LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Soraya »

In het kort:

1 maart via internet InternetPlusBellen aangevraagd bij Planet
6 maart na het lezen van hele slechte recenties de boel geannuleerd
19 april activeringsbrief valt in de bus
20 april tóch een modem ontvangen (weer teruggestuurd)
19 mei telefoon is afgesloten en ik ben overgezet naar IPB.......

Binnen Planet is de annulering intern naar de verkeerde afdeling gestuurd. Die heeft hem later geretourneerd. Toen hebben ze hem naar de goede afdeling gestuurd, deze heeft hem toen geweigerd (aanvraag te laat ingediend). Toen is er intern weer een aanvraag en klacht ingediend etc etc. Bij de KPN/Multiplay is de annulering schijnbaar nooit doorgekomen.

Ik heb met helemaal suf gebeld met KPN/PLANET/MULTIPLAY, hierdoor heb een mooie waslijst van namen verkregen.
Er zijn inmiddels intern diverse klachten doorgestuurd naar de betreffende afdelingen.
Iedereen belooft terug te bellen en doet het niet.
Inmiddels lekker veel mobiele kosten gemaakt.
En het kan zomaar 4 weken duren tot ze het weer ongedaan maken.
Ik wordt hier helemaal gaar en gefrustreerd van.
Het pricipe "van het kastje naar de muur" ken ik nu ook letterlijk.

Ik zoek adressen waar ik een klacht kan neerleggen.
De situatie is gewoon te gek voor woorden. Een annulering ruim binnen de gestelde termijnen wordt gewoon niet gehonoreerd en verkloot door een medewerker en de abbonnee mag er voor opdraaien.
Ik heb er zelf echt álles aan gedaan wat in mijn machte ligt.

Via Google een onderzoek gedaan naar instanties voor klachten van consumenten.
Kassa is een goede waar ik het zeker neer ga leggen.
Consumentenbond ben ik geen lid van.
Ombusman is alleen voor overheidsproblemen.

Wie o wie weet er instanties waar ik mijn klacht (buiten de KPN/Planet/Multiplay) kan deponeren?

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Frankkk »

OPTA

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Soraya »

Geweldig, hier ga ik dus ook mijn klacht bij neerleggen.

Het is gewoon waardeloos zoals ze met mensen omgaan.....

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Iets met een dubbeltje en de eerste rang komt spontaan in mij op.....

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door edmoor »

Dat slaat nergens op Dilbert.
Kpn en Planet zijn nou niet direct de goedkoopste aanbieders.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Soraya »

De kosten zijn voor mij niet belangrijk, maar ik wil wel iets dat goed werkt, en voor wat ik er mee wil, is dit alles nog niet zover. Dus vandaar dat we toen alles hebben geannuleerd binnen de wettelijk bepaalde termijn.
Dat Planet en KPN niet weten hoe het zit met wat er moet gebeuren als er toch wordt geannuleerd, daar kan ik niks aan doen, maar dat betekent niet dat ze zomaar toch mogen besluiten om het wel door te laten gaan, in plaats van alles direct stop te zetten.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Soraya »

Nog steeds bel ik er haast dagelijks achteraan. Een reactie van hun kant uit; "We weten niet bij welke afdeling we het probleem moeten neerleggen" Nee, ik ook niet, daarom bel ik jullie toch?!
Een andere medewerker had wel een goede vraag; "heeft u ooit hiervoor een contract moeten tekenen" Nee dat hebben we niet. Conclusie dat hadden ze dus niet mogen doorvoeren.....
Ook navraag gedaan of ze het probleem met hun afdelingshoofd willen/kunnen opnemen; "ja, dat hadden ze al gedaan maar die wist het ook niet....moesten we anders maar contact met de tv opnemen of zo."

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Soraya »

Nog steeds zitten we met het probleem. niemand, bij wie we de klachten neerleggen, kan ons helpen en schuiven de verantwoording af naar een ander.
Van iemand anders kregen we te horen dat diegene ook al een jaar lang hetzelfde probleem had, en uiteindelijk is overgestapt omdat hij het spuugzat was.
We zijn een tijd uit de lucht geweest, er wordt gedreigt met afsluiten, verloren gaan van het nummer en steeds het zelfde verhaaltje....

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door jvs »

Stuur je klacht anders naar KPN klantenreacties. Volgens mij kunnen zij over het algemeen wel het eea regelen. Dit is wel een heel erg bizar verhaal.

KPN klantenreacties
postbus 58800
1040 JH Amsterdam

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Soraya »

Je wil de details niet weten... ik kan er echt een potje om brullen dat iedereen ons weer naar de ander doorstuurt en niks voor ons kan betekenen....

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Soraya »

We hebben trouwens in ons hele verhaal ook al contact met deze afdeling hehad, die ook alleen kon doorverwijzen...
(even snel gespiekt in de administratie hierbij)

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

1 maart via internet InternetPlusBellen aangevraagd bij Planet
6 maart na het lezen van hele slechte recenties de boel geannuleerd

daar gaat het dus mis... 1 maar aangevraagt... dan wordt dit verwerkt en voor het verwerkt is annuleer je het al.. de annulering komt eerder binnen als de aansluiting en de annulering verdwijnt in de prullenbak omdat er nog helemaal geen aansluiting is. logisch gevolg is

dat er toch aangesloten wordt dat er toch een modem gestuurd wordt de normale lijn afgesloten wordt....

