LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door ?? »

Gizmo, toevallig het wetboek van strafrecht wel eens gelezen?

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door Gizmo© »

ja, dus????

Dat het niet mag en je straf zou krijgen. Gaat mij erom dat die kwal constant met leedvermaak zit te posten hier op het forum. Das nogal irritant. Kom met een oplossing en ga niet mensen nog verder afbranden. Maar meer lui op dit forum hebben er hier last van gezien een andere topic op dit forum.

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Natuurlijk heeft furious helemaal gelijk. Hij (of zij…) gaat inderdaad helemaal over de top, maar dat is ook begrijpelijk. Je wordt van alle kanten ge***** en op een dag, dan ontplof je. Tja, kan gebeuren. :o

Tegelijk is de rol van karr-2, Dilbert29 en ?? op dit forum een beetje gek. Ze zeggen dat het heel normaal is dat je ge***** wordt en Dilbert-29 en ?? worden ook op het persoonlijke vlak vervelend en intimiderend. Dat doet furious tenminste niet. Hij is hééééél erg boos op een bedrijf, maar het wordt niet persoonlijk. Maar wat zou er nou aan de hand zijn met ??, karr-2 en Dilbert29? TROS Radar is immers bedoeld voor consumentenklachten. En dan komen zij roepen dat de consument niet moet klagen? Beetje gek dus. Kennelijk zitten ze in opdracht van hun baas (KPN misschien?) te zieken hier? Maar het kan natuurlijk ook dat ze het echt normaal vinden om zelf ge***** te worden. :twisted:

De reactie van hharteman is al helemaal hilarisch:
“Denk zelf dat XS4all de beste provider van Nederland is en zeker de elite-provider van de KPN. Niet de goedkoopste maar zeker qua service en betrouwbaarheid de beste. Ik volg ze al sinds ze uit hacktic zijn voortgekomen en kan niks negatiefs over deze provider vertellen.”

Hoezo "ik volg ze"? Wordt hij ook gestuurd? Hij kan geen gewone klant zijn, want dan wist hij wel beter.

Ik ben al jaren XS4ALL-klant en zie ze langzaamaan steeds verder afglijden. Hun helpdesk was altijd fantastisch en was het overigens nog steeds, toen ik ze voor de laatste keer nodig had. Maar bij Sales en Account werken alleen maar figuren die je in het donker liever niet tegen zou willen komen, althans, zo klinken ze aan de telefoon. Bij een bedrijf als KPN of ABN-AMRO mag dat; die hebben de klant al jaren geleden openlijk de oorlog verklaard. Maar bij (KPN-dochter) XS4ALL mag dat niet, want zij pretenderen toch heel speciaal en bijzonder te zijn.

Laatst kreeg ik zomaar een bedrag van XS4ALL teruggestort. Mijn ervaring met XS4ALL is dat er weinig deugt van hun administratie, dus heb ik ze per mail gevraagd waar ik dat bedrag aan te danken had. Het antwoord kwam dagen later: “Er staan geen facturen meer open, dus alles is in orde.” Inderdaad had ik toevallig net de planten weer eens water gegeven, dus het zou kunnen. :?

Opnieuw informeren leverde simpelweg helemaal geen antwoord van XS4ALL op. Nu is dat bedrag precies zo groot als het maandbedrag dat ik ooit drie jaar geleden betaalde. Kennelijk zijn ze er na drie jaar achtergekomen dat ik nog geld van ze terugkreeg?

De reactie van ?? en Dilbert29 is inmiddels voorspelbaar: “Had je maar niet zo dom moeten zijn om drie jaar geleden teveel te betalen. Je weet toch dat geen enkel bedrijf zijn administratie op orde heeft. Je weet toch dat je altijd moet opletten. Dat je altijd achter je schouder moet kijken, want voor je het weet word je ge*****.” Over para gesproken... (zie bijdrage ??).

