nee ik ben zuinig op mijn hart hoor.. bedankt voor je bezorgdheid.. :D

De rede van mij telefoonlijn (noodlijn) is wel mijn hart o.a.
Ik heb nu geen telefoon en dat is dan niet fijn.. (voorzichtig uitgedrukt)

Mijn vorig berichtje is (meestal) een persoonlijke noot.
Bij mij is het niet maar even een storinkje.. nee een jaar lang!
Verleden jaar ben ik tussen alle storingen door ook gewoon uitgeschakeld.. en had een tijdlang geen telefoon..

In mijn reactie reageerde ik op info van een KPN medewerker..
Bij storing wordt er niet of zo min mogelijk de telefoon opgepakt totdat de storing weer voorbij is.
Daar heb ik best begrip voor want die meldingen zijn al bekend.

De huidige mail-storingen duren al meer dan een week..
Om deze rede heb ik maar een Hotmail aangemaakt..

Trouwens bij mij is nog niets opgelost wat mailserver betreft..
Eigenlijk werkt niets goed hier wat met KPN te maken heeft.. en dat meld ik.. ook hier.. (want KPN luistert niet)
En natuurlijk begrijp ik dat er klanten zijn waar het goed draait.. dat vind ik fantastisch en gun het hun meer dan graag..
Ik heb begrip voor de positieve reacties..

En natuurlijk zijn er ook reacties die juist het begrip van de gedupeerde niet kunnen begrijpen en dus die reacties niet zien maar alleen die van hun zelf..

Alles kan en alles mag behalve pijn.. :wink:



tnx Willem

cvandestreek
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:40

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door cvandestreek »

Hallo Allemaal,

sinds vorig jaar april heb ik IPB van Planet.
Sinds Oktober heb ik storing tot mijn lijn happert als ik aan het downloaden ben en tot mijn gesprekken die voer naar precies 13min en 30sec. de lijn weg valt en ik dus geen telefoon meer heb en pas naar 1min. de lijn weer opkomt. Ik heb dit probleem al 4x bij KPN/Planet gemeld en tot opheden nog geen oplossing! Maar ik mijn contract is bijna afgelopen en ben van plan om over te stappen naar UPC.

Wie heeft nog meer dit probleem??

ikbenik

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar ik mijn contract is bijna afgelopen en ben van plan om over te stappen naar UPC.
Dus je wilt van VOIP naar VOIP?

UPC is geen haar beter!

De telefonie van UPC is ook VOIP.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door willemo »

cvandestreek,

Dit is een bekend probleem bij KPN dat optreeed bij de Experiabox van Siemens. Volgens de website van KPN wordt dit probleem omstreeks midden maart opgelost. Zij zullen dan een nieuwe up-date van de Experiabox software naar uw Experiabox downloaden. U hoeft dus zelf geen aktie te ondernemen.
Kijk eens op:
http://kpn-serviceportal.custhelp.com/c ... _notif.php?/

Met vriendelijke groet,
Willem

RHees
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2007 17:17

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door RHees »

Ook hier problemen met het opzeggen van Planet Internet/KPN Internet. En ik ben het zo zat nu! Wat een vermoeienis, geregel en energie om ergens vanaf te komen. Althans: proberen er vanaf te komen. Want je kómt er niet vanaf.

In juli 2006 heb ik mijn adsl bij Planet opgezegd. Wegens jaarcontract zou ik er tot 19 januari 2007 aan vast zitten. Oké, ik vind het een idiote regel, maar er zit niets anders op. Ook al zou ik het vanaf september niet meer gebruiken (samenwonen) en dus voor niets betalen.

Vandaag is het 14 februari 2007. Ik heb inmiddels een mailaccount bij een andere provider. Ik ontvang echter nog steeds 'facturen' van Planet op mijn mailadres bij Planet. Dit weet ik, omdat mijn adsl-account nog steeds niet is opgeheven! Volgens een medewerker van Planet omdat de opzegging nog niet in de computer is doorgevoerd. Let wel: ik heb in juli opgezegd én een bevestiging daarvan per post van Planet gekregen.

