LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Op het Seminar worden mensen echt niet gehersenspoeld, dat kan niet in 1 1/2 dag.
Waarop baseer jij dit? Wat zijn jouw qualificaties om dit te beoordelen?

Gerard en Carolien
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 18:46

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Gerard en Carolien »

Het heeft er wel erg veel van weg. Geindoctrineerd worden ze zeer zeker!!

HMI Brabant
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2006 15:54

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door HMI Brabant »

Omdat ik een nuchtere hollander ben en seminars mee maak.
Een mens kun je niet hersenspoelen in 1 ½ dag, militaire onderzoeken hebben dit aangetoond.
Indoctrinatie betekent: systematisch onderrichten.
Ook het onderwijs maakt gebruik van een systematisch leerstelsel, om nieuwe lesstof eigen te maken.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Een mens kun je niet hersenspoelen in 1 ½ dag, militaire onderzoeken hebben dit aangetoond.
Kom maar op met die bronvermelding dan.

HMI NL
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 okt 2006 14:21

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door HMI NL »

@ Rosas
je draait er een beetje omheen met wedervragen die niet relevant zijn
Beste Rosas, ik vind die vragen wel relevant. Zoals ik al eerder aangaf worden enkele van mijn woorden verdraaid, die verdraaide woorden worden vervolgens gebruikt om een en ander tegen te spreken. Deze vorm van discussie voeren kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Verder merk ik dat mijn vragen tot nu toe onbeantwoord blijven.
Ik zie dat er geen 60% maar 37% op het garantiedeel wordt gestort. Dat heeft niets met verzekeringsdekkingen te maken, want die worden separaat berekend.
Geplaatst op 22 Nov 2006 22:00 door HMI NL
Premie BVRO Plus €61,20
Premie BVRI €23,04

Rest €275,76

Acquisitiekosten 7,16%
€19,74
Beheerskosten 10,95%
€30,95

Rest €225,07
Geplaatst op 22 Nov 2006 22:42 door rosas
De extra verzekeringsdekkingen zijn voor mij niet nodg: via mijn werkgever als arbeidsongeschiktheid en nabestaandenpensioen al prima geregeld.
Waarom laat je mij ze dan wel voor je uitrekenen? Je stelt naar aanleiding van een en ander wel dat er ineens 23% zogenaamd verdwijnt. Zo is het geen eerlijke discussie.
Zonder de extra verzekeringsdekkingen dan:
Premie BVRO Plus €61,2
Premie BVRI €23,04
Rest €225,07

Totaal €309,31
Dit is gelijk aan afgerond 52 % (86% van de 60%). Dit is al een heel ander beeld en dit bedoel ik met “verdraaien”.
Mijn vraag was waarom je eerder schrijft dat 60% op garantie gaat terwijl het dus slechts 37% blijkt te zijn.
Ik heb het volgens mij gehad over een deel van de netto premie.
Geplaatst op 31 Okt 2006 09:22 door HMI NL
In een G60 wordt een deel van de netto-premie (60%)
In ons voorbeeld:

86%

Dit verschilt weer van geval tot geval, omdat ieder mens anders is.
Ander punt: 60% sparen en 40% beleggen levert bij overlijden gewoon uitbetaling van de actuele waarde op. Daar heb ik geen verzekering voor nodig. Van HM zou je dus ook verwachten dat je gewoon de actuele waarde krijgt met naar keuze een aanvulling daarop bij overlijden.
Lees:"met naar keuze"
Geplaatst op 01 Nov 2006 22:47 door rosas
als ik kies voor G60
Men heeft inderdaad geen verzekering nodig om bij overlijden de actuele waarde te krijgen, ook bij Hamburg Mannheimer is dit zo. Maar als je kiest voor G60, dan kies je dus ook voor die aanvulling bij overlijden. Elke variatie hierop kan, maar noemen we geen G60 meer en ga je voorbij aan het punt ter discussie.
Ik krijg steeds meer bevestiging van HM dat HM gewoon extreem dure producten voert
Ik ga je nu dezelfde reactie geven als Lubs die van mij heeft gekregen:
Wat betreft je mening over de kosten; zet hier dan een vergelijkbare combinatie neer met een net zo transparant kostenplaatje a.u.b. Dan weet tenminste iedereen waaraan je refereert
Verder krijg ik het gevoel dat je de indruk probeert te wekken dat Hamburg Mannheimer met haar G60 woekerwinsten maakt.
Ik geloof dat ik het point off view van Hamburg Mannheimer inzake de winst niet nog eens hoef uit te tekenen.

Aangaande je oproep aan de polishouders, kan ik alleen maar zeggen: “Doen”.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=45578

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=45207

Vriendelijke groet.

rosas
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jul 2006 00:12

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door rosas »

@HMI NL

Allereerst ben ik geen tussenpersoon en werk ik niet voor een bank. Ik werk al vele jaren als consultant in de financiële wereld. Ik weet dus hoe het er 'in de keuken' aan toe gaat.

