LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi is een Haai?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

Hi is een Haai?

Ongelezen bericht door fhorst »

tot mijn spijt heb ik een telefoon bij het Hi site gekocht. leek zo eenvoudig.
een ding word je bij de hi site niet aangeboden, een service contract.
Als je een Hi telefoon bij de primafoon koopt, wordt je er altijd op geatendeerd dat je een service contract kan kopen.

Op de Hi site zal je moeten zoeken op servcice cotract om er iets over te vinden... terwijl het toch het zelfde bedrijf is, met de zelfde voorwaarden.

Bij een toestel van 400 euro zou ik natuurlijk graag een contract hebben afgesloten, maar dat is nu niet meer mogenlijk omdat hij nu stuk is, en ik 400 euro armer.

LET OP mensen, ren zo snel mogenlijk naar de primafoon zolang uw dure hi toestel nog werkt, want daar kunt u voor 5 euro per maand de telefoon verzekeren tegen alle schade.

Belachelijk dat dit niet wordt aangeboden op de Hi site.

Zijn er meer mensen de dupe?
Graag dan even een reactie. Ik denk dat we een aardig goede zaak hebben omdat het bij de primafoon verplicht is voor de medewerkers een service contract aan te bieden, en aangezien de hi site een verlengstuk is van de primafoon, zou het daar dus ook moeten.

Dus heb je een kapotte hi telefoon, en had je geen service contract> graag reactie!!!!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Hi is een Haai?

Ongelezen bericht door AnnePanne »

beetje raar verhaal hoor..

je wil een service op je toestel maar je kan er niks over vinden op de hi site.. en toch bestel je daar een telefoon terwijl je in de winkel dezelfde telefoon kan krijgen MET service..

en je gaat pas naar de winkel op het moment dat je toestel stuk is.. ja sorry maar dan vind ik dit een beetje je eigen schuld en je eigen probleem :roll:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Hi is een Haai?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Aan de andere kant is een servicecontract pure nonsens.

Ik snap sowieso niet waarom een telefoon tegenwoordig 400 euro moet kosten, maar dat is een andere zaak.

Ook op internet hoort garantie gegeven te worden op een dergelijke aankoop. Men doet wel alsof een servicecontract iets anders is, maar gedurende de garantieperiode hebben ze defecten die ontstaan, bij normaal gebruik van de telefoon, simpelweg te vergoeden. Ook zonder servicecontract.

Ga naar een rechtswinkel. Voor de rest ben ik het met AnnePanne eens. Je hebt de keus tussen wel en geen service, kiest voor GEEN service, en gaat dan hier klagen. Heel vreemd.

fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

Re: Hi is een Haai?

Ongelezen bericht door fhorst »

Als ik de keuze had gehad tussen wel en geen service... maar die had ik dus niet.
Dat is mijn probleem.

De Hi site is gemaakt op "standard werknemer acties" uit the primafoon winkel weg te halen, en via het internet aanbieden. (waardoor het personeel meer tijd overheeft voor andere klanten)

net als ongeveer je meter opnemer van je gas electra water verbruik. ook dat gaat via het web.

Als het een verlengstuk is van de primafoon winkel zouden ze ook de zelfde service contracten moeten aanbieden, omdat ze van het zelfde bedrijf zijn, KPN, en geen concurenten.

Had de site het aangeboden (net als de zelfde manier de dame bj de primafoon) dat had ik die zeker afgesloten.

En duur toestel, tja, 400 euro is nog een goedkope....... er zijn er van een paar duizend euro.

welke je overigens gratis krijgt bij een abonnement van 2 jaar, 20 euro per maand.
dat je hem gratis krijgt betekend niet dat de vervangingswaarde geen 400 euro is, en dat dat dus ook de waarde van het toestel is.

Overigens is de gimiddelde prijs van een toestel vandaag de dag zo rond de 250 euro maar dat is weer een ander verhaal.

Als de hi winkel standaard een service contract aanbied, zou de hi site dit ook moeten doen. dat is eigenlijk in het kort de "stelling"

Nu ik dit weet, ga ik dinsdag gelijk met de telefoon van mijn dochter naar de primafoon, om zo'n contract af te sluiten. (en ja dat is ook zo'n modern ding met mp3 speler, spelletjes, foto/film camera etc. en je kan er nog mee bellen ook)

Een Fiat600 was 3000 gulden nieuw in 1975. 25 jaar later accepteren we niet meer die "eenvoud" maar willen airco, getint glas, centrale vergrendeling, kreukelzones, airbags, achterruit verwarming etc.
een moderne auto is dan ook een stuk duurder dan die Fiat.
maar ze doen het zelfde, plaats aan 4 personen. en reiden van A naar B.

Dat heet dan vooruitgang. Je kan het belachelijk vinden dat mensen nu (even snel omherekend) 30.000 gulden betalen voor een auto met die moderne snufjes die nog meer benziene verbruikt ook! (de fiat600 rijd met gemak 1 op 20)

het is wel zoals het nu eenmaal gaat.
Je video is niet meer mono, geen ZW tv meer, een nieuwe DVD is 2 keer zo duur dan een videoband(van de zelfde film), en de video is haast niet meer te verkrijgen.

Dus dit is waarom een telefoon tegenwoordig 400 euro moet kosten.

Een tv (sorry LCD) 2000 euro, en een videorecorder (sorry harddisk recoder met dvd brandmogenlijkheid) 400 euro en de boxjes bij de TV (sorry Dolby surrround set) 300 euro. (en zo kan ik nog veel te lang doorgaan)

overgigens vind ik je beschrijving quote: "bij normaal gebruik van de telefoon, simpelweg te vergoeden." grappig.
Het is namelijk de fabrikant die vaststeld wat normaal gebruik is.

Is er IEMAND die nog nooit z'n mobiele of vaste telefoon heeft laten vallen? of z'n afstandsbediening van de TV? Of z'n autosleutels?

Als "Iedereen" het doet, is het dan normaal gebruik?

leuke gedachte voor het nieuwe jaar...........

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Hi is een Haai?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is niet mijn uitspraak, het zijn garantiebepalingen, die spreken van normaal gebruik.

Onder normaal gebruik versta ik dat je met een telefoon niet moet gaan gooien, bijvoorbeeld.

fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

Re: Hi is een Haai?

Ongelezen bericht door fhorst »

Klopt. gooien is idd geen normaal gebruik.

Maar van de salon tafel vallen als je de afstandbediening pakt (die overigens ook zeer vaak blijkt te vallen), even iets aan de kant schuift, een beetje verkeerd op de bank gaat zitten, of m'n dochter vliegt me spontaan even om de nek, normaal gebruik, daar hoort een kleine val bij. Juist"

Ik heb ook even een Poll gemaakt op het FOK forum (nogal actief forum) http://forum.fok.nl/topic/961188

de meeste mensen blijken hun mobiel wel eens te laten vallen.

Gesloten