Na herhaaldelijk kostbare telefoontjes, waarbij de callcentermedewerkers ter plekke ervoor zorgen dat mijn account wordt stopgezet, heb ik nog altijd deze adsl-account van Planet.
Ik wil het ding niet meer! Ik wil van Planet af! En het lukt niet!

De partner van Planet, KPN, stuurt mij nog steeds vrolijk facturen voor mijn adsl-aansluiting. Na de vorige factuur heb ik al naar hun callcenter gebeld.
'Hallo. Ik heb per 19 januari geen adsl meer. Op deze rekening word ik gefactureerd tot en met 28 februari. Dat klopt niet.'
'Inderdaad mevrouw, ik zal het verwerken. U moet wel gewoon betalen. Op de volgende factuur brengen we het bedrag in mindering.'

Oké. Ik ben benieuwd.

Vandaag, twee maanden later, krijg ik een nieuwe telefoonrekening...
Ik word nogmaals voor adsl gefactureerd, tot en met 30 april! Niks 'in mindering gebracht', de rekening rekent gewoon door.

Help! Ik krijg het heen en weer van alle kpn's, planets, callcenters en toebehoren. Ze voeren alles 'ter plekke' uit als je met ze aan de telefoon zit, en nóg gebeurt er niets!
Laatst gewijzigd door RHees op 02 mar 2007 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

marceld
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:22

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door marceld »

Ik blijf het knap vinden hoe KPN mij van een zeer tevreden trouwe klant mij een pleitbezorger heeft gemaakt om GEEN klant te worden van KPN.

Ze kunnen het produkt beter Internetzonderbellen noemen. Dit heeft veel meer raakvlakken met het produkt dat internetplusbellen heet.

Vorige jaar ben ik van een normale abbo overgestapt naar Internetplusbellen. OM een lang verhaal kort te houden. Ik heb KPN 3 keer toe in gebreke gesteld en 3 keer een meer dan redelijke termij gegeven om alsnog te voldoen aan de overeenkomst. Ondank 5 toezegging dat ik binnen 3 dagen gebeld zou worden is er nooit gebeld. Pas toen ik de overeenkomst per 1-12-2006 heb ontbonden en een aanvullende schadevergoeding ben gaan eisen werd er opeens wel contact opgenomen.

Omdat ik KPN meer dan zat was ben ik alleen akkoord gegaan met de ontbinding. Nu blijven ze echter nota's sturen voor de periode erna. Jongens doe je zelf een groot plezier, laat KPN links liggen

- Slechte helpdesk
- Belabberde niveau van medewerkers
- lange wachttijden van de helpdesk
- chinese muren tussen de vele,vele, vele afdelingen die ze hebben
- ik kan je een ding beloven, KPN komt zijn belofte niet na
- Slechte verbinding van je telefoonaansluiting

Opdit moment heb ik in mijn omgeving nog NIEMAND gehoord waaar Internetplusbellen goed werkt

ikbenik

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dus voor mensen die nu over willen stappen op IPB:


Niet doen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Henri42 »

Dan blijft er toch alleen maar UPC over, het lijkt wel op een complot, kan het zijn dat KPN en UPC gaan fuseren ??

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hallo,

Ik heb een jaar lang ipb gehad van kpnplanet, en heel vreemd mss, maar ik heb nooit problemen gehad. Ik wou overstappen naar hetnet en toen ging het pas mis maar dan met hetnet. Met hetnet kon ik nou werkelijk niets oplossen. Dus ben ik naar speedlinq gegaan, nou ik heb het nu helemaal voor elkaar. Niks als ellende, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik erg spijt heb, dat ik weg gegaan ben bij kpn planet ipb.

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door BLW »

Het is armoe troef met die KPN dochters. Zelf heb ik eerst bij Het Net gezeten. Op zich een goede verbinding, kan niet anders zeggen. Totdat je wat geregeld moet hebben. Ben nog bezig om mijn geld van een jaar geleden terug te krijgen.

