LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kattenwegjaagspray

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Wat een omgekeerde wereld weer. Hoe hou ik een kat uit mijn tuin? Nee, de vraag moet zijn: hoe hou ik mijn kat in mijn tuin. Een ren is wat mij betreft geen optie. Mijn balkon is nog groter.

Ik woon nu op een flat en mijn katten hebben er op zich geen probleem mee om alleen op het balkon te kunnen. Ik hoop binnen nu en anderhalf jaar een eengezinswoning te hebben met een tuin (tje). En, ja ik orrienteer me al op manieren om straks mijn katten in mijn tuin te kunnen houden.

1. Om anderen geen overlast te bezorgen van mijn katten.
2. Voor de veiligheid van mijn katten.
3. Voor mijn eigen rust.

Tja, redactie van Radar. Misschien is het een keer een idee om dit onderwerp van de juiste kant te benaderen. Die van de eigenaar!!!
Aan de schutting heb ik gaas (minmaal 50 cm) met krammen vastgezet, plankdragers om te voorkomen dat het gaas tegen de schutting aan kan klappen en er dus ontsnapmogelijkheden ontstaan. Mijn katten kunnen er niet uit en vreemde katten komen er niet in.

Afbeelding
Simpel en doeltreffend :D

Groetjes,

Marianna

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Jonjo »

MARIANA, mijn COMPLIMENTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door JH »

Heb vandaag nog mijn overbuurvrouw erop aangesproken want mijn autokap zat weer vol zand en haren. Ik ben deze overlast zat!

Alsof je in het dagelijks verkeer geen zand, haren of uitwerpselen van vogels en meeuwen op je auto krijgt.
Wie wil je eigenlijk daarop aanspreken ? Vogels en meeuwen zijn niemands bezit, die behoren tot de vrije natuur waar een ieder gelukkig van kan genieten.
Of staat je heilige koe alleen maar voor je deur om er mee te pronken. Get a life.
De woningbouwvereniging zal er ongetwijfeld net zo over denken.
Wellicht dat je buren bij jou ook wel enige vormen van overlast zullen constateren. :wink:


Overigens is de oplossing van Marianne heel fraai en dit hoeft niet veel te kosten.

suske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:40

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door suske »

Alsof je in het dagelijks verkeer geen zand, haren of uitwerpselen van vogels en meeuwen op je auto krijgt.
Wie wil je eigenlijk daarop aanspreken ? Vogels en meeuwen zijn niemands bezit, die behoren tot de vrije natuur waar een ieder gelukkig van kan genieten.
Of staat je heilige koe alleen maar voor je deur om er mee te pronken. Get a life.
De woningbouwvereniging zal er ongetwijfeld net zo over denken.
Wellicht dat je buren bij jou ook wel enige vormen van overlast zullen constateren.
welja daar spreekt een katteliefhebber en waarschijnlijk de eigenaar.
maar er zijn ondertussen meer mensen die er last van hebben dan gemak .

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door binkie »

Wij hebben 3 katten (katers) die door ons grotendeels binnen worden gehouden. Komen ze dan nooit buiten? Echt wel. We hebben in de tuin van voor naar achter 3 kabels op zo´n 2 meter hoog gespannen. Daar zit voor iedere kat een lijn aan gekoppeld, met een reikwijdte die de maximale breedte van de tuin is. Als ze de tuin in willen, worden ze aangekoppeld. In het begin was dat even wennen en zaten de lijntjes wel eens in elkaar gedraaid. Nu werkt het perfect. En daarnaast worden ze ook aan een tuigje af en toe uitgelaten. Dit tot hilariteit van een aantal hondenbezitters. We nemen dan een boterhamzakje mee voor het geval onderweg één van de katten de behoefte doet. Zo heeft op straat niemand last van de katten, hebben de buren geen drollen in de tuin en is iedereen blij. Katten willen nu eenmaal jagen en als ze zelfstandig buiten verkeren, gaan ze niets en niemand ontziend te werk. Als iedere potentiële liefhebber van een kat zich dat nu eerst eens realiseert, zou er ook geen overlast zijn.

zeus
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2006 19:13

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door zeus »

Waarschijnlijk is de redactie van TROS RADAR enigzins ontspoort en begrijpt door vooroordelen niet meer waar het eigenlijk om gaat.

