LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Uw ervaringen met Het Net

prima
24
22%
redeljk
3
3%
matig
8
7%
slecht
13
12%
echt slecht
62
56%
 
Totaal aantal stemmen: 110

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Martin1976 »

haha, dat denk ik niet. Bij KPN weten ze wel hoe ze wanbetalers moeten aanpakken.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Fijn Martin!

hliefers
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2006 21:40

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door hliefers »

het nieuwe factureringssysteem van Hetnet is blijkbaar zo geavanceerd dat ze alleen nog maar kunnen incasseren en niet meer kunnen terugboeken.
Ik probeer al sinds april een luttel bedrag van nog geen 20 euro terug te krijgen, maar krijg alleen maar bericht dat ze weten dat ik het terug moet krijgen maar niet weten hoe lang het nog duurt.
ben toch wel benieuwd wat voor types daar op de debiteurenadministratie werken. als ik zelf een bedrag moet overmaken, heb ik dat binnen een minuut voor elkaar.
ze hebben notabene exact uitgerekend om welk bedrag het gaat. als ze nou direct het hadden teruggeboekt, scheelt voor hen ook weer tijd.

weet iemand of er een manier is om ze zover te krijgen dat ze direct uitbetalen? of moet je dan een uur aan een betaalde helpdesklijn hangen, voor een eurotje of 45....

tot nu toe bestook ik ze met mails, die zijn gratis. bellen heeft m.i. geen zin, dan kan ik het geld net zo goed niet terugvragen. die mails kosten hen tijd, de sukkels. 1x doorsturen naar de juiste afdeling en ze zijn van me af, maar nee hoor. erg toch als je zo met je klanten omgaat.

als iemand weet hoe ik het geld wel snel terug kan krijgen, hoor ik het graag! wie weet kan Radar hier iets betekenen??

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Hliefers,

ik zit met hetzelfde probleem: ik krijg 28 euro terug van HetNet en ze komen maar niet over de brug. Ik zou het deze maand terug gestort moeten krijgen, maar dat is niet gebeurd en HetNet beweert nu dat ze nog geld van mij krijgen, wat gewoon niet klopt.
Misschien zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Het gaat om te weinig geld dus mijn rechtsbijstand kan niets doen. Wie weet kunnen we onze krachten bundelen en toch iets voor elkaar krijgen?

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Ik heb trouwens een 030-nummer van KPN gekregen. Belangstellenden? Ik heb ook een naam doorgekregen. Misschien is het een idee dat we massaal naar dat nummer gaan bellen? IK ga vanaf nu in ieder geval iedere dag bellen, net zolang tot het probleem opgelost is. Ik bel met voipbuster dus het kost me niks :)

Aumanil

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Aumanil »

Ik word een beetje depressief als ik de verhalen hier allemaal hoor. Ik ben een paar weken geleden overgestapt van mijn DirectADSL abonnement naar Surfen & Bellen van HetNet. Leek allemaal prima te gaan, ik had nog nooit echt ervaringen met HetNet dus overstappen leek me prima. Bevestiging gekregen, alles netjes. Nu een paar dagen geleden het installatiepakket gekregen en de activatiebrief. Een godsgeschenk als ik het zo hoor want dat ging bij velen al fout. In iedergeval ik alle stappen van de overigens correcte en goede handleiding opvolgen, alles prima. TOTDAT het VoIP lampje moet gaan branden, niet dus. 20 min wachten. Dan maar 'even' bellen met de helpdesk, 20 min in de wacht dus.
Een medewerker aan de lijn: we gaan het voor u uitzoeken. Na vijf min is ie terug, record zo te lezen haha, ja u heeft het installatiepakket iets te vroeg ontvangen (het blijkt zelfs mogelijk te zijn iets te vroeg te ontvangen bij HetNet) u moet nog even wachten totdat wij de aansluiting gereed hebben gemaakt.
Echter de volgende ochtend de Experiabox gereset, VoIP lampje brand, yes.
Telefonisch geactiveerd, internet geactiveerd, en WEER EEN PROBLEEM 8-)

"Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
Op dit moment is uw Beheer Telefoniegegevens-omgeving niet beschikbaar.