Die 86% van hierboven is een mooie verdraaiing van feiten als je het afzet tegen de 60%. Het lijkt nu heel mooi wat jullie doen, maar zelf schrijf je enkele alinea's eerder dat het 86% x 60% = 52% moet zijn. Dat is dus andere koek. Kijk naar jullie eerdere topics waarin simpelweg staat dat weldegelijk 60% in aandelen belegd wordt.

De hele woekerpolis affaire draait om verborgen kosten en intransparantie van verzekeraars. Naar mijn bescheiden mening is HM daar een schoolvoorbeeld van. Vandaar mijn oproep.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door jor »

Quote van jusctice man......
.....justice man 007


Geplaatst op 09 Dec 2006 17:53 door justice man 007


--------------------------------------------------------------------------------

Hamburg-Mannheimer,

Goed DUUR product en opmerkelijke manier van “het product” aan de man te brengen,

Aangezien per 1 januari 2006 e.e.a. is veranderd in de financiële wereld en dus ook bij Hamburg-Mannheimer (beter gezegd: HMI--> verkoopclub van de levensverzekeringpolissen) is de “oude” werkwijze ook veranderd.
Voor de mensen die er klant willen worden en/ of informatie willen hebben of HMI iets voor hun is hier een aantal feitjes en weetjes:

Tot 1 januari 2006 mocht je volgens de wet zonder assurantie B diploma geen verzekeringspolissen en andere financiële producten adviseren.
Uiteraard dus ook geen T-50 of T-70 of soortgelijk andere spaar/beleggingsverzekering.

Hoe vond Hamburg- Mannheimer hier een oplossing voor?

Allereerst was Nederland anders op dit gebied waardoor het “oude” marketing systeem tot 1 januari 2006 anders was als de rest van Europa waar Hamburg-Mannheimer ook het concept HMI (netwerkmarketing/ multi level marketing) toepast.

Hamburg-Mannheimer verkoopt haar producten in Nederland tot 1-1-2006 via het concept multi- level marketing.
In het kort komt het erop neer dat je zelf mensen kunt werven (recruteren) en dat je op ieder verkocht product (met name een levensverzekeringspolis) ook hierop een vergoeding (begeleidingvergoeding) krijgt.
Bijvoorbeeld:

Piet zegt tegen Jantje bij HMI is veel geld te verdienen, jantje volgt een basisseminar (van 1,5 dag) en mag vervolgens een “servicepakket” adviseren/ verkopen.
Het feit dat jantje overdag een ander beroep heeft bijvoorbeeld timmerman of visboer maakt niet uit.
Zolang je minimaal 21 jaar bent en minimaal een mavo-d diploma bent kun je in principe starten.
Jantje gaat na de opleiding samen met zijn “coach” op pad bij zijn beste vrienden en bekenden en sluit daar na een gesprekje van ca 1,5 uur wanneer de vriend/ bekende overtuigd is een “servicepakket”.
Kosten ongeveer 140 euro (éénmalig). Van deze verdienste krijgt Jantje ca 70 euro (positie A/ junior adviseur) en Piet als begeleidjngsvergoeding (positie 2/ senior adviseur) ook 70 euro.
Daar de vrienden en bekenden over het algemeen makkelijk te overtuigen zijn en jou die opdracht gunnen maakt het ook niet zoveel uit dat Jantje nauwelijks tot niks weet over het bedrijf, het product en overige zaken. Dat ligt niet aan jantje maar meer in het feit dat iemand die gestudeerd heeft voor bouwvakker of meubelmaker niet na 1,5 dag de kennis in huis heeft om een gedegen verzekeringsadvies te geven.
Het lijkt dan in het begin ook allemaal te mooi om waar te zijn want iedereen kent wel een 50-tal bekenden, vrienden, kennissen, collega’s etc etc waardoor je een stuk of 20 van die “servicepakketten” best kwijt kunt, zeker als in het begin een ervarenere collega meegaat en zelfs het verhaal voert.

Wanneer de klant het servicepakket van ongeveer 140 euro heeft betaald is er nog geen polis afgesloten waardoor de klant in principe nog niet verzekerd is, hij heeft alleen het recht gekocht om 3 jaar lang zijn belastingpapieren ingevuld te krijgen en overige adviezen (die overigens overal al gratis zijn) te mogen krijgen.
Uit het servicepakket wordt tevens de junior adviseur en/ of de adviseur en/ of de senior adviseur betaald.
De hoofd consulent en hoger (zeg maar de top van de piramide) krijgt uitsluitend betaald uit de polis(sen).
Deze polis komt tot stand doordat een begeleidend exemplaar met naw- gegevens van de klant opgestuurd wordt naar een agentschap in de buurt.
Deze agent heeft wel een gedegen opleiding gehad en ook een assurantie B- diploma.
In 9 van de10 gevallen komt de agent gewoon bij de klant binnen en kan er een levensverzekeringspolis worden afgesloten.
De agent ontvangt 22% van de provisie en de overige 78% gaat naar de hoofd consulent of de “top” daarboven.
Het servicepakket a 140 euro wordt gefinancierd door de hoofdconsulent of hoger.

