LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers - NIET DOEN

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Wat is jouw ervaring met Dell

Goed
17
43%
Slecht
23
58%
 
Totaal aantal stemmen: 40

dillinger
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2005 12:42

Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door dillinger »

We hebben sinds een jaar een computer van Dell gekocht. Vanaf het begin werkte de DVD speler heel slecht. Pakt heel weinig cd's en branden lukt al helemaal niet goed. We hebben talloze mailtjes gestuurd, maar op geen enkele ook maar een reactie gehad. Alleen advertenties per mail. Maar nooit meer iets van Dell. De service is dramatisch, want die is er gewoon niet.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door LeeGer »

U hebt problemen omdat de DVD speler geen cd's brand? Dat kan kloppen want niet een DVD speler doet dat niet, DVD branders wel, net als CD branders natuurlijk. :wink:

En in de poll mis ik de optie "Ik ben zo verstandig geweest om nooit iets bij Dell te bestellen."

Maar sterkte met de pc!
Laatst gewijzigd door LeeGer op 24 sep 2005 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door NONO »

Als je een auto koopt, wil je toch ook dat die het doet.

En wil je me vertellen, dat iedere automobilist verstand van auto's heeft.

Natuurlijk zullen massa's liefhebbers aan hun auto prutsen net zoals computerfreaks dat doen.

Maar het moet natuurlijk niet zo zijn, dat je als vroeger de eerste automobilisten, eigenlijk een automonteur moet zijn, alvorens het apparaat te kunnen bedienen.

Dus, als een computer daar niet aan voldoet, voldoet ie niet en heeft iemand het volste recht van klagen.

Want mag een computer voor jou misschien geen geheimen kennen, je mag niet verwachten dat dat voor iedereen geldt.

By the way, de laatste tijd opgedane ervaring met Dell apparatuur maakt mij nu niet bepaald tot een fan van het merk.

Maar, zoals altijd, ieder zijn heug en zijn meug, nietwaar?

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door jbroeders »

Allereerst werken duizenden bedrijven wereldwijd met DELL apparatuur en in de regel wordt er niet geklaagd volgens mij. Daarnaast is DELL toch wel een van de grootste pc verkopers in Nederland, dus het is relatief eenvoudig te duiden dat er meer klachten over DELL zijn. Met elk apparaat kan iets mis gaan.

Elk apparaat vereist echter wel een soort basiskennis, en blijkbaar is bij sommige mensen deze kennis niet aanwezig. Bel gezellig de helpdesk en dell komt het leuk voor u oplossen. Geef de beste heren monteurs een bakkie koffie en ze kijken nog gezellig andere dingen van de pc na ook.

Michel73
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2005 22:13

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door Michel73 »

Elke computer kan problemen geven. Het zijn en blijven machines die kapot kunnen. Computers zijn we apparaten die enige kennis vereisen om ze goed te kunnen bedienen. Het is echt niet nodig om een volledige kennis te hebben van de techniek van een computer, net zo min als dat je dat van een auto nodig hebt. Maar om een auto te mogen besturen heb je wel een rijbewijs nodig. Daarmee wil ik dus zeggen dat enige basiskennis van de besturing van windows en enige kennis over beveiliging nodig is. Met deze kennis heb je ook veel meer plezier van je aankoop.

Ik neem ook aan dat dillinger een dvd-brander bedoelt, want met een dvd-speler kan je idd niet branden. Als het hier een dvd-brander betreft, heb je ook enig idee waarom die niet brandt. Zie je een dvd-brander staan in je apparaatbeheer en in "deze computer "?

Succes,

Michel :D

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door Prikker »

Waarom toch steeds maar weer opnieuw een topic over Dell ???

Als je meer dan 1 minuut op deze site doorbrengt, dan vind je genoeg topics die de horror-verhalen over Dell en haar 'consumenten'-service uitgebreid uit de doeken doen..