Heeft u nog geen gebruik gemaakt van de Beheer Telefoniegegevens omgeving?
Dan is uw persoonlijke Beheer telefoniegegevens omgeving nog niet helemaal voltooid.
Wij doen er alles aan, dit zo spoedig mogelijk voor u te realiseren.
Wilt u het later nog eens proberen?

Heeft u al wel gebruik gemaakt van uw persoonlijke Beheer Telefoniegegevens-omgeving ,
dan betreft het een storing. Wij doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Wilt u het later nog eens proberen?

Excuses voor dit ongemak."

Hier wordt je toch depressief van? Boebele, ik ben een scholier en zelfs ik weet dat het niet zo heel lastig is om ookal zijn er verschillende automatische processen VOORDAT je het installatiepakket verstuurd af te ronden. Met computers moet alles toch zo snel en goed gaan? Dan moet het ook makkelijk zijn om mutaties correct uit te voeren.
Waar het echt aan ligt is het belabberde ontwerp van hun site en systemen, overal zitten bugs in, van het Customer Service Center: http://csc.hetnet.nl/CSC/ wordt je al helemaal triest.
De opmaak een echte puinhoop! Er staan wel kopjes aan de linker kant maar die dekken de inhoud niet en je moet vaak nog doorklikken, dan kun je dat toch ook weer aangeven met een kopje? Het is gewoon heel slecht ontworpen.

Wie de Surfen & Bellen implementatie heeft bedacht is sorry dat ik het zeg al helemaal debiel. Waarom kun je de klant het niet in één keer laten aanvragen en het in een centraal punt afhandelen, alles bijvoorbeeld regelen via het online Customer Service Center? Doordat het allemaal zo gefragmenteerd verloopt kun je ook niets anders dan fouten en 'verstoringen' zoals ze het zelf noemen in de onderlinge systemen krijgen.

Oow ja nog zoiets, een tijdje was het ook niet mogelijk ze een e-mail via het online formulier te versturen, telkens een fout in het PHP-script bij de registratieaanmaak. Hun hier een e-mail op [email protected] verstuurd, geen antwoord maar een paar weken later was het opgelost. Is dit nou klantvriendelijkheid?

Het lijkt wel alsof hun enigste doel is geld uit je zak te kloppen, dat zullen ze bij mij echter niet lukken. Ik denk dat ik de oplossing heb:

* Bel absoluut niet met de helpdesk hier komen alleen meer rampen uitvoort. Het kost je alleen geld, hier is het HetNet ook alleen maar om te doen.
* Heb je een probleem e-mail het dan via het formulier op de site, ookal krijg je alleen een ontvangstbevestiging met incidentnummer ontvangen, het is dus ontvangen. Het moet je niet boeien of ze je nou antwoorden of niet, het kost je iig geen geld.
* Kijk na een paar dagen zeker niet eerder want dat is onmogelijk, op dat tempo kunnen ze absoluut niet werken, of er een verandering is opgetreden. Zo niet, wacht lekker.
* Krijg je onverhoopt een factuur? NIET BETALEN. Anders laat je het alleen maar toe om hen door te laten gaan met hun belachelijke klantbehandeling. Laat eventueel het bedrag storneren en stuur ze een duidelijke e-mail wáárom je het bedrag niet voldoet.
* Dreigementen dat ze je afsluiten of een gerechtelijke procedure beginnen? Hier kun je alleen om lachen, je hebt al het bewijs dat je er alles aan hebt gedaan om je probleem te melden. Mocht het tot een rechtzaak komen dan hebben ze geen poot om op te staan
* Als ze een e-mail terugsturen dat je de helpdesk moet bellen, doe dit dan éénmalig, zeker niet te lang. Krijg je geen bevredigend antwoord, goodbye.
* Ze kunnen je trouwens niet eisen om te bellen: waarom bied je anders een e-mailservice aan als je niet wilt dat klanten hier gebruik van maken? Het moet mogelijk zijn om een bedrijf te bereiken met een dienst die zijzelf aanbieden.
* Als het echt maanden gaat duren ga ze lastigvallen met een schriftelijke liefst aangetekende brief waarin je het probleem verhelderd en verwijst naar eventuele e-mails met incident nummers, kunnen ze die niet vinden, pech voor hun. Dat is niet jouw zaak dat ze hun eigen administratie niet fatsoenlijk bij kunnen houden. Je kunt ook eventueel dat mens bellen van klachtenafhandeling via telefoon 0334540400. Ga niet schreeuwen en ook niet lachen ookal zou iedereen dat eigenlijk wel willen doen, blijf netjes wijzen op je klacht maar wees wel duidelijk.