Om dit te verduidelijken hierbij een simpel voorbeeldje.

Jantje gaat de eerste avond samen met zijn “coach” Piet naar mevrouw Jansen.
Jantje doet het verhaal en zijn “coach” Piet zit ernaast om te kijken of alles goed verloopt en om zonodig bij te springen.

Na 1 tot 1,5 uur uitleg door Jantje besluit mevrouw Jansen (een goede vriendin van Jantje) over te gaan tot de polis, maar aangezien Jantje geen assurantie B- diploma heeft en dus niet zelfstandig een polis mag adviseren/ verkopen, verkoopt jantje het servicepakket met als extra dat van die 140 euro ongeveer 137 euro terugwordt gestort in de polis van mevrouw Jansen, oftewel voor slechts 3 euro is mevrouw Jansen verzekerd van de beste adviezen op allerlei financieel gebied. In principe dus “koppelverkoop”, je kunt in principe alleen de polis krijgen door eerst het sluiten van een “servicepakket”.

Na 2 weken komt de gekwalificeerde verzekeringsagent bij mevrouw Jansen op bezoek, beatwoord nog enkele opgekomen (nieuwe) vragen en gaat over tot het invullen van de polis en eventuele medische vragenlijst(en).
U ziet dat het meeste (voor)werk door Piet en Jantje is gedaan worden terwijl die de kleinste vergoeding hiervoor ontvangen (namelijk 70 euro p.p.).
Het minste werk zit er voor de Hoofd consulent en hoger aan) maar ze verdienen wel het meeste eraan.

Stel mevrouw Jansen is 25 jaar en gaat 50 euro p.m. “sparen” dan levert dat de hoofdconsulent ongeveer 600 euro (éénmalig) op en hiervan moet hij dan 22% aan de verzekeringsagent afgeven (132 euro) en 70 euro aan Jantje en 70 euro aan Pietje (140 euro)

Resteert 600 (-/- 132 -/- 140=) 328 euro.
Voor nauwelijks tot geen werk!!!

Want het voorwerk heeft Jan en Piet gedaan, het afsluitverhaal en na- service doet de agent en de hoofd consulent en/ of hoger hebben het (na-) lachen.

Hamburg-Mannheimer verwachte en hoopte dat met het nieuwe systeem per 1 januari 2006 de groei in Nederland explosief zou toenemen, maar niets is minder waar ondanks de iets hogere vergoedingen voor de onderkant van “de adviseurs”.
Tegenwoordig moet iedereen een examen afleggen (door AFM verplicht gesteld) om een polis te mogen adviseren.
De rol van verzekeringsagent is hiermee overbodig geworden waardoor 22% van de vergoedingen nu bij de structuurmedewerkers kan blijven.
Een groot nadeel is dat iedere nieuwe verkoper/ adviseur bij HMI wel 3 jaar lang verantwoordelijk is voor zijn klanten oftewel 3 jaar storno risico draagt.
Storno- risico houdt simpelweg gesteld in dat wanneer de klant binnen 3 jaar stopt met betalen/ sparen in zijn polis zij het door de polis premievrij te zetten zij het door de polis af te kopen of de betalingen op enig andere wijze te stoppen dan moet de adviseur/ verkoper zijn provisie deels of geheel terug betalen.
Dit kan grote gevolgen hebben wanneer je besluit te stoppen en er meer klanten opzeggen dan 20% van de gesloten contracten.
Om het risico voor de maatschappij end e adviseurs/ verkopers te beperken wordt 20% van de provisie op een gesloten contract gereserveerd.
Alle terugboekingen (storno) boven de 20% dien je dus ook na het beëindigen van je werkzaamheden terug te betalen.
Het is dus belangrijk hiervan op de hoogte te zijn alvorens je gaat “proberen” een levensverzekering (bijvoorbeeld Golden 60) te gaan verkopen.
Door het principe van netwerkmarketing kun je vrij snel een groepje nieuwe klanten maken maar gebeurt het ook vaak dat wanneer 1 persoon van dat groepje “negatief” raakt je duizenden euro’s ook aan provisie kunt terugbetalen.

De vergoedingen die adviseurs/ verkopers bij HMI ontvangen zijn ten opzichte van voor 1 januari 2006 wel verdubbeld of zelfs verdriedubbeld, maar je risico op terugbetaling van deze op het oog lijkende aantrekkelijke provisies is ook een stuk groter geworden.

Het principe dat de onderkant weinig van de provisie op een polis ontvangt en de bovenkant een royaal deel krijgt voor nauwelijks werk is nog altijd intact.