Overigens heeft het rare probleem van furious volgens mij een historische oorzaak. Toen XS4ALL als eerste in Nederland ADSL "uitrolde" in april 2000, was er alleen maar inbelinternet, buiten de kabel. Je had bij XS4ALL dus een inbelaccount en je nam er ADSL "bij". Toen was het nog wel logisch om opzegging van ADSL los te zien van het basis(inbel)account. Misschien beviel die ADSL wel niet en het was reteduur. Heden ten dage geldt die historische werkelijkheid natuurlijk al lang niet meer. Ik vind deze geschiedenis dus eerder een mooi voorbeeld van de zelfgenoegzame versuffing van XS4ALL.
Laatst gewijzigd door Waltzing Mathilda op 28 jul 2006 02:09, 2 keer totaal gewijzigd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door ?? »

Sorry, maar ik ben niet persoonlijk geworden. Heb alleen de topicstarter gewezen op het totaal overtrokken taalgebruik én gewezen op de procedures bij XS4ALL (waar ik zelf ook mee te maken heb gehad als voormalig klant), waarvan je onderschrijft dat ze zo in elkaar zitten. Bij mijn opzegging was echt overduidelijk wat ik moest doen. De topicstarter heeft gewoon niet goed opgelet. Het is toch normaal dat je een brief die je krijgt leest? Het is toch normaal dat je bijvoorbeeld bij een formulier (hier niet van toepassing) eerst ff leest voordat je een krabbel zet?

Dat sales zijn werk niet goed doet ben ik overigens met je eens. Dat is het zwakke punt van XS4ALL.

Je suggestie als zou ik bij KPN werken negeer ik verder maar. Die slaat nergens op. Sterker nog: ik mag dat bedrijf niet zo ;).

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
---------------------------------------------------
Hoezo "ik volg ze"? Wordt hij ook gestuurd? Hij kan geen gewone klant zijn, want dan wist hij wel beter.
---------------------------------------------------
In de beginperiode xs4all als provider gehad met telefoontikken, altijd ok gewerkt.
Toen de gratis providers kwamen wat omzwervingen gehad met wxs,Planet, Tiscali,Wish/Scarlet en nog een paar vage providers.
De problematiek met Planet, Wish, en Tiscali hebben allemaal geleid tot Incassoburo's.
Als je het dan toch over administratieve puinhopen hebt, en nalatigheid een werkende verbinding te leveren, dan sloeg dit alles.
Alle incassobedrijven hebben bakzeil gehaald bij mij.

Na deze troosteloze ervaringen ben ik overgegaan op XS4all basic ADSL, en vanaf dat moment geen problemen meer gehad.
Wat een verademing, het werkt weer is zoals het moet.
Dus ja, ik ben positief over deze provider want de ellende die ik met die andere toko's heb gehad zijn met geen pen te beschrijven.

Hactick was een groepje hackers uit de C64/Amiga tijd die net als ik in die tijd interesse hadden in vebindingen te leggen met als doel bestanden uit te wisselen.
We deden dat met een Teltron modem van 1200 baud via telefoonlijnen en dat was deadslow.
Gelukkig waren de bestanden niet zo groot in die tijd want lijntjes met de states waren duur.
Vandaar mijn interesse in hacktic toendertijd.
Uiteindelijk is uit dat groepje piraten XS4all ontstaan.

http://66.249.93.104/search?q=cache:L_8 ... =clnk&cd=8

XS4all is natuurlijk behoorlijk gegroeid in de afgelopen jaren en zal ook wel zijn tekortkomingen hebben gekregen, maar tot nu toe is het voor mij allemaal positief uitgepakt.
Maar goed, dit lost natuurlijk de problemen van de Furious niet op.