Een kat hoort in huis gehouden te worden en niet vrij buiten te lopen.

Van oudsher komt het dier niet voor in onze natuur en de dieren in ons land zijn niet ingesteld op de aanwezigheid van een dergelijk vreemd roofdier.
Hierdoor raakt het natuurlijk evenwicht verstoort en krijg je zeer merkwaardige omstandigheden.
In omgevingen in Nederland met veel loslopende katten komen aanzienlijk minder kleine vogeltjes voor, kikkers, padden, hagedissen, muizen en andere kleine grondkruipers worden systematisch uitgeroeid.
Ratten, die ze zouden mogen opeten laten ze met rust, want die zijn te groot.
Gevolg van een en ander is dat na enige tijd een scheefgroei in het natuurlijk evenwicht is waar te nemen.
Ratten , eksters, reigers, duifen, meeuwen komen meer dan gemiddeld voor in deze omgevingen met een verstoord natuurlijk evenwicht.
Misschien zou bij de keuze voor een onderwerp en de toonzetting hiervan eens beter nagedacht kunnen worden.

Katten horen niet in onze natuur.

Met vriendelijk groet

Het Orakel

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Hamster »

Als iedere potentiële liefhebber van een kat zich dat nu eerst eens realiseert, zou er ook geen overlast zijn.
Heel veel kattebezitters realiseren zich dat heel goed. In elk geval die kattebezitters die op een flat of bovenwoning wonen en niet in het `gelukkige` bezit zijn van een woning op de begane grond met een stukje tuin. Vraagje, wat is overlast eigenlijk

Je ergeren aan de kat van de buren
Je ergeren aan de eigenaar van een blaffende hond
Je ergeren aan een schijtende hond
Je ergeren aan de schijtende duiven van de buren net op het moment dat je de was buiten wilt drogen of van de zon wilt genieten
Je ergeren aan het luidruchtige gezwets en gezwam van de buren die tijdens warme dagen buiten in de tuin hun hele prive-leven presenteren

en ga zo maar door......... Er is altijd wel wat om je te ergeren aan hetgeen een ander doet, maar kijk eerst eens in de eigen spiegel :wink:

marloes2
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2006 19:23

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door marloes2 »

Hallo,

Ik ben ook een kattenliefhebber, maar word er gek van dat de katten uit de hele buurt bij mij in de tuin komen poepen en ook de vogeltjes weg lijken te houden. Ik ben zo 'n beetje de enige in de buurt die borders heeft; de meeste mensen hebben alleen tegels in de tuin. Dus ben ik de pineut. Mijn kat is een binnenkat; komt wel eens in de tuin, maar nooit daar buiten. Ze is prima tevreden daarmee, maar ik ben dan ook bijna altijd thuis. Ik heb alle middeltjes tegen katten die getest werden in de RADAR uitzending al gehad en het helpt allemaal geen bal, of maar heel even. Ik heb zelfs her en der in de tuin Wijnruit geplant, maar de katten verblikken of verblozen er niet van en gaan er gewoon naast zitten. Ik leef van een minimum inkomen. Maar las over de cacaodoppen die goed schijnen werken. Is dat duur? Moet je die elk voorjaar opnieuw strooien? Blijven ze lang liggen voor ze verteerd zijn, dus heb je er ook 's winters wat aan als ik ze nu in het voorjaar zou strooien? Juist als de tuin 's winters kaal is komen de katten hun behoefte doen namelijk! En hoe dik moet de laag zijn die je strooit? Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden. Alvast bedankt.

