LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kindervrije campings

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.

Ik wil graag naar een kindervrije camping

JA
56
41%
MISSCHIEN
9
7%
NEE
73
53%
 
Totaal aantal stemmen: 138

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Niet alle kinderen zijn herrieschoppers, maar wel veel. Vooral op vakantie willen pa en moe uitslapen en worden de kinderen de hele dag de straat opgestuurd om te spelen en vooral pa en moe niet lastig te vallen.

Toch denk ik dat kindervrije campings onmogelijk zijn, aangezien je dan in mijn ogen discriminerende regels moet gaan opstellen.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door dens »

Vooral op vakantie willen pa en moe uitslapen en worden de kinderen de hele dag de straat opgestuurd om te spelen en vooral pa en moe niet lastig te vallen.
Dit is echt onzin en een groot vooroordeel! Wij zijn zelf ouders van (kleine) kinderen en doen juist extra veel in de vakantie en zo veeeel ouders met ons, dat zien we zelf nml. als we op vakantie zijn. Natuurlijk zijn er ouders die hun kinderen aan hun lot overlaten maar dat is echt een minderheid, hoor! Maar er zijn natuurlijk mensen die helemaal NIETS kunnen hebben en ieder geluidje als overlast zien. Laat die mensen maar lekker naar een camping ergens ver weg en heel afgelegen gaan zodat ze de eventuel geluidjes niet kunnen horen en zich niet hoeven te ergeren en ONS niet lastig vallen met zeuren :!:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Maar er zijn natuurlijk mensen die helemaal NIETS kunnen hebben en ieder geluidje als overlast zien. Laat die mensen maar lekker naar een camping ergens ver weg en heel afgelegen gaan zodat ze de eventuel geluidjes niet kunnen horen en zich niet hoeven te ergeren en ONS niet lastig vallen met zeuren
Wel eens gehoord van hooggevoeligheid? Ik heb daar last van en kan niet tegen veel herrie en geluiden. Dat betekent voor mij stress en geen ontspanning. Dat is niet zeuren en is ook geen kwestie van niets kunnen hebben, daar kan ik gewoon niets aan doen. En zo zijn er nog veel meer mensen.

En die denken rustig op vakantie te gaan, en dan hebben ze toch nog last van herrieschoppende kinderen, overlastgevende pubers, en stomdronken volwassenen, die totaal geen rekening houden met de andere mensen die op de camping staan.

Dus geen mij maar een camping (als ik al zou kamperen) die ver weg en heel aflegen ligt, en dan zonder kinderen enzo. Heerlijk! Dat is voor mij echt vakantie.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door dens »

Wel eens gehoord van hooggevoeligheid
Oke, maar dat is dan een uitzondering en daar heb ik wel begrip voor.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Dank je wel.

monique stevens
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2006 09:58

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door monique stevens »

Ik werk zelf op een camping (geschikt voor mensen van alle leeftijden) en weet dus uit ervaring dat de meeste geluidsoverlast niet veroorzaakt wordt door spelende kinderen, maar door volwassenen, die hun muziek te hard zetten of 's avonds tot in de kleine uurtjes gezellig met de buren zitten te borrelen en daarbij niet in de gaten schijnen te hebben dat ze met de lol die zij hebben, andere mensen uit hun slaap houden.

Als kinderen teveel lawaai maken kun je hen, en hun ouders daar meestal goed over aanspreken, maar probeer maar eens een paar volwassenen met iets te veel op aan te spreken over hun gedrag; dat is een stuk moeilijker kan ik je vertellen!