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Mijn excuses aan hharteman. Dinosauriërs als hij hebben mijn respect. Ik kwam pas kijken toen we al in het tijdperk van het 14k4-modem leefden (voor de jeugd: dat was 14,4 kilobits per seconde -- de eerste ADSL begon zes jaar geleden bij 1024 kilobits per seconde downstream -- dat was op dat moment dus 71 keer sneller -- en 853 keer sneller dan het modem van hharteman.) In 1995 of daaromtrent vertelde men nog dat 56 kilobits per seconde de theoretische max was voor de gewone telefoonlijn.

Goede oude tijd, je modem anderhalf uur lang zes keer per minuut pogingen laten doen om in te bellen bij De Digitale Stad voordat je eindelijk verbinding had... ha! (Maar ja, dat was dan ook gratis.)

Maar dan de heer "??".

Hij zegt gisterenavond:
Sorry, maar ik ben niet persoonlijk geworden. Heb alleen de topicstarter gewezen op het totaal overtrokken taalgebruik én gewezen op de procedures bij XS4ALL ...
Maar op 7 juli zei hij tegen furious:
Maar beste furious, als ik jou was dan zou ik je huisarts en je psycholoog voor de rechter slepen. Ze hebben je de verkeerde medicijntjes voorgeschreven. Het kan natuurlijk ook zijn dat je ze simpelweg niet inneemt - lijkt mij trouwens waarschijnlijker - om vervolgens je huisarts er de schuld van te kunnen geven. Je leest niet, je klikt als een gek in het rond, je liegt alles bij elkaar, je gebruikt te pas en te onpas zware termen en als klap op de vuurpijl ben je ook nog eens extreem paranoïde en zie je dingen die er niet zijn. Ik denk dat jij over een paar jaar een heel interessant geval voor het Pieter Baan Centrum wordt!
Ben benieuwd wat ?? nou eigenlijk onder persoonlijk verstaat. Of zou hij zijn bijdrage echt vergeten zijn?

Verder is het natuurlijk heel verstandig van ?? dat hij wél iedere brief van een bedrijf goed doorleest. Er kan immers van alles instaan. Maar dat neemt niet weg dat furious gelijk heeft als hij zegt dat XS4ALL een debiele procedure volgt. Wie verwacht nou dat je twee overeenkomsten zou hebben, nadat je er één afgesloten hebt? (Eigenlijk heb je er zelfs drie, want er is ook nog een aparte overeenkomst tot betalen met KPN voor de doorgifte.)

Er zijn hier een paar mensen die regelmatig op agressieve toon hameren op de contractuele voorwaarden. Ik denk met name aan karr-2, Dilbert29, ?? en "oneerlijk" -- die ik er overigens alle vier van verdenk hier namens de afdeling marketing van hun baas actief te zijn.

Die contractuele voorwaarden worden echter allereerst beperkt door de grenzen van de wet. Je kan nog zoveel in een contract zetten, maar als jij als bedrijf je niet aan je wettelijke verplichtingen houdt (je levert bijvoorbeeld niet wat je beloofd hebt) dan is dat hele contract betekenisloos. Verder kent ons recht nog zoiets als "redelijkheid en billijkheid". Als de gedragingen van een bedrijf naar de algemene opvattingen in het maatschappelijke verkeer onredelijk of onbillijk zijn, dan heeft dat bedrijf ook geen poot om op te staan. Volgens mij mag furious zich hier best beroepen op onredelijkheid en onbillijkheid van XS4ALL. Het is natuurlijk aan de rechter om daar uiteindelijk een oordeel over te geven.

Het is erg sneu voor Dilbert29 en zijn collega's, maar er bestaat dus niet zoiets als "contract is contract". Het vervelende voor de consument is echter dat je naar de rechter moet om je gelijk te halen. Wat dat betreft is TROS RADAR misschien een mooi podium voor mensen om de handen ineen te slaan.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door hharteman »

Ok, geen probleem WM.

Het zou beter zijn als de verschillende providers eens om de tafel gingen zitten om wat aan deze problematiek te doen want dit soort dingen begint steeds meer regel dan uitzondering te worden.

