LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tempur matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
dikkemick
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:29

Tempur matrassen

Ongelezen bericht door dikkemick »

Wie heeft goede/slechte ervaringen met een tempurmatras. We zijn op zoek naar een goed matras en dit wordt ons aangeranden. Echter de prijs is nogal erg hoog! Slaapt dit echt zo geweldig als wordt beweerd??

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Wheeler »

Ik hoor voornamelijk goede berichten over deze matrassen.

Wees wel zo wijs om na te vragen of er verschillende soorten zijn, denk hierbij aan uw eigen lichaamsgewicht en dergelijke.

corona28
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2005 14:42

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door corona28 »

er zijn ook nog steeds winkels waar je deze tempur matrassen 30 op proef kunt krijgen. tot geen enkele verplichting. als het niet bevalt kun je hem gewoon weer op laten halen. 1 van die winkels die dat doen is MeBa in dokkum.

marcel1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:47

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door marcel1970 »

als je een goed matras zoekt voor redelijke prijs, ga dan ook eens bij ikea kijken
je kunt er ook gewoon proefliggen
ik heb nu zelf de duurste ikea matrassen (2x200 euro voor 2x 200x80) en ik slaap er perfekt op

marcel

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

Kijk vooral eens op de site van de SVS, Stichting Voorlichting Slaapcomfort :
www.beddenadvies.nl.
In het algemeen is er over deze visco-elastische matrassen dit te zeggen: er wordt geappelleerd aan drukverdeling. Men doet de aanname, dat er veel mensen tevreden zijn over waterbedden en daar is vooral sprake van drukverdeling. Echter de druk moet niet verdeeld worden, maar een matras + ondervering dient het lichaam van de beslaper een optimale steun te geven. Van nature is het bekken het zwaarste deel van het lichaam en dat zakt door drukverdeling het meest naar beneden. Gevolg is dat u doorgezakt gaat liggen en dat nu is ongewenst.
Bij meting van de spierspanning op waterbedden wordt een veel te hoge spierspanning gemeten. Bij de "tempur-achtige matrassen" meestal ook. De ondervering uitgerust met goede zones wil dan nog wel eens enige verbetering te zien geven.
Overigens aan de ervaring van anderen weet u weinig of niets. Vergelijkt u eens als u een bril nodig heeft, gaat u dan ook af op de ervaring van anderen?

XXCCVV
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:25

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door XXCCVV »

Je haal een chemische bom in huis met Tempur....

nana 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2006 01:18

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door nana 3 »

hoi
Ik had een vraagje
Is alleen tempur een chemische bom of
geld dit voor traagschuimmatrassen in het algemeen

Bepje
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:19

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Bepje »

Tempur is ontwikkeld voor astronauten! Die binden zichzelf vast als ze gaan slapen en bewegen dan dus niet. De temperatuur in zo'n cabine is kunstmatig en dus constant denk ik zo. Zijn wij astronauten? Slapen wij in die omstandigheden? Nee! Als wij een hele nacht niet bewegen worden onze spieren stram en stijf. In onze slaapkamers is het 's zomers warmer dan 's winters. Tempur is zacht als de omgeving warm is en steenhard als het koud is. Als je erop gaat liggen duurt het een tijd voordat het jouw vorm aanneemt. Wat gebeurt er dan als je je omdraait? En wat doet het als je gaat transpireren?
Heb zelf een Hastens Citation gekocht vorig jaar oktober, na tien jaar op een waterbed te hebben geslapen (6 jaar leuk, 4 jaar ramp). Kost wat, maar heb er letterlijk geen nacht van wakker gelegen. Het mag dan veel geld zijn, duur is het niet. Op termijn kost het je net zoveel of minder als wanneer je elke zoveel jaar een nieuw bed moet kopen.
Voel me elke avond weer een prinsesje als ik er in stap!

lang4033
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2006 16:27

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door lang4033 »

Als academisch ziekenhuizen tempur gebruiken voor patienten halen die dan 'n BOM in huis? laat me niet lachen!!! :lol:
A.L.

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door timefa »




Welkom bij TEMPUR - een nieuwe wereld van comfort

De technologische revolutie heeft eindelijk de slaapkamer bereikt
De drukverlagende matras en het kussen van TEMPUR vormen een doorbraak in slaaptechnologie en hebben het oude concept dat een matras stevig of zelfs hard moet zijn, volledig veranderd. Alle deskundigen zijn het er nu over eens dat een matras aangepast moet zijn aan het lichaam - en niet andersom.

Verbetering van de slaap en kwaliteit van leven
TEMPUR werd geïntroduceerd in de gezondheidszorg om doorliggen en rugklachten te voorkomen en wordt nu door miljoenen mensen over de hele wereld gebruikt om de slaap en kwaliteit van leven te verbeteren.

Een goede nachtrust is het begin van een goede dag!

Conclusie van een klantenonderzoek: 88% van de mensen met slaapproblemen zegt dat TEMPUR de slaap verbetert.
Zie Reacties/Klantenonderzoeken - Klik hier!
http://www.tempur.com

Bepje
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:19

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Bepje »

Die Tempur matrassen in die ziekenhuizen zijn om de patienten gauw weer naar huis te krijgen! Lang leve de bezuinigingen in de gezondheidszorg! (voor de Tempur-verkopers dan).

sellina
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:40

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door sellina »

Ik werk in een ziekenhuis waar we al 4 jaar tempur matrassen hebben. Heb in die 4 jaar niks als lof gehoord over de matrassen op 2 mensen na. Ik denk dat het ook wel persoonlijk is. Wat de ene goed vind dat vind de ander weer slecht.

BobenAnnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2008 19:31

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door BobenAnnie »

Gewoon zomaar even,
Of je nu kijkt bij Tempur, Hastens, Auping of welk ander merk dan ook de meningen zijn verdeelt. Negatief en positief.
Als ik er nu eens vanuit ga dat iedereen die heeft geïnvesteerd in een dure aankoop (dit mag je verwachten) zich terdege heeft georiënteerd, zich heeft ingelezen, bedden heeft geprobeerd en alles wat daarbij hoort...
Zelfs en ondanks dat schijnen er grote tegenvallers te zijn. Ook al na korte termijn. Duur betaald, weinig genot. Weg geld!!
Wij zijn nu zelf op zoek naar een nieuwe matras en krijg na het lezen van heeeeel veel forums en andere zaken het idee, GEEN RISICO nemen. Koop GOEDKOOP maar vooral WEL wat NU (in de winkel-momentopname) lekker ligt, probeer een proef-lig eruit te slepen en koop het. Als het dan uiteindelijk tegenvalt heb je in ieder geval GEEN gigantische financiële strop.
Wil je toch duur kopen let dan VOORAL op de garantie bepalingen. VEELVULDIG ben ik berichten tegengekomen van tegenvallende garantie bepalingen en die strijd laten zien nadat je VEEL geld hebt neergelegd!
Groetjes en goede nachtrust!! :)

Gesloten