Ok. het is niet de normale gang van zaken maar zo werkt het nou eenmaal tegenwoordig.

aan de andere kant... je gaat eerst iets aanvragen.. dan ga je pas recenties lezen... en dan meld je je weer af...(niet dat dat niet mag, bij wet heet dit afkoel periode) maar... misschien volgende keer eerst recenties lezen en dan wel of niet aanvragen... of eerst recenties lezen, schijt aan de recenties hebben en dan alsnog aanvragen en PROBEREN zodat je zelf een oordeel hebt gekregen van de dienst(en).

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Soraya »

We hadden ons eerst ook hierin verdiept, maar toen hadden we een aantal dingen nog niet gelezen die voor ons wel van belang waren.

Echter bleek ook dat onze annulering eerst naar de verkeerde afdeling was gestuurd, om hierna op de juiste afdeling terecht te komen, maar buiten de wettelijke termijn. Waardoor het niet werd geannuleerd. Hierna zijn er nog een aantal menselijke fouten gemaakt in ons nadeel.

Even ter info, de aanvraag was al wel verwerkt, dus hierdoor in werking gezet, maar door de fout aan hun kant niet optijd afgebroken.

We hebben nu dus tijdelijk ipb, anders hadden we geen telefoon en internet, helaas is bij de aansluiting van het modem door de monteur ook een fout gemaakt (niet door hemzelf, maar de ander bij de kpn die het omzette) waardoor we ntechnisch iet meer terug om te zetten waren naar de oude staat. Niemand kon ons vertellen waarom dit niet zou kunnen Met heel lang nabellen, kwam naar voren dat dit dus geen probleem was en maar max 1 dag zou duren en geen 3 weken.

Maar ipb werkt hier echt enorm slecht, het duurt erg lang als je naar iemand belt, je bent zelf slecht te verstaan en de verbinding vanlt regelmatig weg. Waar het probleem ligt....helaas niet aan onze kant...

Om naar een andere provider over te stappen is voor ons geen optie. Als we zouden overstappen zijn we dit kwijt, plus dan zijn we weer een lange tijd spontaan uit de lucht... (min 3 weken).

Gelukkig kregen we gisteren een telefoontje van de consuwijzer en mogelijk kunnen hun wat meer betekenen.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

mjah... rare situatie maar volgensmij gaat die periode pas in als je echt aangesloten gaat worden dat je dan binnen 7dagen op kan zeggen omdat het niet bevalt of je het toch niet wilde.. maar affin


ik snap trouwens niet waarom men uberhoud met Internet bellen is begonnen, je hoort niets dan ellende.... ik blijf voorlopig nog wel ff op de vertrouwde koperen kabel zitten met een gewoon analoog lijntje :)

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Soraya »

Nee, annuleren moet je wettelijk doen nadat je je hebt aangemeld, en niet pas als het werkt, want dat is vaak buiten die wettelijke termijn en zit je er definitief aan vast.

WE hopen over 3 weken een definitief iets te mogen horen (werd ons gisteren beloofd, maar ja die beloftes van hun ken ik al te goed....)

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ze hebben toch zelf toegegeven dat ze het naar de verkeerde afdeling gestuurd hebben? sta je sterk in daar zou ik je beklacht dan mee doen

;) JIJ was op tijd dat hun het niet op tijd verwerken omdat het naar de verkeerde afdeling was.....tjah...en zelf als was het jou fout hij is die datum toch binnen gekomen daar? dus was hij toch al binnen...

zou wel makkelijk zijn.. dan zou ik de annulerings afdeling ook 2 weken achter laten lopen...

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Soraya »

Helaas ging de rest gewoon door, en wist in het begin KPN van niks dat het geannuleerd was, dus vingertjes wijzen.
Er zijn zoveel blunders gemaakt, ik zou er een boek over kunnen schrijven :)
Gelukkig hebben we het vrij in het begin al een logboek bijgehouden met de gesprekken, wie gesproken de tijden enz. Hierdoor konden we hun met hun eigen woorden terugspelen. Werd niet altijd in dank afgenomen.
Van al die mensen (46) zijn er echt een paar (3) geweest die echt zinnige dingen vertelden waar we even wat mee konden. erg triest is dat toch?

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Heel verstandig!...

in deze tijden moet je alles vast leggen, en ik blijf het zeggen koop iets van een memo recorder en neem alles op... daar schrikken ze aan de telefoon ook van...


(en ja ik weet dat dat misschien!.. niet mag... maar ik doe het gewoon... ik laat me niet afschepen! van het kastje naar de muur... )

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door Soraya »

We zijn ook zo aardig geweest om dit logboek gisteren naar verschillende instanties te sturen (de namen grotendeels bewerkt i.v.m. privacywet), en wat bleek vanmorgen..... krijgen we opeens de belofte dat het binnen 2-3 weken wel opeens allemaal geregelt kan worden....
(consuwijzer, maar nogmaals ook kpn en planet) Consuwijzer belde die avond op en gaf alvast advies en zou verder gaan helpen.
Laten we nu hopen dat dit nu eindelijk afgehandelt wordt op een goede manier...

stijnemans90
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:28

Re: InternetPlusBellen - annuleringsdrama - adviezen?

Ongelezen bericht door stijnemans90 »

Bel: 020 484 6716
Telefoonnummer klantenreacties. Zij zorgen voor oplossingen.

medewerker KPN

Gesloten