LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie maakt de beste computer?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bart1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2005 12:01

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door bart1979 »

Op de vraag; wie maakt de beste computer, is er voor mij maar 1 antwoord mogelijk: Ikzelf.

Heb gewoon onderdelen gekocht en de pc zelf in elkaar geschroefd. Geen problemen, alle onderdelen op elkaar afgestemd.

gekido
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2005 19:35

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door gekido »

Als je zelf er ervaring mee hebt, is niets beters dan zelf je pc in elkaar knutselen. Ik doe dat ook liever zelf, is alles op m'n wensen afgestemd. Qua systemen laten bouwen heb ik vanuit m'n directe omgeving zeer goeie verhalen gehoord over Informatique, geen problemen met geld terug krijgen e.d. Zeer goeie service/technische dienst. Koop er zelf vaak genoeg m'n componenten en ben er wat dat betreft ook heel tevreden over.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ik assembleer de beste computer. Zonder twijfel.

gsusnl
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2005 13:37

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door gsusnl »

Hahaha, zo denk ik er ook over...als je de tijd ervoor hebt dan maak je zelf de beste computer ;)

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Dell zou ik nooit doen, duur!!!!

Het liefst stel ik ze zelf samen, maar anders raad ik de Aldi, mediamarkt etc. aan. Die hebben relatief goedkope, maar goeie pc's.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door NONO »

Voor diegenen die twijfelen tussen een Mac of een PC, wellicht dat dit artikel van "AL FASOLDT" enig houvast biedt:
"Apple has been selling a lot of computers to former Windows users this
year. At least 1 million buyers switched from Windows to new Macintoshes in
the last nine months, according to an analyst for the financial forecasting
firm Needham & Co.

Apple's clearly on a roll. Yet the reasons many Windows users cite for
switching to an Apple computer greater online safety and freedom from
viruses and spyware haven't convinced some others. Many Windows users are
worried about finding software to replace their familiar programs. Others
say they are wondering if Apple's computers will soon be just as dangerous
as Windows PCs; after all, they say, wouldn't the virus and spyware writers
go after Macs, too, someday?

Let's start with some basics. All Macintosh computers both desktop and
laptop Macs use OS X (pronounced "OS 10") as their operating system. It's
Unix and, as such, is inherently safer than Windows.

Don't get OS X confused with the operating system used on older
Macintoshes. That system, called simply Mac OS or the Mac "System" as in
"System 7," is no longer sold.


Now to specifics.

Viruses and spyware

As of now, there are no viruses or spyware for OS X. There are, however,
two dozen viruses for the discontinued Mac OS operating system. This is why
you'll sometimes hear about "Macintosh viruses" if this important
distinction isn't made. A Mac OS virus can't infect an OS X Macintosh.


No one has yet reported spyware for OS X, either.

Sophos, an anti-virus firm, has counted 103,000 active Windows viruses.
Spyware totals are unknown, but the math is frightening; 30,000 Windows PCs
are infected each day by zombies alone, according to Symantec.

(Zombies are viruslike invaders that hijack a PC and turn it into a spyware
and spam relay. There are no known zombies for OS X.)

What will happen if the bad guys start targeting OS X? Not much. Unlike
Windows, Mac OS X does not allow programs to take over central operations
of the computer, nor does it let a program (or even a user) install
software without permission.

So anything that sneaks into an OS X Macintosh would have to convince the
user to type the "admin" password before it could install malicious
software. If this happened, an OS X invader would then have to overcome the
protections built into Unix and OS X before it could cause problems or
report home an unlikely scenario.

Comparable software

Microsoft sells Office 2004, the Macintosh OS X version of Office for
Windows. It's got Microsoft Word, PowerPoint and Excel, along with
Entourage, the Mac OS X equivalent of Microsoft Outlook.

Apple's Mac OS X comes with Apple Mail, an e-mail program that looks like
Outlook Express and supports multiple accounts. It filters spam fairly
well.

The Web browser in OS X, called Safari, is fast and safe.

Apple's iTunes music software is the same on a Mac as it is under Windows,
and Apple's GarageBand MIDI audio recording software comes free. Comparable
Windows software costs a few hundred dollars. Mac OS X computers also have
movie editing and DVD-creation software included free."

Toch blijft ook hier de angst bestaan dat er toch op een gegeven moment iemand iets weet te verzinnen om door de OS X beveiliging heen te dringen.

Maar ja, wat is zeker in het leven?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door hoffie »

Als je maar voldoende reclame blijft maken voor Apple, waardoor er veel extra gebruikers komen, komen de virussen e.d. vanzelf wel....

Grootste nadeel van een Apple is dat het niet competible is, waardoor je altijd aan de producten van apple vast zit..... IBM heeft dit vroeger ook altijd gedaan met M$ aangestuurde computers, en je ziet wat van hen geworden is..........