Wat is het nut van dit zoveelste nieuw Dell-topic met precies dezelfde inhoud als al die andere topics.... ? :? :? :?

rolschaatser
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2005 19:49

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door rolschaatser »

wat zijn de aflever tijden van een bestelling?
is dat alleen overdag, of komen ze ook sávonds?
(kan het nergens vinden)
bedankt

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door maybe »

@rolschaatser

Ga naar www.dell.nl en zie gelijk in het beginscherm een telefoonnummer. Probeer eens te bellen. Zij kunnen het je vast wel vertellen

ramirezzz
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:23

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door ramirezzz »

Je bent zeer onduidelijk over wat er dan misgaat met het branden van cd's.
Gaat het meteen al fout in het begin? Doorloopt het brandprogramma het gehele proces en komt er pas op het einde een fout?
Doet de ene cd het wel en de andere niet?
Welk type cd gebruik jij en welke type cd's worden er door jouw brander ondersteund ? (omdat jij beweert dat de ene cd het wel doet, en de andere weer niet)

Wat heb je geprobeerd om het probleem te verhelpen? Opnieuw installeren via het apparaatbeheer? Een foutieve sleutel aangepast in het register? Of gebruik je meerdere brandsoftware pakketen door elkaar? (zeer zeker niet aan te bevelen!)

Heb je geprobeerd hoe je brander werkt na het uitvoeren van een volledige herinstallatie van je computer?
Heb je geprobeerd hoe je brander werkt ZONDER jouw internetaansluiting, ZONDER andere zelf geinstalleerde programma's?

Heb je op zijn minst wel de moeite gedaan om contact op te nemen met de helpdesk van Dell ??


Hmmm je moet niet zomaar gaan roepen "Dell is slecht want deze brander werkt soms wel en soms ook niet!" ...
Maar doe er wat aan, want meestal ligt de fout toch bij de consument!


Net zoals hier ook al eerder vermeld: "om een auto te besturen heb je een rijbewijs nodig, om een computer te bedienen is ook enige basiskennis vereisd!"

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door jurrien »

Als particulier zou ik geen Dell kopen ! Dit is een merk dat in hoofdzaak in heel veel gote bedrijven te vinden is , die met een compleet servicecontract geen problemen hebben, Echter omdat Dell natuurlijk ook graag de particulier aan zich bind krijg je deze toestanden. Als eenling ben je gewoon totaal onbelangrijk en het bedrijf is te groot en te log om zich bezig te houden met de kleine man. Onterecht natuurlijk want tenslotte gaven ook zij hun dure geld uit aan de computers van Dell en zouden daarom ook een goede service mogen verwachten.En ik moet eerlijk zeggen dat als jou pc geen dvd's brand, dit maar heel weinig zegt over de complete computer hoor.
jurrien

gekido
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2005 19:35

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door gekido »

Ben het met LeeGer eens, heeft TS een DVD brander of een DVD speler???? Als het idd een DVD-ROM station bevat, is het handig om een DVD brander te kopen en die in te bouwen/laten inbouwen.... Zal het branden vergemakkelijken :wink:

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door Esceha »

Wat ik veel belangrijker vind om te weten is of er enig verhaal mogelijk is, bijvoorbeeld via een garantiefonds, als na betaling (die vooraf moet geschieden) onverhoopt geen levering plaatsvindt.

Dell mag dan ook een grote leverancier in Nederland zijn, maar organisaties als deze hebben zich uit financiele veiligheidsoverweging altijd opgesplitst. En wij hebben gezien wat er gebeurd is met klanten van bijvoorbeeld Pool tot Pool, en zeer recent met met het fotoconcern Kral. Om over de ellende van vooruitbetalingen in zijn algemeenheid maar te zwijgen. Zaak weg = Geld weg.

Mijn zoon en dochter hebben overigens goede ervaring met Dell.

[email protected]

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door Esceha »

Ik vond zo juist deze site:
http://www5.hccnet.nl/hcc/index.cfm?fus ... &pagenr=91

Kijk maar eens.

In ieder geval heb ik grote twijfels, mede over de kredietwaardigheid van de Nederlandse vestiging. Zo kreeg ik recent een mailtje dat men 5% extra korting kreeg als men in dat bepaalde weekend kocht.....

En mijn verontrusting schijnt nog te kloppen ook, want ik las zo juist dat Dell voor het derde kwartaal - zoals dat heet - een omzetwaarschuwing heeft gegeven.

Als ik ga kopen doe ik dat dus wel in de winkel.

spk2go
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2005 10:56

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door spk2go »

BerichtGeplaatst op: 10 Nov 2005 17:54 Onderwerp:

Ik vond zo juist deze site:
http://www5.hccnet.nl/hcc/index.cfm?fus ... &pagenr=91

Kijk maar eens.

