LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kattenwegjaagspray

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
minimoke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mar 2006 10:39

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door minimoke »




Misselijkmakende reacties hoor. Kan er 380 op wil die foto wel eens zien of dergelijke reacties.

Jammer dat er geen positieve reactie kan komen als: "Fijn dat er eigenaren zijn die er voor zorgen of willen zorgen dat katten op hun eigen erg blijven".

Ja inderdaad ik was alleen dit topic begonnen om tips te krijgen over hoe ik de katten van een ander uit mijn tuin houd en niet om elkaar allemaal af re kraken. :?

Zoals ik eerder vertelde ik heb zelf ook een kat (Binnenkat)en wil alleen een oplossing, ik vind dat afzetten van de tuin erg mooi gedaan maar vind het wel een beetje overdreven om dat in mijn tuin te doen om andermans katten uit mijn tuin te houden.

Nee hoor een bravo voor diegene die er wel iets aan proberen te doen!!

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Tja een kat blijft toch een roofdier, het zal proberen een uitweg te zoeken dus je tuin helemaal afbakenen gaat inderdaad ver. Misschien is een kattenlijntje beter zoals ik iemand ken. De kat kan vrij rondlopen in de tuin maar niet verder dan dat.

Overigens de kat waar ik last van heb liep gisteren gewoon weer buiten rond (reed hem nog bijna aan ook, had ik maar flink doorgereden!)

Ik heb die mensen duidelijk gezegd dat ik er niet van gediend ben dat hun kat steeds op mijn auto ligt. De hele autokap zat vol met haren, zand en kattenpoten. Ik ben het gewoon spuugzat. Dus ik zal nu andere maatregelen moeten nemen. :evil:

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Als we hier nu eens de alternatieven gaan uitwisselen, misschien dat er voor diegene een goede tussenzit, en nu eens niet dat Ecologische gelul!

1. De pijp schuin naar beneden met visafval.
2. Schrik of prikkeldraad met 380, 220 mag ook maar is niet zo
effectief.
3. Gehaktballetjes met Sambal, ander inhoud mag ook, maar daar
laat ik me niet over uit.
4. Een emmer koud water.
5. Een emmer heet water.
6. Luchtbuks (Verboden volgens de wet op wapenbezit).
7. Katapult (Verboden volgens de wet op wapenbezit).
8. Toeleverancier van de Chinees (afhaal- of opruim-).
9. Castratie of sterilisatie (helaas tijdens verdoving overleden).
10. Supersoaker.

Misschien zijn er nog meer suggesties en je ziet er zijn niet altijd de meest dieronvriendelijke manieren, maar beter is, neem geen kat of poes of houdt ze binnen want het is een HUISDIER! :twisted:

En ik heb het niet over Honden want die geven ook overlast, ze maken herrie, ruiken in je kruis als ze naar je toe komen, ze kwijlen, ze stinken, ze schijten, ze bijten, pissen overal tegenaan kortom als je een dier neemt zorg dat je geen overlast bezorgd. Kijk naar de mensen die goed voor beesten zorgen en denken ik ben goed voor mijn huisdier en ik zorg dat een ander er geen last van heeft, kortom ik ben niet associaal en heb niet de quasi verbazing over me heen, dat doet ie anders nooooooooit. Nee maar nu wel, gek hè. :evil:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Het is zo de omgekeerde wereld en daar stoor ik mij al jaren aan in Nederland. Men spreekt over normen en waarden in het land (CDA) maar ze doen er geen ruk aan. Het slachtoffer moet optreden, het slachtoffer moet allerlei maatregelen nemen, het slachtoffer moet advocaten in de arm nemen, etc. etc.

NEE, de daders moeten hard gestraft worden! Dus Brinkman doe je ogen open of heb je een andere bril nodig? Katten die buiten lopen zorgen voor overlast, dus mag je mijns inziens maatregelen nemen om dat te voorkomen. Maar ik baal van al die maatregelen die vaak maar half werken. Hij zit bij mij onder de carport dus iets ingraven gaat sowieso niet. Dit kabinet moet wakker worden geschut en de wet gewoon naleven en aanpassen. Kat buiten eigen risico!

ltje
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:26

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door ltje »

Beste Mensen,

Quote: Zeus

>Een kat hoort in huis gehouden te worden en niet vrij buiten te lopen.
>Katten horen niet in onze natuur.