Ben hier zo moe van geworden dat als het maar even kan, alles van KPN de deur uit gaat. ook xs4all, de provider waar ik nu bij zit.

Wat een ongelovelijke ballentent zeg.

avandijl
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:50

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door avandijl »

Iedereen die problemen heeft met internet+bellen kan gratis bellen met de helpdesk via telefoonnummer 0800 0505! Voor meer alternatieven voor 0900 nummers wil ik u verwijzen naar www.vraagalex.nl/0900.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Mickey D »

Of bel bij storingen naar het gratis storingsnummer: 0800-0407. Kan wel eens schelen in de wachttijd (beide kanten op helaas...).
Ook vanuit hier kan contact opgenomen worden met de IPB technische dienst (is tweedelijns technische helpdesk)

marceld
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:22

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door marceld »

Ik had al verteld dat ze veel, veel, veel te veel verschillende afdelingen hebben, maar 1 afdeling werkt wel goed, de afdeling die nota's verstuurd.

Ik heb per 1 december 2006 de overeenkomst ontbonden, dat is ook bevestigd door KPN(staat die P voor prutsers of zo??) Inmiddels blijven ze nota's sturen met de waarschuwing dat ze mijn verbinding anders afsluiten. Toch knap als ze een niet werkende verbinding afsluiten.

Vervolgens stuur je een mail met daarin een opmerking over die rot nota's en dan krijg je een antwoord dat het wel 4 weken (!!!!!) kan duren voordat ze met een reactie komen. Ik blijf echter wel de nota;s ontvangen met de bekende dreigementen erin(deurwaarder etc)

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Jablan »

Hierbij mijn ervaringen ... :roll:

Opzeggen vorige provider ging soepel. Die heet inmiddels tele2 en opvallend in het opzeggingsgesprek: tele2 vraagt uitgebreid naar de reden om op te zeggen. En het antwoord 'slechte ervaringen met tele2' wordt zonder morren geaccepteerd.

Oplevering kpn's IPB ging minder snel. Zelf vertraging veroorzaakt door te lang te wachten met het terugsturen van de ondertekende verklaring/kopie paspoort.

Afgelopen week installatiepakket ontvangen. Kon direct naar de winkel om kabels bij te kopen, want in ons huis liggen de kabels niet volgens de standaard.

Installatie ging verder soepel: handleiding is goed. Gisteren werkte alles naar behoren, vandaag ontdekten we dat we niet gebeld kunnen worden. Internet werkt, uitgaand bellen lukt ook.

In totaal vandaag een uur met kpn gebeld en een rondleiding langs diverse afdelingen gekregen.

De helpdesk van IPB kan namelijk niet zelf bellen. De eerste medewerker vroeg of ik nog een 2e mobiele telefoon had, medewerker nummer twee gebruikte z'n privé mobiel om te kijken of de telefoon wel overgaat nadat alles was gereset en gesynchroniseerd.

Eindresultaat: over 10 dagen komt een monteur langs. Ik vermoed dat er een nieuwe zwarte doos aankomt.

De geleverde experia box, is na een dag al heet geworden (rond de vijftig graden). Het ding is niet zo goed ontwerpen: de warmte afvoer is lastig. Ik heb hem maar ondersteboven gelegd, dat scheelde al vijftien graden.