We zijn slachtoffer van de automatisering aan het worden, waar computers het zelfdenken van mensen in deze branche wegneemt.
Volgens mij staat in de contractuele voorwaarden van helpdesk werknemers in deze, "wie zelf denkt of transpireert word ontslagen".
Verder worden deze mensen nog kort gehouden met wat wel mag, en wat niet, en zijn daardoor zeer beperkt in hun mogelijkheden.

Vroeger was er altijd wel een regelneef bij bedrijven aanwezig die dit soort calamiteiten persoonlijk oploste, meestal genaamd (ome vulzelfmaarin), en was het aanspreekpunt bij problemen.
Deze persoon is tegenwoordig gemoved als zijnde hoge kostenpost.
De concurentie is blijkbaar heftig.

Het zou toch niet meer als logisch zijn dat furious zijn probleem bespreekbaar moet kunnen maken bij XS4all.
Je kunt als provider wel naar allerlei voorwaarden wijzen maar als daar dit soort problemen uit voort komen moet je toch eens opnieuw naar de voorwaarden kijken.
Het probleem is echter dat het vaak wel gesignaleert word bij de helpdesk maar het probleem niet als structureel word gezien.
M.a.w het probleem komt niet verder in de organisatie en word dus niet opgelost.

Ik kan XS4all wat betreft het behoud van e-mail wel begrijpen.
Ooit ben ik gekicked bij een provider en werd zonder vooraankondiging van de ene op de andere dag afgesloten.
Op mijn vraag of de e-mail dan nog een aantal weken doorgestuurd kon worden, (NB..er was nog geen hotmail enzo),werd nul op rekest gekregen.
Discussie was niet mogelijk en de opstelling was keihard.
Voor mij hield dat in dat een aantal belangrijke zaken niet doorgingen,simpel omdat ik onbereikbaar geworden was.
Ik was best wel pissed hierover.
Door dit soort dingen word je als provider niet populair.

Just my 2 cents

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door ?? »

Redelijkheid en billijkheid hebben hier niets mee te maken. Furious leest zijn post niet, kijkt niet ff hoe hij iets op moet zeggen en XS4ALL voert gewoon een opdracht uit. Vervolgens begint hij op XS4ALL te schelden. Nogmaals: informatie over opzeggen staat echt knetterduidelijk op de website van XS4ALL. Zelfs een blind paard kan het nog zien.

Redelijkheid en billikheid werken twee kanten op, en dat is iets wat veel mensen nog wel eens willen vergeten. Veel mensen komen hier scheldend de fora op en beginnen nog harder te schreeuwen en te schelden als je een beetje tegengas geeft. Terwijl klachten altijd relatief zijn en een deel van de klachten die je hier tegenkomt gewoon echt onterecht zijn. Aangezien ik een gloeiende hekel heb aan figuren die onterecht gaan lopen schreeuwen geef ik wel eens wat tegengas ja.

Het is trouwens frappant om te zien hoe vaak mensen roepen dat je bij xx bedrijf werkt omdat je af en toe een consument eens op zijn / haar eigen verantwoordelijkheid wijst. Dat zou in mijn geval betekenen dat ik ongeveer 40 banen moet hebben, gok ik zo. Zo'n workaholic ben ik niet hoor ;).

Mijn sarcastische opmerkingen waren mij idd even ontschoten ja. Maar goed, ik kon het niet laten gezien het paranoïde gehalte van zijn posts.

@hharteman: waarom ben je gekickt dan?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door hharteman »

@hharteman: waarom ben je gekickt dan?

Dat was bij Friaco thuisnet.
Daar kon je in de avond en nacht onbeperkt online voor een vast bedrag per maand.
Dit was de eerste provider waar het mogelijk was en ik was er als de kippen bij om me hier aan te melden want mijn telefoonrekening liep al aardig naar de FL 800,- per 2 maanden in die tijd en ADSL was nog niet beschikbaar hier.