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Grootste nadeel van een Apple is dat het niet competible is, waardoor je altijd aan de producten van apple vast zit
Dat is een achterhaalde aanname, ergo, voor bijna 90% van de hardware hoef ik niet eens eerst vage drivers te installeren. Het is plug and play. Het superieure Excel van Microsoft is ook voor de Mac verkrijgbaar om maar een voorbeeld te noemen. Praten we over spelletjes dan geef ik je deels gelijk echter adviseer ik je dan om gewoon een X-box of Playstation te kopen. Kortom het comptibeliteitprobleem is door de tijd achterhaald.

Dat iemand die alleen maar met "Windows bakken" heeft gewerkt ook daar de voorkeur aan geeft is logisch en niks mis mee.

Dat iemand die alleen maar met "Apple stuff" heeft gewerkt ook daar de voorkeur aan geeft is ook logisch en niks mis mee.

Als iemand die met beiden werkt zegt dat Apple "beter / prettiger" is dan is dat een objectief oordeel van iemand die zijn keuze en mening baseerd op de twee verschillende computers (systemen). Waarschijnlijk meer dan 99% van de personen die met beiden werken of hebben gewerkt zullen kiezen voor Apple.

Bovenstaande staat natuurlijk los van het feit dat Apple natuurlijk écht vernieuwend is dus innovatief, mooi en tot nu toe nog steeds 100% stabiel. Ten slotte is het verschil, voor zover dat nog niet aan de orde is geweest, tussen Appele en Microsoft (dus Windows bakken) dat Microsoft "slechts" licenties verkoopt / maakt en Apple zowel de licenties maakt / verkoopt alswel de hardware. Doordat Apple de hardware als software zelf maakt / ontwikkeld / verkoopt zijn deze zaken beter op elkaar afgestemd.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door hoffie »

Dat is een achterhaalde aanname, ergo, voor bijna 90% van de hardware hoef ik niet eens eerst vage drivers te installeren. Het is plug and play.
Ten slotte is het verschil, voor zover dat nog niet aan de orde is geweest, tussen Appele en Microsoft (dus Windows bakken) dat Microsoft "slechts" licenties verkoopt / maakt en Apple zowel de licenties maakt / verkoopt alswel de hardware. Doordat Apple de hardware als software zelf maakt / ontwikkeld / verkoopt zijn deze zaken beter op elkaar afgestemd.

Ehhhh het is achterhaald en vervolgens zeg je dat het zo fijn is dat Apple het allemaal zelf maakt :?

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Je bent wel aan het zoeken hoffie :lol:

Wel of niet compatible zijn betekend dat bepaalde randapparatuur of software van andere "fabrikanten" niet zouden kunnen werken met een Mac (Apple). Dat is dus een beetje achterhaald; 10 jaar terug was het wellicht een ander verhaal.

Dat er een belangrijk verschil tussen Apple en Microsoft wordt aangehaald betekend dan natuurlijk niet dat een Mac dan opeens toch weer niet compatible zou zijn :arrow:

Als ik wil printen, scannen o.i.d. dan is dit apparaat net zo compatible met een Mac als met een PC die op Windows draait. Net als ik niet zonder Excel zou kunnen, ook hier geen probleem met de Mac. Feit dat Apple stabiele systemen / hardware maakt komt omdat zij "zelf" alles maakt en dus meer / beter op elkaar af kan stemmen. Dat is ook eigenlijk wat ik aan had willen geven, gewoon even een ander punt in de discussie.

Dat Apple wat dat betreft (persoonlijk) beter is komt niet zozeer door Apple als wel door het beleid van Microsoft. Als je bedenkt dat honderden fabrikanten die PC gerelateerde hardware / software maken, alles op elkaar af moeten stemmen is het niet vreemd dat (bijvoorbeeld) een bepaalde usb-stickc i.c.m. met een bepaalde printer een PC om onverklaarbare reden kunnen doen crashen. Zolang Apple maar een klein deel van de markt (3%) in handen heeft zal ze het meest stabiele en betrouwbare produkt kunnen leveren en dat allemaal zonder de eerder achterhaald genoemde compatibleliteitsproblematiek (mooi scrabblewoord) 8)

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door hoffie »

Tja, en ik had het dus net over interne hardware :?

Daardoor zal het altijd duurder zijn dan M$ gerelateerde spullen...

Daarnaast, stel dat Apple ongelovelijk zou groeien, krijgen ze vanzelf de zelfde problemen als M$


Maar ja, volgende vraag zal wel in de catogorie eten en drinken staan: wie maakt de beste wijn of bier of zo.....
Smaken verschillen nu eenmaal....

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Simpele praktijkvoorbeelden. Koop een digitale camera. Daar zit foto sorteersoftware bij. Werkt alleen op Windows. Gisteren wilde ik de inhoud van een per ongeluk gewist SecureDigital kaartje herstellen. Zoek zoek, en ik had de keuze uit tientallen Windows applicaties en de eerste de beste werkte.

