LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeders......?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Toolboy

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Helemaal waar martina.
Zet je haast tot denken om zelf een partij op te richten.
Die zich verzet tegen sollicitatie plicht van ouderen en bv de omgangsregeling tussen gescheiden ouders en hun kinderen.
Het belastingstelsel had al lang herzien moeten worden.
Wat mij betreft mag het 6/19% tarrief komen te vervallen of herindeeld moeten gaan worden

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

:) Hallo Toolboy,

Ik heb gemerkt dat mensen het prima vinden, zolang zij een goed inkomen hebben, om die belastingen te betalen. Dat er bezuinigd moest worden, was een noodzaak, waar mogelijk de regering zelf debet aan was. Mijn mening in deze is het volgende: onze regering zou zelf moeten versoberen, o.a. door de reizen naar verschillende landen af te schaffen. Je kunt tegenwoordig via satelieten en beeldtelefoon, bijna alle regeringen bereiken. Scheelt reis en verblijfskosten!
Ook alle poeha rond het kabinet en Prinsjesdag zou m.i. best met wat minder goed af kunnen.
Ik vraag me af: Zouden mevrouw Balkenende en mevrouw Zalm en andere echtgenotes van het kabinet ook een 40 urige werkweek hebben, naast hun huishouden, zonder dienstmeisje???

Toolboy

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ja daar heb je ook weer wat .
Alle poepha met prinsjesdag niemand staat er bij stil wat dit evenement kost,en wij betalen dat met z`n allen net zo als alle staats uitjes en banketten.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Bailey »

En waarom moet het klootjesvolk meer uren per week gaan maken en minder feestdagen vrij krijgen, terwijl het kabinet wekenlang reces hebben.

Maar ja...dit kabinet bekijkt alles op korte termijn. We moeten meer gaan werken als gevolg van de vergrijzing. Ja....dat betekent dat er minder personeel nodig is, dus meer werklozen. We krijgen minder fysiotherapiebehandelingen vergoedt, dat levert geld op. Ja, in het begin wel, maar veel mensen die de behandelingen niet kunnen betalen, laten zich nu niet helpen en dat kan als gevolg hebben dat ze uiteindelijk geopereerd moeten worden, iets wat veel meer geld kost. En zo kan ik nog tig voorbeelden noemen.

Weisglass stopt er op zijn 60e mee, want die vind het wel genoeg. Maar anderen zijn verplicht om te solliciteren terwijl ze boven de 60 zijn. Heel het kabinet staat stijf van de tegenstrijdigheden en helaas merken de mensen die het al minder hebben daar het meest van.

En Zalm beweert zelfs dat armoede niet bestaat. Dit terwijl er wachtlijsten zijn bij de voedselbanken.

Kijk nou eens naar wat er nu gebeurt: een verhoging van de AOW met 50 euro. Per jaar!!!!! Daar heb je uiteindelijk toch helemaal niets aan?

Toolboy

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dat is wellicht het verschil tussen meerderheid en minderheid.
En aangezien de meerderheid in dit land welvarend is ??
Treft de minderheid het onderspit

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

:roll: Hallo Bailey,
Ik zou Zalm best wel eens willen uitnodigen en een gesprek met hem aangaan. Ik denk dat hij daar niet voor openstaat want hij heeft (meer dan) genoeg en kan onbezorgt en gerieflijk leven en wonen. Zou zijn woning een huurwoning zijn??
Door hetgeen wat er aan hen (kabinet) betaald wordt, hebben zij geen zorgen en de zorgen van het klootjesvolk bereikt hen niet.
Ik zou willen voorstellen dat het nieuwe voltallige kabinet, zonder Balkenende en Zalm en de rest erbij, verplicht, minimaal 6 maanden van mijn uitkering moet zien rond te komen. Het is tenslotte zo dat een kilo suiker voor hen net zo duur is als de mijne.
Verzorgingsstaat?? Waar???!!!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat is het nu juist! Ze weten totaal niet wat het is om met minder geld te moeten rondkomen, maar nemen wel allemaal beslissingen die juist die mensen raken. Omdat het hier zo goed zou gaan. Dat soort mensen hebben volgens mij gigantische oogkleppen op.

Nu mag ik zelf niet klagen hoor, ik heb het niet slecht. Maar ik ken genoeg mensen die het niet echt goed hebben en het ook steeds minder goed krijgen. Dat is jammer.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door gerland »

Vinden we dan echt met zijn allen dat mensen boven een bepaalde leeftijd (40, 50 ,60 jaar) niet meer van toegevoegde waarde kunnen zijn op de arbeidsmarkt???

Als we dat niet vinden, waarom accepteren we het dan zo makkelijk?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik vind dat die mensen best nog wel kunnen werken, zelfs hele ouderen. Maar dan niet door middel van een sollicitatieplicht!! Ik vind dat ze mensen vanaf 50/55 jaar niet meer kunnen verplichten om te gaan solliciteren/werken. Sowieso hebben deze mensen minder kans om aangenomen te worden. Daarbij vind ik dat mensen ook op een gegeven moment mogen gaan genieten van hun vrije tijd.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door G7 »

Helemaal met je stelling eens Bailey.

Zolang men gezond van lijf en geest is, kan een ieder werken. Dan maakt leeftijd inderdaad niet uit, maar geen verplichtingen, na laten we zeggen je 55e jaar, als je al zo lang in het arbeidsproces bent geweest.