Het moet zo echt verholpen worden heb ik uitgedacht, je moet niet raar opkijken als je probleem weken duurt om te verhelpen bij HetNet hebben ze helaas niet zo'n grote brainpower of willen ze die gewoon niet gebruiken.

Ik ben geen expert op het gebied van consumentrecht, maar er zal vast wel ergens iets te vinden zijn over het ontbinden van een contract als het echt niet meer wil want ze hebben zich niet aan de afspraken gehouden.

Gelukkig zit ik nog niet met vreselijke problemen maar dat zou best goed kunnen gebeuren, ik wacht iig lekker af, je moet vooral geduldig zijn is de key denk ik, ookal is het belachelijk want ze moeten je normale service verlenen. Maar ga vooral niet betalen aub. Ik doe dat zeker niet als ze mij de dienst niet leveren.

yvette.andre
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:49

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door yvette.andre »

twee maanden geleden mijn vriendin hetnet aangeraden altijd online niks mee van doen.

Maar nu heb ik mijn huis verkocht en heb nog geen nieuwe woning, en moet dus nood gedwonen mijn adsl en surfen en bellen op zeggen.

Vele minuten wachten geen reactie en 1 beloofte dat het surfen en bellen is op gezegd (krijg vandaag een brief dat het eerdaags geleverd wordt)
Mailtje met opzeggingen en aangetekende brieven ik weet het niet meer ik ben al een maand bezig om mijn abonnementen op te zeggen voor 25 sept. En finacieel kan de telefoonrekening niet hoger worden want dan wordt het krabben om het geld bij elkaar te krijgen. (0,45cent en dat voor wachten en geen hulp :cry: :cry: :cry: :cry:

is er iemand die mij kan helpen ben echt wanhopig aan het worden.(kan ik ze niet gewoon bij betaling blokeren?) of is er alsjeblieft iemand die een effectieve oplossing weet/

Nog nooit zo wanhopig geweest het hoort toch niet zo moeilijk te zijn om een abonnement wegens omstandigheden op te zeggen.

roelofjansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2006 19:28

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door roelofjansen »

als ik onderstaande reacties lees, word ik behoorlijk hopeloos.
sinds 2 juli bezig om surfen en bellen geregeld te krijgen.
het bekende kastje naar de muur is begonnen. kpn zegt dat het aan hetnet ligt, hetnet zegt kpn.

inmiddels zo'n 200 minuten besteed aan wachten en bellen met helpdesk nummer (0,45ct p/min)

we hebben uw klacht in behandeling, u wordt vandaag teruggebeld
je raadt het al: nog geen een keer teruggebeld.

nu maar de schriftelijke weg bewandeld: een klacht naar de afdeling "klanten"service...

succes mensen, als iemand een goed alternatief weet?

ik snap nu wel dat ze de eerste 6 maanden 10 euro korting kunnen geven per maand. ik heb dat betaald..... :lol:

linda33
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2006 19:55

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door linda33 »

Na een jaar gebruik te hebben gemaakt van ADSL van Het Net wilde ik mijn abonnement beindigen (langzaam en duur). Na het grondig doorlezen van de voorwaarden vond ik het volgende:

Citaat uit de algemene voorwaarden van Het Net:
"De Overeenkomst wordt aangegaan voor 12 maanden. Na ommekomst van deze termijn wordt de Overeenkomst telkens stilzwijgend verlengd met dezelfde termijn, tenzij Gebruiker de Overeenkomst voor het verstrijken van de termijn schriftelijk opzegt, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand."

