LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betrouwbaar kopen via internet

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
CvRijsewijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2006 08:57

Betrouwbaar kopen via internet

Ongelezen bericht door CvRijsewijk »

Naar aanleiding van de laatste uitzending van Tros radar het volgende: Als je kijkt op http://tweakers.net kun je zien hoe goed een Firma scoort op lever-betrouwbaarheid ,aftersales,verpakking, kosten bij het annuleren van een bestelling, etc. bij "shopsurvey"
Je kan er tevens zoeken op prijs, voorraadsituatie.
Via deze site zoek ik altijd als ik iets koop op internet op het gebied van computers, telefoon, digitale camera, etc. .

Chris76
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2006 12:22

Re: Betrouwbaar kopen via internet

Ongelezen bericht door Chris76 »

En toch zegt dat ook niet alles! Want uit eigen ervaring weet ik gewoon dat het vaak de mensen waar iets niet god is gegaan die klagen. Toen ik zelf in oktober wat bestelde bij Twente Computers leek het bedrijf redelijk te scoren bij Tweakers. Alleen zijn er de afgelopen maanden veel negatieve reacties bij gekomen. Dus een dergelijke site zegt ook niet alles.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Betrouwbaar kopen via internet

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Een bedrijf dat al jaren goede resultaten boekt en als solide bekend staat zal niet snel de afgrond in duikelen. Zelf gebruik ik ook altijd de shopsurvey en probeer ik daarbij met behulp van de pricewatch een goede verhouding te vinden tussen prijs en score van de leverancier.

Een aanrader!

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Betrouwbaar kopen via internet

Ongelezen bericht door joopataa »

Ook ik gebruik de Shopsurvey van twaekers.net als ik iets wil kopen bij een onlinezaak. Natuurlijk heb je nooit zekerheid maar je kan toch wel zien hoe een bedrijf over langere tijd werkt. Bij elk bedrijf staat wel eens een slechte recensie, maar als het overwegend goed is probeer ik het wel.

Joopataa :idea:

indigos
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2006 02:29

Re: Betrouwbaar kopen via internet

Ongelezen bericht door indigos »

Het blijft altijd moeilijk. Ik heb wel eens 1 week na een betaling van een klant geleverd omdat dit gewoon zo liep bij TPG. Het pakje meteen verzonden na betaling, maar klant kreeg het pakje 6 dagen later.

Klant had al meteen een klacht neergelegd en 4 emails verstuurd van waar blijft mijn pakje.

Sommige klanten zijn ontzettend ongeduldig en beginnen meteen dreigen als het ze niet snel genoeg gaat.

Klanten die via internet kopen en betalen, moeten iets meer geduld soms zien te krijgen.
Jammer genoeg moeten de goeden onder de kwaden lijden.

Gesloten