In het algemeen kan het principe van netwerkmarketing/ multi level markering overal op worden toegepast, je zet een “goed” product in de markt en je gaat mensen na een korte spoedcursus op pad sturen het product aan de man te brengen.

Dat het overgrote deel van de mensen niet geschikt is voor het werk als buitendienstmedewerker pensioen, laat staan algehele financiële planning schijnt niks uit te maken.
Ik blijf van mening dat deze “product”gerichte verkoopmethodes niks te maken hebben met een gedegen pensioen of financiële planning.
Je hebt 1 product eventueel met een dekkingsvariant en je moet de klant naar het product zien te buigen in plaats van te kijken wat het beste voor de klant is en wat hij al heeft en zelf wilt.
Bij deze “product” gerichte verkoopmethodes wordt niet tot nauwelijks rekening gehouden met reeds lopende polissen en de situatie van de klant.

Dat dekkingen en spaardoelen elkaar overlappen of juist niet elkaar goed aanvullen is levensgroot en schijnt ook niks uit te maken, het doel heiligt de middelen en het doel van HMI is om zoveel mogelijk levensverzekeringspolissen (tegenwoordig met name Golden 60’s) aan de man te brengen los van wat de klant al heeft, wilt of het beste is in zijn specifieke situatie.

Het zou overigens voor veel startende adviseurs/ verkopers van HMI ook teveel gevraagd zijn om een gedegen financiële planning te geven of om de pensioenruimte te berekenen of “pensioenslips” te lezen.

Steeds meer mensen beseffen dat een goed advies goud waard is en dat service en vakmanschap meer waard is dan een extra dekking in een product van HMI waarmee ze proberen lopende polissen over te sluiten.

Voor de mensen die het nog niet wisten: voor iedere dekking in de producten van HMI betaal je een verzekeringpremie. In de polis staat precies vermeld hoeveel dit is. Deze verzekeringspremie ben je kwijt!!
Heb je een jaarpremie van 600 euro en betaal je aan de dekkingen 120 euro per jaar dan wordt slechts 480 euro gebruikt (na aftrek van kosten) voor te beleggen en/ of te sparen.
Je hebt met een spaar/beleggingsverzekering van HMI dan wel een goede tot zeer goede dekking maar je rendement op einddatum is dan ook erg laag vergeleken met beleggingspolissen van overige maatschappijen.
Bij de spaarverzekering T-50 het paradepaartje in de late jaren 90 blijkt dat je pas na ca 20 jaar premiebetaling meer hebt opgebouwd aan waarde dan je inleg, waardoor de doelgroep van dit product beperkt wordt tot alleen 20-45 jarige.

Daarbij is het bij het oversluiten van een polis belangrijk om te weten dat hou ouder je wordt hoe meer je aan premie betaald voor de dekkingen.
Het oversluiten van een polis naar een Golden 60 is dan ook vaak niet interessant, je moet opnieuw kosten en provisies betalen en daarbij moet je meer premie betalen voor de (overlijdens)dekking.
Laat je de dekkingen weg dan heb je net zoals iedere andere maatschappij een traditionele bellegingsverzekering en niet een of ander “super spaarplan” zoals ze vertellen.

Wanneer is het sluiten van een dergelijke beleggingsverzeekring van HMI interessant: als je jonger bent dan 35, uitermate veel zekerheid wilt en je aan het eind van de rit tevreden bent met een gemiddeld rendement van 4-5%.
Oversluiten naar een Golden 60 is zeker op oudere leeftijd zeer oninteressant.

Daarbij moet je niet na 2 jaar ziek worden want waar je dan voor je advies moet zijn zal in vele gevallen een raadsel zijn.
Een gemiddelde HMI’er werkt er nog geen 3 maanden, verzekeringsagenten zijn in dit nieuwe concept verdwenen (althans in verreweg de meeste plaatsen) waardoor je alsnog zelf met de maatschappij je uitkeringen mag claimen.
Wel dik betaald voor dekkingen en service maar achteraf kun je alsnog zelf alles gaan uitzoeken.

Tot slot biedt de Golden 60 van Hamburg-Mannheimer nauwelijks meerwaarde in geval van ziekte of arbeidsongeschiktheid.
Premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid, geen directe doorlopende uitkering!!!
In veel gevallen beland je bij ziekte in de bijstand waardoor je polis alsnog stopgezet moet worden omdat je in de bijstand niet meer dan ca 10000 dan vermogen (gehuwden) mag hebben.
Dus deze dekking biedt maar een geringe tijd voordeel. De extra uitkering bij invaliditeit is wanneer je een ongeval krijgt, je ontvangt dan een extra bedrag ineens voor de kosten aan het huis.
Bij invaliditeit val je enorm in inkomen terug en zul je in veel gevallen aanvullende bijstand moeten aanvragen, maar aangezien de gemeente ziet dat je eigen geld hebt door de uitkering kun je alsnog de noodzakelijke voorzieningen zelf treffen.
Vervolgens dien je de polis ook af te kopen of premievrij te zetten daar de waarde niet meer mag zijn dan 10.000 euro.
Het doorspaarelement of premievrij voortzettingselement verliest zo zijn waarde.