Dus bewust hiervan heb ik netjes 6 weken van tevoren schriftelijk (per brief) opgezegd.

Omdat ik na twee weken nog steeds geen bevestiging had ontvangen. Heb ik contact proberen te nemen via het online vragenformulier. Na het invullen van het formulier bleek verzenden niet mogelijk, de website gaf een error.

Toen heb ik een email naar de administrative contact gestuurd van de website (is op te zoeken via de whois database). Hierop werd echter helemaal niet ge-reageerd.

Omdat ik toch zekerheid wilde over mijn opzegging ben ik voor de deadline van een maand maar gaan bellen met hun dure heldesk. Ik heb drie maal gebeld (de eerste twee keer alleen maar in de wacht gestaan en het na 30 minuten opgegeven). Bij elkaar heeft het met een schofterige Euro 40 gekost om iemand te spreken te krijgen (zo ben je enig voordeel dat je ooit had meteen kwijt en kan je maar beter direct voor een betere service provider kiezen). De persoon, die ik te spreken kreeg kon wel zien, dat mijn opzegbrief aangekomen was, maar kon mij geen bevestiging van opzegging sturen. Er zou een schriftelijke opzegging volgen.

Omdat ik toch zekerheid wilde en een bewijs van het aankomen van mijn opzegbrief heb ik diezelfde dag, nog voor de deadline dus ook een email gestuurd naar [email protected] met een kopie van mijn opzegbrief en de vraag om een bevestiging. Toen bleek pas echt hoe groot de administratieve bende is bij Het Net.

Ik kreeg een opzeggingsbevestiging toegestuurd, maar pas voor over een jaar en een maand. Dit was buitensporig, want ik was ruim op tijd geweest met mijn opzegging. Ze begrijpen toch zeker wel, dat ik niet een jaar ga zitten wachten op een opzegging. Denken ze dat ik gek ben. Ik had ook al een nieuwe provider aangevraagd, die ongeacht of mijn lijn vrij is kosten in rekening gaat brengen.

Ik heb daarna weer contact genomen via [email protected], met de vraag om de fout te corrigeren. Na ongeveer 6 maal het probleem uiteen gezet te hebben en 12 emails kreeg ik iedere keer een of ander standaard antwoord teruggestuurd, dat kant nog wal raakte, maar in ieder geval geen antwoord gaf op de vragen in mijn email. Iedere keer kreeg ik dezelde standaardantwoorden. Worden de emails uberhaupt gelezen? Dit is echt om doodmoe van te worden.

Nu na ongeveer 6 tracking nummers gekregen te hebben lijkt er in de verste verte nog geen oplossing in zicht.

Hoe kom ik ooit van Het Net af?
Ik raad iedereen af om er aan te beginnen.
Mocht je ooit de helpdesk nodig hebben dan betaal je zo veel, dat je beter direct een provider kan kiezen met betere service. 40,- Euro kostte het me om iemand te spreken te krijgen.

Klanten lijken in de ogen van Net Net wel melkkoeien, wanneer ze netjes op tijd en volgens de regels opzeggen worden ze gewoon genegeerd.
Het klachtenformulier op de website doet het niet. De onderhouder van de website reageert niet. Het [email protected] adres geeft alleen maar standaardbriefjes terug, die kant nog wal raken.

Hoe kom ik ooit van deze ellende af?
De nieuwe provider kan niet leveren zolang Het Net mijn lijn bezet houdt met hun ADSL signaal.

Moet ik nu straks twee providers gaan betalen?

TRAY
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:00

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door TRAY »

Hmm

Ik heb dus binnen zeven werkdagen alles geannuleerd, telefonisch en zelfs aangetekend schriftelijk.

Uiteraard naam genoteerd met wie ik gebeld heb en zelfs een kopie van de brief gemaakt en bericht terug gekregen wanneer zij mijn brief hebben ontvangen, dat heb ik allemaal als bewjs hier liggen.