Peter Puk
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2006 19:31

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Peter Puk »

Altijd leuk in een woonwijk, waarbij de mensen die daags niet thuis zijn meestal een kat of hond hebben. Voor hun eigen gerief dan meestal :!:

Ik heb twee middelen geprobeerd. De eerste wat lomp, maar wel effectief. De tweede wat subtieler.

Bij een nog jong katje werkt het prima om het beest (als het je lukt) door- en doornat te maken. Als ik het beestje te pakken kreeg, dan was het even dompelen in een emmer water. Bij oudere katten heeft dat weinig effect.

Een tweede optie is de koffieresten van je filterkoffie daar te strooien waar de katten meestal graven. De korrels irriteren tussen hun pootjes en nagels (probeer het zelf maar eens :D )

Voor de rest hebben wij onze voortuin voorzien van cacao doppen en hebben daar in elk geval geen last van katten EN slakken!!

marloes2
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2006 19:23

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door marloes2 »

Het probleem is dat de katten me al gehoord hebben tegen de tijd dat ik buiten ben en dan dus al weg zijn. Anders hadden ze al lang een emmer water over hun donder gehad, maar ja....... Heb wel meestal een hogedruk plantenspuit klaar staan bij het raam, zodat ik direct kan spuiten vanuit het raam. Daar hebben ze een hekel aan. Ze gaan weg, maar het effect is niet blijven. Bovendien zit ik niet de hele dag op de uitkijk. Dus nog even over die cacaodoppen en mijn vragen:
Is dat duur? Moet je die elk voorjaar opnieuw strooien? Blijven ze lang liggen voor ze verteerd zijn, dus heb je er ook 's winters wat aan als ik ze nu in het voorjaar zou strooien? Juist als de tuin 's winters kaal is komen de katten hun behoefte doen namelijk! En hoe dik moet de laag zijn die je strooit? Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden. Alvast bedankt.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door eeliane »

Omgekkerde sate-prikkers in de tuin, gewoon in t zand duwen met de scherpe puntjes naar boven, paar cm boven de grond en als kat langs komt masakt ie bene, haha. Hun voetzooltjes zijn er tegen beschermd hoor, dus schade kan het niet, alleen ze mijden je tuin echt wel.
Emmertje water op z'n tijd wil ook wel, of anders dreigen naar de buren of ze die ***kat bij zich willen houden anders...(doe je natuurlijk niet maar even hen op hun verantwoordelijkheden wijzen)

flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door flierefluit »

Omdat ik al jaren vogels houd, is mijn ervaring dat een kat zich maar door 1 middel laat tegenhouden, en dat is SCHRIKDRAAD! Dit is na jarenlang ergenis, dode vogels etc. echt de enige manier om katten uit je tuin te houden, zeker als je vogels houdt, en de verleiding voor de katten groot is. Ik blijf echter van mening dat de kattenbezitter zijn HUISdier binnen moet houden, omdat zo het nu is, de niet kattenliefhebber op (hoge) kosten wordt gejaagd om in zijn eigen tuin zijn hobby uit te oefenen. Ik laat mijn konijnen toch ook niet het gras bij de buren opeten? Nee, dan heb je pas last, als je jouw HUISdieren, b.v. kippen op het erf van je buren laat! Er zijn ook wel andere manieren, b.v. rattenklemmen, maar ik ben wel dierenliefhebber en in principe kan het beest er niets aan doen, maar hun baasjes moeten eindelijk eens hun verantwoording voor zijn dieren nemen! Anders kan ik het wel begrijpen dat er soms naar andere zeer dieronvriendelijke fatale middelen wordt gegrepen.

hugie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2006 19:48

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door hugie »

Heel veel zullen dit een vrede manier vinden maar het helpt echt en erg goed er gebeurd niks ernstigs met de kat. een trafo met draadje van staal er op van circa 10 ampere houdt de dieren behoorlijk op afstand.Is niet zielig want ze voelen er niks van maar blijven wel ver weg uit je tuin als ze 1x voorbij zijn gewandeld, laat dit een maand of 3 zitten en ze komen nooit meer

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Op meer forums heb ik gelezen dat men goede resultaten boekt met cacaodoppen. Na een buit regen zouden ze de grond hard maken en voor katten dus onplezirig om in de graven en ontlasten. Bij tuincentra zijn ze te koop en men zegt dat ze niet duur zijn. Zelf heb ik er geen ervaring mee.