En de Linx dan? Dit is toch echt een kat achtige die in onze natuur hoord. Dus...

...zelf ben ik dierenverzorgster en heb een binnenkat. Deze kat komt nooit buiten omdat het voor zijn eigen bestwil is. Hij is namelijk uit een asiel gekomen (waar ik zelf werk) en is voor veel drukke bewegingen bang. En zou op straat dus snel en haasje zijn.

Ook heb ik last van mijn buren hun katten. Elke dag na me werk kan ik in me tuin de poep weg halen. Nee, dit is niet een hobby en leuk werk. Dus als ik dit dagelijks voor me werk doe oke maar in me vrije tijd ook nog eens.....

Ik heb ook al van alles geprobeerd maar niets helpt. Het is echt een ramp. Maar om nou te zeggen dat je hierdoor katten haatster er van wordt. NEE! Hun kunnen er ook niets aan doen. DE BAASJES! !!!! Die GA IK STEEDS MEER HATEN!!!

Sommige mensen vinden het zo:

"dat ze een kat hebben en de kattenbak is voor de buren. Dus geen kattenbak thuis...is ook nog eens vies in huis." En hier zijn wij als buren dan de duppen van. LEUK HE.

En als je dan niet meer om je kat geeft of hij is te duur geworden....ach, dan dump je het toch gewoon op straat. Ben jij er vanaf. Of je bent nog een beetje nettjes en je doet afstand in het dichts bij zijnde asiel. Maar een dier is wel voor sommige een afval produkt.

Gr. Ltje

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik heb A. Hertzenberg al geschreven, die uitzending van vorige week was een farce. Middeltjes om katten uit je tuin te halen of waar dan ook helpen niet, dus moet er een wet komen om de kat binnen te houden dan wel binnen de erfgrens!

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door binkie »

Ik ben het helemaal met Itje eens. Wij hebben 3 katten uit het asiel. Katten die gedumpt zijn omdat er gezinnen zijn die aan een dier beginnen, maar het opeens erg vervelend vinden als het behang van de muur wordt gekrapt, of het leren bankstel het moet verduren. Mensen beginnen aan dieren, zonder zich van te voren te verdiepen in dieren en hun leefgewoonten. Onze katten blijven binnen in huis c.q. in de tuin, omdat we maatregelen hebben getroffen ter voorkoming van overlast bij buren e.d. Zo hebben we ook enige konijnen uit een opvang, die op een vergelijkbare manier door baasjes zijn gedumpt.

Ik vind het teleurstellend en triest om te lezen wat Ichikoh en PJ 66 in gedachten hebben en tot uitvoer willen brengen om dieren waar ze last van hebben om zeep te helpen. Eigenlijk stellen ze: "waar we last van hebben gewoon vermoorden, dan ben je van het probleem af". Is dit Nederland anno 2006??
Wees beiden dan ook zo flink om (als het betreffende baasje bekend is) naar dat baasje toe te stappen en te zeggen: "ik heb je kat om zeep geholpen, want daar had ik last van".
Denken zij er ook zo over als (bijvoorbeeld) hun kinderen of buren iets doen waar ze last van hebben?

Dieren volgen niet meer dan hun natuur, bij mensen mag verstand worden verwacht!!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door JH »

Geplaatst op 02 Apr 2006 15:24 door PJ 66


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb A. Hertzenberg al geschreven, die uitzending van vorige week was een farce. Middeltjes om katten uit je tuin te halen of waar dan ook helpen niet, dus moet er een wet komen om de kat binnen te houden dan wel binnen de erfgrens!

PJ 66, wellicht ten overvloede, maar inmiddels is er ook melding gedaan over de zeer kwetsende en schokkende postings van jou en ichikoh.
Als je zo geobsedeerd bent door die kat van je buren, die volgens jou de enige oorzaak is dat je `heilige koe` vuil wordt, stap dan naar de rechter. Volgens mij behoor je tot het soort dat graag mee wil doen aan die gruwelijke zeehondenjacht in Canada.
bij mensen mag verstand worden verwacht!!
Dat verstand is bij jou duidelijk niet aanwezig gegeven je overdreven obsessie voor de kat.

