LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dat is een antwoord op een aan hem gestelde vraag, volgens Zalm valt aandelenlease niet onder de WCK.
Dat is zijn mening, om dat gelijk als geraaskal te betitelen vind ik wat ver gaan.
Met dat antwoord bemoeide Zalm zich rechtstreeks met de rechtspraak.
Dus rechtspraak buiten de politiek gaat in dit geval dus niet meer op.
Met dat antwoord ging hij regelrecht in tegen uitspraken van rechters die daarover dus verschillend zijn gaan oordelen.
Ik hecht natuurlijk ook meer waarde aan wat Prof Hulst zegt, die zelf aan de wieg van de Wck heeft gestaan, dan aan Zalm, die duidelijk opkomt voor zijn financiële wereld.
Overigen is een mening t.o.v. het wetboek niet van belang, omdat daar de dingen gewoon duidelijk omschreven zijn voor diegene die kan en wil lezen.
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 11 sep 2006 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Navarre »

Een claim bij de staat neerleggen is heel wat anders dan op een forum roepen om inmenging van de politiek.
Indien Fortis de regering aansprakelijk wilt stellen voor de geleden schade dan zijn ze daar vrij in.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Navarre »

Met dat antwoord bemoeide Zalm zich rechtstreeks met de rechtspraak.
Als Zalm een uitspraak doet die anders is dan die van de rechter en je noemt dat bemoeienis dan zal ik het wel niet begrijpen.

De discussie is verder ook niet zo belangrijk en als men het op prijs stelt dat de regering er zich mee gaat bemoeien dan moet men dat zeker doen, mij lijkt het een kansloze missie.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Als Zalm een uitspraak doet die anders is dan die van de rechter en je noemt dat bemoeienis dan zal ik het wel niet begrijpen.
Precies.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door faeks »

Geplaatst op 11 Sep 2006 14:17 door Van Dalen


--------------------------------------------------------------------------------

Toch hecht ik oneindig meer waarde aan de gezaghebbende en juridisch onderbouwde mening van prof. N. Huls dan aan de politiek geïnspireerde kreten van een draaikont als ene Zalm, die zich met zaken bemoeit die buiten zijn mandaat liggen. Dat vindt faeks toch niet erg, hoop ik.
Pardon? :shock: Waarom zou ik dat erg vinden?

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Omdatie jou heel belangrijk vindt natuurlijk :wink:

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Hollander »

Het is natuurlijk glashelder dat de uitspraak van Zalm op geen enkele wijze bemoeienis met de rechtspraak inhoudt. Rechters zijn niet gebonden aan deze subjectieve uitspraak van Zalm.

De rechtspraak heeft inmiddels wel bewezen ondanks de uitspraak van Zalm zelf de afweging te kunnen maken.

dokwerker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:10

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door dokwerker »

Rechters hebben tot nu toe hun eigen standpunt bepaald de mafste tegenstellingen kom je tegen :o

hoekandat1
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:25

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door hoekandat1 »

Navarre
BerichtGeplaatst op: 11 Sep 2006 15:20 Onderwerp:

Als iemand een andere mening heeft dan moet dat kunnen. De hoge raad zal uiteindelijk wel beslissen.
Pas dan kun je zeggen of Zalm het mis had of niet.
Kwam het maar zo ver. Ik heb zo mijn vermoeden dat de leaseoplichtingsbanken dit op alle mogelijke manieren zullen proberen te voorkomen.

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door donjaa »

DR-regeling wordt het einde van dit proces 8)

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Navarre »

Indien een van de twee partijen een uitspraak van de hoge raad wil, dan zal dat uiteindelijk ook gebeuren, enig geduld zal men dan wel moeten betrachten.
Banken die zich met aandelenlease hebben beziggehouden kunnen daar niet omheen, tenzij ze natuurlijk met een schikking komen die voor iedereen aanvaardbaar is.

Dat zal dus nooit gebeuren aangezien geen enkele bank met een schikking zal komen waarbij zij de eiser z'n inleg, restschuld, advocaatkosten en alle overige kosten zal vergoeden.
Uit de reacties van een aantal mensen hier is dat hetgeen wat men wil, dus geduld hebben en wachten op de hoge raad is het enige wat rest.

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Navarre, ik neem aan dat je met enig geduld toch gauw 3 á 4 jaar bedoelt. Het is immers nauwelijks voor te stellen dat de Hoge Raad eerder met een uitspraak komt.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door faeks »

Geplaatst op 11 Sep 2006 18:49 door ad snoeren


--------------------------------------------------------------------------------

Omdatie jou heel belangrijk vindt natuurlijk
Ja dat moet dan wel. :lol: Ik denk dat Vandalen net zoveel van mij houdt als Willems van jou :wink:
Laatst gewijzigd door faeks op 11 sep 2006 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door donjaa »

In oktober komt Het Hof met een uitspraak !

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Navarre »

Joop, ik heb werkelijk geen idee hoe lang zoiets kan duren.
Als we kijken naar wat er tot nu toe bereikt is dan kan het zelfs nog wel langer duren.
Voornamelijk Dexia heeft blijkbaar nogal wat slimme advocaten in dienst, danwel ingehuurd die de zaak aardig weten te vertragen.

Hoe lang sleept dit nu al voort? Een jaar of 4/5, komt daar nog een jaar of 4/5 bij dan is dat in ieder geval een aanzienlijk percentage van een gemiddeld mensenleven.
Of dat het allemaal waard is....

medium
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2006 12:55

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door medium »

Afhankelijk van je schuld wel natuurlijk dus geen mensen opnaaien svp :shock:

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Navarre »

Jij ervaart het misschien als opnaaien, Medium. Dat is dan voor jouw rekening, dat zit in jouw hoofd, gelukkig niet in die van mij.

medium
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2006 12:55

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door medium »

Jij bent klaar met je zaak toch voor de rest van ons is en wordt het nog een lange rit :!:

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Donjaa schrijft:
In oktober komt Het Hof met een uitspraak !
Welgemeend advies aan Donjaa: Stop een paar keer per dag de CD 'Marco Borsato' in je CD speler, luister eens goed naar de titelsong 'Dromen zijn bedrag' en wordt wakker.

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door donjaa »

Joop Kerel Dexia heeft ons Belgen volledig gefatsoeneerd :lol:

Gesloten