LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pvdfeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 nov 2006 19:11

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door pvdfeer »

Ondertussen heb ik nu
tot 2x toe een beindigingsbrief in huis
1 met eindatum 11-01-07
en 1 per direct

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door Bink007 »

Heb hetzelfde probleem gehad bij Het Net, ook een dochter van KPN dus. Twee verschillende einddata, waarna ik vervolgens ging vragen wat nu de juiste was. Als antwoord kreeg ik een mail met een derde einddatum..............tja, wat moet je daar nog verder op zeggen!

pvdfeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 nov 2006 19:11

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door pvdfeer »

Heb hetzelfde probleem gehad bij Het Net, ook een dochter van KPN dus. Twee verschillende einddata, waarna ik vervolgens ging vragen wat nu de juiste was. Als antwoord kreeg ik een mail met een derde einddatum..............tja, wat moet je daar nog verder op zeggen!
Poot strak houden, en mochten ze door gaan met incasso
gewoon steeds terug draaien.

wimbaan12
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2007 20:37

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door wimbaan12 »

Hallo allemaal, wat komen mij al die verhalen bekend voor.
Hieronder mijn relaas:

Sinds jaren heb ik een ADSL-standaard abonnement bij Planet.
Tot volle tevredenheid. Nooit problemen.
Ivm de verkoop van ons oude huis op 1 nov 2006, heb ik begin augustus mijn ADSL-abonnement bij zowel Planet als mijn telefoonaansluiting bij KPN opgezegd. Nog geen nieuwe abonnementen afgesloten, omdat we bezig zijn/waren met het bouwen van een nieuwe woning, die pas medio mei 2007 gereed zou zijn.
Van beide opzeggingen heb ik een schriftelijke bevestiging gekregen.

Op 1-11-2006 is mijn PTT-nummer inderdaad afgesloten.
Van Planet hoorde ik dat ik contractueel vast zat aan het abonnement tot 20 dec 2006.
Wat mij door beide instanties NIET is verteld dat ik dan van 1-11-2006 tot 20 dec 2006 automatisch overging naar een ADSL Standaard zonder vaste telefonie aansluiting. Hoezo? mensen op kosten jagen!!!!! Deze grap kost € 40,95 per maand. (Ik betaalde voor mijn ADSL-standard abonnement € 29,95 per maand)
Maar op medio sep ging de eerste incasso (van ADSL) al van mijn rekeningnummer af, met als bedrag
Eur 40,95, dus het abonnement ADSL, zonder vaste aansluiting
Dit ging ook verder in oktober 2006.
Ik heb hierover gebeld met Planet, na ongeveer 3 uur in de wachtrij te hebben gestaan.
Hier is mij toen toegezegd dat ik een totale vergoeding zou krijgen van Eur 65,00 (dit is incl € 5,00 belkosten). Maar wat schets mij verbazing: medio dec werd er weer
€ 40,95 afgeschreven, terwijl mijn abonnement was geëindigd op 20 dec 2006.
Op 2 jan heb ik maar eens weer gebeld, en er is een klacht aangemaakt.
Op 3 januari 2007 een brief ontvangen van Planet, dat de aanvraag voor het intrekken van mijn pakketwijziging was ontvangen, en verwerkt zou worden.
Dit is heel vreemd, omdat ik op 16 aug 2006 al een brief heb gehad van Planet, waarin staat dat mijn
contract met Planet wordt beëindigd, met als beëindigingdatum 20 dec 2006!!!!!!!!!!!!!!!!
Op donderdag 18 jan 2007 weer gebeld. Het probleem volgens Planet was dat mijn abonnement niet beëindigd kon worden en dat daarom geen restitutie kon worden betaald, inmiddels Eur 65,00 + Eur 40,95 = Eur 105,95
Op donderdag 25 jan 2007 weer gebeld. Volgens de telefonist was de beëindiging van het abonnement gelukt, en zou binnen een week het teveel betaalde terug worden gestort.
Op vrijdag 26 jan 2007 kreeg ik wederom een factuur van Planet, en is er weer Eur 40,95 afgeschreven. (automatisch afschrijven schijnt bij Planet wel altijd te kunnen)
Het tegoed is dus nu inmiddels opgelopen tot Eur 146,90




Ik heb toen Planet schriftelijk via een mail verzocht het teveel betaalde mij zsm terug te betalen te te weten het volgende bedrag:
€ 65,00 betreft de periode tot 1-11-2006
€ 40,95 periode 24-12-2006 t/m 24-1-2007
€ 40,95 periode 25-1-2007 t/m 24-2-2007
Totaal: € 146,90

Nav bovenstaande zijn door mij 3 klachten ingediend bij Planet.
Klacht 1: dd 2 jan 2007: ticketnummer 7778648
Klacht 2: dd 25 jan 2007: ticketnummer 8360445
Klacht 3: dd 8 feb 2007: ticketnummer 8750422

