LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
DarkForce
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2006 04:15

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door DarkForce »

Ook ik zal even (zo kort en bondig mogelijk) uitleggen hoe mijn situatie is - ik heb overigens niets met incasso's te maken gehad -:

28-12-2004: Aanvraag ADSL&BEL contract ingevuld en verzonden
14-01-2005: Ontvangst brief 1, inlog gegevens mail & ftp.
= bevestiging acceptatie van contract !
16-01-2005: Telefonisch contact gehad met TweakDSL hoelang het ong.
zou duren alvorens de verbinding opgeleverd zou worden.
Periode 16-01-2005 t/m 05-04-2005 regelmatig gebeld met Tweak.
over de status van mijn aanvraag.
05-04-2005: Gespr. met Richard, het duurt nog ca 10dgn tot het wordt
opgeleverd.
11-04-2005: Wederom belofte dat het nu snel wordt opgeleverd
15-05-2005: Mijn telefoonnummer (tijdelijk) is eindelijk bekend, nu de
rest nog... Nogsteeds geen internet.
19-04-2005: KPN telecom gevraagt wat er gaande is, ik heb nog geen
ADSL noch VoDSL en volgens TweakDSL ligt het aan de
zijde van KPN. KPN weet van niets er is tenslotte nog
steeds een gehuurde kalekoperlijn waarover de migratie
van InterNLnet naar TweakDSL mogelijk moet zijn.
02-05-2005: Eindelijk internet. Wat is het moeilijk voor een bedrijf als
TwakDS(hel)L om een verbinding te migreren van de ene
BBned naar de andere BBned leverancier.
25-05-2005: Instabiele verbinding. Er wordt door TweakDSL een nieuwe
modem toegezonden.
01-06-2005: Nieuwe modem ontvangen. Meteen aangesloten e.d.
01-06-2005: Telefonisch contact met TweakDSL want ik tref in de brief
aan dat ik zorg moet dragen voor het retourneren van de
oude modem waarbij retourneer kosten voor mijn rekening
komen te staan - dacht het niet, hij is defect en valt onder
garantie, dat er kosten aan omruilen bij zitten is mij niet
gemeld dus ik betaal niks.
29-06-2005: Na veel contact tussen mij en consumentenbond, als ook
mij en TweakDSL de modem vandaag verzonden.

25-02-2006: Ik wilde mijn telefoon-specificaties raadplegen en dit kon
plotseling niet meer. Na telefonisch contact blijkt dat Tweak
zonder dit vooraf te melden wijzigingen in haar structuur
aanbrengt. Specificaties zijn in een periode van
25-02-2006 tot 16-02-2006 niet beschikbaar en kunnen
ze mij ook niet verstrekken. Gezien mijn rekeningen van
eind Februari lijkt het alsof ze meteen even een poging
doen mij financieel een poot uit te draaien.

Ik heb over enkele dingen telefonisch contact gehad met TweakDSL, zo vroeg ik hen per wanneer mijn contract is gestart... volgens hen was dit in Mei 2005 dus zit ik aan hen vast tot Mei 2006. Echter, doordat ik een brief heb gekregen midden Januari met hierin logingegeven (helaas ongedateerd - hoezo on-professioneel als bedrijf) lijkt het mij dus dat het contract is ingegaan in Januari. Consumentenbond bevestigt dit, echter kan ik dit niet aantonen :(

Tevens... op contract staat dat VoDSL onderdeel is van het product ADSL (8192/1024) welke ik bij hen heb... dit houdt in dat als er een storing is het contract kan worden ontbonden. Men betaald voor een product ADSL&BEL mocht dus één van beide onderdelen binnen dit product niet naar behoren functioneren dan blijft TweakDSL in gebreke. Dit kan hen dan alleen schriftelijk en aangetekend (wegens bewijs) kenbaar worden gemaakt waarbij een redelijke termijn (a 14dagen) kan worden gegeven waarin je ze dan de mogelijkheid kunt geven het defect op te lossen. Mocht TweakDSL nu dus nog één maal in gebreke zijn dan ben ik dus ook daadwerkelijk van plan om alle klachten en problemen in nog geen jaar tijd te gebruiken en mijn gelijk te halen bij de rechtbank. TweakDSL heeft mij nu tenslotte al lang genoeg een oor aangenaait - nog niet gesproken over het feit dat ik ruim 2 maanden zonder eten heb gezeten i.v.m. de vele telefoontjes die ik moest plegen (totaal bedrag a € 425,- !).

Lees overigens ook even het artikel in PC Consument Februari 2006. Hierin staat bij het artikel PC-Consument versus -> een persoon die net als vele mensen in deze topic een slecht product afneemt en hiervoor moet betalen met alle gevolgen van dien. Dit is geen reclame maar zeer de moeite waard voor lotgenoten.

