LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door heho »

Zijn al paar jaar gewoon de beste !
Blijkt uit vele onderzoeken.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Als je heel duur bent is het geen kunst om de beste te zijn. Als particuliere verzekeraar was ONVZ heel duur.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 23 jan 2006 17:50, 3 keer totaal gewijzigd.

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door webmaat »

In het jaarverslag van ING kwam ik ONVZ als onderdeel tegen. Ook het collectief van verzekeringsadviseurs is bij ONVZ verzekerd. Dus hoe onafhankelijk is eigenlijk dat onderzoek?

Webmaat

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Niemand kan in het algemeen stellen dat een bepaalde verzekeraar "de beste" of "de slechtste" is :idea:

Individueel zou je natuurlijk wel kunnen zeggen dat de ene verzekeraar op basis van je eigen criteria beter is dan de ander. Voor een ander wertk het weer net andersom.......

Samsam
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2005 12:13

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door Samsam »

ONVZ is idd erg goed en reteduur.
Ik heb nu de overstap gemaakt naar Menzis en het scheelt me meer dan €100/mnd.
Ik heb al die jaren (achteraf gezien) flink betaald voor niks.
Ik denk dat ik 1 van de weinigen ben die er dit jaar op vooruit ga :)

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door webmaat »

Hoi Samsam,

Heb je dan wel een restitutiepolis genomen? Anders kom je nog voor behoorlijke bijbetalingen of tijdverspilling te staan.

k zie het aan de Achmea;'s. De Kringapotheek bij mij vrijwel om de hoek is niet door hen gecontracteerd. Dus kan ik met een naturapolis elke keer 2,50 euro bijbetalen volgens hun website of ik moet de fiets nemen naar een apotheek verderop in een buurt waar ik nooit kom.

Een naturapolis kost tijd of een hoop geld en als je geen auto hebt heel handig als het regent of stormt!

hartelijke groeten
Webmaat

Samsam
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2005 12:13

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door Samsam »

Menzis komt hier uit de omgeving (my luck), nee ik heb geen restitutiepolis genomen.
Maar ik twijfel er niet aan of alles komt goed, anders zoeken zij (verzekeraar en dienstverlener) het fijn lekker zelf uit.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Als er geen contract is tussen zorgverzekeraar en aanbieder-van-zorg dan ben je gewoon klant die zelf de rekening moet betalen. De verzekering heeft er niets mee te maken. Dus er is geen sprake van "verzekeraar en zorgverlener die het fijn zelf uitzoeken" zoals Samsam schrijft. De verzekeraar kan jou persoonlijk zelfs voor hoge bedragen laten betalen: zie het voorbeeld van een verzekerde (Tyrilion?) bij GroeneLand die 1200 euro zelf moest betalen.

Samsam
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2005 12:13

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door Samsam »

Mathilde, ik ga er toch vanuit dat Menzis (niet de kleinste) wel zoveel contracten heeft afgesloten dat er altijd wel keuze is.
Je kunt je tegen alles verzekeren, behalve doodgaan, maar dan kun je ook je hele salaris wegbrengen in dit land. :wink:

jermen
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jan 2004 21:16

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door jermen »

Beetje dom om te denken dat een verzekering het allemaal zal uitzoeken.
Hoe goedkoper hoe slechter af je vaak bent, voor een koopje zit je namelijk nooit op de eerste rij.

Onvz is een heel goede verzekering, als je al een rekening voor moet schieten dan word deze na opsturen binnen een week terugbetaald heel belangrijk denk ik.
Verder zitten alternatieve geneeswijze in het aanvullend pakket , misschien heb je het nu niet nodig maar wij hebben aan de lijve ondervonden toen mijn man een hernia had en door een chiropractor weer op de been is geholpen, 40 euro per behandeling hij moest er 3 x per week aan het begin naar toe en gaat nu nog elke maand voor nabehandeling om alles recht te houden, nooit iets gehoord, alles betaald door onvz
Dus als je wat gebeurd wat niet te hopen is maar de kans word groter naarmate je ouder word :lol: ben ik toch blij dat ik een goede verzekering heb

jermen

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door Cynneke »

Voor ons gezin kwam VGZ het beste uit de bus, tegen een lagere premie dan Amicon waar we eerst bij waren dankzij een collectief met 10% korting op de basis- en aanvullende verzekering.

Dingen die voor ons doorwogen:
- complete vergoeding van de pil
- vergoeding hoorapparaatbatterijtjes (mijn man is slechthorend en heeft 2 hoorapparaten)
- complete vergoeding bril (montuur en glazen) als je je bril bij Hans Anders haalt.
- en VGZ heeft met heel veel fysiotherapeuten, apotheken, huisartsen en alle ziekenhuizen een contract. Zo krijg je dus zelf geen rekeningen meer.

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door sannie »

ik ben pas over gegaan naar onvz,omdat onze dochter naar de orthodontist gaat en zij al een verleden had met beugels en zij vergoeden alles,plus is zij dyslextie's en vergoeden zij de logopedie kosten als een van de weinigen!

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door Cynneke »

Logopedie wordt toch door (bijna) elke zorgverzekeraar vergoed als je een verwijsbrief van de huisarts hebt?

Mijn man is slechthorend en kreeg van de huisarts een verwijsbrief om spraakafzien (liplezen) te gaan volgen bij een logopedist. Verwijsbrief uitgeschreven en klaar. Er wordt bij de zorgverzekeraar niet eens gevraagd waar het voor is.... Verwijsbrief is verwijsbrief.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Hoi Cynneke,

Jij schrijft: "verwijsbrief is verwijsbrief".

Maar ik vermoed dat je dan toch niet goed begrijpt hoe de gezondheidszorg en de zorgverzekering geregeld is. Een verwijsbrief staat namelijk niet gelijk met een vergoeding. De huisarts schrijft ook verwijsbrieven voor therapieen die NIET vergoed worden. Bijvoorbeeld: podotherapie, manuele therapie, fysiotherapie eerste 9 behandelingen. De huisarts GAAT NIET OVER DE VERGOEDING.

P.S. Logopedie wordt vergoed door de basisverzekering tenzij het om taalontwikkelingsstoornissen ivm dialect of anderstaligheid gaat. In sommige polissen wordt ook de behandeling van dyslexie uitgesloten (oa. Ohra)

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door Cynneke »

Aaah, dat wist ik niet, daarom dat ik het vroeg.

Dat de basisverzekering niet alles vergoedde, wist ik. Ik ben nu zelf met Mensendieck therapie bezig en daarin worden idd de eerste 9 behandelingen niet vergoed uit de basisverzekering. Gelukkig wel via AV.

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: ONVZ is de beste zorgverzekeraar !

Ongelezen bericht door sannie »

ha cynneke,dat is t rare je zou verwachten dat de basisverzekering bij iedereen hetzelfde is,niet dus onvz is een van weinige die dus wel de kosten vergoed van logopedie bij dyslexie,t is veel rond kijken op internet en belletjes plegen dat je daar dus achterkomt!! gr sannie

Gesloten