Op vrijdag 9 feb wilde ik mijn mailbox openen, maar dit lukte niet.
Naam + achtwoord klopten niet.
Op 12 feb 2007 weer gebeld met de helpdesk, en de klacht uitgelegd.
De juffrouw vertelde mij dat inderdaad op 8 feb mijn account geheel was afgesloten.
(Dit waarschijnlijk nav mijn vele bellen)
Dus ook mijn mailbox was geblokkeerd. Ik zei dat die, volgens hun eigen schrijven, nog 3 maand na afsluiten contract te gebruiken zou zijn. Dus tot 20 maart 2007 (20 dec 06 + 3 maand = 20 maart 07).
Ze vertelde dat dat klopte, maar dat ik pech had. De mailbox was en bleef gesloten, en ik was mijn mail kwijt. Hier was niets meer aan te veranderen.
Tot op heden, 13 feb 2007: geen mailbox meer, mail kwijt, en nog steeds geen restitutie van de te veel betaalde abonnementskosten, zijnde € 146,90
Planet??????
Je wordt er ziek van!!!!!!!!!!!

jannanas
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2007 13:09

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door jannanas »

Wij hebben problemen met planet internet.
Wij hebben september 2006 opgezegt bij planet internet.
Planet zegt van niets te weten.
Wij hebben op alle mogelijke manieren die er zijn opgezegt.
Bellen, mailen, per brief, faxen, webformulier, via intenet.
Nu hebben wij de automatische incasso laten blokeren.
Wij krijgen nu herinneringen die wij moeten betalen.
Wij gaan deze rekeningen niet betalen.
Wie heeft er ervaring met wat planet dan gaat doen, eerst zullen we wel een aanmaning krijgen.
Maar daarna? komen er dan echt deurwaarders aan de deur.
Nou ze komen maar maar ze krijgen geen cent.
Wij zijn echt teneinde raad.
Dit duurd al een jaar.
Er is niemand bij planet die ons kan helpen.
Als laatste gaan we nu een aangetekende brief sturen en ik heb bij casema al mijn gebeld nummers opgevraagt zodat ik kan aan tonen hoevaak wij wel niet hebben gebeld.
misschien is er iemand van jullie die wil reageren op mijn verhaal.

groeten danielle

pvdfeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 nov 2006 19:11

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door pvdfeer »

Ik heb dat ook gehad maar in mindere maten
ik heb gelukkig alles aangetekend met handtekening router verzonden.
Hopelijk heb je dat ook gedaan.

Als je even terug leest in het topic kom je een 0800 nummer tegen, hoop dat deze nog werkt, de pesonen die daar zitten hebben naar mijn idee meer kennis en macht dan bij 0900 nummer.

Ik heb daar heen gebeld en toen is alles na 4 maanden goedgekomen
ik kon overigens uit de gegevens die die persoon daar gaf dat ze echt alles wel registreren in hun systeem, dus emails, fax , post etc.

En ik heb toen ook de auto incasso terug gedraaid, en het leukste is in jan 2007 krijg ik geld van planet :).

Ik wens je heel veel suc6, bewaar alles correspondentie die je verzonden hebt. Alle mails etc. en als je nog iets kan verzend alels aangetekend naar hun toe.

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

0800-0505 werkt niet meer :wink:

En brieven die men verstuurd mbt opzeggen naar Planet komen in het systeem terecht :wink:
Laatst gewijzigd door Maaike1980 op 22 sep 2007 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door kiz »

En brieven die men verstuurd mbt opzeggen naar Planten komen in het systeem terecht
Het ronde-archief-systeem zeker? Hoe anders wil je verklaren dat Planet slechts in staat is om standaardbrieven te produceren, in het geheel niet ingaande op de inhoud van de "in het systeem terechtgekomen" brief? En hoe wil je verklaren, dat ondanks schriftelijke bevestiging door Planet van de einddatum van het contract, men daarna vrolijk doorgaat met incasseren? En kijkt men ook weleens in dat systeem vóórdat men onrechtmatige (en dus gestorneerde) vorderingen uit handen geeft aan een incassobureau?

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ik advizeer ook iedereen nooit meer iets van kpn te nemen. kpn aka planet , het net , xs4all , direct adsl, primafoon.

als je per aangetekende brief opzegd stuur diezelfde inhoud dan ook per mail naar KPN. Stuur tegelijker tijd ook een cc naar je zelf.

Kpn zal dan zeggen dat je niet per email kan opzeggen en bla bla bla maar je hebt je wil duidelijk kenbaar gemaakt. Voor de rechter is dat ook bewijs. Kpn heeft liever dat je opbelt zodat je als klant geen bewijs hebt. Stuur daarom ook altijd een mail met een cc naar jezelf

mensen die opgelicht zijn door primafoon kunnen mailen naar [email protected]

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

Als men schriftelijk heeft opgezegt kan men dat terug vinden in het systeem

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door kiz »

Als men schriftelijk heeft opgezegt kan men dat terug vinden in het systeem
Maaike, dat zal best zo zijn, maar men DOET er niets mee, blijft onterecht abonnementsgeld incasseren terwijl het abo al beëindigd is (op de datum die door Planet schriftelijk is bevestigd), reageert slechts met standaardbrieven op schriftelijke meldingen dat er onterecht geïncasseerd wordt, stuurt aanmaningen voor gestorneerde (onterechte) incasso's en heeft de zaak inmiddels uit handen gegeven aan een incassobureau.
Hebben ze dat systeem voor de show dan? Want kijken doen ze er blijkbaar niet in.