Komt de kostwinnaar op 50 jarige leeftijd te overlijden wordt ook hier direct een bedrag uitgekeerd, veel mensen hebben een uitvaartverzekering (kosten: enkele euro’s per maand) en krijgen hiervan een bedrag of de uitvaart in natura betaald.
Het geld van HMI is dan extra, lijkt aantrekkelijk maar dat betekend in de praktijk toch eerst opeten alvorens de partner zonder inkomsten of met maar zeer beperkte inkomsten aanvullende bijstand ontvangt.
Ook hier is het idee prachtig van HMI maar blijkt het in de praktijk waardeloos te zijn.
Of de polis na het overlijden van de kostwinnaar nog voortgezet kan doorlopen is hoogstens twijfelachtig, weliswaar is de polis vanaf dit moment premie vrij voor de nabestaande partner maar moet de waarden worden vastgesteld om te kijken of het vermogen van de nabestaande niet boven de 5000 euro uitkomt.
Aangezien dit vaststellen in dit geval dan uiterst lastig is zal vaak de Gemeente eisen de polis af te kopen.
Is de waarde op dat moment boven de 5000 euro en heeft de nabestaande geen verdere schulden of vermogen dan moet ze het meerdere eerst opeten alvorens ze (aanvullende) bijstand kan krijgen.

Het premievrij doorsparen als de invaliditeitsdekking is theoretisch zeer aantrekkelijk maar praktisch gezien waardeloos/ overbodig.
Mijn advies is een polis te sluiten zonder overbodige dekkingen die mooi lijken maar wel een groot deel van de premie opslokken en waar je in het geval wanneer je er aanspraak op wilt maken ze aan de ene kant wat opleveren en aan de andere kant je geld kosten (doordat je geen aanspraak dan meer maakt op sociale regelingen (o.a. aanvullende bijstand)
Wat wellicht wel goed is om een arbeidsongeschiktheidsdekking te pakken zodat de polis tot aan het maximale bedrag wat je aan eigen vermogen mag hebben kan doorgroeien en dan premievrijgezet kan worden of afgekocht.

Theoretisch klinkt het allemaal prachtig maar de huidige praktijk wijst uit dat door de strengere keuringen en de nieuwe WIA (voorheen WAO) zeer veel mensen voor aanvullende (gemeente) bijstand zich moeten melden bij de Sociale Dienst.
Je hebt dan wel jaren betaald een luxe dekkingen die je niet of maar beperkt te gelden kunt maken daar je dan aan de andere kant gekort wordt op de aanvullende bijstand.

Het product (Golen60) wat Hamburg-Mannheimer (HMI--> verkoopclub) met name voert zit vol met allerlei dekkingen, op zich mooi maar gezien het bovenstaande overbodig in het geval je ze moet aanspreken.

Een persoonlijk advies waarbij niet alleen gekeken wordt naar het pensioen maar het totale plaatje is dan ook aan te bevelen boven de product gerichte verkoop van grotendeels onervaren mensen op het gebied van financiële planning.

Mijn conclusie is dat bij HMI op het eerste gezicht alles prachtig klinkt en aanvoelt maar zodra je verder kijkt dan je neus lang is je ziet wat voor rare en amateuristische manier van beleid ze voeren.

In theorie een zelfstandige die zijn eigen team kan uitbouwen en daardoor duizenden euro’s per maand kan verdienen. In praktijk een verkapte loondienstmedewerker die gecontroleerd en bewogen moet worden tot het verkopen van een standaardproduct met veel toeters en bellen zonder enige verzekerings opleiding te hebben gehad naast een weekendstudie.

Daarbij moet je wel als “zelfstandige” telefoonkosten, autokosten, aanschaf materialen zelf betalen. Waardoor je onder aan de streep nauwelijks een cent over houdt.

Alleen als je een grote groep mensen weet te charteren kun je er een euro verdienen en die groep mensen die het lukt om andere ook te bewegen dit spelletje mee te gaan spelen wordt kleiner en kleiner en kleiner.

HMI draait al sinds 1997 (start in Nederland) verlies, enige maanden geleden heeft er een grote reorganisatie plaatsgevonden om de kosten terug te dringen en de efficiency van werken te vergroten.
Mocht er binnen nu en 2 jaar geen aanzienlijke omzetstijging plaatsvinden dan is het eerder realistisch dat HMI verdwijnt dan dat ze een speler worden van formaat in Nederland.
Hamburg-Manhheimer is in Nederland net niks (<1% marktaandeel).