Wordt ongetwijfeld vervolgd. Het enige wat ik jammer vind: ik kan mijn vaste nummer niet doorschakelen naar een ander nummer, ook dat werkt niet.

dickdalman
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2007 20:46

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door dickdalman »

:idea: :idea: :idea: Vrijwilligers gevraagd!!!!!!! :idea: :idea: :idea: Sinds enkele maand ben ik overgestapt naar planet. Mijn voorgevoel zei dat dit een slecht keuze was maar toch ben ik erin gestrapt. Je raad het natuurlijk al 1 groot drama. Regelmatig tot vaak geen internet en niet telefonisch bereikbaar en zelf ook niet kunnen bellen. Bijna elke dag met de service lijn in de weer ( langste wachttijd was zelfs 55 minuten, gemiddelde wachttijd ongeveer 25 minuten ). Op dit moment wordt er zelfs door een medewerker van de helpdesk gemeld dat ze mij niet kunnen helpen. :twisted: :twisted: :twisted: . Het ergste is dat ze je het gevoel geven dat niemand bij planet mijn probleem serieus neemt. Om hier wat aan te doen wil ik graag stickers maken voor het achterraam van een auto met de tekst: Kpn en planet sluiten je niet aan maar af. Natuurlijk kan het ook nog een andere tekst worden. Mijn vraag is dan ook aan iedereen dit mailtje leest. Wie wil er met zo'n sticker op zijn achterraam rijden en wie heeft er nog leuke ideeen voor de tekst. Als er genoeg animo is laat ik deze stickers drukken en zal ik ze naar jullie toe sturen. Reageren kan via mijn e-mail adres.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door Jablan »

Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Inmiddels werkt alles. En we zijn ook achter de oorzaken ...

:!: De aansluitdoos wordt te warm. De gaatjes voor de warmte-afvoer zitten aan de onderkant. Draai de doos om zodat de warmte eruit kan en hij valt niet meer uit. Dat scheelt telefoongesprekken die halverwege spontaan ophouden.

:!: De combinatie draadloos telefoontoestel + draadloos internet stoort elkaar. We hebben voor de telefoon een Siemens Gigaset met draadloze toestellen. De telefoon werd geblokkeerd door de draadloze aansluiting voor de computer. Nu de WLAN-verbinding uitstaat, werken de telefoons weer zoals bedoeld. Opletten dus wat je draadloos doet.

:!: De meegeleverde kabels zijn deels vervangen voor langere, waarbij je ook 15 meter kabel kunt gebruiken als maximaal 10 meter wordt geadviseerd.

Humor overigens: We konden niet gebeld worden. Alles opgelost. Het eerste inkomende gesprek was .... @Home met een aanbieding voor internet + bellen + tv. :lol:

bakellende
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2007 21:57

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door bakellende »

Het lijkt mij dat er bij Planet Internet een cultuur heerst van de klant is gek en wij hoeven niets te doen want de klant kan toch nergens anders naar toe.

we werden gebeld gebeld met een aanbieding die nergens was terug te vinden maar wel een stuk goedkoper zou zijn voor ipb van planet, we zouden dezelfde downloadsnelheid behouden incl bellen en goedkoper bla bla bla
stuurt u mij maar informatie zei ik (dom)
gelijk het hele pakket werd bezorgd, nieuwe maandbedrag stond erbij vermeld en was veel hoger dan was aangeboden, gebeld naar de helpdesk, aangeboden bedrag via de telefoon was onmogelijk en de downloadsnelheid was minder als we nu hebben via planet/comfort,
vals voorgelicht dus, retour zenden maar.
krijgen vervolgens rekeningen met hoge bedragen omdat alles is omgezet, bellen maar weer.
we hebben niets geactiveerd, nergens voor accoord getekend, alles is retour, dus?
foutje, alles wordt gecorrigeerd.
rekeningen lopen door, oude verbinding opgezegd, kpn opgezegd, bellen maar weer.
foutje, wordt gecorrigeerd, trouwens zegt u alles retour gestuurd? niets van bekend.
vandaag mail ontvangen van planet met dreigende inhoud: betalen of geblokkeerd.
direct automatische incasso geblokkeerd en geld terug laten storten.
brief kpn:uw abonnement is opgezegd
geen reactie mijnerzijds meer hier is dus: finito, auf wiedersnitzel, ciau
:shock: :evil:

marger
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2007 10:21

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door marger »

