LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Uw ervaringen met Het Net

prima
24
22%
redeljk
3
3%
matig
8
7%
slecht
13
12%
echt slecht
62
56%
 
Totaal aantal stemmen: 110

Tinos
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2006 12:01

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Tinos »

Bellen via de computer is ook nog een optie ja. Maar je kan er niet op gebeld worden toch? Ik denk dat je gelijk hebt over dat internet+bellen. Het is nog te vroeg, de techniek nog niet goed ontwikkeld. Maar ik denk dat ik er toch voor kies om de hele vaste telefoonlijn eruit te gooien, heb het gehad met de familie KPN. Ik las dat er ook positieve ervaringen zijn met UPC en internet. Daar ga ik me maar eens in verdiepen.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Ok, succes ermee!
Ik zit nu een beetje te denken aan Casema, maar ook pas over minstens een jaar.
Met via de computerbellen kan je trouwens wel op je computer gebeld worden, maar hoe dat zit weet ik niet. Kost wel extra dacht ik. Ik maak er geen gebruik van, omdat ik mijn KPNverbinding nog altijd nodig heb voor mijn adsl.

rvdijk
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2006 10:51

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door rvdijk »

Langzamerhand ben ik moe gestreden ...

18 April verzocht om ADSL Snel Surfen om te zetten in IPB ... met een normale levertijd van ca. 3 weken!

Op 15 en 16 Mei maar eens aan de bel getrokken ... de order was niet te vinden en dit ondanks het feit dat de ordr wel vermeld stond in mijn persoonlijke gegevens op de internetsite van HETNET ...!

'Standaard' antwoord gekregen wat totaal niet op mijn verzoek van 15/16 mei sloeg ...

Maar even gebeld ... en ja ... na 20 minuten geen antwoord (maar wel 9 euro armer)

Op 29 mei eindelijke een mailtje met de melding dat de persoonsgegevens niet klopten met de opgegeven aansluiting (larie) maar dat het nu binnen 3 weken in orde zou komen!

2 dagen later gebeld door een vriendelijke dame die vroeg of het pakket al binnen was ...

Pakket gearriveerd op 16 juni ... echter aansluiting bleek niet mogelijk.
Een van de meegeleverde kabeltjes had een onderbroken stekkertje. Dit euvel hebben wij zelf maar verholpen.

De aansluiting van de telefoon werkte na portering niet meer. Gebeld met HETNET en ja ... een vriendelijke man kon me mededelen dat de klacht zo spoedig mogelijk verholpen zou worden ... echter gaf wel even aan dat een normale termijn ca. 14 werkdagen zou zijn!

Zelf maar rechtstreek met de KPN gebeld ( is ook goedkoper) en na 5 minuten een lot uit de loterij: een medewerker noteerde mijn mobiele nummer en beloofde onmiddelijk na het probleem te kijken. Resultaat: binnen 5 minuten werd ik teruggebeld met de mededeling dat een setting in computer van de KPN verkeerd stond en dat het probleem opgelost was! Bravo ...

Na mijn vacantie eind juli geprobeerd de tweede lijn te gebruiken ... en ja: MIS ... deze werkte niet.

Onmiddelijk gebeld met de HELPDESK maar er werd mij na 15 minuten betaald bellen angeraden de klacht per mail te melden.
Op 1 augustus gemaild naar de helpdesk van HETNET ... en een keurige mail terug dat de vraag ontvangen is en dat zo spoedig mogelijk geantwoord wordt.

Op 12 augustus een mailte gekregen dat i.v.m. een storing men niet in staat was geweest binnen de gestelde termijn te antwoorden ... en met het verzoek om de klacht maar opnieuw te melden!
Uiteraard onmiddelijk weer gedaan.

Op 16 augustus het verzoek gekregen om maar te bellen met de HELPDESK ...
Vooruit maar, we kunnen er weer tegen na de vacantie: gebeld met de heer Mark Wederholt. Deze meneer zegt het probleem te begrijpen en belooft deze klacht onmiddellijk door te geven aan de TD. Hij geeft aan dat de meeste klachten binnen 4 uur worden opgelost ... maar soms kan dat wel eens uitlopen tot 2 werkdagen.

U snapt het ... ook die 2 werkdagen zijn inmiddels voorbij ... en de klacht is niet verholpen.