O.P. Til
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2006 23:00

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door O.P. Til »

Dus je bent wel een dierenvriend :lol: nooit verwacht van je :wink:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Dit noemen ze betutteling, op iets anders schuiven terwijl ze zelf de veroorzaker zijn. Toevallig vandaag nog een stuk gelezen over roken.

Dat is precies hetzelfde, degene die roken (velen althans) hebben schijt aan de rest en verwijzen (verwijstheorie) naar allerlei andere randzaken. Dit noemt met betutteling! Ik rook niet en wens geen last te hebben van andersmans rookgedrag als ik een pannenkoek eet!

Ik hoef geen overlast te hebben van andersmans hobby in dit geval een kat. Staat ook in de wet geschreven. Omdat de wetgeving vaak niet nageleefd wordt wordt in Nederland alles maar getolereerd. We blowen maar lekker, gooien afval op straat, doen de kat op straat, roken lekker terwijl andere daar last van hebben in het restaurant.

Hier is maar een woord voor. A-SOCIAAL GEDRAG!

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ps vind de antwoorden van Binkie en JH trouwens behoorlijk zielig. Om daar maar gelijk de vergelijking te trekken met de zeehondenslachting zegt veel over jullie IQ.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Ook net als PJ66, worden we al beschuldigd van het vermoorden van katten, ik heb nog geen kat vermoord en je bent al veroordeeld. :mrgreen:

Als ik al een kat, met bouwhandschoenen, zou vangen dan zou ik nadat ik de politie of de Opsporingsambtenaar had gebeld de dierenambulance bellen, want ik zou wel willen weten wie de eigenaar is.
Krijgt deze gelijk de rekening gepresenteerd van de ellende, overlast en schade wat 'het huidier' veroorzaakt. :evil:

Nou PJ66, net als ik hebben we dus een aanklacht tegen ons ingediend gekregen. Daar word ik dus niet warm of koud van, want zolang we niets gedaan hebben doet geen enkele overheidsinstelling niets. Kijk maar naar de 'echte' terroristen, die lopen na een 'mega-kostende- rechtszaak' weer vrolijk vrij rond. :shock:

Dus doe effe normaal en gebruik je energie liever voor het terugdringen van de KATTENOVERLAST. Maarre, ze mogen alle behoefte van de opbrengst van alle 'huiskatten' ook bij jouw afleveren. Kijken hoe je er dan over denkt. En dat is gelijk het antwoord van alle ergernis van diegene die last hebben van de katten van een ander. 8)

Kijk de reactie verteld meer over de persoon die zogenaamd het beste voor de kat overheeft, maar intussen wel de medemens terroriseerd. :evil:

Ik vind dieren ook leuk, gek genoeg ook poesjes en katjes, maar als je overlast hebt dan heb ik het recht nadat ik de eigenaar, als die al te achterhalen is, heb gewaarschuwd om tot maatregelen over te gaan. Als je terugleest heb je gezien dat we ook huisdieren hebben, echter daar heeft niemand last van!

En begin niet het medelijden te wekken en vergelijk te trekken met het doodknuppelen van zeehondjes met toestemming van de Canadese regering, want dat geeft weer aan hoe je over de mens denkt dan over het dier. Dit is iets misdadigs en daar is geen vergelijk mee te trekken. :twisted:

Slechte smaak binkie, en zeker laf om dit te ge- en misbruiken om zo medestanders te zoeken. :!:

tham
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 mar 2006 14:49

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door tham »

Een tip: voor mijn kinderen heb ik een zandbak in de tuin en deze is 's winters afgesloten maar de kat van de buren bleek toch een gaatje gevonden te hebben en poepte de hele winter door in mijn afgesloten zandbak waardoor ik tegen de zomer de hele inhoud moest vernieuwen. Ik heb de buren aansprakelijk gesteld en hun verzekering betaalde het leegscheppen en nieuw zand erin.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Kortom er moet een wet komen die het verbied dat katten op straat loslopen en een regristratie alleen hoe krijg je dit in de 2e kamer. Ik geloof eerst met 40.000 handtekeningen.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Nou, het volgende zou ook verplicht kunnen zijn: :idea:

Zodra je een kat koopt bij wat voor verkooppunt ook, chippen, registratie en per direct een formulier voor kattenbelasting.
Te betalen per kwartaal of per jaar. Zo kan het ook bij de autobelasting en hetzelfde kan idem geregistreerd worden naar de gemeente, je moet met je identificatie, want die heb je toch bij je tegenwoordig, direct de aangifte doen en de handelaar moet binnen 2 weken je aangemeld hebben zodat je via je gemeente de aanslag binnen krijgt. Sluitende registratie! Als er dan personen zijn die dit ontduiken, dit geld voor eigenaren en handelaren, per direct een boete van 1000% eroverheen.
En geen pappen en nathouden, de bevoegde opsporingsambtenaar of BOA heeft toch niet veel omhanden, althans hier niet. :wink:

Waarvoor wel voor honden - belasting, de meeste lopen aangelijnd, en waarvoor de katten niet, die lopen meestal los en zorgen voor meer overlast, dan heb ik het nog niet over de uitwijksituaties die auto's met levensgevaarlijke capriolen om diezelfde, daar heb je 'm weer - 'huisdieren'. Helaas voor de kat, ik rem niet voor huisdieren, want dat zorgt voor meer schade en je kan direct de eigenaar achterhalen voor de schade aan je, fiets, brommer, scooter of auto. Wel eens proberen te achterhalen wat de schade is veroorzaakt voor loslopende huisdieren zoals honden en katten. Dan heb ik het nog niet over de dodelijke afloop van mensen die wel een uitwijkmaneuvre waagde en het met de dood moesten bekopen! :twisted: :(

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Klopt Ikoh mijn goede vriendin is agente dus gewoon doorrijden bij een hond of kat. Plotseling flink op de rem gaan staan kan je duur komen te staan, dus door rijden.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Komt er volgens jullie belasting plannen ook een ontheffing voor mensen die de dieren uitsluitend op eigen terein houden of moet men betalen voor dieren die nooit op gemeente grond komen? In plaats van op te staan tegen de hondenbelasting wat in de meeste gemeente niet wordt gebruikt om facaliteiten voor honden aan te leggen, maar om de begroting sluitend te krijgen willen jullie er nog een belasting bij. Nog ff dan willen jullie dat er ook belasting moet worden betaald voor de keren dat de buren sex hebben met elkaar.

Mylo
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 12:24

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Mylo »

Ik vind dat mensen die katten in andermans tuin laten poepen, zelf voor de consuquenties moeten opdraaien. Ook wij hadden last van katten,maar wisten niet wie de eigenaren waren op een na. Die heb ik vriendelijk verzocht zijn kat niet meer in onze tuin te laten poepen. De verbaasde reactie was dat hij natuurlijk niet een kat de hele dag binnen kon houden. Goed geen medewerking van de eigenaar dus. Ik heb mijn luchtdruk pistool van zolder gehaald, en met een potje bier( het was zomer) in de tuin op het terras gewacht tot die kat weer kwam en toen afgeschoten. Die kat hebben we nooit meer gezien. Eigen schuld. Met andere katten heb ik hetzelfde kunnen doen en alsof die katten het verder kunnen vertellen, wij hebben al 2 jaar geen last meer van die beesten. gegroet

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Beste Marianna,

Nu je het erover hebt, het zou geen kwaad kunnen (wat een gedachte trouwens, heb je last van je buren) de buren aan de overkant hebben inmiddels 6 kinderen en een stuk verderop 8, maar ja die zijn ook met een Christelijk gebrek geboren. Die denken nog altijd dat het krijgen van kinderen een zegen van God is. Helaas is het ze nog niet verteld dat God niet bestaat en dat ze fokken als konijnen voor het binnenhalen van de Kinderbijslag. Wij hebben gelukkig 2 gezonde kinderen en voor mij is het krijgen van kinderen niet automatisch de vrijbrief voor het verkrijgen van een megabedrag op je rekening. Na 2 kinderen is het voor eigen rekening. Wij betalen dus indirect, wederom voor andermans genoegen en daar pas ik voor. Zoals ook voor de overlast van de blaffende en schijtende hond en de vernielende kat. Ook als het een binnenkat is, helaas de kattenbak is ook milieuvervuiling! 8)

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Ook als het een binnenkat is, helaas de kattenbak is ook milieuvervuiling!

Er bestaat millieuvriendelijke kattenbakvulling, die gaat bij het gft en wordt tot compost verwerkt :D

Gesloten