Ze hadden bij Friaco niet voorzien dat veel mensen op deze verbinding hun computer niet meer uit zouden zetten.
Toen hebben ze een tooltje geactiveerd waarbij je na 2 uur ofline geschakeld werd.
Ik had weer een auto inlog tooltje waardoor de pc weer doorging waar hij gebleven was en daar waren ze niet blij mee.
De dure klanten moesten er dus uit want dat was verliesgevend.
Zonder enige vorm van proces of waarschuwing werd ik eruit gedonderd.
Naar mijn mening deed ik niets verkeerd, maar hier waren ze het niet mee eens.
Een aantal zeer belangrijke mailtjes heb ik geen toegang meer tot kunnen krijgen terwijl dit zeer simpel via hun webmail te realiseren was geweest.
Ik heb nog een proces zitten overwegen, maar dat gaat mij allemaal veel te ver.
Bovendien ging de toko kort erna op de fles en was er toch niets meer te halen geweest.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door ?? »

Ah, net zoiets als Superweb. Die hadden een ander verhaal: de lijnen waren constant overbezet. Ook die zijn trouwens later op de fles gegaan. Gelukkig kreeg ik net voor die tijd mijn abogeld nog van ze terug gestort :).

En inderdaad, zonder enige waarschuwing er af getrapt worden is in dit geval een onacceptabele maatregel (als je er uit was getrapt wegens hacken, verspreiding van virussen ed is het natuurlijk een iets ander verhaal).

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Marketeer ?? heeft lef moet ik zeggen. Of is er met hem zelf iets vreemds aan de hand? Ik kan de verleiding echt niet weerstaan om nog uitgebreider op zijn woorden in te gaan.
Furious leest zijn post niet, kijkt niet ff hoe hij iets op moet zeggen en XS4ALL voert gewoon een opdracht uit.
Laten we deze drie “feiten” in omgekeerde volgorde lezen. “XS4ALL voert gewoon zijn opdracht uit.” Is dat zo? Furious stuurde XS4ALL een schriftelijke opzegging van zijn ADSL Light. Wat deed XS4ALL vervolgens? Hij kreeg een soort downgrade. Dat was dus niet de opdracht. Is het furious heel erg kwalijk te nemen dat hij niet ff kijkt hoe hij iets moet opzeggen? Nee, want dat hoefde hij niet. Het bleek uiteindelijk vragen om moeilijkheden te zijn, maar wettelijk gezien is een briefje voldoende. Is het furious kwalijk te nemen dat hij zijn post niet goed las? Opnieuw niet verstandig, maar waarschijnlijk vertrouwde hij erop dat het verder wel goed zat. Van dat euvel (vertrouwen hebben) hebben wel meer mensen last.
Nogmaals: informatie over opzeggen staat echt knetterduidelijk op de website van XS4ALL. Zelfs een blind paard kan het nog zien.

En nogmaals dus: de provider maakt de regels niet. De marketeers als ??, Dilbert29, oneerlijk en karr-2 denken allemaal van wel, maar helaas voor hen is dat niet zo.
Veel mensen komen hier scheldend de fora op en beginnen nog harder te schreeuwen en te schelden als je een beetje tegengas geeft.
Goh, waarom zouden mensen nou naar het forum van TROS RADAR komen? Om gezellig over het weer te babbelen?
Terwijl klachten altijd relatief zijn…
Langzaamaan wordt ?? steeds vreemder. Ja, alles is relatief. Als vandaag de atoombom valt, dan doet het er weinig meer toe of ik al dan niet ten onrechte voor internet betaal.
Het is trouwens frappant om te zien hoe vaak mensen roepen dat je bij xx bedrijf werkt omdat je af en toe een consument eens op zijn / haar eigen verantwoordelijkheid wijst.