Maar nu stuurt Het net toch vandaag toch een brief met al mijn gegevens er in dat ze me welkom heten enzo.

Ik had toch geannuleerd binnen zeven dagen en dat tot tweemaal toe?
Denk maar niet dat ik dat dure nummer nogmaals ga bellen of nogmaals aangetekend een brief ga sturen...

Hoe dit op te lossen? Of gewoon niks meer doen, daar Het Net zelf fout is geweest?
P.S. ze sturen me constant een machtiging formulier, welke ik dus nog niet geretourneerd heb. In principe hebben ze geen toestemming bedragen automatisch van mn rekening af te schrijven.

TRAY
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:00

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door TRAY »

Heb een email naar [email protected] gestuurd:


Beste,


Enige tijd geleden heb ik mijn aanvraag betreffende Instap Surfen en Bellen proberen te annuleren binnen het afgesproken aantal dagen. Dit is telefonisch gebeurd na gesproken te hebben met een zekere Michelle Bateh op 11 augustus 2006 om 8:00 en schriftelijk, via een aangetekende brief welke verstuurd is 11 augustus 2006. Verder heb ik van deze brief maandag 14 augustus een ontvangstbevestiging ontvangen.
Deze brief heb ik gekopieerd en wel in mijn bezit inclusief eventueele stukken. Verder heb ik gevraagd om een annuleringsbevestiging, welke ik tot op heden spijtig genoeg niet heb mogen ontvangen.
Toch ontving ik vandaag een brief getiteld Uw aanmelding.
Ik vraag u vriendelijk mijn aanvraag te alsnog te annuleren. Ik ben niet van plan nogmaals telefonisch danwel schriftelijk per post contact op te nemen, daar ik eerder hieraan voldaan heb en dit weinig
zin heeft gehad, uiteraard te lezen in bovenstaande stuk.
Het feit dat ik er nogmaals de nadruk op leg mijn aanvraag direct te annuleren is mede doordat op verscheidene consumentenfora
Het Net als zeer slecht betiteld wordt.

Met vriendelijke groet,

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Tray, het lijkt me duidelijk dat je aan de zijde van Het Net genoeg hebt gedaan om eventuele rekeningen niet te betalen. Zelf had ik ook genoeg bevestigingen in huis dat een en ander opgezegd was. Namelijk via de mail en via een schrijven van Het Net. Ook toen wisten ze het nog voor elkaar te krijgen om het abonnement door te laten lopen. Toen ik dit aan de helpdesk meldde, € 0,45 per minuut, wisten ze me ook nog stellig te melden dat bij hun geen brieven bekend waren van de opzegging en dat ik deze dan maar op moest sturen. Conclusie, het is knap te noemen om zoveel verkeerd te laten gaan.

Vervolgens werd ook nog de trukendoos aan de KPN zijde open getrokken. Doordat men te laat was met mijn abonnement te beeindigen stelde men namelijk dat het KPN gedeelte niet met terugwerkende kracht kon worden beeindigd. Of ik dus aub wilde betalen. Dit leek me een slecht voorstel, maar heb ik uiteindelijk wel gedaan. De moedermaatschappij van Het Net, KPN dus, had waarschijnlijk mijn telefoon afgesloten wanneer ik dat niet had gedaan. Ondertussen heb ik wel het hele gebeuren aan mijn rechtsbijstandsverzekeraar overdragen. Toevallig heb ik hun gisteren nog een mailtje gestuurd, dat het aan de zijnde van Het Net oorverdovend stil was en ik dus nog geen reactie ontvangen had.

Het is gewoon te gek voor woorden. Mocht radar of kassa hier een uitzending aan willen spenderen dan stel ik mijn dossier met plezier beschikbaar. Ik neem aan dat de verantwoordelijken van Het Net hiervoor het schaamrood op hun kaken krijgen wanneer ze hier publiekelijk mee geconfronteerd zouden worden. Uit mijn dossier blijkt namelijk duidelijk de volledige incompetentie van hun doen, maar vooral ook nalaten.