Vele euros armer en geen tweede lijn ...

Heeft er iemand in Nederland een idee hoe men HETNET kan leren met klachten om te gaan?

Ik heb altijd geleerd dat een klacht oplossen een kans is om te verkopen: een goede en snelle oplossing van een gemelde klacht spreekt zich door ... en doet verkopen!

De falende werking van de HELPDESK van HETNET en het gemis aan een adequate klachtoplossing spreekt zich ook door ... zij het dan in NEGATIEVE zin!


Jammerlijk.

Consumenten van Nederland ... U bent gewaarschuwd!

R.F. van Dijk

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Voor wie bij Het Net zit herkent deze problemen als geen ander. Het wordt eens hoog tijd dat hier de nodige aandacht aan wordt besteed via de diverse consumentenprogramma's op TV.

Met name de lange wachttijden a € 0.45 per minuut is velen een doorn in het oog en ruikt naar pure flessetrekkerij. Lekker vangen voor de KPN die als moedermaatschappij van Het Net door het leven mag. Oftewel de aloude KPN is dus ook bepaald niet meer wat het geweest is. Jammer is tevens dat het geheel er niet doorzichtiger op is geworden met al die dochtermaatschappijen die KPN opgekocht dan wel opgericht heeft om als internet provider te fungeren.

Op zich is de verbinding goed die Het Net aanbied. Echter de ellende gaat pas goed beginnen wanneer je als consument de helpdesk nodig hebt. Je wordt werkelijk van het kasje naar de muur gestuurd of met loze beloften aan het lijntje gehouden. Wanneer je dan keer op keer de helpdesk moet gaan bellen is er zo voor € 100 verbeld. Velen zullen dit met mij kunnen beamen. Verder wordt geld waar je recht op hebt in het geheel niet terugbetaald. Pure diefstal dus. Met de beste fantasie ter wereld kan ik er niets anders van maken.

Te gek voor woorden dat een dergelijk prut bedrijf uberhaupt nog klanten heeft en deze niet allemaal gillend zijn weggelopen.

Of te wel, ik kan me volledig aansluiting bij de mening van de vorige schrijver. Mensen begin er niet aan. Het Net is gewoon te schofterig voor woorden.

Tinos
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2006 12:01

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Tinos »

Ons beeld van veel helpdesken is te naïef. Ik ken iemand die werkt bij de helpdesk van een grote provider en waar hij tegenaanloopt, is dat het niet gaat om te helpen, maar om zoveel mogelijk telefoontjes af te handelen. Dat lijkt raar met die lange wachttijden, maar ze proberen je in zo korte mogelijke tijd (het gemiddelde telefoontje mag vaak niet langer dan 30 seconden duren) te "helpen": oftewel geef een ***-antwoord en laat ze maar weer terugbellen als ze er niet uitkomen.
Zo wordt er namelijk geld aan verdiend, in plaats van dat het geld lijkt te kosten (alsof tevreden klanten niets waard zijn...)

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Dat ligt ook een beetje aan de beller zelf, ik heb niet zo vaak gebeld met helpdesken maar het is ook maar of je je als beller laat afschepen. 'k heb ook wel eens de helpdesk van Het Net gebeld en ik hang niet eerder op voordat het probleem is verholpen, of dat nou kort of lang duurt. Ik had overigens niet het idee dat ze me weer gauw van de lijn af wilden hebben, 'k werd correct en professioneel te woord gestaan.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Martin,
dan ga je er dus vanuit dat, wanneer je maar lang genoeg aan de telefoon blijft, je een bevredigend antwoord krijgt. Helaas heb ik hier genoeg verhalen gelezen die het tegendeel bewijzen.

Inderdaad, HetNet is een kutprovider, nooit naar toe gaan! Ik krijg ook nog geld van die dieven, maar na allerlei toezeggingen en beloftes van hun dat ze het teveel betaalde abonnementsgeld zouden verrekenen sturen ze mij ineens ineens een rekening van, jawel het enorme bedrag van, 1 euro. :shock:
Pesterij als je het mij vraagt. Ik weet niet wat voor types er daar werken, maar volgens mij zijn het een stel scholieren die verre van capabel zijn en de opdracht krijgen de klant zoveel mogelijk met een kluitje in het riet te sturen.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Flipipo »

Beste, het is niet alleen bij Hetnet hoor!! We zijn overigens wel tevreden gebruikers.... overal gaat ook mis... Bij mijn Pa die tele2 heeft(telefoon al jaren en prima) nu met adsl en tv, hopeloos problemen... rara.. vaste klanten worden ook niet goed geholpen hoor.... Dus overal is kommer en kwel!

