LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door senseo »

U hoeft verder NIETS te doen............

:shock: :cry: :( :wink:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

Jawel, jij moet even een bronvermelding geven.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Ik verwacht ook heel veel ....... :shock: 8)

Nog ruim 11 mnd te gaan .......
Dan weten we meer .......

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door senseo »

Uit betrouwbare bron: SJZ ! :wink:

Ik weet het even niet precies meer, lees ook zoveel.
Is geen geintje!
Je zult het zelf een dezer dagen wel ergens lezen, horen SJZ.
Sorrie voor het ongemak.
In afwachting van een scherpe reaktie jouwerzijds verblijf ik

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

Inderdaad, ik reageer altijd scherp op roddels, achterklap, leugens, bedrog, verzinsels en geruchten waarvoor geen betrouwbare bron en feiten of argumenten te vinden zijn. Niet alleen op Internet, maar ook in de privésfeer waar mensen anderen zwart proberen te maken.

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Tsja, Wiegel zal de komende tijd wel vaker in het nieuws komen. Het mediaoffensief is reeds gestart :idea:

Verder is het natuurlijk puur op aannames gebaseerd.

Als leek kan ik ook nu al vast voorspellen dat niet alleen de premies zullen stijgen maar wellicht ook de benzine en gasprijzen om maar eens een voorbeeld te geven.

Kortom, een beetje ongefundeerde stemmingmakerij met een logische kern van waarheid maar wat moeten we daar, in dit stadium, nu weer mee?

Oh ja, ik las trouwens ergens op een website dat de hypotheekrente aftrek toch nog wel even blijft, want ja, wat ik op internet lees en zelfs in de krant is per defintie waar hoor dus gelukkig...... hoef ik me daar voorlopig niet druk om te maken :P

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Wiegel is een fossiel uit de oudheid, die man kan geen enkele zinnige uitspraak doen over wat dan ook.

Verder is elke uitspraak over premiestijging in 2007 waardeloos, omdat er niemand is die helderziend is en de toekomst kan voorspellen.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ,
Inderdaad, ik reageer altijd scherp op roddels, achterklap, leugens, bedrog, verzinsels en geruchten waarvoor geen betrouwbare bron en feiten of argumenten te vinden zijn. Niet alleen op Internet, maar ook in de privésfeer waar mensen anderen zwart proberen te maken.
Het zo je sieren om ook de leugens, bedrog en verzinsels te vermelden van de partijen/personen die jij zo verdedigd.
Maar gezien je antwoorden, zal dat wel niet staan te gebeuren.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik verdedig met mijn bericht toch niemand?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Wiegel is een fossiel uit de oudheid, die man kan geen enkele zinnige uitspraak doen over wat dan ook.


Jij bent de aangewezen persoon om zoiets te "zeggen". Jij zou jouw eigen postings eens moeten nalezen want daarvan moet ook nog de eerste zinnige verschijnen :!:
Verder is elke uitspraak over premiestijging in 2007 waardeloos, omdat er niemand is die helderziend is en de toekomst kan voorspellen.
Ooit gehoord van : Regeren is vooruit zien. Denk 't niet :? :?

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door mr T. »

Verder is elke uitspraak over premiestijging in 2007 waardeloos, omdat er niemand is die helderziend is en de toekomst kan voorspellen
Niet helemaal waar. Zo is een vergelijkbaar stelsel van de basisverzekering ooit ingevoerd in Zwitserland. De hoogte van de premie is daar gebaseerd op een zogenaamd risicoprofiel (dikke, oude en alcoholverslindende mensen betalen meer). Zoiets gaan we vast ook nog wel in Nederland krijgen. Ook daar: jaar na jaar flinke premieverhogingen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

In die tijd dat Zwitserland al dat nieuwe stelsel had, hadden wij hier nog het oude stelsel, en in BEIDE stelsels stegen de kosten van de gezondheidszorg o.a. door
- nieuwe medische ontwikkelingen
- steeds meer ouderen

Verder is de premie hier niet afhankelijk van je gezondheid, er is een vaste premie voor de basisverzekering met een acceptatieplicht voor jongeren EN ouderen, gezonde EN zieke mensen, slanke EN dikke mensen.
(Wat er gaat gebeuren als de PvdA in de regering zou komen weet ik uiteraard ook niet precies.)

