LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acceptatieplicht of niet?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Acceptatieplicht of niet?

Ongelezen bericht door senseo »

Stel dat ik nu bij Menzis een aanvullende pakket 1 neem, niet zo heel uitgebreid. Volgend jaar kom ik tot de ontdekking dat ik beter pakket 3 kan nemen.
Kat dit dan zomaar? Moet Menzis mij accepteren voor dat pakket?
Of kan een Zorgverzekeraar helemaal zelf zijn voorwaarden bepalen?

En maakt het nog verschil als je bijv. een uitgebreidere pakket wilt nemen bi een ANDERE zorgverzekeraar. iervan heb ik ot u toe begrepen dat die ANDERE zorgverzekeraar je niet hoeft te accepteren voor een aanvullend pakket. Klopt dat?

Kortom, zit er bij het willen ovestappen van een aanvullend pakket naar een uitgebreider (en vaak duurder) aanvullend pakket verchil als het gaat om dezelfde Zorgeverzekeraar of een andere/nieuwe zorgverzekeraar?

hars73
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 nov 2005 12:03

Re: Acceptatieplicht of niet?

Ongelezen bericht door hars73 »

Ga er maar vanuit dat bij elke verandering naar betere voorwaarden (dus uitgebreidere pakketten) een acceptatie plaats zal vinden. Dus ook binnen dezelfde zorgverzekeraar! Als je nu een aantal willekeurige voorwaarden van zorgverzekeraars bekijkt zul je dat ook lezen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Acceptatieplicht of niet?

Ongelezen bericht door karr-2 »

De acceptatie plicht geld alleen voor de basisverzekering. Voor de aanvullende pakketten kan elke verzekeraar zelf zijn voorwaarden stellen.

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: Acceptatieplicht of niet?

Ongelezen bericht door senseo »

Wie weet hier nog meer van?

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Acceptatieplicht of niet?

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Nu kun je tot 1 mei of zo zonder problemen nog wel het aanvullende pakket aan laten passen.

Ieder jaar kunnen de regels (voorwaarden) veranderen. Dat je nu non select bij Menzis wordt geacepteerd betekend niet dat dat volgend jaar ook zo is. Niemand weet hoe het straks zal gaan.

Delta Lloyd, om maar eens een dure te noemen stelt nu al bepaalde medische voorwaarden voor bepaalde aanvullende paketten en Achmea rekent volgemns mij nu bij een bepaald pakket en hogere leeftijd een premie-opslag, VGZ stelt weer dat je voor een goede tandverzekering ook verplicht bent om tegelijk een ander aanvullend pakket af te nemen. Per verzekeraar verschillen de (acceptatie) voorwaarden.

Ieder jaar zal het anders kunnen zijn met dien verstande dat ze elkaar altijd wel een beetje zullen blijven volgen.

Aan de ene kant zou je kunnen stellen dat je nu al in moet stappen in de duurste aanvullende paketten omdat je nu in ieder geval (bij Menzis) zonder problemen wordt geacepteerd. Het kan vogend jaar anders liggen maar niemand weet dat dus echt..... Aan de andere kant zou je derhalve kunnen stellen dat we ons niet gek moeten laten maken en het gewoon per jaar moeten bekijken.

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Acceptatieplicht of niet?

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Het klopt dat er op de av's geen acceptatieplicht is. Veel verzekeraars doen daar NU niet moeilijk over maar volgend jaar gaan gewoon weer de oude regels gelden, ofwel medische acceptatie bij pakketverbetering.
Delta Lloyd, om maar eens een dure te noemen stelt nu al bepaalde medische voorwaarden voor bepaalde aanvullende paketten
Hoezo dure, 82,47 voor de basis en 12% korting op de AV's (via ons dan :wink: ) en slechts voor de meest uitgebreide dekking medische vragen (wederom via ons dan)

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Acceptatieplicht of niet?

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Ladasyroste
Geplaatst op: 21 Jan 2006 23:39

Hoezo dure, 82,47 voor de basis en 12% korting op de AV's (via ons dan ) en slechts voor de meest uitgebreide dekking medische vragen (wederom via ons dan)
12% lijkt inderdaad enorm veel en dat is het ook. Jammer alleen dat zelfs met die 12% korting je nog steeds een dure aanvullende verzekering hebt.

Iedereen moet zelf kijken welke vergoedingen het beste aansluiten bij de eigen wensen natuurlijk. Weinig, nee, enorm weinig personen zullen gebaat zijn bij de, in verhouding, dure verzeklering van Delta Lloyd.

Overigens niks ten nadele van wie of wat dan ook :wink:

Gesloten