Een camping zonder kinderen is dus niet per definitie een rustige camping, zeker 's avonds niet![quote][/quote]

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door topery »

Aangezien Nederland waarschijnlijk vol zit met zachte eitjes, watjes en wereldverbeteraars is het weinig zinvol op hier op door te gaan. Dus ik ga heerlijk vakantie houden in Engeland op KINDERVRIJE CAMPINGS.
Misschien gaan mijn kinderen de verzorging wel in en komt u ze over een jaar of wat weer tegen...... :wink:

pum
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:02

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door pum »

Mensen zijn altijd zeer gevoelig als het om kinderen gaat.Wat maakt het uit of je later kids neemt?Of dat ze je later moeten verzorgen?Er zijn ook genoeg campings waar geen honden mogen,so what gewoon naar een andere camping gaan.Je moet jezelf altijd verdedigen wanneer je niet meteen in katzwijm valt voor een kindersnoetje.Iedereen is kind geweest....ja so what.Ik hoop van harte dat ik toen iets beter opgevoed was dan "het vrije en mondige kind van nu".
Sommige mensen houden van pindakaas en sommige niet.Probeer het gewoon niet door iemands strot te duwen omdat je vindt dat het zo hoort.
Wanneer mensen behoefte hebben aan rust dan is de kans daarop een stuk groter wanneer je naar een kinderloze camping gaat.
Zijn er nog kinderen die vroeg moeten slapen dan?Die moeten toch alle ruimte en tijd hebben om zich te ontplooien?Liefst op een plek waar nog meer ouders met kinderen zijn zodat de ouders ook tijd voor zichzelf hebben.
Prima zelfs campings voor bepaalde groepen[homo s,hondenbezitters,familie]en als iedereen dan lekker op zn camping vakantie gaat vieren weet iedereen waar die aan toe is.Ga je naar een andere camping dan jouw doelgroep dan pas je je aan.Niets met Zuid-Afrika te maken.Kinderen mogen nu op alle soorten campings wat bv voor mensen met huisdieren niet geldt[geldt jouw mening en verontwaardiging ook voor die groep?]En als er al kinderloze campings zouden zijn dan blijft er een scala aan mogelijkheden open.
Probeer niet al te ver door te slaan wanneer er een reeele kant van de meest beschermde groep van deze maatschappij wordt belicht

Hetty32
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2006 12:44

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Hetty32 »

Wij hebben ook geen kinderen. Ik heb helemaal geen hekel aan kinderen, maar ik wil ze zelf gewoon niet. En ik ben weg van kamperen, maar niet van kinderen. Ik zou een kindvrije camping ook erg prettig vinden. Ik hou van rust om me heen en van zwemmen zonder gejank de godganse dag en het risico dat er een kind op mijn hoofd spring of weet ik veel wat. Niet iedereen is gek op ze....


Voor ons is de oplossing simpel. We staan op naturistencampings.... daar zijn bijna nooit kinderen en het is er een stuk rustiger. Ik wil niet elke nacht wakker geblerd worden door het kind van de buren. En ik ben zelfs wel eens van een camping weg gegaan door deze reden.
Inderdaad, laten we alstjeblief reeel blijven.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door dens »

Precies! allemaal lekker je eigen keuze maken en elkaars keuze respecteren. Dan heeft niemand last van elkaar.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Lau10 »

wat een onzinnig onderwerp:

kindvrij strand
kindvrij cafe
kindvrij bioscoop etc etc.etc/

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bailey »

Graag!!

meneer pot
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2006 16:47

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door meneer pot »

Ik vind het wel wat. Nu kun je teminste rustig op de camping zitten zonder die vervelende kinderen. Weet iemand ook waar ik deze reizen kan boeken.

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door donjaa »

http://www.kidscampings.com/

Veel vakantie plezier 8)

P.S. meneer pot.....


Is dat niet leuk.
Ook als je iets te geks meegemaakt hebt op jouw "Campings4kids" stuur maar een briefje.
Wij zullen alle leuke emails publiceren op deze site.