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ,
Ik verdedig met mijn bericht toch niemand?
Zou ik toch maar je eigen bijdragen eens goed lezen.
De botheid waarbij je op mensen reageert, en die niet in lijn zijn met jouw visie en die van deze regering zegt mij genoeg.
En blijkbaar ben ik niet de enige, als ik sommige draadjes zo eens terug lees.
Kijk verschil van mening over iets oke, maar wel op een normale manier reageren, blijft het in de forums ook wat vriendelijker.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door mr T. »

Verder is de premie hier niet afhankelijk van je gezondheid, er is een vaste premie voor de basisverzekering met een acceptatieplicht voor jongeren EN ouderen, gezonde EN zieke mensen, slanke EN dikke mensen.
Uiteraard is het mij bekend dat er een vaste premie is. Het vervelende van die vaste premie is, is dat bijna iedereen (behalve ouderen die miljonair zijn) door het nieuwe stelsel in negatieve zin worden getroffen. Het zal met betrekking tot de premies en voorwaarden (zie het voorbeeld van Zwitserland) erger worden. Het oude stelsel met ziekenfonds en particuliere verzekering was voor bijna iedereen beter en goedkoper. Het bood daarnaast ook een grotere keuzevrijheid (ook om je bijvoorbeeld niet te verzekeren). Waarom niet iedere ziekenfondsverzekerde in een particulier stelsel gestopt? Nu is de verhouding tussen gedrag, leeftijd en risico volkomen zoek en draaien jongeren op voor de kwalen van de ouderen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

Het oude stelsel met ziekenfonds en particuliere verzekering was voor bijna iedereen beter en goedkoper.
Dat slaat echt helemaal nergens op!

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door mr T. »

Dat slaat echt helemaal nergens op!
Want?

In het oude stelsel betaalde de burger met minder geld alleen de nominale zfw-premie en de particulier verzekerde betaalde alles (en kreeg daarvoor soms een tegemoetkoming, b.v. in het geval van ambtenaren). In het nieuwe stelsel betaalt iedereen meer premie, met uitzondering van de miljonair die oud, ziek, zwak en missellijk is. Verder betaalt bij de komende aangifte IB ook nog belasting over de premie die door de werkgever moet worden afgedragen. Kortom bijna iedereen is slechter af. Het slaat dus wel ergens op.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

In het oude stelsel betaalde de burger met minder geld alleen de nominale zfw-premie
Dat is niet waar. Je betaalde ook zfw-wn premie en je betaalde meer awbz premie.
Verder betaalt bij de komende aangifte IB ook nog belasting over de premie die door de werkgever moet worden afgedragen.
Klopt niet, dat zit al in de loonbelasting verwerkt (en het is zelfs voor ziekenfondsverzekerden MINDER dan vorig jaar, want toen betaalde je belasting over 6,75% zfw-wg en nu betaal je belasting over 6,5% zvw premie).

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door heho »

Ik denk dat een aantal zorgverzekeraars de tarieven flink omhoog zullen opschroeven, omdat ze nu onder de kostprijs zieltjes aan het winnen zijn. En dat kost ook nog een heleboel extra geld. Talloze reclames !

jab
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2006 20:00

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door jab »

word het niet eens tijd dat 10 miljoen nederlanders naar den haag gaan om nu eens voor eens en altijd kenbaar maken dat wij het niet meer pikken van dit kabinet,of gaan wij met z'n allen gewoon door met de hele dag achter de pc te zitten en kenbaar maken hoe boos wij met z'n alle zijn

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gelezen: Wiegel verwacht zo'n 20 % stijging 2007

Ongelezen bericht door SJZ »

Waarschijnlijk wel. Op dit forum lekker schelden en mopperen, maar verder in je luie stoel blijven zitten en geen fl*kker uitvoeren, dat is de mentaliteit hier.

Gesloten