LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benq DVD+RW 1625 met LightScribe

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
scorpiosoft
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2005 11:26

Benq DVD+RW 1625 met LightScribe

Ongelezen bericht door scorpiosoft »

Sinds geruime tijd krijg ik, als ik de LightScribe functie wil gebruiken met Nero CoverDesigner, de fout ”Print process failed. A communication error has occurred with the LightScribe drive”. De drive heeft hiervoor altijd goed gewerkt met LightScribe.

Ik heb als mogelijke oplossingen al geprobeerd:

* Nero verwijderen en opnieuw installeren (laatste versie 6.6.0.16)
* Lightscribe driver opnieuw geïnstalleerd
* Nieuwe firmware geflashed (BBIA) van de site van BenQ
* Drive als master of slave geprobeerd
* Aan IDE0 of IDE1 geprobeerd
* In een externe USB behuizing geplaatst en op een andere PC geprobeerd

Geen van bovenstaande oplossingen heeft tot nu toe geholpen.

Hieronder het verhaal tot nu toe.

1) Ik heb destijds contact gezocht met de BenQ helpdesk en mijn drive ter reparatie opgestuurd. Drive is toen binen een week weer terug gekomen maar helaas was het probleem nog steeds niet verholpen.

2) Daarna heeft het bedrijf waar ik de drive gekocht heb dezelfde drive nogmaals opgestuurd naar BenQ. Als reactie is door BenQ een andere 1625 drive (niet een nieuwe!) terug gestuurd maar ook deze geeft dezelfde fout aan.

3) Helaas heeft nog niks geholpen en blijft de foutmelding bestaan met de drive. Ik heb toen wederom met de Benq helpdesk gebeld welke aangeeft de drive opnieuw te sturen.

Het lijkt er sterk op dat Benq grote problemen met dit type DVD schrijver met Lightscribe functie heeft. Gaat men zoeken op het net komt men veel mensen tegen met dezelfde klachten.
Ik wil graag weten of er meer mensen zijn die deze problemen hebben en problemen hebben met de klacht afhandeling van benq.

Mvg,
Michel

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Benq DVD+RW 1625 met LightScribe

Ongelezen bericht door edmoor »

Op dit adres staat o.a. het volgende:

Thanks for the reply and have since fixed the problem. If anyone else has this problem here are some of the solutions. ( Lightscribe/Benq 1625 )
This is direct from Nero Support

Dear valued customer,

thank you for your email and your interest in our software.

Nero fully supports LightScribe Direct Disk Labeling.

LightScribe technology requires four elements:
1. LightScribe enabled CD- or DVD recorder
2. LightScribe compatible medium
3. Nero 6 Reloaded (Nero 6.6.0.8 or later retail version installed)
4. LightScribe Host Sofware must be installed, which can be downloaded from our website:
http://dl1.nero.com/LS_HSI.EXE

To learn more about LightScribe please download the user guide from our website:
http://cms6.nero6.de/sites/nero6/ht...tScribe_eng.chm

Should you have any other request, please don't hesitate to contact us again.

Best regards

Gabriela Finter
Technical Support

Nero AG
Im Stoeckmaedle 18
76307 Karlsbad
Germany
Fax : ++49 (0)7248 928 499
http://www.nero.com

scorpiosoft
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2005 11:26

Re: Benq DVD+RW 1625 met LightScribe

Ongelezen bericht door scorpiosoft »

Dank voor je reactie maar zoals je kan zien op die pagina heb ik daar ook al gereageerd met de usernaam Scorpiosoft.
Alle daar aangedragen oplossingen werken niet voor mij en voor veel anderen ook niet. Nero antwoord hier gewoon met hun standaard antwoord.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Benq DVD+RW 1625 met LightScribe

Ongelezen bericht door edmoor »

Joh! Ik heb daar helemaal niet op de gebruikersnamen gelet! :shock:

Jammer, ik had gehoopt dat het je zou helpen.

gekido
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2005 19:35

Re: Benq DVD+RW 1625 met LightScribe

Ongelezen bericht door gekido »

Ik heb dezelfde brander als TS, echter de allereerste exemplaar die ik kocht, gaf precies dezelfde error aan....na firmware-update nog steeds... Heb 'm omgeruild voor een nieuwe, en deze gaf helemaal geen problemen.

Later kwam ik weer in die winkel en die gasten wisten te vertellen dat na een test bleek dat de brander niet helemaal 100 procent functioneerde. Dus ik zou 'm maar ruilen voor een nieuwe...

Succes!!

Gesloten