Je weet ..... "Kiddo" is je beste vriendje.
Om het emailtje te zenden, maar dat wist jij natuurlijk al, klik boven op "kiddo" en het emailprogramma komt te voorschijn.
Ik hoop spoedig wat van je te horen,

Kiddo

meneer pot
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2006 16:47

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door meneer pot »

Mevrouw Sonja ik denk dat u mij niet begrijpt. Ik zoek campings of hotels zonder die vervelende kinderen. Dan kan ik ook keer van mijn rust genieten.

esjo
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 mar 2006 16:03

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door esjo »

Camping de Kuiperberg in Ootmarsum. Niet verboden voor gezinnen met kinderen, maar er is niets maar dan ook helemaal niets voor ze te doen. Daardoor zoeken gezinne met kinderen vaak toch een andere camping.
Wij hebben er deze zomer gestaan en moet zeggen....heerlijk.
Het is een heel eenvoudige maar wel nette camping

Bryke
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2005 12:04

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Bryke »

Heb op de camping meer last van mensen die denken dat ze volwassen zijn maar zich zo niet kunnen gedragen. Er is steeds meer agressie, ook op de camping. Jammer. Als we meer van elkaar konden verdragen waren al die verschillende campings helemaal niet nodig.

carma
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:20

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door carma »

"Cosmo", ik las ook de discussie op de site van Kassa.. Heb je nog zinvolle reacties en/of adressen gekregen van campings waar kinderen niet welkom zijn? Zo'n camping zoek ik namelijk ook voor 2007!

Waarom wordt toch iedereen helemaal hyper als je aangeeft niet zo dol te zijn op kinderen. Dat ik ze nou toevallig niet heb, wil niet zeggen dat ik een kinderhater ben. Van goed opgevoede kinderen, die niet lopen te drammen en nog respect hebben voor eigen ouders en andere volwassen heeft niemand last. Helaas lijk je die tegenwoordig steeds minder te ontmoeten....

Zomaar een paar puntjes waar ik me als volwassen kampeerder aan erger. Maar dit gaat natuurlijk niet op voor de kindertjes van diegene die zo gevoelig gereageerd hebben, het gaat altijd over De Anderen :wink: ...

Voor al die andere piepers: LET OP; als:

ouders nou inderdaad netjes mee zouden gaan naar de toiletgebouwen zodat het daar geen zooitje wordt;
ik niet moet betalen voor warm water omdat het toiletgebouw als kinderspeelplaats wordt gebruikt en kranen te pas en te onpas worden opengezet;
ouders inderdaad mét hun kinderen op vakantie gaan en samen dingen ondernemen/ze bezig houden in plaats van hen aan hun lot over te laten en zelf te laten vermaken terwijl pa en ma bij de caravan/tent zitten en geen idee hebben wat hun kroost allemaal uitspookt;
ouders hun kinderen leren dat je je niet tussen tenten en caravans doorwringt (meestal nog met stepje of driewieler);
als ouders kinderen bijbrengen dat nee van pappa of mamma ook echt nee is en niet: dat heb ik liever niet schatje, om er vervolgens toch krijsend mee door te gaan....


dan zou ik niet op zoek zijn naar een camping uitsluitend voor volwassenen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Henri42 »

Hetzelfde kun je ophangen bij naakt campings etc.

Aterg
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:12

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Aterg »

Op zoek naar een kindvrije camping,kwam ik uit op dit forum.
Als iedereen nu eens lekker vakantie gaat vieren zoals hij/zij het zelf wil is toch alles goed? Anders zitten we straks met elkaar op een en de zelfde camping.Mijn dagelijks werk is kinderen , van 0 tot 10 jaar. Je kan dus niet zeggen dat ik niet van kinderen houd.Ik vind het dus ook heerlijk om in de vakantie op een kindvrije camping te zitten.Tevens betaal je minder op zo'n camping, want er is geen zwembad en geen rekreatieteam meestal is er niets.De tegenstanders nemen toch ook niet hun werk mee op vakantie.Een ieder die een kindvrije camping zoekt moet bij de boeren campings zoeken.

Gesloten