Tja, en dan valt ?? pas goed uit zijn rol. Hij zegt: “omdat je af en toe een consument eens op zijn eigen verantwoordelijkheid wijst.” Praten gewone mensen zo? “De consument op zijn verantwoordelijkheid wijzen…” :lol:
Dat zou in mijn geval betekenen dat ik ongeveer 40 banen moet hebben, gok ik zo.
En hij maakt het nog erger. Hij heeft hier dus kennelijk al minstens 40 keer een consument op zijn verantwoordelijkheid gewezen. Wat zou dat toch voor gekke hobby zijn? :lol: :lol:
Mijn sarcastische opmerkingen waren mij idd even ontschoten ja.
Ontschoten? Iemand wordt er hier aan herinnerd dat hij schreef: “Maar beste furious, als ik jou was dan zou ik je huisarts en je psycholoog voor de rechter slepen. Ze hebben je de verkeerde medicijntjes voorgeschreven. (…) Ik denk dat jij over een paar jaar een heel interessant geval voor het Pieter Baan Centrum wordt!”. En dan beweert hij dat hij dat niet meer wist? Dement of zo? In ieder geval geen enkel schaamtegevoel.
Maar goed, ik kon het niet laten gezien het paranoïde gehalte van zijn posts.
Het probleem van furious begon ermee dat hij te goed van vertrouwen was en dacht zijn post niet goed te hoeven lezen. Iets wat veel mensen overkomt. Wie is hier nou para?
@hharteman: waarom ben je gekickt dan?
En dan moet ?? tot slot nog even proberen of hij een andere schrijver gauw even kan pakken op ogenschijnlijke zwakte. Gelukkig gaf hharteman hem geen kans.

Maar dan gebeurt er nog iets gekkers. In een discussie over digitale tv van KPN (“KPN digitale tv erguh slecht!”) antwoordt dezelfde ?? mij – nog geen tien minuten later:
@WM: Dat hoort niet. Uit mijn hoofd heeft digitenne antennes hangen in de straalpaal van Amsterdam en zenden ze met een pittig vermogen uit. Dan zou je goed signaal moeten hebben...

Correctie, ze hebben zelfs twee masten in Amsterdam in gebruik. De eerste is de nieuwe mast die door Nozema is gebouwd aan het IJ, de tweede staat op de RAI. Respectievelijk 3 en 5 kW, wat niet zo veel is maar gezien de hoogte van met name de IJ mast zou dat door heel Amsterdam moeten knetteren.
Hij zegt: “Dat hoort niet…” Wat voor iemand zegt zoiets? Dat zegt iemand die precies weet hoe het zit. Iemand die impliciet toegeeft dat hij weet dat digitale tv van KPN al gestoord kan worden door de lichtschakelaar van de wc (daar ging het namelijk over). En iemand die weet dat zoiets in Amsterdam niet zou mogen gebeuren. En hij weet dat natuurlijk omdat hij zelf bij KPN werkt.

Wie is nou gek? Een dag of wat geleden zei ?? nog dat hij eigenlijk een beetje een hekel aan KPN heeft. Ik vermoed dat hij een beetje gespleten is. Letterlijk zelfs, want ik ben er wel zeker van dat hij meerdere identiteiten heeft op dit forum. Het antwoord bij Digitale televisie had hij waarschijnlijk onder een andere naam willen doen. Hij had zich immers net uitgebreid tegenover mij zitten verdedigen. Nog geen tien minuten later geeft hij zich tegenover mij nog verder bloot in een andere discussie. Het zou ook verklaren waarom ?? niet meer weet wat hij tegen furious gezegd heeft. Hij dacht kennelijk dat een van zijn andere identiteiten dat gedaan had.