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

Dat kan zo zijn maar dan heb je tenminste houvast en je hebt dan een signaal afgegeven dat je optijd je abo hebt beeindigd

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door kiz »

@Maaike:
Da's een hele troost als je 5 maanden na beëindiging nog steeds je rekening in de gaten moet houden om onterechte incasso's terug te laten boeken en met dreigende brieven van een incassobureau wordt lastiggevallen.

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

@ Kiz...

Bel eerst de helpdesk onder optie 1.1 en vraag of je brief ontvangen is ....zo ja....dan kunnen ze je doorverbinden naar de afdeling van opzeggen en men laat zowisio een aantekening achter mbt dit of deelt dit direct mee aan de persoon van de afdeling abonnementen

En mbt onterechte incasso.....laat een volledige blokkering via de bank op de rekening van planet zetten.....en dreigen kan iedereen....zolang jij je opzeggingsbrief en tevens die van planet hebt mbt dit heb je een houvast

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door kiz »

@Maaike:
Wil je het niet begrijpen ofzo?
Planet hééft de opzegging bevestigd, ook beëindigd (het abo is niet meer actief), maar blijft incasseren en voor alle gestorneerde bedragen (c.q. mislukte incasso-pogingen) herinneringen en uiteindelijk een incassobureau sturen.
Planet is degene die actie moet ondernemen o.b.v. de bevestigde opzegging, daar hoeft de ex-klant geen dure klantenservice voor te bellen.
Dat "systeem" wat ze hebben zal heus wel alles registreren, ze moeten 't alleen nog even afstemmen met de debiteurenadministratie.
En los daarvan, een inhoudelijke reactie op de brieven (aangetekend) die daarná naar Planet zijn gegaan zou ook al 'n hele verbetering zijn t.o.v. de standaardbriefjes die kant noch wal raken.
Vijf maanden na beëindiging van je abonnement is 't toch niet teveel gevraagd dat het muntje ook 's bij Planet valt?

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door Beartjes »

@Maaike1980 zo wie zo verbind Planet niet door, nee je mag zelf dan weer opnieuw bellen.

En wat je ook doet, Planet heeft hun administratie niet op orde en hun afdelingen niet op 1 lijn te liggen. Alles gaat langs elkaar heen.
Dat is ons ook wel gebleken met het opzeggen van Planet internet.
Laat Planet nu eerst maar eens dat op orde zien te krijgen.
De (ex) klant hoeft en MOET in ieder geval niet de dupe te worden van de wanorde bij Planet!

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door kpndrama »

Laat het iig voor iedereen duidelijk zijn dat je niks nooit iets met kpn ( aka planet , het net xs4all ) te maken moet hebben.

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

@ Kiz....ik heb je verkeerd begrepen mischien maar nu snap ik het

@Beartjes......mischien omdat het menu wat onduidelijk is voor sommige mensen en de ( technische ) helpdesk waar je dan automatisch uitkomt je sowiso niet kan helpen......heeft dan liever dat je opnieuw belt omdat het doorverbinden wel eens fout gaat wat weer tot ergenis leid

En dat de adminstratie mbt opzeggen niet goed loopt klopt inderdaad

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door kpndrama »

Maaike jij bent behoorlijk naief of je werkt voor kpn.

Ik heb gisteren nog met dat zooitje gebeld ( gratis bij primafoon ). Zegt dat mens van de klantenservice dat ik bij planet moet wezen terwijl ik een kpn abbo heb.
Dus ik daar terplekke in mijn papieren kijken en daar staat toch echt kpn. Maar dat mens van kpn bleef volhouden dat ik bij planet zit.

Omdat ik op dat moment bij primafoon was ben ik heel hard gaan praten zodat iedereen mee kon luisteren. Alleen dan willen ze je helpen heb ik hier wel eens gelezen. En dat is echt zo. Toen belde een medewerker van primafoon op en toen bleek ik wel ineens een kpn abbo te hebben :lol:

Ze doen je bewust van kastje naar de muur sturen. Die conclusie durf ik nu wel te trekken na al mijn ervaringen. Op die manier hopen ze dat je opgeeft en maar gewoon meer betaald of een jaar langer aan een abbo zit terwijl je al tijdig hebt opgezegt. m.a.w. gewoon opzet en tactiek.

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: Help mij van PLANET af te komen, ALSTUBLIEFT!!!

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

Maaike jij bent behoorlijk naief of je werkt voor kpn.
Ik ben niet naief en het tweede komt voort uit eigen ervaring :wink:

Gesloten