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Bij mijn huidige, kleine, provider word ik wel goed geholpen. Het kan dus wel.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Ik zit nu sinds een half jaartje bij Het Net. Geen enkel probleem, heb 1 keer de helpdesk gebeld bij de installatie en geen centje pijn, binnen korte tijd zat ik online.
Martin,
dan ga je er dus vanuit dat, wanneer je maar lang genoeg aan de telefoon blijft, je een bevredigend antwoord krijgt. Helaas heb ik hier genoeg verhalen gelezen die het tegendeel bewijzen.
gelukkig wist ik waar ik over praatte en kon het probleem precies omschrijven. Dat wil ook nog wel eens het probleem zijn, met mededelingen als "m'n internet doet het niet" kunnen ze niet veel natuurlijk.

Inderdaad, HetNet is een kutprovider
Ik krijg ook nog geld van die dieven
Pesterij als je het mij vraagt
Hier spreekt duidelijk een gefrustreerde klant, nogmaals ik ben het er niet mee eens. Mijn ervaringen zijn positief maar zoals al gezegd, bij iedere provider gaat wel eens wat fout! (Okee, uitgezonderd Tele2, daar gaat heel veel fout)

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Sja, een klant ben ik eigenlijk nooit geweest van hun, daarom ben ik ook zo gefrustreerd. Een gedwongen overname deed bij mij HetNet belanden, maar ik heb mijn abonnement meteen beëindigd en nooit gebruik gemaakt van de diensten van HetNet. Helaas moest ik wel gewoon mijn abonnementsperiode uitzitten. Dat ze het dan ook presteren om vrolijk een paar maanden extra te incasseren gaat er bij mij niet in. Ik heb nooit voor HetNet gekozen en ik raad iedereen af om met HetNet in zee te gaan.

Ik zit nu bij een goedkope provider waar ik meteen antwoord krijg op mijn vragen en waar je niet, zoals jij zegt, "deskundig" hoeft te zijn om goed antwoord te krijgen. Op mijn probleem (teveel geincasseerd abbonementsgeld) hebben ze bij Hetnet ook nooit duidelijk antwoord kunnen geven, terwijl het allemaal echt niet zo ingewikkeld is.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Martin1976 »

welke provider heb je dan nu?

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Ik zit nu bij Speedxs

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Volgens mij vind Martin1976 zo'n beetje alles goed, zo lang het maar van KPN afkomstig is. Martin ga even buiten spelen en neem je vriendjes Karr 1/2/3, Dilbert, ?? aub mee naar de speelweide.

Voor mij is het gewoon hartstikke duidelijk. Het Net als dochteronderneming van KPN neemt het niet zo nauw als het om het achteroverdrukken van gelden gaat.

Een gefrusteerde ex gebruiker van Het Net

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Doe niet zo belachelijk Bink007 (hahaha, wat is dat nou weer voor een naam, denk je dat je James Bond bent ofzo??)

Dat mijn televisie, internet en telefoon die ik allemaal van KPN afneem toevallig allemaal goed werken hoeft niet te betekenen dat ik hier onzin zit te verkopen. Juist bijdrages zoals jij die hier geeft kunnen we missen als kiespijn. Pak dus je Playstation of barbiepoppen maar weer en val ons niet lastig!!

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Best wel een voorspelbare reactie. Heb je je KPN vriendjes al de groeten gedaan.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Nee dat moet ik nog doen. Als je je klantnummer even geeft zal ik je nog een flinke naheffing sturen :lol:
Laatst gewijzigd door Martin1976 op 18 aug 2006 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Zoekt en gij zult vinden. Kijk hiervoor op de topic "opzegging Het Net"

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik heb hem al gevonden, ik zal het even doorgeven aan debiteurenbeheer. :D

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Succes ermee! Je zult dat namelijk hard nodig hebben met het uitgebreide dossier wat ik in deze heb samengesteld.

Gesloten