Goed trouwens dat je met ontvangstbevestiging hebt opgezegd alhoewel dat dus ook geen garantie is voor een goede afloop. In mijn geval wist ene Anita van Beem van Het Net mij nog te verzekeren dat ze iets niet hadden ontvangen. Nadat ik vermelde dat dit behoorlijk bezijden de waarheid was, werd ze nijdig en verbrak ze vrij onbeschoft de verbinding.


Het is trouwens niet allemaal kommer en kwel bij Het Net. De incassoafdeling werkt namelijk een stuk beter. Nadat ik een tweetal incasso's gestorneer had, kreeg ik binnen een week bericht dat dit toch niet de bedoeling kon zijn. Kortom het kan dus wel, het licht er echter maar net aan waar de prioriteiten liggen van Het Net. Het is wel duidelijk dat deze niet bij de service liggen.

Mocht je een deel van mijn brieven na willen lezen dan kan dit bij de topic "opzegging Het Net"

TRAY
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:00

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door TRAY »

Bedankt voor het bericht.

Momenteel bezit ik gelukkig wel nog een werkende internet verbinding van XS4All. De hoofdreden voor mij om te switchen naar Het Net was omdat hun goedkoper zijn. Nu oogt dat goedkoper zijn als zijnde duurkoop. Ik ben zelf van plan of bij XS4All te blijven of mijn hele internetverbinding stop te zetten.

Verder heb ik een voordeel dat ik de kaarten die ik vandaag en enige tijd geleden ontving voor een automatische incasso niet heb ingevuld en geretourneerd.

Mocht het van een zaak komen dan kan altijd nog dit topic bekeken worden dat vol staat van de problematische gang van zaken.

Een beetje bedrijf laat het niet zo ver komen. Die zorgen dat ze in de publieke media met een ruime voldoende bestempeld worden. Helaas mogen we Het Net afschilderen als een onbetrouwbaar vals lelijk eendje.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Het kan verkeren. Zelf zit ik ondertussen bij xs4all. Liever iets meer betalen voor een betere service en tot dusver ben ik daarin niet teleurgesteld. Het enige minpuntje is dat het net als Het Net een dochter is van KPN. Echter dat nemen we dan maar op de koop toe. xs4all heeft trouwens wel een gratis fire wall en virus bescherming. Ook dat moet je natuurlijk meetellen.

Het Net is inderdaad een onbetrouwbaar lelijk eendje en doet me denken aan een gelegaliseerde maffiabende met wat ik ervan meegemaakt heb. Gelden worden zonder pardon achterover gedrukt.

TRAY
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:00

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door TRAY »

Yups.
Trouwens ik heb al geen zin meer om me er druk over te maken.
Als ze binnenkort die experia box (dat speciaale modem) sturen, doe ik het gewoon retour afzender met gewijgerd dr op.

Verder doen ze maar waar ze zin in hebben.

pieter58
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2006 13:57

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door pieter58 »

Ik hoorde onlangs de KPN directeur ( Ad Scheepsbouwer )zeggen dat zusterbedrijf Het Net er is voor de jongere internetter. Nou dan zit ik dus bij de verkeerde club met
mijn 66 jaren. Maar dat daargelaten. Ik heb al een stukje in deze rubriek geschreven. Zolang je maar geen zaakjes wilt veranderen, verhuist of je pakket wilt up- of downgraden is er niet zoveel aan de hand. KPN zorgt voor de aansluiting en het onderhoud en daar heb ik persoonlijk geen klachten over. Wat doet Het Net dan eigenlijk ? Nieuwe klanten winnen en de administratie voeren voor hun klanten. Nou dat laatste is een farce !!!
Na een upgrade naar SnelsurfenplusBellen bleef ik zitten met twee abo's.
Brieven en emails er kwam nooit een gericht antwoord. Het zal menigeen zijn opgevallen dat er nooit een naam onder een mail van hun staat. Stuur dezelfde mail een aantal keren en je krijgt verschillende ( algemene ) antwoorden. Ten einde raad gemailed en gebeld met de KPN helpdesk. Dat laatste voor een redelijke 10€ cent per min. Daar hoorde ik dat ze opvallend veel klanten van Het Net aan de lijn krijgen. Na het probleem te hebben uitgelegd werd ik geadviseerd om ze te bestoken met mails. Het is dus binnen KPN best wel bekend wat hun zusterbedrijf er van bakt ! Er leek nu eindelijk iets te gebeuren.
Gisteren was ik razend benieuwd naar de nieuwe nota, die ik per email ontving. Deze was o n le e s b a a r. De tekst op het standaard formulier stond allemaal op dezelfde lijn ! Nou zo blijf je jezelf verbazen over deze club.
Mijn advies: BEGIN NOOIT AAN HET NET. Ik zit er weer voor een jaar aan vast en zal mij in die tijd verdiepen in wat andere providers hebben te bieden. SLECHTER KAN HET NIET !!