Het is erg makkelijk om meerdere accounts aan te maken op dit forum. Stel nou dat je op de afdeling marketing van KPN werkt en je ziet dat de mensen lelijke dingen over KPN zeggen op het forum van TROS RADAR. Dan kan je af en toe iets lelijks terug roepen, maar dat wordt waarschijnlijk genegeerd. Maar ben je nou met meer, dan lijkt het veel sneller alsof jij gelijk hebt en niet de klager. Het meest doelmatig werk je natuurlijk als je zelf die twee of drie mensen bent. Er is maar één gevaar, namelijk dat je vergeet onder welke identiteit je bent ingelogd. Wat volgens mij dus gisterenavond met ?? gebeurde.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door Bink007 »

Goed onderbouwd verhaal van WM. Niets aan toe te voegen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door ?? »

Zozo, jij denkt veel te weten. Door je inhoudelijke argumenten heen toevallig? Het is jammer dat je niet het vermogen hebt om eens verder te kijken dan je neus lang is.

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

Goed, ?? is eindelijk uitgeluld. Dan moeten we er maar eens een punt achter zetten. Winst is in ieder geval dat ?? er niet langer een geheim van maakt dat hij in de telecomsector werkt. Dat mag wel duidelijk zijn uit zijn laatste twee reacties in de discussie “KPN digitale tv erguh slecht!” bij het forumonderwerp Digitale televisie.

Uit zijn laatste reactie daar (zaterdagvond circa 1900 uur) moet je tegelijk concluderen dat hij niet voor KPN werkt, zoals ik eerst aannam. Dat zou dan voor KPN pleiten. We kunnen natuurlijk alleen maar gissen welk telecombedrijf wel zijn baas is. In theorie is het mogelijk dat ?? het straatje van zijn baas zit schoon te vegen in zijn vrije tijd (kennelijk al meer dan veertig keer, volgens zijn eigen zeggen), maar dat zou wel tamelijk getikt zijn.

Ook is duidelijk geworden wat een hondsbrutale ratten er in de telecomsector werken. En hoe zij op dit forum mensen met klachten wegtreiteren. Dat wegtreiteren zal met ?? niet zo makkelijk lukken, helaas. Die zal je een complete zendmast in zijn reet moeten steken en affakkelen.

Ik laat het hier bij, wat ?? betreft. Tenzij ik me bedenk natuurlijk. Dat kan toch ook zomaar gebeuren.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door hharteman »

WM, jij durft.
Ook ik heb vermoedens dat er meer mensen onder dezelfde naam actief zijn.
Na wat globale bestudering uit de posts echter nog geen definitieve bewijsvoering uit kunnen distilleren.

Sommige personen kunnen het niet goed verkroppen dat ze in de discussie soms een beetje onderuit gehaald worden heb ik het idee en beginnen dan ondere andere naam te symphatieseren met zichzelf.

Of ?? daar deel van uitmaakt weet ik niet.
Wel vind ik zijn weerwoord nietszeggend.
Ik denk dat ik daar toch wel wat feller op zou reageren als ik zo aangevallen zou worden.
We proberen scherp te blijven hierop.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door ?? »

@hharteman: dat heeft geen zin. Sommige mensen geloven wat ze willen geloven. Er zijn bijvoorbeeld mensen die denken dat ene Elvis Presley nog leeft. Weer anderen denken dat 9/11 een complot is geweest van Bush. Een discussie aangaan met dat soort figuren heeft geen zin. Daar ga ik mijn tijd dan ook niet aan verkloten.

Laat WM maar in de waan. Hij / zij denkt nu ongetwijfeld bijzonder slim te zijn. In zijn / haar ogen is het blijkbaar een hele prestatie dat iemand in staat is om een correcte Nederlandse volzin te creëeren en iemand die in staat is dat te doen moet wel bij een Evil Big Company werken. Blijkbaar heeft WM zelf een gebrek aan educatie of zo. Tegen dit soort kromme redeneringen kun je niet op. Een discussie aangaan met WM impliceert dat hij/zij nog te redden is, en dat is een queeste.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hmmm dan is WM< niet de enige op het forum ?? :P
Laatst gewijzigd door Kika29 op 30 jul 2006 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Waltzing Mathilda
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 jul 2006 13:47

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door Waltzing Mathilda »

@ hharteman: gezien de tijdstippen heb je tegelijk met mij gereageerd, denk ik?