Groetjes,

Marianna

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Omdat ik al jaren vogels houd, is mijn ervaring dat een kat zich maar door 1 middel laat tegenhouden, en dat is SCHRIKDRAAD!
Van andere mensen met afgezette tuinen heb ik ook wel verhalen gehoord dat katten langs het schrikdraad ontsnappen of vreemde katten binnen wisten te komen. Zelf heb ik gaas boven de schutten (vorige pagina een foto) en het is nog geen kat gelukt in of uit te breken.

mijo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:29

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door mijo »

Ook wij hadden alsmaar last van kattenpoep in onze grote gemetselde bloemenbak voor ons huis. Het was niet alleen de poep maar er werd ook vreselijk in gewoeld door de kat. Met als gevolg alsmaar aarde op de grond die elke dag weggeveegd moest worden. Dit geeft normaal niets maar ik ben invalide en het kostte veel moeite op om dit telkens weer op te ruimen me Ik heb satéstokjes tussen de platen gestoken en sinsdien geen kattepoep meer te zien.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

JH denkt na als een kip zonder kop zonder haar/zijn eigen verantwoordelijkheden te nemen bah. Een kat is een huisdier!! Een vogel kan op mijn auto schijten maar dat maak ik daarna netjes schoon. Moet ik dat voor de kat dan ook gaan doen? Kom op nou, jij wilt een kat dus dan houd je het beest ook maar binnen je grenzen!

miepje soixanteneuf
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2006 01:11

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door miepje soixanteneuf »

Ik heb al jarenlang een probaat middel om andermans katten uit mijn tuin te verwijderen. Je neemt een PVC-buis van ca 1 meter lang en graaf deze schuin in de grond. Gooi dan wat vis-afval in de buis. Na een dag of 3-4 trek je de buis weer uit de grond en stamp het gat goed dicht. Herhaal dit nog enkele keren en de kattenplaag is beduidend minder geworden.

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door relratje »

Ik heb zelf in mijn voortuin liggen om de katten te weren en dat lijkt te helpen, nu zitten ze bij mijn buurvrouw op de vensterbank haar hond te pesten. Achter heb ik een stuk tuin afgezet daar zitten mijn honden overdag als ik er niet ben, ze hebben een overkapping en hokken en vollop speelgoed en water en lang ben ik nooit weg dus dat gaat prima, maar..... wat zag ik laatst!!!! Zit er zo'n kat aan de andere kant van het hekje op mijn plaats naar mijn hondjes te staren :evil: Die werden natuurlijk knettergek!!!!!

Terwijl ik bij mijn vriendin zie dat het ook prima anders kan hoor, zij heeft 5 katten... ze heeft een flink deel van haar tuin en schuur afgezet en dat is het domein van die katten, een kattenluikje vanuit de deur en klaar.... wel even opletten als je zelf naar buiten gaat en dus de deur naar de rest van de tuin open maakt dat er geen ontsnapt... niemand heeft overlast van die beestjes en zelf heb je er alleen maar plezier van!!!! :)

cocinero
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2006 16:10

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door cocinero »

Een middel dat geheid werkt, mits uw tuin niet al te groot is, anders kost het teveel: strooi ruim voldoende cayennepeper in uw tuinen en de katten gaan voortaan met een ruime boog om uw tuin heen.

Gesloten