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door BLW »

Als je zwart op wit wilt hebben staan dat het een puinhoop is bij Het Net dan moet je inderdaad een stuk of wat mailtjes met dezelfde vraag versturen. Met de verschillende antwoorden die je dan krijgt, en wat voor een antwoorden, kun je snel je gelijk halen.

Ook dan geldt echter. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende werelden. Ik heb namelijk ook nog geld tegoed van die oplichters. Ben bang dat ik er naar kan fluiten. Bellen naar de helpdesk heeft weinig zin want dat kost je alleen maar geld.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Het onvoorstelbare is gebeurd: Ik heb het teveel betaalde geld terug gekregen! Ik sta er zelf ook van te kijken eerlijk gezegd, had me er eigenlijk al bij neergelegd dat ik het geld kwijt was.

Dus: zeuren helpt, dat is duidelijk. Gewoon zoveel mogelijk brieven versturen.

Succes allemaal!

rvdijk
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2006 10:51

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door rvdijk »

Hoe durfen ze ...

Na het plaatsen van onderstaand bericht op 16 augustus j.l. (en intussen twee maal flinke storingen en dagen onbereikbaar) werd er niet inhoudelijk meer gereageerd op mijn herhaaldelijke klacht op 16 augustus.

------------------

Langzamerhand ben ik moe gestreden ...

18 April verzocht om ADSL Snel Surfen om te zetten in IPB ... met een normale levertijd van ca. 3 weken!

Op 15 en 16 Mei maar eens aan de bel getrokken ... de order was niet te vinden en dit ondanks het feit dat de ordr wel vermeld stond in mijn persoonlijke gegevens op de internetsite van HETNET ...!

'Standaard' antwoord gekregen wat totaal niet op mijn verzoek van 15/16 mei sloeg ...

Maar even gebeld ... en ja ... na 20 minuten geen antwoord (maar wel 9 euro armer)

Op 29 mei eindelijke een mailtje met de melding dat de persoonsgegevens niet klopten met de opgegeven aansluiting (larie) maar dat het nu binnen 3 weken in orde zou komen!

2 dagen later gebeld door een vriendelijke dame die vroeg of het pakket al binnen was ...

Pakket gearriveerd op 16 juni ... echter aansluiting bleek niet mogelijk.
Een van de meegeleverde kabeltjes had een onderbroken stekkertje. Dit euvel hebben wij zelf maar verholpen.

De aansluiting van de telefoon werkte na portering niet meer. Gebeld met HETNET en ja ... een vriendelijke man kon me mededelen dat de klacht zo spoedig mogelijk verholpen zou worden ... echter gaf wel even aan dat een normale termijn ca. 14 werkdagen zou zijn!

Zelf maar rechtstreek met de KPN gebeld ( is ook goedkoper) en na 5 minuten een lot uit de loterij: een medewerker noteerde mijn mobiele nummer en beloofde onmiddelijk na het probleem te kijken. Resultaat: binnen 5 minuten werd ik teruggebeld met de mededeling dat een setting in computer van de KPN verkeerd stond en dat het probleem opgelost was! Bravo ...