En zoals u hierboven kunt lezen is het ook begrijpelijk dat 99% van de overige mensen kiest voor een andere aanbieder.

m.v.g. justice

Naar boven

verplicht leesvoer in dit topiclijkt me. :D

HMI Brabant
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2006 15:54

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door HMI Brabant »

[quote]

Bij deze “product” gerichte verkoopmethodes wordt niet tot nauwelijks rekening gehouden met reeds lopende polissen en de situatie van de klant.

Hamburg-Mannheimer verwachte en hoopte dat met het nieuwe systeem per 1 januari 2006 de groei in Nederland explosief zou toenemen, maar niets is minder waar.

Ik blijf van mening dat deze “product”gerichte verkoopmethodes niks te maken hebben met een gedegen pensioen of financiële planning.
Je hebt 1 product eventueel met een dekkingsvariant en je moet de klant naar het product zien te buigen in plaats van te kijken wat het beste voor de klant is en wat hij al heeft en zelf wilt.
Bij deze “product” gerichte verkoopmethodes wordt niet tot nauwelijks rekening gehouden met reeds lopende polissen en de situatie van de klant.

Dat dekkingen en spaardoelen elkaar overlappen of juist niet elkaar goed aanvullen is levensgroot en schijnt ook niks uit te maken, het doel heiligt de middelen en het doel van HMI is om zoveel mogelijk levensverzekeringspolissen (tegenwoordig met name Golden 60’s) aan de man te brengen los van wat de klant al heeft, wilt of het beste is in zijn specifieke situatie.


Beste Jor,

Niet alle consulenten kijken naar de financiële situatie van een klant.
Zowel bij HMI als bij andere maatschappijen, voorbeelden te over.
Maar scheer niet alle consulenten bij HMI over een kam.
Ik ben het wel met je eens dat de beginnende adviseurs teweinig of geen rekening houden met deze persoonlijke situaties van klanten.
Zij hebben enkele maanden nodig om dat te leren. Coaches hebben heirin een zeer belangrijke rol.
HMI zou dit ook wat beter kunnen begeleiden c.q. ondervangen.
Maar ik weet dat hieraan gewerkt wordt.

Vanaf 2006 wordt op basis van een klantenprofiel een analyse gemaakt, welk product het beste past bij een klant.
En dat is per definitie geen G60!
Soms zijn klanten meer gebaat bij een product met minder of geen dekking.
Want dubbel verzekeren is niet ons uitgangspunt.


Volgens mij heb voor HMI gewerkt, want je beschrijft nogal wat inhoudelijk materie. Ik ben benieuwd wat je hierop antwoord.


Met Vr.Gr.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@hmi brabant, waar blijft je bewijs dat je mensen niet in 1,5 dag kan hersenspoelen?

Gerard en Carolien
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 18:46

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Gerard en Carolien »

Dat zal er heus niet komen, want dat heeft hij niet.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste HMI’er Brabant (en de overige lezers),

Waar het uiteindelijk om gaat en HMI’er Brabant bevestigd dit (grotendeels) dat het overgrote merendeel niet tot nauwelijks iets afweet van pensioenen, verzekeren en beleggen.
En nogmaals dat is ook logisch want de meeste HMI’ers werken overdag in een andere bedrijfstak en/ of komen uit een geheel andere bedrijfstak.
Je kunt multi-level marketing op ieder producten (en/ of dienst) toepassen, alleen ben ik van mening dat dit niet goed is wanneer leken complexe beleggings- en verzekeringsadviezen gaan geven.

Je kunt een leek wel in 1,5 dag leren hoe hij een reep chocolade kan verkopen maar geen complexe verzekeringsproducten.

Dat de wet te omzeilen is en dat HMI niks illegaals doet oké, maar ik blijf de werkwijze afkeuren.
Hewt product (G60) kan wel prima zijn qua opzet maar is zeker niet geschikt voor iedereen, en uit betrouwbare bron kan ik je vertellen dat in 9 van de 10 gevallen (ook na het invullen van een klantprofiel) er een G60 advies uit komt rollen.
Daarbij durf ik zelfs te beweren dat 90% van de HMI’ers de overige producten die ze officieel mogen adviseren niet eens fatsoenlijk kunnen uitleggen.

Mijn advies: gewoon bij een goed opgeleide en onafhankelijke tussenpersoon je (pensioen)producten regelen.
Dan weet je zeker dat je ook in de toekomst een objectief en onafhankelijk advies krijgt van een vakman en niet van een zijn best doende kleermaker die 1,5 dag (commerciële)basisopleiding heeft gehad en je probeert uit te leggen dat je een G60 moet nemen met “allerlei dure verzekeringen” erin verwerkt die bijna de helft van de premie opslokken.

m.v.g. justice man

Gerard en Carolien
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 18:46

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Gerard en Carolien »

Die meneer van HMI weet zeet ook niet dat hersenspoelen en indoctrineren zeer met elkaar verwant zijn. Indoctrineren kan namelijk volgens hem wel in anderhalve dag.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door jor »

HMI brabant, Lezen is ook een vak! Ik zette duidelijk boven het stukje dat het een Quote van justice man 007 was. Dus niet met mij maar met hem in overleg gaan.

