LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR registratie door Dexia!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Mavdijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2005 13:42

BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Mavdijk »


Door het te laat betalen van de restschuld ben ik geregistreerd in het BKR. Alles is allang betaald, en via een stuk in de krant kwam ik erachter dat alle geregistreerde verwijderd zouden worden. Dit is uiteraard (nog) niet gebeurd. Kan iemand mij iets vertellen hierover.

Richard de Wind
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2003 17:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Richard de Wind »

Helaas verteld Zalm wel meer leugentjes; Eind 2002 ( geloof ik )
vertelde hij dat er met het BKR een aparte status zou komen voor Dexia A noteringen. Ook dit is nog steeds niet gebeurd.

Gelukkig worden steeds meer banken wakker wat dit aangaat.
Momenteel ben ik bezig mijn hypotheek over te sluiten met 2 Dexia A noteringen bij het BKR.
Het enige wat deze bank wil, ( mijn rechtzaak gaat eind deze maand weer verder ( Conclusie van repliek en wederhoor?!! ) is een reservering
voor eventuele slechte afloop.

Deze kun je zien al een bouwdepot. Als ik win komt het geld gewoon vrij.

Mvg

Richard

Scholrub
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2005 12:05

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Scholrub »

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de problematiek rond de wet die kredietverstekking regelt. In de uitzending van gisteravond heb ik vernomen dat Dexia meent dat er door hen :idea: geen rekening met deze wet behoeft te worden gehouden omdat het geen kredietverstrekking is in de zin van de wet.

WAAROM IS MIJN LEGIOLEASECONTRACT DAN WEL GEREGISTREERD BIJ HET BKR IN TIEL!!!!!!!!

Mavdijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2005 13:42

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Mavdijk »

:evil: Snap jij het?

Iedereen vind het leuk om belangrijke taal uit te kramen, maar er is nou eens niemand die ook die taal werkelijk uitvoerd. Toen ik tekende wist ik niet eens dat het om een lening ging! En nu kan ik niet eens meer een ander huis kopen.
Laat die Zalm eens is wat doen. Pas dan kan de economie in ons land weer aantrekken.

Dineke01
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2005 15:11

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Dineke01 »

Registratie bij de BKR was ons helemaal niet bekend.Is ook nooit over gesproken door wie dan ook.Op een gegeven moment wilden wij een 2e hypotheek en namen daarvoor contact op met Frisia/lenen.nl/postkrediet of hoe ze allemaal mogen heten (DSB Bank) en ook daar werd de BKR m.b.t. Dexia niet vermeld.Het aanbod van de DSB is door ons afgewezen. Die 2e hypotheek wilden we toch wel erg graag en besloten toen maar eens te gaan praten met onze eigen Bank, en ja hoor daar stond met grote letters dat mevr. (ik dus) bij de BKR geregistreerd stond voor een totaal bedrag van maar liefst 110.000 euro. dat was wel ff schrikken...weg 2e hypotheek...
Momenteel kunnen we onze hypotheek + verhoging al helemaal niet oversluiten omdat ik op advies van onze advocaat van leaseproces gestopt ben met betalen van de maandelijkse termijnen.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Idaho »

Momenteel kunnen we onze hypotheek + verhoging al helemaal niet oversluiten omdat ik op advies van onze advocaat van leaseproces gestopt ben met betalen van de maandelijkse termijnen.
Zeer slordig van deze advocaat, om de konsequentie van het stoppen met betalen niet te vertellen.
Registratie bij de BKR was ons helemaal niet bekend.Is ook nooit over gesproken door wie dan ook
Het advies om te stoppen met betalen, zoals ook hier veelvuldig is gegeven, is niet altijd het juist advies, zo blijkt maar weer.

Evenwel veel succes gewenst met uw situatie Dineke01, misschien dat ze bij één van de belangenverenigingen een oplossing kunnen bieden voor uw situatie.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door bjorrie »

Ja ik vind het heel jammer dat dit niet gisteren in de uitzending is besproken. Iedereen die gestopt is met betalen, kan geen lening meer aan of een woning kopen. Het duurt ook trouwens 5 jaar dat die notering word verwijderd heb ik me laten vertellen

Dineke01
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2005 15:11

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Dineke01 »

T kwam misschien niet helemaal duidelijk over maar voor dat we gestopt waren met de maandelijkse termijnen werd een nieuwe hypotheek al afgewezen vanwege het grote geregisteerde bedrag bij de BKR.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Idaho »

Eigenlijk maar goed ook Dineke01, je zou jezelf alleen maar dieper in de schulden hebben gestoken.

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Hamster »

Een ieder die een financiering of lening afsluit weet dat er voldaan moet worden aan de maandelijkse financiele verplichtingen. Dit is contractueel vastgelegd voor een aantal jaren. Zolang men aan deze betalingsverplichting voldoet dan behoeft men niet te vrezen voor het niet kunnen verkrijgen van een hypotheek.

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Marja3 »

Hoi Dineke,
Ik ben ook al lang gestopt met betalen en heb inderdaad ook een A-kodering, maar het bedrag waarmee ik geregistreerd sta bij de BKR is zo hoog dat een hypotheek zowieso is uitgesloten dus die A-kodering doet er weinig meer toe.
Uw advocaat heeft misschien ook zo gedacht? Het bedrag waarmee je geregistreerd staat bij de bkr is vaak al reden genoeg voor een hypotheek verstrekker om u te weigeren.
dus ach?
mvg. Marja3

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door faeks »

Nee niet ach Marja,
want een lager bedrag lenen kan dan 5 jaar lang ook niet meer door die A2...en soms kan dat toch nodig zijn helaas! Kun jij in de toekomst kijken?

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Marja3 »

Beste Hamster,

Wat je zegt klopt wel, als je al een hypotheek of lening hebt lopen, maar als je nu iets wil kopen dan krijg je geen hypotheek.
mvg. marja3

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door faeks »

Hamster gooit registratie (de totale lening) en A2 (wanbetaling) door elkaar of op een hoop. Zijn twee verschillende zaken!

Adne
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:08

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Adne »

Marja,

Als je een redelijke kans hebt om van Dexia te winnen en je verder een goed betalingsverleden hebt, dan zijn er toch wel mogelijkheden voor een hypotheek ???

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Marja3 »

beste feaks,
Daar heb je wel gelijk in.
Mocht het in mijn geval zo zijn dat op een of andere manier mijn zaak "klaar" is en ik heb de mogelijkheid iets te kopen terwijl mijn A-kodering nog staat, lever ik kopieën in bij de bank/hypotheekverstrekker waaruit blijkt dat het is afgehandeld, ik heb goede hoop dat dit genoeg is om dan toch een hypotheek te krijgen.
Mvg. Marja3

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Marja3 »

adne,
je haalt de woorden uit mijn mond
mvg Marja3

Adne
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:08

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Adne »

Ha betere berichten Marja Dexia is niet het einde van de wereld :lol:
Laatst gewijzigd door Adne op 15 nov 2005 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Marja3 »

Alhoewel Adne,
Als ik "win" op de Almelo manier, kan ik het voorgoed vergeten
Marja3

Adne
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:08

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Adne »

Niet te pessimistisch zijn hoor misschien tref je wel een beter vonnis. Het is en blijft koffie dik kijken :wink:

Gesloten