Na mijn vacantie eind juli geprobeerd de tweede lijn te gebruiken ... en ja: MIS ... deze werkte niet.

Onmiddelijk gebeld met de HELPDESK maar er werd mij na 15 minuten betaald bellen angeraden de klacht per mail te melden.
Op 1 augustus gemaild naar de helpdesk van HETNET ... en een keurige mail terug dat de vraag ontvangen is en dat zo spoedig mogelijk geantwoord wordt.

Op 12 augustus een mailte gekregen dat i.v.m. een storing men niet in staat was geweest binnen de gestelde termijn te antwoorden ... en met het verzoek om de klacht maar opnieuw te melden!
Uiteraard onmiddelijk weer gedaan.

Op 16 augustus het verzoek gekregen om maar te bellen met de HELPDESK ...
Vooruit maar, we kunnen er weer tegen na de vacantie: gebeld met de heer Mark Wederholt. Deze meneer zegt het probleem te begrijpen en belooft deze klacht onmiddellijk door te geven aan de TD. Hij geeft aan dat de meeste klachten binnen 4 uur worden opgelost ... maar soms kan dat wel eens uitlopen tot 2 werkdagen.

U snapt het ... ook die 2 werkdagen zijn inmiddels voorbij ... en de klacht is niet verholpen.

Vele euros armer en geen tweede lijn ...

Heeft er iemand in Nederland een idee hoe men HETNET kan leren met klachten om te gaan?

Ik heb altijd geleerd dat een klacht oplossen een kans is om te verkopen: een goede en snelle oplossing van een gemelde klacht spreekt zich door ... en doet verkopen!

De falende werking van de HELPDESK van HETNET en het gemis aan een adequate klachtoplossing spreekt zich ook door ... zij het dan in NEGATIEVE zin!

Jammerlijk.

Consumenten van Nederland ... U bent gewaarschuwd!

R.F. van Dijk

----------------------------------------------------------------------------------

tot hedenmorgen er een qua inhoud exacte dezelfde mail kwam als op 12 augustus:

I.v.m. een storing zijn wij niet in staat was geweest binnen de gestelde termijn te antwoorden ... en wij verzoeken u om de klacht maar opnieuw te melden!

Dit is dus een normale manier om klachten op te lossen: zeggen dat je problemen hebt met het e-mailsysteem en dan maar hopen dat de klant niet meer reageert: het zogenaamde vergeetsysteem

stop de klacht in de onderste lade en 'geen reactie = klacht opgelost'

Consumenten van Nederland ... laat je niet bedotten ... U bent gewaarschuwd!

R.F. van Dijk

TRAY
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:00

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door TRAY »

Ik had diezelfde **** mail...een beetje bedrijf antwoord gewoon netjes terug
Geachte heer/mevrouw,

U heeft ons onlangs een e-mailbericht gestuurd. Door een storing in ons e-mailsysteem zijn wij niet in staat geweest u te antwoorden binnen de tijd die u van ons gewend bent.
U heeft misschien inmiddels langs een andere weg antwoord op uw vraag gekregen of het probleem waarmee u ons benaderde is inmiddels opgelost.
U kunt wellicht ook het antwoord op uw vraag vinden op onze Supportpagina’s. Op http://www.hetnet.nl/help hebben wij de meest voorkomende vragen en antwoorden in overzichtelijke rubrieken voor u on line gezet.
Indien uw vraag nog niet beantwoord is en u uw antwoord niet op onze Supportpagina’s aantreft, verzoeken wij u uw vraag opnieuw aan ons te stellen door op dit bericht te antwoorden via de optie ‘beantwoorden’ (‘reply’) in uw e-mailprogramma. Wij zullen uw vraag dan opnieuw in behandeling nemen en u op zo kort mogelijke termijn antwoorden.
Indien wij geen reactie van u ontvangen zullen wij uw bericht als afgehandeld beschouwen en niet verder in behandeling nemen.

Wij hopen op uw begrip en bieden u onze oprechte excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Het Net


Met vriendelijke groet,

Het Net

Gesloten