Jor.

HMI Brabant
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2006 15:54

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door HMI Brabant »

Carolien en Gerard ook ik weet dat hersenspoelen en indoctrineren dicht bij elkaar liggen. Als ik in ga op het ene woord wil dat niet zeggen dat ik het andere uitsluit. Ik kan me voorstellen dat jonge mensen na een weekend over-fanatiek zijn, maar na enkele weken zal ieder weldenkend mens zich toch afvragen waar hij mee bezig is.
Waarom gaan jullie kinderen door bij HMI? Geef hierop eens een antwoord.

Even terugkomend op het aspect hersenspoelen in 1½ dag.
Ik heb een paar jaar geleden een onderzoek gelezen van een Noorse professor ( en ik weet echt zijn naam niet meer) die uitleg gaf welk tijdsaspect en invloeden nodig zijn om militaire te kunnen indoctrineren c.q hersenspoelen. In zijn onderbouwing gaf aan dat enkele weken onvoldoende lichamelijke en geestelijke rust en afsluiting van de maatschappij nodig zijn, om de mens aan te zetten tot acties zonder realiteitszin of besef wat ze deden. Daar is HMI echt niet mee bezig. Kom gerust eens kijken.
Als Hamburg Mannheimer niet correct is, waarom bestaan ze al meer dan 100 jaar en grijpt de WFD of de AFM in Nederland niet in?
In Duitsland heeft Hamburg Mannheimer in 2005 zelfs een prijs gewonnen (Superbrands). Omdat zij o.a. betrouwbaar zijn, goede service bieden en kapitaalkrachtig zijn. Ik krijg je niet zomaar!

Tevens vind ik dat verschillende mensen HMI aanvallen maar niet thuis zijn als wij vragen, waar zij voor werken. Hieruit concludeer ik dat het geen zin heeft om op deze site nog te reageren.

Met vr.gr.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@hmi brabant, je hebt geen onderbouwing/bronvermelding voor je uitspraak dus die gooien we in de prullenbak.

Verder valt het me op dat zodra je in het nauw wordt gedreven terugvalt op standaarduitspraken. hmi bestaat 100 jaar, nou en? De maffia bestaat al meer dan 100 jaar, zijn ze daarmee goed?
Zullen we even doorgaan?

net zo serieus
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 okt 2006 21:37

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door net zo serieus »

justice man 007


Geplaatst op 09 Jul 2006 14:18 door justice man 007


--------------------------------------------------------------------------------

-verwijderd-

Laatst aangepast door justice man 007 op 18 Dec 2006 19:09, in totaal 1 keer bewerkt
justice man 007
Geplaatst op 02 Jul 2006 15:25 door justice man 007


Hallo forumbezoekers, Hamburg-Mannheimer is gewoon een topmaatschappij in Europa met zeer goede producten. De dekkingen in hun producten die vaak nog geen 10% van de maandpremie betreffen dekken zeer goed de risico’s af die je in je leven kunt tegenkomen als arbeidsongeschiktheid, invaliditeit en overlijden.
Met andere woorden je verzekert niet alleen je toekomst als je gezond 65 wordt maar ook als er iets tot je 65ste gebeurt.

En of Hamburg-Manheimer nu een AA of AAA status heeft de A is gewoon goed en hoe meer A’s des te beter.

In de polissen staat precies vermeld wat je kan verwachten evenals afkoopwaarden dus zelfs een leek kan redelijk gemakkelijk zien wat hij of zij heeft. En dat siert de maatschappij en ergert concurrenten als Aegon, RVS, AMEV want die kunnen zo de mensen niet zo snel (meer) om de tuin leiden. Want mensen vragen tegenwoordig, welke dekkingen heb ik bij u meneer de Aegon/ RVS, AMEV adviseur?

En dan moet meneer de concurrent toch passen end at is toch zonde want een gemiddelde Aegon/ RVS/ AMEV polis leert toch al gauw 1500 euro provisie op. En op een gemiddelde Hamburg-Mannheimer polis zit maar slechts 800 euro. Maar voor de adviseur is dit geen probleem, daar je makkelijker 2 Hamburg-mannheimer polis slijt als 1 Aegon/ RVS/ AMEV polissen.
En de klant die heeft bij die lagere provisies ook profijt, want hij betaald namelijk de provisies.

Daarbij is het wel frapant dat de bonus van 5000 euro voor een gelijkwaardig of beter product in de afgelopen 9 jaar nog niet is opgehaald worden door de concurrent(-collega’s). Misschien omdat de producten van Hamburg-Mannheiemr gewoon “keizerlijk” goed zijn?

m.v.g. een trotste adviseur van HMI!
Wat zijn de problemen?