In ieder geval heb ik grote twijfels, mede over de kredietwaardigheid van de Nederlandse vestiging. Zo kreeg ik recent een mailtje dat men 5% extra korting kreeg als men in dat bepaalde weekend kocht.....

En mijn verontrusting schijnt nog te kloppen ook, want ik las zo juist dat Dell voor het derde kwartaal - zoals dat heet - een omzetwaarschuwing heeft gegeven.

Als ik ga kopen doe ik dat dus wel in de winkel.
Als je volgende keer naar de datum kijkt, zie je dat dat artikel van 2003 is.

Verder ben ik een voorstander van Dell vanuit mijn oogpunt, en voor mijn vrienden. Want inderdaad, er is stukken minder service. MAAR als je maar enigzins een kennis hebt die wat van pc's afweet weet je waarom het wel goed spl is. Hebben jullie ooit een HP of Packert Bell gekocht? Alles in windows wordt aangepast, met als klapper een paarse Internet Explorer voor PB. Niet voor niets wordt Packert Bell regelmatig Packert Hell genoemd.

De enige product voor pc's (geen Mac's, dat is ideaal als je geen spellen e.d. speelt) die ik wel vertrouw is Gateway, alleen die verkoopt niet in Europa. Dat is kwalitatief net zo goed als Dell, maar is gewoon in de winkel te koop.

Dell is voor bedrijven ideaal, je kunt heel gemakkelijk upgraden, ze bieden goede service (als je een servicecontract hebt) en groeien nog steeds. En die omzetwaarschuwing? Niks ernstigs, ze groeien afgelopen kwartaal met 11%, terwijl de verwachting hoger was. (bron: http://tweakers.net/nieuws/39824 ) Ergens houdt de groei op, meer als 100% van het marktaandeel kun je niet hebben.....

Moraal: Als bedrijf: Koop Dell!!! Zeker weten! Ook als consument: koop Dell, maar zorg wel dat je iemand weet die goedkoop de pc's kunnen repareren. Eeen nieuwe Brander is 50 euro, en je bespaart 180 euro als je het 3e jarige garantiewerk omzet naar 1 jaar... Wat is goedkoper. ;)
Als je dat allemaal niet hebt: Ga naar de MyCom/Paradigit/oid, en koop daar je pc, is ook goed spul, maar wel duurder. :)

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Bravo spk2go; eindelijk een reactie van iemand met verstand van zaken!
Zelf heb ik een Gateway van zes jaar oud; niet kapot te krijgen.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door Esceha »

L.S.

Ik heb er slechts naar het door mij vermelde gegeven gezocht omdat mij recent ''in de wandelgangen'' mondeling een soortgelijk bericht bereikte. Na lezing van het feit dat ik beter had moeten lezen, vraag ik mij nu dus - op grond van de door u genoemde omzetstiging - af of die recente mededeling een bericht is dat naar het rijk de fabelen gezonden dient te worden, omdat dit via overlevering kan zijn blijven hangen.

Overigens zijn mijn dochter/schoonzoon, mijn zoon, en zelfs ik, in het bezit van een Dell computer van respectievelijk 2 van 2 jaar oud en 1 van 4 1/2 jaar oud, welke laatste op grond van door mij in meer dan twintig jaar vergaarde (niet technische) kennis aan de praat wordt gehouden.

Ik pleeg met succes voor iedereen in de pen te klimmen die problemen heeft van welke aard dan ook, maar ik propageer altijd dat ik geen energie steek in degenen die waar dan ook een vooruitbetaling hebben gedaan. In dat kader ga ik natuurlijk mij niet zelf wagen aan een vooruitbetaling, zonder het antwoord te weten op de prangende vraag of Dell is aangesloten bij een garantiefonds. Ongetwijfeld zult u denken dat er ook nog zoiets als een telefoon bestaat, maar ik weet inmiddels de kwaliteit van degenen die men te spreken krijgt. en zelfs geen antwoord weet op de vraag of er een reserve (backup) harddisk kan worden ingebouwd. Dat id voor een Dell PC namelijk geen overbodige luxe gebleken.

Dank voor uw reactie(s).
(Opa) Cor.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Dell Computers - NIET DOEN

Ongelezen bericht door Esceha »

P.S. Ik besef dat op fora als deze sprake is van wat in vakkringen heet ''anti-selectie'', maar zelfs rekening daarmede houdend, maakt de poll potentiele kopers minimaal toch wel behoorlijk zenuwachtig.....

(Opa) Cor

Gesloten