DarkForce
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2006 04:15

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door DarkForce »

Van dat kort & bondig is niet veel terecht gekomen trouwens :oops:

Jan Post
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jan 2006 18:40

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door Jan Post »

Jammer dat het zo gegaan is. Ik heb zelf al tijden lang adsl van tweakdsl en dat bevalt me prima goede verbinding tegen een lage prijs. Houdt er wel rekening mee dat als je adsl of voip eruit ligt voor een bepaalde periode dat je geen SLA hebt op je lijn waardoor je officieel volgens mij je contract niet kan laten ontbinden

Kweetniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2006 18:48

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door Kweetniet »

JanPost, het lijkt wel of je bij TweakDSL werkt, je bent de enige die een goed woordje voor ze doet....

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door jvs »

Houdt er wel rekening mee dat als je adsl of voip eruit ligt voor een bepaalde periode dat je geen SLA hebt op je lijn waardoor je officieel volgens mij je contract niet kan laten ontbinden
Dit kan wel degelijk! Als jij een contract met iemand hebt, en diegene levert niet wat wel geleverd zou moeten worden en je hebt de leverende partij voldoende gelegenheid gegeven het probleem op te lossen binnen een redelijke termijn (vier weken is meer dan ruim redelijk) en dit is niet gebeurt, dan kan jij dit contract ontbinden (sterker nog, je kan een contract altijd ontbinden, alleen als dat zonder reden gebeurt, geeft een rechter jou geen gelijk :P).

SLA gaat om een eventuele boete die een ISP moet betalen als een storing langer dan (zeg) 8u of 24u duurt.

Jan Post
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jan 2006 18:40

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door Jan Post »

Nee, Ik ben totaal niet werkzaam bij het bedrijf tweakdsl(cambrium).
Ik ben gewooon een tevreden klant van hun.
Je kan je internet inderdaad stop zetten maar dit zal lang niet zo makkelijk gaan. Dit komt mede doordat het vaak de schuld is van de leveranciers zoals: bbned en tis-whosale. Dat zul je dus via een rechtzaak moeten aanvechten. Denk er wel aan als de lijn een aantal uren/dagen niet werkt dat je geen recht hebt op een vergoeding.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door jvs »

*onzin* dat dit via een rechtzaak moet! Hoe kom je daar in vredesnaam bij? Een contract ontbinden is in twee stappen bijzonder simpel:

1: Je stuurt een brief en zegt dat je het contract ontbindt.
2: Je betaalt niet meer en informeert het incasso bureay dat het contract ontbonden is wegens wanprestatie en negeert verdere incasso's

De ISP kan dan eventueel wel een rechtzaak starten om jouw ontbinding en niet betalen aan te vechten maar dat hoef jij dus niet te doen.

Jan Post
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jan 2006 18:40

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door Jan Post »

offtopic:
Sorry, ik had het niet allemaal duidelijk uitgelegd. Ik wilde alleen aangeven dat je niet zomaar meer kan betalen en dat er dan een grote kans op een rechtzaak inzit. Dit zou ik persoonlijk niet doen te ingewikkeld en te duur.

Nu back naar het ontopic :wink:

mtrommar
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2006 15:11

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door mtrommar »

Ik heb zowel goede als minder goede ervaringen met TweakDSL. Tot voor een maand geleden werkte mijn internetverbinding gewoon goed.

Helaas zijn er de afgelopen maand problemen met BBNED zodat er 's-avonds vanaf een uur of 8 weining of geen internet mogelijk is. Daarnaast is in 3 kwartier tijd 3 keer mijn telefoonverbinding weggevallen zodat ik opnieuw moest opbellen. Dit heeft te maken met een algemene storing bij Colt Telecom. Gelukkig werd ik wel altijd beleefd te woord gestaan aan de helpdesk.

Verder stoor ik me een beetje aan het welkomstpraatje van Tweak: 'Aan kleine lettertjes of verborgen voorwaarden hebben we zelf ook een enorme hekel.' Er wordt gesproken over een gratis modem. Na even doorgelezen te hebben kom je er dan achter dat het modem weliswaar gratis is maar dat je wel 25 euro moet betalen voor de splitter, bekabeling en verzendkosten.

Verder 20 euro per maand voor het eerste jaar. Klik je op 'specificaties' dan kun je lezen dat ze werken met een minimale contractduur van 2 jaar en dat je na een jaar 35 euro per maand moet gaan betalen.

Ik weet dat iedere provider zijn abonnementen mooier voorspiegelt dan ze in werkelijkheid zijn, maar TweakDSL spant toch wel de kroon.

JPzzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2006 19:48

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door JPzzz »

Geplaatst op 04 Mrt 2006 04:52 door DarkForce
Ook ik zal even (zo kort en bondig mogelijk) uitleggen hoe mijn situatie is - ik heb overigens niets met incasso's te maken gehad -:

28-12-2004: Aanvraag ADSL&BEL contract ingevuld en verzonden
14-01-2005: Ontvangst brief 1, inlog gegevens mail & ftp.
= bevestiging acceptatie van contract !
16-01-2005: Telefonisch contact gehad met TweakDSL hoelang het ong.
zou duren alvorens de verbinding opgeleverd zou worden.
Periode 16-01-2005 t/m 05-04-2005 regelmatig gebeld met Tweak.
over de status van mijn aanvraag.
05-04-2005: Gespr. met Richard, het duurt nog ca 10dgn tot het wordt
opgeleverd.
11-04-2005: Wederom belofte dat het nu snel wordt opgeleverd
15-05-2005: Mijn telefoonnummer (tijdelijk) is eindelijk bekend, nu de
rest nog... Nogsteeds geen internet.
19-04-2005: KPN telecom gevraagt wat er gaande is, ik heb nog geen
ADSL noch VoDSL en volgens TweakDSL ligt het aan de
zijde van KPN. KPN weet van niets er is tenslotte nog
steeds een gehuurde kalekoperlijn waarover de migratie
van InterNLnet naar TweakDSL mogelijk moet zijn.
02-05-2005: Eindelijk internet. Wat is het moeilijk voor een bedrijf als
TwakDS(hel)L om een verbinding te migreren van de ene
BBned naar de andere BBned leverancier.
25-05-2005: Instabiele verbinding. Er wordt door TweakDSL een nieuwe
modem toegezonden.
01-06-2005: Nieuwe modem ontvangen. Meteen aangesloten e.d.
01-06-2005: Telefonisch contact met TweakDSL want ik tref in de brief
aan dat ik zorg moet dragen voor het retourneren van de
oude modem waarbij retourneer kosten voor mijn rekening
komen te staan - dacht het niet, hij is defect en valt onder
garantie, dat er kosten aan omruilen bij zitten is mij niet
gemeld dus ik betaal niks.
29-06-2005: Na veel contact tussen mij en consumentenbond, als ook
mij en TweakDSL de modem vandaag verzonden.

25-02-2006: Ik wilde mijn telefoon-specificaties raadplegen en dit kon
plotseling niet meer. Na telefonisch contact blijkt dat Tweak
zonder dit vooraf te melden wijzigingen in haar structuur
aanbrengt. Specificaties zijn in een periode van
25-02-2006 tot 16-02-2006 niet beschikbaar en kunnen
ze mij ook niet verstrekken. Gezien mijn rekeningen van
eind Februari lijkt het alsof ze meteen even een poging
doen mij financieel een poot uit te draaien.

Ik heb over enkele dingen telefonisch contact gehad met TweakDSL, zo vroeg ik hen per wanneer mijn contract is gestart... volgens hen was dit in Mei 2005 dus zit ik aan hen vast tot Mei 2006. Echter, doordat ik een brief heb gekregen midden Januari met hierin logingegeven (helaas ongedateerd - hoezo on-professioneel als bedrijf) lijkt het mij dus dat het contract is ingegaan in Januari. Consumentenbond bevestigt dit, echter kan ik dit niet aantonen Sad

Tevens... op contract staat dat VoDSL onderdeel is van het product ADSL (8192/1024) welke ik bij hen heb... dit houdt in dat als er een storing is het contract kan worden ontbonden. Men betaald voor een product ADSL&BEL mocht dus één van beide onderdelen binnen dit product niet naar behoren functioneren dan blijft TweakDSL in gebreke. Dit kan hen dan alleen schriftelijk en aangetekend (wegens bewijs) kenbaar worden gemaakt waarbij een redelijke termijn (a 14dagen) kan worden gegeven waarin je ze dan de mogelijkheid kunt geven het defect op te lossen. Mocht TweakDSL nu dus nog één maal in gebreke zijn dan ben ik dus ook daadwerkelijk van plan om alle klachten en problemen in nog geen jaar tijd te gebruiken en mijn gelijk te halen bij de rechtbank. TweakDSL heeft mij nu tenslotte al lang genoeg een oor aangenaait - nog niet gesproken over het feit dat ik ruim 2 maanden zonder eten heb gezeten i.v.m. de vele telefoontjes die ik moest plegen (totaal bedrag a € 425,- !).
Dit is exact hetzelfde wat ik heb ondervonden en nu nog ondervindt!
Daarnaast is de verbinding de afgelopen tijd ronduit slecht en heb ik pings van meer dan 4000 Ms (naar de dns servers notabene)!
Ik heb die brief met contract cq inlog gegevens nog wel en ga kijken of ik nu van mijn contract kan afkomen.