Het is wat anders, als Dilbert en Karr, die tot hun 35e door studeren. Die kunnen makkelijk nog tot hun 70e werken. Misschien zelfs nog wel tot hun 75e.

:wink:

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

:o Hallo Gerland,
Ik heb er niets op tegen om te werken, maar naast mijn pogingen om aan werk te komen, die keer op keer op niets uitlopen, je bent te oud...
moet ik ook mijn thuiswerkzaamheden doen. Ik verzeker je, dat als je voorbij de 60 bent het allemaal niet meer zo soepel verloopt.
Als je al wordt aangenomen, mag je (zwaar) werk doen tegen het minimumloon, want je hebt geen diploma's. Vroeger heette dat uitbuiting!
Een van mijn kinderen solliciteerde naar een baan als kassamedewerker. Er werd gevraagd: Hoe oud ben je nu? 20? oh, sorry, maar dan ben je te oud!!
Dit afgezet tegen mijn leeftijd, vraag ik mij af: waarom?? Als je boven de 60 bent tel je kennelijk niet meer mee maar wordt wel gedwongen te solliciteren. Dat kost geld, met een absoluut minimum inkomen,voor postzegels, envelopes etc. Dat is niet haalbaar.
Je wordt redelijk moedeloos van alle afwijzingen, ik zou ook kassawerk kunnen doen, maar, wederom; ik ben te oud.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door kiz »

Het is wat anders, als Dilbert en Karr, die tot hun 35e door studeren. Die kunnen makkelijk nog tot hun 70e werken. Misschien zelfs nog wel tot hun 75e.
als zij ná hun 35e net zoveel arbeidsjaren moeten halen als ik, dan kunnen ze nog tot hun 85e aan de bak!
(begonnen met werken toen ik 17 was, en het ziet er naar uit dat ik vóór m'n 67e geen AOW ga krijgen)

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het is wat anders, als Dilbert en Karr, die tot hun 35e door studeren. Die kunnen makkelijk nog tot hun 70e werken. Misschien zelfs nog wel tot hun 75e.
Ze kunnen het ook niet laten om mij er bij te slepen. Ik studeer niet, ik werk al jaren, dus ik kom heus wel aan mijn aantal arbeidsjaren, maak je daar maar niet druk om. En als ik me op 65ste nog net zo voel als nu, dan werk ik gewoon lekker door.

Ik zie geen enkele reden waarom mensen boven de 40, 50 of 60 niet meer aan de bak zouden kunnen en dus ook moeten solliciteren. Werk is er altijd, voor iedereen, je moet het alleen wel willen aannemen. Een baan als vuilnisman of in een fabriek is ook werk, maar de meesten voelen zich daar te goed voor. En dat is het probleem in dit land....

Bep K
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 mei 2006 20:57

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Bep K »

Heb maar 1 woord voor jou......en dat is niet best :shock:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Gooi het er vooral uit, ik zeg niet dat mijn mening de beste is, ik ben altijd bereid om naar argumenten te luisteren. Maar tot die er zijn ben ik gerechtigd mijn eigen mening te hebben.

Bep K
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 mei 2006 20:57

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Bep K »

Gewoon erg onsympathiek alles beter weten en dag en nacht aanwezig op het forum met je commentaar 8)

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door kiz »

Ik zie geen enkele reden waarom mensen boven de 40, 50 of 60 niet meer aan de bak zouden kunnen
ik wel... werkgevers hebben duizend-en-een smoezen om mensen boven de 40, 50 of 60 buiten de deur te houden.
Pas bóven de 65 wordt het weer interessant, er bestaan namelijk geen loonschalen die er in voorzien, en werkwilligen boven de 65 zien dit -behalve een aangename tijdsbesteding- vooral als aanvulling op hun inkomen.
Enig idee hoeveel buurtbusjes er door 65 plussers tegen "vrijwilligersvergoeding" worden gereden?

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door gerland »

Ik vind dat ze mensen vanaf 50/55 jaar niet meer kunnen verplichten om te gaan solliciteren/werken.
@Bailey,

Lekker wereldvreemd. En dat in een tijd waar, gegeven de demografische ontwikkelingen, steeds meer de discussie opkomt over het verhogen van de leeftijd waarop men in aanmerking komt voor AOW, of over het AOW-premie betalen door diegenen die zelf AOW genieten.

Prima hoor dat "ze mensen vanaf 50/55 jaar niet meer kunnen verplichten om te gaan solliciteren/werken". Maar: geen verplichtingen, dan ook geen rechten natuurlijk: d.w.z. graag zelf voor uw inkomen zorgen (= goed sparen dus vóór uw 50e/55e levensjaar).

Alco
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:29

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Alco »

Ik volg Bailey met alles wat ze schrijft het is een schatje volgens mij :wink:

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door gerland »

@Martina M.M.,

Ik zeg niet dat het gemakkelijk is om boven een zekere leeftijd nog aan het werk te komen.

Ik vind alleen dat als we daarin berusten dat er dan nooit iets zal veranderen.

Dan zijn we net zo verantwoordelijk voor deze leeftijdsdiscriminatie als werkgevers die allerlei smoezen hebben om ouderen niet aan te nemen.

U zegt:
Als je al wordt aangenomen, mag je (zwaar) werk doen tegen het minimumloon, want je hebt geen diploma's. Vroeger heette dat uitbuiting!
Hetgeen bij mij de vraag oproept: bent u bereid (zwaar) werk te doen te tegen het minimumloon?

Gesloten