Apple is en blijft een niche market voor audio/video sleutelaars. Het is gewoon geen gelijkwaardig alternatief voor de alledaagse PC (denk vooral eens aan games) omdat het gewoon niet compatible genoeg is. Dat is niet de schuld van Apple, maar van de marktwerking.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door NONO »

Wat in dat compabiliteitsverhaal van Windows altijd wordt weggelaten is het feit dat er misschien - zelfs binnen de Windows - wereld wel betere software te verkrijgen is dan wat mister Gates aanbiedt.

Bijvoorbeeld op het gebied van tekstverwerking schijnt dit programma beter te werken dan Word:
http://papyrus.de/

En het is nog wel op meerdere platformen te gebruiken.

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Daar zit foto sorteersoftware bij. Werkt alleen op Windows. Gisteren wilde ik de inhoud van een per ongeluk gewist SecureDigital kaartje herstellen.
Fotosoftware voor een Apple niet verkrijgbaar????????????????????? Alle en ieder pro die ook maar iets te maken heeft met beeldbewerking, en dan heb ik het over alle krnaten, de gehele grafische sector, etc etc. werkt op een apple. Op een apple zit gratis beeldbewerkingssoftware, van vergelijkbare kwaliteit als Adobe photoshop Apple Aperture (uitgeklede versie gratis) wordt door pro's hoger gewaardeerd.

Op apex en SD recovery zijn de versies ook gewoon voor apple verkrijgbaar.

Wat ik dus nu snap is dat u een beetje dommig commentaar geeft, maar van niets afweet.

Niche markt is ook niet bepaald waar, met 1 miljard verkochte ipods!!!

Verder heeft Sun diverse gratis oplossingen zoals solaris, welke echt net zo goed zijn als alles van MS. En sun is geen klein softwarebedrijfje, maar marktleider op servergebied, waar ze 60 % in handen hebben.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Rustig »

Je bent flink aan het ouwe....ren. Lees over Apeture;

http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 1&tstart=0

http://arstechnica.com/reviews/apps/aperture.ars/1

Apeture blijkt bagger te zijn!!!!

Het aantal verkochte iPod's, één mìljàrd !?!? Doe normaal man!

En wat compatibiliteit betreft;

Project Dharma : Cocoa voor Windows

Macgeneration hebben een bjizonder gerucht bekend gemaakt. Apple zou intern het Dharma project nieuw leven hebben ingeblazen. Dharma is de Cocoa omgeving voor Windows. Dit betekent dat je Cocoa projecten 100% klikklaar maakt voor zowel Mac OS X als Windows. Apple heeft hun webbrowser Safari al klaar liggen en zou deze gratis beschikbaar kunnen stellen voor Windows.
De toekomstige builds van Safari en de meeste overige Cocoa geprogrammeerde projecten zijn dan gelijktijdig beschikbaar voor zowel Mac OS X als Windows XP.
Dit zou uiteraard een fenomeen zijn en een schare Windows ontwikkelaars kunnen interesseren om iets in Cocoa te schrijven, omdat je software dan gelijk op Mac en Windows zal werken.
Laten we hopen dat het Dharma project inderdaad leeft, want dit maakt het uiteraard bijzonder aantrekkelijk om meer software Cocoa geschikt te maken en uit te brengen voor zowel Mac OS X als Windows.

http://www.mac-essentials.de/index.php/ ... cle/16291/

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Het aantal verkochte iPod's, één mìljàrd !?!? Doe normaal man!
klopt ik bedoel omzet over 2004.

Er zijn op dit moment slecht 40 miljoen ipods in de wereld...

en het marktaandeel is 70 % bij mp3 en 5,8 % bij pc's
Laatst gewijzigd door Fac ut vivas !!! op 09 dec 2005 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Mannen / vrouwen,

Waarom opeens i-Pods in deze discussie? Straks moeten we het ook nog over de X-boxen hebben.

Wat betreft de software die vaak bij hardware wordt geleverd denk ik dat een Mac user die "bagger" niet eens zou willen hebben. Wie gebruikt er eigenlijk de gratis software die bij een camera zit?

Iedere PC of Mac (waarbij de Mac in meerdere mate) ondersteund standaard iedere camere en kan standaard echt wel overweg met al die foto's, daar is echt geen grappig cdtje van Canon of weet ik veel wie voor nodig.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door JaFO »

So anything that sneaks into an OS X Macintosh would have to convince the
user to type the "admin" password before it could install malicious
software.
Er zijn meer dan genoeg domme gebruikers die daar in zullen trappen.
Laat staan hoeveel z'n eigen gebruikersnaam als wachtwoord gebruikt ...

// ---
Terug naar het originele topic.
"Wat is de beste computer ?'
De computer die doet wat jij wilt doen, niet te veel kost en ook in de praktijk bruikbaar is.
Apple mag dan 'beter' zijn, maar in de praktijk is ie te duur en loop je tegen problemen aan zodra je met de buitenwereld moet communiceren.

Het is als Windows-gebruiker al lastig genoeg om de Office-troep buiten de deur te houden doordat iedere Jan L*l zonder nadenken op de nieuwste office-versie overspringt. Als Macintosh-verslaafde kan dat alleen maar erger zijn ...

Gesloten