Groet.

ehiep
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2006 14:43

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door ehiep »

Goh sta er niet van te kijken dat er meer mensen veel problemen hebben met Tweakdsl. Heb mijn zaak nu ook overgedragen aan een advocaat en die mag het verder gaan uitvechten. Wil jullie niet onthouden van wat mij overkomen is... dus bij deze.

Datum HD nr.
04-08-05 BTV-45132-371
Aanvraagformulier gefaxt voor Tweakdsl2
10-08-05 DHR-56573-163 Opnieuw aanvraagformulier gefaxt omdat tweakdsl de aanvraag was kwijtgeraakt
21-08-05 Meerdere malen verzocht om informatie mbt status van de migratie. Deze op de 21ste gekregen
01-09-05 Oplevering lijn. Modem pas de 7de ontvangen
07-09-05 / 19-09-05 Tientallen malen gebeld met de helpdesk vanwege aanhoudende problemen met de verbinding. Het blijkt absoluut onmogelijk om iemand met enige inhoudelijke kennis aan de lijn te krijgen. Diverse malen wordt aangegeven dat er zal worden teruggebeld wat vervolgens niet wordt gedaan.
19-09-05 Brief gefaxt aan Tweakdsl waarin ik heb aangegeven zeer ontevreden te zijn over de gang van zaken en dat ik nog steeds geen internetverbinding heb.Te kennen gegeven binnen een week een werkende oplossing te willen.
22-09-05 CB0508608 Krijg standaard mail terug waarin Tweakdsl aangeeft dat mijn bekabeling niet goed zou zijn en/of ik deze maar wil vervangen.
Dit is in de eerdere gesprekken ook gevraagd en reeds door mij uitgevoerd. Ik heb direct een reply teruggestuurd met dit antwoord waarop ik verder geen reactie meer heb ontvangen.
27-09-05 Aangetekende brief gestuurd waarin ik aangeef dat Tweakdsl in gebreke blijft en ik het contract eenzijdig ontbind
05-10-05 Aanvraag bij andere internet provider ingediend
10-10-05 Brief ontvangen van Tweakdsl waarin zij aangeven dat ik niet heb meegewerkt aan onderzoek. Daarnaast geven zij aan 60 dagen de tijd te hebben om de lijn op te leveren. De brief krijg ik pas binnen nadat zij op de hoogte zijn dat ik overstap naar een andere provider.
12-10-05 Brief gestuurd aan Tweakdsl waarin ik aangeef alles gedaan te hebben om de verbinding in orde te krijgen. Ben zelfs meerdere keren speciaal hiervoor naar huis gegaan aangezien de helpdesk alleen tijdens kantooruren (een beetje) bereikbaar was.
Verder Tweakdsl verzocht om voor verdere communicatie contact op te nemen met mijn advocaat.
6-12-05 Via advocaat brief ontvangen van Tweakdsl. Hierin geven ze het volgende aan;
-aanvraag gedaan op 18-08
De aanvraag is gedaan op 4-08
-melding de 12de dat ik on-line was
De 12de heb ik gebeld met de melding dat ik graag een vast ip-adres wil. Daarnaast ook toen al gemeld dat mijn verbinding niet stabiel was en regelmatig verbroken wordt.
-lijn niet stabiel geen medewerking van mijn kant
Ik heb in de periode 7 / 19 september tientallen malen met de helpdesk contact opgenomen. Ik ben diverse malen speciaal hiervoor naar huis gegaan. Ik heb thuis de bekabeling / splitter vervangen andere computers aangesloten. Een ander modem geprobeerd etc. Niets mocht baten. De support vanuit Tweakdsl in deze was nul. Pas nadat bij hun bekend is geworden dat ik overstap naar een andere provider krijg ik een brief met de melding dat men wel een monteur wil langs sturen om de boel te bekijken.
De bekabeling in het huis (ISRA naar modem) is 30cm. Deze is dezelfde als bij de vorige provider (speedxs) welke 2 jaar lang zonder een enkele hapering op 8mbit heeft gewerkt. Na alle hectiek bij Tweakdsl overgestapt naar Wanadoo waar ik, met dezelfde bekabeling en computer zonder haperingen op 20mbit gebruik kan maken van het internet.
-in gebreke stellen
Het aanbod om een monteur langs te sturen kwam pas nadat ik hen in gebreke heb gesteld. De reden van het in gebreke stellen is het falen van de internet provider in het leveren van het product, de support en een adequate communicatie naar de klant.

Johan050
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2006 10:38

Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld

Ongelezen bericht door Johan050 »

Ik heb precies zulke ervaringen met tweakdsl, gelukkig in de proef periode opgezegd, nu ruim 4 maanden later mijn geld van de borg en modem nog niet terug ontvangen. Op een normale manier communiceren is er met hun niet bij. helaas moet ik mezelf nu ook verlagen tot hun niveau. ik ga as vrijdag aangifte doen wegens diefstal, heb het helemaal met hun gehad stel amateurs.

Gesloten