En ja, je moet scherp blijven, maar figuren als ?? blijf je houden.

In theorie is de remedie overigens vrij eenvoudig. Zodra iemand gaat roepen dat je je maar hebt te houden aan "contractuele voorwaarden", "regels" of "procedures" van de leverancier, dan wordt het tijd om achterdochtig te worden.

Op dit forum gaat het immers niet om de regels, maar om de vraag of regels rechtvaardig zijn, dan wel rechtvaardig toegepast worden.

@ ??: er is geen touw vast te knopen aan je betoog over volzinnen en zo. Heb je het over de mijne of de jouwe? Beheersing van het Nederlands is overigens nou net het enige wat we gemeen hebben. En verder omdat je het zo graag wil weten: ik heb een academische opleiding (biologie, hoofdvak genetische modificatie).

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door hharteman »

Inderdaad WM, we posten tegelijk, alleen was ik iets langzamer.

Quote WM
-----------------------------------------------------------------------------
In theorie is de remedie overigens vrij eenvoudig. Zodra iemand gaat roepen dat je je maar hebt te houden aan "contractuele voorwaarden", "regels" of "procedures" van de leverancier, dan wordt het tijd om achterdochtig te worden.
-----------------------------------------------------------------------------

Dit was mij ook al opgevallen.
Verder zijn in sommige topics wel overeenkomsten te vinden hoe diverse personen op de zelfde manier reageren op sommige zaken en de overeenkomst van dezelfde manier van schrijven.
Daar zit nog een bepaalde toevalsfactor in en ik ga hier ook nog niemand zitten te beschuldigen want harde bewijzen ontbreken nog.
Dat vereist een verdere studie en tijd heb ik genoeg.

Edit>

Het zal allemaal niet veel uithalen als je erachter komt dat XX dezelfde is als YY.
Je kunt vrij eenvoudig onder een ander pseudoniem weer verder als je door de mand valt.
Een IP adres is te blocken door de administrater, maar daar zijn ook weer tooltjes voor om dat te misleiden.
Zal altijd wel een probleem blijven in de forums.

Edit<

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: XS4ALL aboopzegging! SCHANDE! BOYCOT XS4ALL!!!

Ongelezen bericht door ?? »

@hharteman: Dat je je dient te houden aan contractuele voorwaarden is iets wat iedereen behoort te weten. Bepaalde zaken worden afgesproken tussen een bedrijf en een klant. Een bedrijf heeft zich daar aan te houden en een klant ook.

Tenzij die voorwaarden natuurlijk wettelijk gezien niet mogen, maar dat komt nauwelijks voor.

Probleem is alleen dat veel mensen de voorwaarden niet lezen en vervolgens worden geconfronteerd met vervelende zaken in die voorwaarden. Ik heb bijvoorbeeld een keer iemand zien klagen die door zijn ISP van het net af was geknikkerd nadat hij voor de derde keer virussen had staan verzenden. "Ik wordt zonder waarschuwing afgesloten!". Ja, duh. Een lekke bak veroorzaakt zo veel overlast voor andere Internetters dat ze dat echt niet een week door laten gaan. Naast het feit dat de logica dicteert dat ze je van het netwerk af gooien hebben alle AV's van ISP's duidelijke anti-misbruik bepalingen. Ze kunnen je zelfs permanent afsluiten en verder niet meer accepteren als klant, alhoewel ze dat alleen in de zware gevallen doen.

Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen en iedereen die een contract ondertekent wordt geacht die te hebben doorgelezen plus de eventuele bijlagen (polisvoorwaarden, algemene voorwaarden). Dat sommige mensen dat niet doen is niet het probleem van een bedrijf, maar van die mensen zelf.

Een forum is trouwens best redelijk te beschermen. Je moet alleen weten waar je mee bezig bent.

Gesloten