HMI Brabant
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2006 15:54

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door HMI Brabant »

[quote] Maarschalk

Verder valt het me op dat zodra je in het nauw wordt gedreven terugvalt op standaarduitspraken. hmi bestaat 100 jaar, nou en? De maffia bestaat al meer dan 100 jaar, zijn ze daarmee goed?
Zullen we even doorgaan?



Volgens mij ben je in de war met iemand anders, want ik heb deze onderbouwing nog niet gebruikt. Die van de mafia vond ik wel leuk gevonden! Je hebt wel gevoel voor humor.
Ik kan me ook wel voorstellen dat je dingen door elkaar haalt, want je naam kom je overal tegen op de radar site. Heb je niets anders te doen? Zeg nou eens voor wie je werkt, of wat je doet.

Prettige kerstdagen en een voorspoedig 2007.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik kan me ook wel voorstellen dat je dingen door elkaar haalt, want je naam kom je overal tegen op de radar site. Heb je niets anders te doen? Zeg nou eens voor wie je werkt, of wat je doet.
En dit is niet terugvallen op standaard uitspraken?
Momenteel rentenier ik.

net zo serieus
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 okt 2006 21:37

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door net zo serieus »

Van je studie financiering zeker.

http://forum.trosradar.nl/search.php?se ... 26&start=0

nieuw: http://forum.trosradar.nl/search.php?se ... Maarschalk

Wat is nu precies je constructieve bijgedrage aan deze discussie?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik krijg bij het lezen van het vorenstaande een beetje het idee alsof er knollen voor citroenen verkocht worden.
Om het recht te doen zege vieren dan wel geen onrecht onbesproken te laten wil ik nog even inhaken op deze story.

Hamburg-Mannheimer zet voor dit moment, daarmee bedoel ik het heden, een goed product neer. Wat ik echter betreur is dat het product middels HMI in feiten door leken aan de man werd gebracht. Ik leg de nadruk op werd omdat de wetswijzigingen per: 01-01-2006 die handelswiijze niet langer mogelijk maakt. Er worden aan verkopers van dergelijke producten hogere kwalificaties verbonden op het financiële-sociale vlak. Men is als verkoopr dus niet meer het colporteurtje maar een degelijk opgeleide, voldoende onderwezen deskundige.
HMI heeft nog maar weinig verkopers over.


Het product als toekomstige zekerheid

Het product wat door Hamburg-Mannheimer wordt neergezet is conform de huidige tijd met de toekomst in het vooruitzicht een verhaal appart.
Om te kunnen berekenen of en zo ja wat uw rendement over 40 jaar zou kunnen zijn, ik kan geen exacte cijfers noemen omdat dit domweg koffiedik kijken is, dan luidt de hiertoe strekkende formule als volgt.

Definities.

x= vervullingsgarantie, het gegarandeerde uit te keren bedrag zodra u 65 jaar bent geworden of zou zijn geworden. Indien uzelf niet meer mocht leven wordt het vervullingsbedrag aan de nabestaanden uitbetald.
Stel de maandelijks inleg bedraag 50,00 euro. U betaald dan op jaarbasis 600,00 euro. Over 40 jaar heeft u theoretisch 24.000,00 betaald. Het rentebedrag moet jaarlijk bij de spaarsom worden opgeteld.
Het spaarbedrag bedraagt echter 60% van uw inleg bij de structuur der T70 welke in het onderzoek is betrokken. 10% daarvan wordt aangelegd in de voorzorgverzekering welke voorziet in onvoorziene omstandigheden zoals bij duurzaam ziekbed of blijvend invalide dan wel voortijig overlijden. 60% wordt besteed in duurzame en tevens veilige staatsobligaties, terwijl 30%, welke rest, wordt besteedt aan beleggingen. De percentages zijn afgerond vermeld omdat dit even gemakshalve is om u inzicht te geven. In werkelijkeheid gaat het om exacte percentages.
Nu ga ik u niet vertellen wat uiteinelijk het resultaat van de transacties betreft omdat mij dat teveel werk is maar wel dat het vervullingsbedrag ogenschijnlijk is omdat het vervullingsbedrag over veertig jaren net zoveel waard is dan nu een tiende deel daarvan behoudens indexatie maar dat houdt weer in dat u over veertig jaren zaker drie tot vier maal zoveel betaald aan inleg dan heden. Het vervullingsbedrag van dan wordt nu als prachtig streefbedrag, let wel dat is nu, aangehouden en is tegende tijd van uitkering onvoldoende om duurzaam van te leven.
Geld heeft nimmer een hogere waarde dan op het moment waarop u het heeft verdiend. Wilt u van hetgeen u thans spaart in de toekomst gebruiken voor extra levensonderhoud dan kan dat alleen bij een geïndexeerde polis, en die is te duur. enigzins mogelijk behoudens wetswijzigingen.
Kortom, het ontbreekt aan de juiste informatie vooraf door de mensen een spiegel voor te houden die geen waar biedt p lange termijn en dan is de verzekering veel en veel te duur in verhouding tot de baten.

Chanmaster

Gesloten