Heb me vandaag aangemeld bij radar.
Zit nu al de reacties te lezen over ipb.
Wilde zelf ook enkele ervaringen melden,maar ik zie wel dat mijn ervaringen niet zo apart zijn.
Had ipb bij planet.
Ging in augustus verhuizen dus dat gemeld.
Het werd september.
Op het nieuwe adres niks en op het oude adres niet afgesloten.
Na veel bellen (mobiel) eind september na ontzettend grof te woord te zijn gestaan door de helpdesk(we mochten niet meer bellen want men vond ons str---vervelend worden) per aangetekende brief mijn abo opgezegd.
Hierop geen reactie.
Eind october in de primafoonwinkel een nieuwe aansluiting kunnen regelen en deze eind november ontvangen.
Alles werkte.
Intussen wel een reactie gehad van planet.
Een medewerker belde `s avonds om half acht dat er een klacht van ons lag en of ik wilde vertellen wat het probleem was.
Ik antwoorde dat ik graag van hem wilde horen wat er mis was.
Hierop reageerde hij van,als U niet wil vertellen wat er is dan kan ik U niet helpen en beschouw ik het gesprek als beeindigt en hij hing acuut op.
Op 14 februari was opeens alles weg,geen tel. en geen internet meer.
Wat bleek,na 7 maanden hadden ze bij planet de verhuizing doorgevoerd,alleen niet op het oude adres afgesloten maar op het nieuwe adres de nieuwe aansluiting.
Weer contact gezocht met de helpdesk maar inmiddels maar besloten om het hierbij maar te laten want dat komt hoogstwaarschijnlijk nooit meer goed.
De reacties van helpdesk, U hebt zelf opgezegd,van een verhuizing is niets bekend,het is niet mijn afdeling.ik kan niets voor U betekenen, en zo nog een hele hoop nietszeggend antwoorden.
Men gooit gewoon de hoorn erop of je word doorverbonden om uiteindelijk na twee en een half uur op een dooie lijn gezet te worden.
Het enigste wat we steevast te horen dat het onze eigen schuld is.
Wij gingen verhuizen.

bakellende
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2007 21:57

Re: Planet Internet (KPN)

Ongelezen bericht door bakellende »

Toch nog wat geprobeerd, we zijn naar de kpn-winkel geweest met de vraag of ze wat voor ons konden doen in bovengenoemde kwestie met planet, de medewerker, overigens zeer vriendelijk was bereid om voor ons een telefoontje te plegen.
Resultaat: planet geeft toe dat er verschillende fouten zijn gemaakt, maar wat blijkt we zijn al overgezet van planet-comfort naar ipb in december, terwijl we alleen gereageerd hebben op een telefonische aanbieding met als antwoord stuur ons maar schriftelijke informatie op.
Men vind het onbegrijpelijk dat deze vraag is omgezet in een order, zonder bevestiging onzerzijds en activering en dat reeds in December, terwijl onze vraag en opgedrongen levering half januari heeft plaatsgevonden, knap en snel gerageerd, dat moet ik toegeven!!!
Maar het komt goed zegt men, gewoon het hogere maandbedrag blijven betalen vanaf December en nu komt het: tot en met April en dan zullen er wel maandelijkse verrekeningen plaats gaan vinden, ineens is men wat trager geworden!!!!
Welnu ik betaal niets voor wat ik niet ontvangen heb, en de automatische incasso is stopgezet, hoelang denken ze dat ik nog klant blijf?
In ieder geval niet lang genoeg meer om maandelijkse verrekeningen te laten plaatsvinden!!!
De medewerker van kpn gaf nog wel een tip: probeer een medewerker aan de telefoon te krijgen die de autoriteit heeft om wel veranderingen aan te brengen, onze vraag aan hem: heeft u zelf wel eens zo'n geval meegemaakt?
Ja, zei hij, wij weer: is het u gelukt om dat voor elkaar te krijgen?...
eh nee.
eh bedankt voor uw moeite en tot ziens.
joepie nog 1 dagje internetten en dan de stekker eruit, mzzl alvast :? :twisted:

Gesloten